PlanetSide2 (プラネットサイド2) News Blog

テストサーバー・パッチ 2014.07.08

Test Patch Notes 7/8
(公式フォーラムより)

リソース統合
・歩兵リソース、車両リソース、航空機リソースは、Nanites と呼ばれる一種類の新しいリソースへ全て統合されます。

全てのビークルと MAX は、使う際に Nanites を消費します。
・ビークルと MAX のコストは、統合にともなって再バランスが取られました。

消耗品(手榴弾、地雷、メディキットなど)の保持量は、携帯出来る最大容量まで減らされました。
・新しい保持量よりも多く既に所持しているプレイヤー達は、以前購入した全ての消耗品を依然として保持します。
・しかし新しい保持量限界未満に減るまで、追加購入は出来ないでしょう。

(乗物や MAX の)タイマー・サートラインは、取り除かれます。
・費やしたサートポイントは、返還されます。

ビークルと MAX からタイマーは取り除かれます。
・更にビークルや MAX を引き出す能力は、純粋にプレイヤーの所持するリソースへ基きます。

歩兵の消耗品は、Nanites で購入出来ます。
・消耗品のコストは、再バランスが取られました。

他全てのリソース収入に代えて、Nanites 収入になりました。
・安定して、1 分間に 60 リソースが発生します。

メンバーシップのリソース・ブースト特典は、Nanites にも適用されます。

Nanites 収入は、ワープゲートに結び付いています。
・だから、テリトリーの所持数や大陸の違いによって変化しません。

新人プレイヤーは、600 nanites を持って始められます。


追記

消耗品の初期設定による Auto-resupply と関連 UI は、まだ全く完了していません。
・もしテスターの方でまだチェックが入っていないなら、手動で Auto-resupply にチェックを入れるようお勧めします。

UI の一部は、この機能についてまだ完了していません。
・TAB 画面、ツールチップ、マップなどです。
・これは既知の問題です。

大陸ロック・ベネフィットは、新しいシステムへまだ繋げられていません。
・現時点では、大陸ロック・ベネフィットは単に機能しません。



Resource Consolidation

Infantry resources, Mechanized resources, and Aerospace resources have all been combed into a single new resource called Nanites.

All vehicles and MAX now cost Nanites to be created. Vehicle and MAX costs have been rebalanced to account for the consolidation.
Consumable stack sizes have been reduced to the max possible carrying capacity. Players who have more than the new stack size will still have all the consumables they purchased previously, but will be unable to purchase more until they drop below the new stack limit.
Acquisition timer cert lines have been deprecated,and all certs spent on them refunded.
Acquisition timers have been removed from vehicles and MAX. The ability to pull additional vehicles and MAX is now purely based on available resources to the player.
Infantry consumables are now purchased with Nanites. Costs of consumables have been rebalanced.
Nanite income has replaced all other resource incomes and occurs at a steady 60 resources per minute.
Resource boosts such as those from Membership now apply to Nanites.
Nanite income is tied to the warpgates, so it does not change with territory ownership or vary by continent.
New players will start with 600 nanites.

Additions:

Auto-resupply by default for consumables and related UI is not quite done yet. It is recommended that testers turn on auto-resupply manually if they haven’t already.
Some of the UI is not yet complete for this feature, such as the TAB screen, tooltips, map, etc. This is a known issue.
Continent lock benefits are not yet hooked up to use the new system. They are simply non-functional right now.



TOP



  1. 2014/07/09(水) 20:40:24|
  2. Test server
  3. | コメント:0

テストサーバー・パッチ 2014.07.02

Test update notes: 7/2
(公式フォーラムより)

*テストサーバーの変更です。

(BcB)。oO(昨日の戦車変更パッチへプレイヤーから沢山の意見が投稿され、それを受けて1日で修正が行われました)

新しい帝国固有ピストル
注意:まだ早期の状態にあるので、アニメーションが失われたり他のバグがあるかもしれません。

NC08 Mag-Scatter
・NC08 Mag-Scatter は強力なタングステン散弾とコンパクトなフレームにより、近くのターゲットを素早く殺傷する素晴らしい近接サイドアームです。

T4 AMP
・Terran 共和国のオートマチック・マシンピストルは、超高速な完全オートマチック・ファイアのお陰でサブマシンガンと同様に機能します。

Spiker
・古代 Vanu 技術の解析によって、Spiker の浮遊するパワーコアによって 2x バーストを標準装備し、チャージにより正確な 4 連射が出来ます。

既知の問題
・アニメーションと最終的な外見は、まだ製作中です。
・私達は、これ等武器の総合的な方向性についてフィードバックを早めにもらうためテストサーバーへ置いています。


戦車、AV 調整

昨晩テストサーバーへ追加された戦車主砲の直撃ダメージ変更は、元に戻されました。
・加えて、Prowler の爆風ダメージは他と等しい変更はされないでしょう。
・最後に、戦車の後退スピードと弾速や他の以前テストサーバーにあった変更は、ライブサーバーの状態へ戻されました。

これ等の変更は、ビークルと歩兵の混成するゲームプレイを向上させる総合的な目標の一部です。
・戦車主砲による即死を一部取り除くのは、その中の一つです。
・これ等は、戦車に関連した変更だけに留まらないでしょう。
・歩兵とビークルの両面で行われます。
・次の段階として、戦車のセカンダリー武装について話し合っています。
・NC Canister や TR Marauder の対人効果向上などです。

以下が、現在の変更リストです。

Lightning HEAT
・爆風ダメージは、1000 から 750 に減少した。

Lightning HE
・リロード時間は、3750ms から 3000ms へ減少した。
・外側の爆風半径は、8m から 5m へ減少した。
・内側の爆風半径は、1.5m から 1m へ減少した。

Lightning Viper
・爆風ダメージは、450 へ減少した。

Magrider HEAT
・爆風ダメージは、1000 から 750 へ減少した。
・内側の爆風半径は、1.5m から 1m へ減少した。

Magrider HE
・リロード時間は、4750ms から 3750ms へ減少した。
・外側の爆風半径は、8m から 5m へ減少した。
・内側の爆風半径は、2m から 1m へ減少した。

Vanguard HEAT
・爆風ダメージは、1000 から 750 へ減少した。
・内側の爆風半径は、1.5m から 1m へ減少した。

Vanguard HE
・リロード時間は、4750ms から 4000ms へ減少した。
・外側の爆風半径は、8m から 5m へ減少した。
・内側の爆風半径は、2m から 1m へ減少した。

Prowler AP
・爆風ダメージは、500 から 375 へ減少した。

Prowler HEAT
・爆風ダメージは、650 から 450 へ減少した。

Prowler HE
・リロード時間は、3500ms から 2500ms へ減少した。
・外側の爆風半径は、8m から 5m へ減少した。
・内側の爆風半径は、1.5m から 1m へ減少した。



New faction pistols. Note that these are in an early state and may have missing animations or other bugs.

NC08 Mag-Scatter
The NC08 Mag-Scatter’s powerful tungsten buckshot and compact frame make it an excellent close-range sidearm that can quickly dispatch nearby targets.

T4 AMP
The Terran Republic’s Automatic Machine Pistol functions similarly to an SMG thanks to its lightning-fast, fully automatic fire.

Spiker
Reverse-engineered from ancient Vanu tech, the Spiker’s hovering powercore allows the standard 2x burst to be held and charged into an accurate 4-round salvo.

Known issues
Animations and final looks are still in progress. We are putting these on test server early to get feedback on the general directions of these weapons.


Tank/AV Adjustments
Tank primary weapon direct hit damage changes added to test last night have been reverted. In addition, the Prowler blast damage will not be changed as much. Finally, the tank reverse speed, projectile velocity and other changes previously on test have been reverted to live values.

These changes are part of an overall goal to improve combined arms gameplay. Removing some of the instant twitch kills that tank primaries can dish out is part of that. These won’t be the only changes in this regard; this is just a first step and more changes will be coming, likely on both the infantry and vehicle side of things. We are discussing the tank secondary weapons as the potential next step, such as improving the anti-personnel effectiveness of Canister and Marauder.

Here is how the list of changes appears now:

Lightning HEAT
Blast damage reduced from 1000 to 750

Lightning HE
Time to reload reduced from 3750 to 3000
Outer blast radius reduced from 8 meters to 5 meters
Inner blast radius reduced from 1.5 meters to 1 meter

Lightning Viper
Blast damage reduced to 450

Magrider HEAT
Blast damage reduced from 1000 to 750
Inner blast radius reduced from 1.5 meters to 1 meter

Magrider HE
Time to reload reduced from 4750ms to 3750ms
Outer blast radius reduced from 8 meters to 5 meters
Inner blast radius reduced from 2 meters to 1 meter

Vanguard HEAT
Blast damage reduced from 1000 to 750
Inner blast radius reduced from 1.5 meters to 1 meter

Vanguard HE
Time to reload reduced from 4750ms to 4000ms
Outer blast radius reduced from 8 meters to 5 meters
Inner blast radius reduced from 2 meters to 1 meter

Prowler AP
Blast damage reduced from 500 to 375

Prowler HEAT
Blast damage reduced from 650 to 450

Prowler HE
Time to reload reduced from 3500ms to 2500ms
Outer blast radius reduced from 8 meters to 5 meters
Inner blast radius reduced from 1.5 meters to 1 meter



TOP




  1. 2014/07/03(木) 12:06:25|
  2. Test server
  3. | コメント:0

テストサーバー・パッチ 2014.07.01

Test Server Update Notes : 7/1
(公式フォーラムより)

*テストサーバーの変更です

付記:このアップデートは、戦車主砲に着目した物です。
・私達は、その後戦車副砲の調整を行うでしょう。

リベレーターのベリーガンへ施した調整と同様に、戦車主砲にも調整を施します。
・ロケットランチャーと bulldog の対人効果引き下げも施します。

bulldog の爆風ダメージは、より正確な射撃が要求される武器となるように調整されています。
・航空機版の bulldog は、弾速の低下が見られるでしょう。
・弾速において、Zepher と同一にします。

 ・爆風ダメージは、600 から 500 へ減少した。
 ・内側の爆風半径は、2m から 1m へ減少した。
 ・外側の爆風半径は、6m から 5m へ減少した。
 ・航空機版のみ、弾速は 250 mps から 200 mps へ減少した。

殆どのヘビーアサルト・ロケットランチャーにおいて、標準の爆風ダメージと内側の爆風半径は減少した。
・これは、爆風ダメージのみで体力がフルの歩兵を 1 発でキル出来なくするでしょう。
・加えて最大ランクの flak アーマーは、直撃による即死を防ぐようになるでしょう。

爆風ダメージは、1000 から 750 へ減少した。
爆風半径は、0.5m から 0.35m へ減少した。
影響のあるロケランは、以下の通り。
 ・S1
 ・Nemesis
 ・Hades
 ・Hawk
 ・Shrike
 ・Crow
 ・Grounder
 ・Skep Launcher
 ・ML-7
 ・Annihilator
 ・Decimator
  ・爆風ダメージは、1000 から 650 へ減少した。
  ・爆風半径は、0.5m から 0.35m へ減少した。


戦車主砲において、HEAT 弾と HE 弾の爆風効果を減少させたい。
・しかし、歩兵に対する効果を引き下げた時に問題があります。
・それ等武装の定義に対する考慮が典型的な物です。

 ・AP は、対戦車
 ・HE は、対人
 ・HEAT は、2つの中間

上記に代えて、HEAT を基準に3つ全てを対戦車の派生にしたい。
・歩兵への効果は引き下げられたが、引き換えに対戦車ダメージを引き上げた。
・これの意味は、以下の通り。

AP
・HEAT より 2 発少ない砲撃で破壊出来る場合、直撃ダメージは引き下げられるでしょう。
・1 発少ない砲撃となるように引き下げ。

HEAT
・内側の爆風ダメージは差が小さくなり、歩兵を 1 発でキル出来なくなる。

HE
・リロード・スピードのペナルティは取り除く。
・HE の爆風範囲は減少するが、歩兵を 1 発でキル出来る能力は保持します。
 ・範囲の減少により、即死させるためには以前よりもっと正確な射撃が必要になるでしょう。
・HEAT と比べて戦車を破壊するためにもう 2 発直撃が必要になる場合が、2、3 あります。
 ・これ等は、もう 1 発だけ必要となるように増加されるでしょう。

(BcB)。oO(HEAT 弾 4 発で破壊出来る場合、AP 弾なら 3 発、HE 弾なら 5 発掛かるような差異に調整するという意味です)


個々の変更

ライトニング

AP
・直撃ダメージは、1600 から 1400 へ減少した。

HEAT
・爆風ダメージは、1000 から 750 へ減少した。

HE
・リロード時間は、3750ms から 3000ms へ減少した。
・直撃ダメージは、1000 から 1100 へ増加した。
・外側の爆風半径は、8m から 5m へ減少した。
・内側の爆風半径は、1.5m から 1m へ減少した。

Viper
・爆風ダメージは、450 へ減少した。


Magrider

AP
・直撃ダメージは、1865 から 1600 へ減少した。

HEAT
・爆風ダメージは、1000 から 750 へ減少した。
・内側の爆風半径は、1.5m から 1m へ減少した。

HE
・リロード時間は、4750ms から 3750ms へ減少した。
・外側の爆風半径は、8m から 5m へ減少した。
・内側の爆風半径は、2m から 1m へ減少した。


Vanguard

AP
・直撃ダメージは、2075 から 1800 へ減少した。

HEAT
・爆風ダメージは、1000 から 750 へ減少した。
・内側の爆風半径は、1.5m から 1m へ減少した。

HE
・リロード時間は、4750ms から 4000ms へ減少した。
・外側の爆風半径は、8m から 5m へ減少した。
・内側の爆風半径は、2m から 1m へ減少した。


Prowler

AP
・直撃ダメージは、1250 から 1200 へ減少した。
・爆風ダメージは、500 から 250 へ減少した。

HEAT
・爆風ダメージは、650 から 375 へ減少した。

HE
・直撃ダメージは、725 から 775 へ増加した。
・リロード時間は、3500ms から 2500ms へ減少した。
・爆風ダメージは、650 から 500 へ減少した。
・外側の爆風半径は、8m から 5m へ減少した。
・内側の爆風半径は、1.5m から 1m へ減少した。



Edit for clarity: This update is focused on the primary tank weapons, we will have some subsequent adjustments for the secondary tank weapons

Similar to the adjustments made with the Liberator belly guns, we are making adjustments to tank primary weapons, rocket launchers and the bulldog to make them less effective against infantry.
For the bulldog, blast damage is being adjusted so that the weapon requires more accurate shots. The air version will see a reduction in velocity, making it identical to the Zepher in that regard.

Blast damage reduced from 600 to 500
Inner blast radius reduced from 2 meters to 1 meter
Outer blast radius reduced from 6 meters to 5 meters
Air version only: Projectile speed reduced from 250 to 200 mps

For most Heavy Assault rocket launchers, the standard blast damage and inner blast radius are being reduced. This will make them incapable of a 1 hit kill against full health infantry with splash damage alone. In addition, this will cause max rank flak armor to prevent a 1 hit kill with direct hits:

Blast damage reduced from 1000 to 750
Blast radius reduced from 0.5 meters to 0.35 meters
Affected launchers
◦S1
◦Nemesis
◦Hades
◦Hawk
◦Shrike
◦Crow
◦Grounder
◦Skep Launcher
◦ML-7
◦Annihilator
◦Decimator
◾Blast damage reduced from 1000 to 650
◾Blast radius reduced from 0.5 meters to 0.35 meters


For tank primary weapons, we want to reduce the blast effectiveness of HEAT and HE, but this is problematic when effectiveness against infantry is typically what is considered to define them:

AP is anti-vehicle
HE is anti-personnel
HEAT is in between the two

Instead we want to push all three variants towards anti-vehicle with HEAT being the base line. Infantry effectiveness is reduced, but so is the anti-vehicle damage trade-off. This means:

AP
◦Direct damage will be reduced in cases where AP can destroy a tank in 2 less shots than HEAT (down to being 1 shot less).

HEAT
◦Inner blast damage is brought in closer and is no longer be able to 1 hit kill infantry

HE
◦Remove reload speed penalty
◦HE blast size reduced, but retains the ability to 1 hit kill infantry.
◾The size reduction will require more accurate shots than before to obtain the 1 hit kill
◦There are a few cases where direct hits from HE takes 2 additional hits to destroy a tank compared to HEAT. These will be increased so they just require just 1 additional round.

Line item changes:

Lightning

◦AP
◾Direct damage reduced from 1600 to 1400

◦HEAT
◾Blast damage reduced from 1000 to 750

◦HE
◾Time to reload reduced from 3750 to 3000
◾Direct damage increased from 1000 to 1100
◾Outer blast radius reduced from 8 meters to 5 meters
◾Inner blast radius reduced from 1.5 meters to 1 meter

◦Viper
◾Blast damage reduced to 450


Magrider

◦AP
◾Direct damage reduced from 1865 to 1600

◦HEAT
◾Blast damage reduced from 1000 to 750
◾Inner blast radius reduced from 1.5 meters to 1 meter

◦HE
◾Time to reload reduced from 4750ms to 3750ms
◾Outer blast radius reduced from 8 meters to 5 meters
◾Inner blast radius reduced from 2 meters to 1 meter


Vanguard

◦AP
◾Direct damage reduced from 2075 to 1800

◦HEAT
◾Blast damage reduced from 1000 to 750
◾Inner blast radius reduced from 1.5 meters to 1 meter

◦HE
◾Time to reload reduced from 4750ms to 4000ms
◾Outer blast radius reduced from 8 meters to 5 meters
◾Inner blast radius reduced from 2 meters to 1 meter


Prowler

◦AP
◾Direct damage reduced from 1250 to 1200
◾Blast damage reduced from 500 to 250

◦Heat
◾Blast damage reduced from 650 to 375

◦HE
◾Direct damage increased from 725 to 775
◾Time to reload reduced from 3500ms to 2500ms
◾Blast damage reduced from 650 to 500
◾Outer blast radius reduced from 8 meters to 5 meters
◾Inner blast radius reduced from 1.5 meters to 1 meter



TOP



  1. 2014/07/02(水) 20:34:31|
  2. Test server
  3. | コメント:0

テストサーバー・パッチ 2014.06.23

Patch Notes - 06/23
(公式フォーラムより)

*テストサーバーの変更です

・Hossin 大睦の更なる調整。
・大睦ロックに関連した幾つかのバグ修正。
・アウトフィット新人勧誘のリファイン
・様々なバグ修正。



Just a few things tonight:

More tweaks to Hossin
A few bug fixes regarding Continent Locking
Outfit Recruitment refinement
Various bug fixes



TOP



  1. 2014/06/24(火) 19:19:51|
  2. Test server
  3. | コメント:0

テストサーバー・パッチ 2014.06.20

6/20 Patch Notes
(公式フォーラムより)

*テストサーバーの変更です

・基地と地形の Hossin 大睦メジャーアップデート
・大睦ロック
・アウトフィット新人勧誘
・アウトフィット基地占領
・Hossin 大睦導入後の新しい大きな要素の一部 (BcB)。oO(ディレクティブのようです)
・沢山のバグ修正



Major Hossin updates to bases and terrain
Continental Locking
Outfit Recruitment
Outfit Base Capture
A sneak peak of our new major feature after Hossin
Dozens of bug fixes



TOP



  1. 2014/06/22(日) 14:00:25|
  2. Test server
  3. | コメント:0
前のページ 次のページ

ガジェット


◆ 記事タイトル一覧 ◆

(カテゴリー別、最近の記事)

デイリーセール


-------------
ブログ内 検索
カスタム検索
-------------

リンク

このブログをリンクに追加する

PlanetSide2 BBS


プラネットサイド2 掲示板

■ アウトフィット(ギルド)■ 
勧誘・紹介BBS


Outfitの紹介・勧誘、プラネットサイドのブログやホームページの紹介、その他プラネットサイドに関する話題なら何でもどうぞ!

カテゴリ

PS2 FAQ (11)
PlanetSide2 (1202)
Update Notes (142)
Test server (38)
H1Z1 (17)
Planetside Link (1)
Planetside 動画 (11)
Backstory (17)
SOE (25)
その他 (13)
初心者 (7)

カレンダー

プチ月別アーカイブ

最新記事

最新コメント

スポンサードリンク







フィードメーター - Blue Cats Blue



ページランク

●このサイトについて●
●プライバシーポリシー●

プロフィール


Bcats

Author:Bcats
NC Scats-M BR33 CR5
TR Becats BR28 CR3
VS Bcats BR30 CR5

兵数

メールフォーム

名前:
メール:
件名:
本文:

RSSリンクの表示

QRコード


QR

日本時間 早見表


日本時間 - PST - PDT


1:00-AM 8:00-AM 9:00
2:00-AM 9:00-AM 10:00
3:00-AM 10:00-AM 11:00
4:00-AM 11:00-PM 12:00
5:00-PM 12:00-PM 1:00
6:00-PM 1:00-PM 2:00

7:00-PM 2:00-PM 3:00
8:00-PM 3:00-PM 4:00
9:00-PM 4:00-PM 5:00
10:00-PM 5:00-PM 6:00
11:00-PM 6:00-PM 7:00
12:00-PM 7:00-PM 8:00

13:00-PM 8:00-PM 9:00
14:00-PM 9:00-PM 10:00
15:00-PM 10:00-PM 11:00
16:00-PM 11:00-AM 12:00
17:00-AM 12:00-AM 1:00
18:00-AM 1:00-AM 2:00

19:00-AM 2:00-AM 3:00
20:00-AM 3:00-AM 4:00
21:00-AM 4:00-AM 5:00
22:00-AM 5:00-AM 6:00
23:00-AM 6:00-AM 7:00
24:00-AM 7:00-AM 8:00