PlanetSide2 (プラネットサイド2) News Blog

2013.04.28 Planetside2 News (テストサーバーあれこれ)

PSA: Zealot Overdrive has same TTK as Anchor mode while still moving
(公式フォーラムより。Higby のコメントです)

The ZOE and Lockdown will both scale differently for the Nanite Systems weapons and not provide the same benefit as the ES weapons will receive. Tuning is still WIP!

(VS MAX 新アビリティの ZOE と TR MAX 新アビリティの Lockdown を NS 武装に適用すると強すぎるという意見に対して)

 ZOE と Lockdown は両方とも NS 武装(対空や火炎放射器)には異なるバランス調整が施されるでしょう。帝国固有武装が受ける効果と同じものは得られません。調整はまだ途中です!

MAX anchor mode and ZOE abilities + AA = ?
(Reddit フォーラムより。Higby のコメントです)

Both of these abilities will have non-linear tuning for the Nanite Systems weapons. They'll be significantly more effective on the ES weapons which can be tuned specifically to synergize well without being OP.

 これ等の能力の両方とも、NS 武装には比例した調整は行われません。これ等の能力は帝国固有武装に対して強すぎる事無く調和するよう特に調整された上で、かなり効果的になるでしょう。



New lattice with links (Photoshop)
(Reddit フォーラムより。ファンの brtd_steveo の投稿に対する、Higby のコメントです)

 ファンが自作でリンクを書き込んでくれました。

クリックで、大きな画像を表示


(これに対する Higby のコメント。要約します)

Just want to post in here, as in the other thread, to not get hung up on the look here. We're going for gameplay functionality at this phase, this isn't how things are going to look longer term. The larger regions allow us to more accurately encompass each region's combat area so population views, XP, hotspots, instantaction, and a lot of other systems that are based on the "Region" area, which is defined by the hexes, work correctly for people fighting in those facilities.

While it's nice to get feedback on how people would like to see the map look, visualization is not what we're prototyping here. Previously we had to be restrained with the number of hexes on the map because of a performance issue, with that issue gone we were able to make regions sized more appropriately sized to work for gameplay, that's really all this change is about.


・他のスレッドでも話したように、現在のマップの見た目には拘らないで下さい。
・ゲームプレイ機能を調整するためのフェイズです。
・広いリージョンは、より正確にそのエリアの人口やホットスポットを示し経験値を与えてくれます。
・他の沢山のシステムに関しても「リージョン」に基づいています。
・そのリージョンは、ヘックスによって定義されます。

・マップをどのようなデザインにして欲しいのかという意見は、とても助かります。
・現在のマップの見た目はプロトタイプでさえありません。
・以前はパフォーマンス問題の制約によって、ヘックスの数を絞らなければいけませんでした。
・その問題は無くなったので、リージョンの規模をよりゲームプレイに適切な大きさに出来ます。

(BcB)。oO(現在、基地の近くにいても場所によって経験値が入らなかったり占領参加判定のエリアが狭かったのはパフォーマンスの都合だったようです)




(Harasser に TR Vulcan や Halberd を装備出来るのはバランスに問題がある)

 えぇ、ライブ・サーバーへ実装する最初の段階では、多分、帝国固有武装は装備出来ないでしょう。私達は先に幾つかの変更を検討しています。



ZOE effect graphics need to be changed.
(公式フォーラムより。Higby のコメントです)

It's placeholder.

(VS MAX 新アビリティ ZOE のグラフィックを変更して欲しい)

 現在のグラフィックは暫定的な物で、新しいグラフィックへ置き換えられます。



NC Aegis Shield


 ライオット・シールドのグラフィックが変更されています。

Zealot Overdrive + NS-60 Flamethrower = Insta Kill


 ZOE で火炎放射器を使うと現在は瞬殺出来てしまいます。これは修正されるようです。

Harasser clears the Indar Gap


 Harasser のジャンプ機能を使って、谷を超えています。

New caverns at Rashnu Bio Lab


 Rashnu バイオ基地に少し洞窟っぽくなっている場所がありますが、より広い洞窟になっています。個人的に、こういった地形をもっと増やして欲しい。新鮮だしw

Combat Cameraman: Time lapse following a TR attack during an Indar alert


 早回し動画。



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