PlanetSide2 (プラネットサイド2) News Blog

2013.04.08 Planetside2 News (ホットスポットの色について)

Higby: "we removed it based on feedback to make it just look more generically "explosive". Wha-
(Reddit フォーラムより。Higby のコメントです)

basically, this. I like the colors too, but the vast majority of feedback was "wtf are there animated skittles on my screen for". We will put it back in as an option.

 私も色分けされたホットスポットが好きです。しかし大多数は「画面上でアニメーションしている色付きキャンディーは何だ?」というフィードバックだったのです。私達は、オプションとして色付きホットスポットを復活させるでしょう。

I understand what you're saying, but, making sure people can intuitively understand what's going on is a top priority in UI. Lots of people not knowing what something means is a problem in your mechanism that is there just to inform people of stuff. This isn't always the same with gameplay feedback, and "informed opinions" can be given more voice than uninformed there.

(ホットスポットに色が付いている事によって、どういったメリットがあるか理解していないフィードバックを採用するべきでは無いという意見に)

 あなたの言いたい事は理解出来ます。しかし UI の優先事項は、人々が直感的に理解出来るようにする事です。あなたの理論において、(ホットスポットが)人々へ情報をもたらす機能なのに、何を意味するのか分からなかった人達が沢山いたという事が問題なのです。これは必ずしもゲームプレイのフィードバックと同じではありません。意味が分からないまま述べられる意見より、意味を理解してもらった上で述べられる意見の方が、より価値があるのです。




 何人かのアーティストが、Lasher の外観を改良するために取り組んでいます。そしてデザイナーが、より役立つように改良しています。



Bring back the beta night!
(公式フォーラムより。コミュニティ担当の Luperza によるコメントです)

We did a bunch of tests in Alpha and Beta, tweaking the night and day cycle as well as the light and darkness scale. What you see currently, is what most players enjoyed the most.

Not saying we won't look back into this, but currently we have much bigger fish to fry if you know what I mean?

Edit: I did want to mention that there have been talks about different night and day cycles per planet. Different planets may have a differing amount of moons as well.


(真っ暗な夜を復活させて欲しい)

 私達はアルファとベータで沢山のテストをしました。そして、明るさや暗さの程度と同様に昼夜サイクルも調整しました。あなたが現在(ゲーム内で)見ているのは、大部分のプレイヤーが最も好んだ暗さです。

 再検討しないとは言いません。しかし私達は現在、より大きな物を仕込んでいると言ったら…分かるよね?

(追記)言いたかったのは、一つの星に異なる夜と昼のサイクルがあるように、異なる惑星には異なる月があるかもしれないという事よ。

(BcB)。oO(現在ある大陸の夜の暗さは変わらないけれど、将来は真っ暗な夜を持つ大陸が追加される可能性があるかもしれません)



Galaxy Balcony Drop


 テック基地のバルコニーへ乗り付けています。

Planetside 2 Highlights: Lancer squad holds back NC armour on Esamir


 大勢で同時運用すれば強いのはどの武器でも同じだと思いますが、そのうちスコープ時にズームされるように修正がされればランサーの持つ長射程が活きてきそうです。

NC10 - Planetside 2 - First AA Nest at the Ascent


 5人の AA MAX がある程度接近するまで引き付けてから一斉に撃たれると、まず逃げられません。



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