PlanetSide2 (プラネットサイド2) News Blog

2013年3月13日 Planetside2 ゲームアップデート 04

Server Downtine 03.13.2013
(公式フォーラムより)

 総合アップデート

 メンバーシップのパッシブ・サート増量

・1ヶ月のメンバーは、1日あたり 24 パッシブサートポイント獲得します。
・2ヶ月のメンバーは、1日あたり 28.8 パッシブサートポイント獲得します。
・3ヶ月のメンバーは、1日あたり 33.6 パッシブサートポイント獲得します。
・4ヶ月のメンバーは、1日あたり 38.4 パッシブサートポイント獲得します。
・5ヶ月のメンバーは、1日あたり 43.2 パッシブサートポイント獲得します。
・6ヶ月以上のメンバーは、1日あたり 48 パッシブサートポイント獲得します。

 バーチャル・リアリティ・トレーニング・センター

・このエリアへは、どのワープ・ターミナルからでもアクセス出来る。
・このエリアは、あなたの帝国の全ての武器・乗物をアップグレードして試す事が出来る安全なテストエリアです。
・各帝国は、それぞれ自国のトレーニングエリアを持ちます。
・このエリアには、通常の戦闘時と同じ特性を持つ歩兵や乗物のターゲット・ダミーがいます。
・インドア・シューティング・レンジ(屋内射撃場)では 10m 間隔でランダムにターゲットが現れ、反射能力を養いターゲットの識別を練習出来ます。
・アウトドア・シューティング・レンジ(屋外射撃場)にも、あらゆる種類の武器で練習するための歩兵や乗物のターゲットがいます。
・このエリアは、乗物を運転したり飛行させる練習が出来るオープンエリアです。
・フラッシュのコースもあります。しかし、ジャンプする為のランプ(斜路)はまだ用意してありません。だから、コースを走る時は用心深くアドリブを効かせて下さい。
・トレーニングエリアにいるプレイヤーには、乗物とクラスに分けられたロードアウトがセットしてあります。何処かの大陸へ戻った時に、普段使っている通常のロードアウトになります。
・「Redeploy」のホットキーが追加され、マップ画面を見る事無く使用出来ます。初期設定は、「Delete」キーです。もしあなたが VR エリアにいるなら、ホットキーを使うと練習場の基地へ戻れます。この機能は、 VR トレーニングエリアの中と外の両方で使えます。
・トレーニング仕様のために、このエリアは実際とは違います。
・プレイヤーの所属する帝国が使える全ての歩兵と乗物の武器が、試せます。
・現在のプレイヤーの取得しているサートに関係無く、全ての武器アップグレード、スーツアップグレード、アビリティ、武器アタッチメントが、ゾーンにいる間は最高ランクで試せます。
・乗物と MAX は、リソースコストが掛かりません。
・乗物と MAX は、時間を待つ必要はありません。
・このエリアにいる間は、プレイヤーステータスは記録されません。
・経験値とメダルは、このエリアにいる間は取得出来ません。
・プレイヤー同士の乗物を傷付ける事は出来ませんが、自分の乗物には可能です。
・味方のターゲットダミーを撃ったり破壊するとグリーフの表示がされ音が鳴りますが、グリーフポイントは貯まりません。
・リスポーンする時に待ち時間はありません。
・このエリアにいる時にウェポントライアルは出来ません。(トライアルシステムは残るようです)
・この VR エリアにいる間も、消耗品を使った時は依然としてリソースを消費しプレイヤーの持ち物から消えます。これは将来のアップデートで変更されるでしょう。

 3大陸全てのワープゲートはローテーションが行われます


 新しいアイテム

・更にプラネットサイド1のデカールがデポへ追加されました。
・フラッシュへ新しい武装が追加された。S12 Renegade shotfun


 歩兵アップデート

・グラフィックの低設定における透明エフェクトは、もうインフィルトレーターを完全に見えるようにしない。
・幾つかの対空武器において、航空機と接近している時に適切なダメージが入らない問題を修正した。
・本来ロックオンが途切れるべき行動をしても、ロケットランチャーでロックオンが維持出来ていた問題を修正した。
・SCU シールドを通して射撃しても、もう弾丸の射程に影響しません。
・NS-11 と NS-11 Platinum をセミオートへセットした時、もう照準が消えたりしません。
・M77-B でスコープを覗いた時に照準が消える問題を修正した。
・ナイトビジョンスコープの照準の色を変更したので、暗い背景でも見え易くなります。
・TR の ASP-30 Grounder の Auraxium メダルをアンロック出来るようになるはずです。
・全てのポンプアクションショットガンの薬莢は正しいタイミングで武器から排出され、ロードされる薬莢のテクスチャーと合わさるはずです。
・設置したプレイヤーが死んだ時、設置されたC4は消えます。
・NS Annihilator の地上目標へのロックオン射程は 400m へ短くなった。(他の対地ロックオン・ロケランの射程と合わされた)航空機に対する射程は、500m のままです。
・ジャンプした時のプレイヤーモデルとヒットボックスが合致していないバグを修正した。
・補足:他のプレイヤーは今までより地面から低くジャンプしているように見えます(ジャンプしていても、わずかに撃ちやすくなります)実際にジャンプする高さは変更されていません。
・プレイヤーが登れる角度を少し増やした。
・TRS-12 Uppercut のメダルは、もう間違ったラベルが付きません。
・LX Mark IV と Trueshot scopes は、GD-66 を装備した時に両方とも適切に装着されるはずです。
・T5 AMC のリロードアニメーションにおける装飾問題は解消された。

・以下の歩兵の爆発物は修正された。総合的には爆心において強力で、中心から離れると急激に威力が下がる。
・Frag Grenade :内側の爆風半径は 2m 減らされた。外側の爆風半径は 0.5m 減らされた。内側の爆風ダメージは25ポイント増えた。
・Sticky Grenade :内側の爆風半径は 2m 減らされた。外側の爆風半径は 0.5m 減らされた。内側の爆風ダメージは25ポイント増えた。Sticky Grenade は、もしプレイヤーにくっつくと Flak armor の効果を無視してダメージが通る。
・TR Claymore :内側の爆風半径は 1.5m 減らされた。外側の爆風半径は 1m 減らされた。内側の爆風ダメージは25ポイント増えた。
・NC Bouncing Betties と VS Proximity Mine :内側の爆風半径は 0.5m 減らされた。外側の爆風半径は 1m 減らされた。内側の爆風ダメージは25ポイント増えた。
・Tank Mine :内側の爆風半径は 0.5m 減らされた。外側の爆風半径は 3m 減らされた。補足:これ等の変更は歩兵にだけ適用されます。
・Underbarrel Grenade Launcher :内側の爆風半径は 0.4m 減らされた。内側の爆風ダメージは25ポイント増えた。
・C4 :内側の爆風半径は 1m 増やされた。


 以下の武器において総弾薬容量は調整された

 初期容量が120発から140発へ増えたカービン

・NC Reaper DMR
・NC AC-X11

 初期容量が180発から210発へ増えたアサルトライフル

・NC GR-22
・NC Carnage BR
・NC GD-7F
・VS Pulsar VS1
・VS H-V45
・VS CME
・VS Equinox VE2 Burst
・VS Equinox VE2
・VS Solstice
・VS VX6-7
・VS Solstice Burst
・VS Solstice SF
・VS Serpent

 初期容量が60発から70発へ増えたスナイパーライフル

・NC Gauss SPR
・NC Impetus
・TR 99SV
・TR KSR-35
・VS VA39 Spectre
・VS Phantom

 初期容量が30発から40発へ増えたボルトアクションスナイパーライフル

・NC NC14 Bolt Driver
・NC SAS-R
・NC LA80
・NC Longshot
・TR M77-B
・TR TSAR-42
・TR SR-7
・TR RAMS .50M
・VS XM98
・VS Ghost
・VS V10
・VS Parallax

 全ての75発のライトマシンガンは同じになり、300発の容量になります

・NC Gauss Saw S
・TR TMG-50
・VS Pulsar LSW
・VS SVA-88
・VS Flare
・VS Ursa

 ピストル

・NC NC4 Mag-Shot : 初期容量は60発から75発へ増えた。
・NC Rebel : 初期容量は32発から56発へ増えた。
・TR TX1 Repeater: 初期容量は84発から105発へ増えた。
・VS Beamer VS3 : 初期容量は68発から85発へ増えた。
・VS Manticore SX40 : 初期容量は60発から75発へ増えた。

 SMG(サブマシンガン)

・NC AF-4 Cyclone : 初期容量は175発へ増えた。
・TR SMG-46 Armistice : 初期容量は240発へ増えた。
・TR PDW-16 Hailstorm : 初期容量は240発へ減った。
・VS Eridani SX5 : 初期容量は200発へ増えた。

 その他

・TR T32 Bull: 初期容量は240発へ減った。
・全てのセミオートショットガン : 初期容量は48発へ増えた。
・NC Jackhammer : 初期容量は48発へ増えた。
・VS VX29 Polaris : 全ての他のライトマシンガンよりも2倍の速さで弾を補充出来ていたバグを修正した。
・NC Gauss SAW S: 弾の補充が遅すぎるバグを修正した。 1回の補充で1マガジン分補充します。
・全ての8発マガジンのセミオートショットガン: 1回の補充で6発しか補充しなかったバグを修正した。1回に8発補充するようになる。


 ビークル・アップデート

 フラッシュ・アップデート

・補助席:もう一人、所持している武器を移動中でも使えるプレイヤーを乗せる事が出来ます。
・新しいサート・ライン:レイスモード:インフィルトレーターが使う時だけ透明化出来る。
・新しい武器:S12 Renegade Shotgun

 (何も書いて無いのですが、多分 Magrider)

・基礎ホバー高度は増えた。
・登坂制限は再調整された。平坦で無い地形を運転する時に、過度のペナルティを受ける事はもう無いはずです。

 その他

・全ての地上車両のトルクは増やされた。
・これによって、斜面を運転する時に最高速度が増加する結果になるはずです。
・全ての地上車両の自然環境への衝突ダメージは総合的に調整されました。
・航空機にデカールコクピットガラスを装着した後で、初期のコクピットガラスを再装着する事が出来るはずです。
・乗物は操縦者が脱出した後で動き続ける事はもうありません。
・乗物と衝突した時に、プレイヤーを遠くへ吹っ飛ばしていた問題を修正しました。


 ビークル・ウェポン変更

・Prowler P2-120 HEAT弾/HE弾の爆風ダメージは、1000 から 700 へ減らされた。
・シールドと体力が満タンの歩兵を爆風ダメージだけでキルするには、少なくとも2発必要です。
・これは、直撃ダメージには影響しません。
・依然として、直撃すれば1発でシールドと体力が満タンの歩兵は死にます。
・殆どの乗物は戦車の爆風ダメージから影響を受けないので、乗物対乗物の戦闘に及ぼす影響は小さいでしょう。

 Prowler P2-100 HE

・リロード時間は、3125ms から 3500ms へ増えた。

 Vanguard Titan 150 HE

・リロード時間は、5000ms から 4750ms へ減った。

 G30/A30 Walker

・CoF ペナルティは、わずかに減った。

 以下の乗物の武装の内側/外側の爆風半径は狭くなった

・MBT HEAT:(P2-120、Titan、Supernova)内側の爆風半径は 2m から 1.5m へ狭くなった。外側の爆風半径は 7m から 5m へ狭くなった。
・MBT HE:(P2-120、Titan、Supernova)内側の爆風半径は 2.5m から 2m へ狭くなった。外側の爆風半径は 11m から 8m へ狭くなった。
・Lightning: L100 Python HEAT: 内側の爆風半径は 1.5m から 1m へ狭くなった。外側の爆風半径は 7m から 5m へ狭くなった。
・Lightning: L100 Python HE: 内側の爆風半径は 2m から 1.5m へ狭くなった。外側の爆風半径は 11m から 8m へ狭くなった。
・Liberator: L105 Zepher: 外側の爆風半径は 8m から 7m へ狭くなった。
・Liberator: C150 Dalton: 外側の爆風半径は 10m から 9m へ狭くなった。

ESF(帝国固有戦闘機)

・Rocket Pods: 外側の爆風半径は 6m から 5m へ狭くなった。

その他

・3国共通: M60 Bulldog: 外側の爆風半径は 8m から 6m へ狭くなった。
・3国共通: E540 Halberd: 外側の爆風半径は 4m から 3m へ狭くなった。
・Magrider: Saron HRB: 外側の爆風半径は 4m から 3m へ狭くなった。
・Vanguard: Enforcer ML85: 外側の爆風半径は 4m から 3m へ狭くなった。
・Prowler: P525 Marauder: 内側の爆風半径は M40 Fury と同じになり 1m から 2m へ広くなった。

 敵の乗物を破壊した時に得られる経験値は増えた

・Galaxy: 300exp から 400exp へ増えた。
・Liberator: 130exp から 500exp へ増えた。
・ESF: 75exp から 400exp へ増えた。
・MBTs: 100exp から 500exp へ増えた。
・Lightning: 100exp から 400exp へ増えた。


 UI アップデート

・キャラクター作成中のサーバー選択画面には、推奨サーバが基本的に表示されます。
・ストアの bundle(セット販売)の中身を見る機能が向上した。
・アイテム説明ツールチップを加えた。
・所有しているアイテムを取り除けるようにした。
・アウトフィット・マネージメントに「最終ログイン」(で並べ替え)を追加した。
・小隊マネージメント・ウィンドウにドラッグ&ドロップ機能を追加した。
・HUD のグレネード(手榴弾)カウンターは、どのタイプのグレネードを装備しているか表示します。
・色々な UI 最適化。
・手動によるミニマップのズーム。初期設定は、"["キーと"]"キーがズームアウトとズームインです。

 リスポーン&マップ画面の改善

・リスポーン画面は、マップ画面の能力に統合されました。
・プレイヤーが死んだ時は、画面の左側に単純化されたクラス選択パネルに加えて「Deployment」場所が表示されます。「Deployment」のリストは、過去のリスポーン画面と同じ方法で機能します。
・大陸マップを変更するには、大陸名が書いてあるマップ画面上部のタイトルバーをクリックします。
・統計、リソース、フィルターパネルは、マップ画面の右上部にあるモード・トグル・バーに統合されました。加えてこれは、将来の拡張でミッションシステムのような機能が実装された時、画面が混み合わないようにスッキリさせます。
・インスタントアクションは、マップ上の何処にプレイヤーを送り込むか表示されず1つのボタンを押すように再デザインされました。しかし、依然として大きな戦闘の行われている大型基地へホットドロップさせるでしょう。これはこれまで使われていたような、人々がインスタントアクションを組織的な行動をするためのツールとして利用するのを防ぐためです。もしあなたが分隊に所属していて分隊長で無いのなら、2番目の「Squad deploy」ボタンが表示されるでしょう。
・取得出来ないサートにさえ、取得出来るかのようにロックされたサートへ表示されるバグを修正した。
・Bronze と Gold メンバーシップのボーナスパーセンテージは、正しいボーナス量がツールチップへ表示されます。
・Profile ページと Leaderboard Stats Pane で表示される情報は、合致するはずです。
・小隊長をやめた人が分隊長に戻れない問題を修正した。
・Facility defends(基地防衛)は、ステータスとリーダーボードで適切に追跡されるはずです。
・リーダーボードは、プレイ時間の項目において間違ったマイナスの数値をもう表示しないはずです。
・リーダーボードにおいて、BR・占領・防衛の項目をクリックで並べ替えが出来ます。
・リーダーボードの Social Menu ボタンは、自分の名前を灰色で表示します。
・リーダーボードの始めか終わりに来たら、「Back」や「Next」のボタンは灰色になります。
・リーダーボードのフレンドやアウトフィットでは、「go to top」と「find me」ボタンは押せなくなります。
・Mini-Chaingun、Jackhammer、Lasher は、ステータスページのマシンガン・セクションへリストされます。
・/l と /c は、リーダーチャットとコマンドチャットのショートカットになります。
・破壊されたファランクス砲台には、「need repair(修理の必要がある)」レンチアイコンが味方のエンジニアへ表示されます。
・遠く離れた場所で分隊が結成されたとしても、分隊メンバーの場所はマップへ正しく表示されます。
・間違った Twitch TV 証明を入力した時に、成功確認メッセージを受け取る事はもうありません。
・乗物の待ち時間は、あなたが死んだ時でも正確に表示するはずです。
・デポに Battle Rifle のフィルターが出来ました。
・AMR-66 は、デポで正しくフィルタされるはずです。

 以下のコマンドは適切に機能するはずです

・/outfit invite
・/outfit quit
・/outfit leave (/outfit quit と同じ機能です)


 基地のアップデート

・Arroyo Torre Station の「A」ポイントは、もう壁を通して占領出来ません。
・Nott Amp Station の全てのジャンプパッドは、帝国専用になります。
・Spec-Ops Training Camp の無くなっていた弾薬タワーは、再設置されました。
・Wokuk Amp Station の IFF シールドは、基地を占領により適切に更新されるはずです。
・Andvari バイオラボ基地の NE テレポーターに設置され忘れていた IFF シールドは修正された。
・Zurvan Amp Station のシールドジェネレーターは、適切なシールドへ接続されるはずです。

 以下の場所の全てのバナーは、所持する帝国が適切に更新されるはずです
・Andvari Biolab
・Terran BL-4 Crash Site
・Onatha Biolab
・Ymir Biolab

・Heyoka Southeast Gate foward spawn へ4番目のイクイップメント・ターミナルが追加された。
・Xelas Bio Lab 基地の North East forward spawn にある弾薬タワーは、所持する帝国が適切に更新されるはずです。

 機能していない SCU が取り除かれた
・Copper Ravine Station
・Crimson Bluff Tower
・Mani Bio Lab

・特定の角度から見た時に重力パッドのエフェクトが失われる問題を解消した。
・Indar 大陸北のワープゲートの近くで、プレイヤーが地面をすり抜ける問題を解消した。

 以下の場所で地形が失われている所を補った
・Zurvan Amp Station
・Dahaka Amp Station
・Allatum Biolab
・Mao Tech Plant
・Tawrich Tech Plant

・Howling Pass Checkpoint のスポーンポイントと Dahaka Amp Station トンネルのグラフィック問題を解消した。
・Forward spawn point は、ニュートラルになった時にマップとミニマップへ適切に表示されるはずです。

 地形の抜けやテクスチャの継ぎ目の問題を以下で解消した
・Zurvan Amp Station
・Ikanam Bio Lab
・Tawrich Tech Plant
・Crimson Bluff Tower
・The Stronghold
・The Crown
・Crossroads Watchtower
・Highlands Solar Station
・Indar Bay Point
・J908 Impact Site
・Red Ridge Communications
・Sandstone Gulch Mining
・Camp Connery
・Scarred Mesa Skydock
・Mao Tech Plant
・Hvar Tech Plant
・Gravel Pass
・Abandoned NS Offices
・Quartz Ridge Camp

・Esamir Biolabs から機能していない占領ポイントを取り除いた。
・Quartz Ridge Camp を占領した経験値報酬の矛盾を修正した。
・味方のターミナルやファランクス砲台へダメージを与えた時に、適切なグリーフを与えます。
・アウトポストタワーは、車両を出してもより安全になるように再デザインされた。
・Blackshard Platinum Mine から Mesa Com Station と、Rust Mesa lookout から Old Stockpile へのジグザグの道を追加した。
・ARC Bioengineering と NS Salvage Yard は、より接続性が良くなるように調整した。
・Crater Firing Range から Alkali Mining Supply へ橋を追加した。
・Northpoint Station にある幾つかの木箱やコンテナにハマるバグを解消した。
・Crown の床からは、もう反重力パッドのパーティクルエフェクトは出てこない。


 オーディオ・アップデート

・フラッシュに乗っているプレイヤーは、ロックオンしようとしている音が聞こえるはずです。
・gate shield diffuser を装備したサンダラーの diffuser が解除される時は、もう diffuser をオンにする音は鳴らないはずです。
・Eridana SX5 と SMG-46 Amistice の発砲音は、 Suppressor アタッチメントにより変わるはずです。
・GD-7F Carbine は、シングルショットとオートマチックファイアで異なる発砲音になる事は無いはずです。
・NS Annihilator は、ロックオン・サウンド・エフェクトを持つはずです。



All servers will come down for a Game Update on March 13th at 6:00 AM PT. Downtime is anticipated to be less than 2 hours. Players may note the following changes to gameplay:


General Updates

· Passive Certification gain has been increased for members.

We've increased the number of passive certifications for members and scaled the increase in Certification points based on length of Membership. The new cert point rates are as follows:
•1-mo. member - 24 passive cert points/day
•2-mo. member - 28.8 passive cert points/day
•3-mo. member - 33.6 passive cert points/day
•4-mo. member - 38.4 passive cert points/day
•5-mo. member - 43.2 passive cert points/day
•6-mo. + member - 48 passive cert points/day

•Added a Virtual Reality Training Center ◦This area is accessible through any warp terminal
◦This is a safe test area where you can try every weapon, vehicle, and upgrade available to your empire!
◦Each empire has its own Training area.
◦This area has target dummies for vehicles and infantry that have the same properties as in normal combat.
◦An indoor shooting range with random targets at 10 meter intervals for reflex practice and target recognition is available.
◦An outdoor shooting range with infantry and vehicle targets to train with all manner of weaponry is also available.
◦There is an open area to practice driving or flying with vehicles.
◦A quad course is available, but jump ramps haven’t been installed yet, so be cautious and creative when navigating the course!
◦While in the training area players have a separate set of loadouts for vehicles and classes. Normal loadouts are used when the player returns to one of the continents.
◦A Redeploy hotkey has been added and can be used without having to view the map. Default binding is the Delete key. If you find yourself stranded in VR, use the hotkey to get back to the training facility. This functionality is available both in and out of VR Training.
◦For training purposes, reality has been altered in this area:
◦All weapons for infantry and vehicles available to the player’s empire can be used!
◦All vehicle upgrades, suit upgrades, abilities, and weapon attachments are available and at the maximum rank while in the zone, regardless of the player’s current certifications.
◦Vehicles and MAX suits do not cost resources.
◦Vehicles and MAX suits do not require or start acquisition timers.
◦Player stats are not recorded while in this area.
◦Experience and medals cannot be earned while in this area.
◦Players cannot hurt each other or their vehicles but can hurt themselves.
◦Shooting or destroying friendly target dummies does not grant grief points but will still show the grief indicator and play the grief sound.
◦Respawning has no time delay.
◦Weapon trials cannot be obtained while in this area (you already have access to every weapon!).
◦Note that consumables still cost resources and deplete the player’s inventory when used while in VR. This will be altered in a future update.
◦Rotated the Warp Gates on all three continents


New Items:

•More Classic Decals have been added to the Depot.
•Added a new weapon for the Flash, the S12 Renegade shotgun.

Infantry Updates

•The cloak effect on low graphics settings will no longer make the infiltrator completely invisible.
•Fixed issues with some AA weapons not causing proper damage to air vehicles at close range.
•Fixed an issue where rocket launchers could maintain a lock through actions that should have cancelled it
•Shooting through SCU shields should no longer impact projectile range
•When set to semi-automatic, the crosshair for the NS-11 and NS-11 Platinum should no longer disappear
•Fixed an issue where the M77-B could lose its crosshair after aiming down the sight
•Changed the color of the night vision scope’s crosshair so that is easier to see against dark backgrounds.
•Should now be able to unlock the Auraxium Medal for the TR’s ASP-30 Grounder
•The shell casings for all pump action shotguns should now eject from the weapon at the correct time and match the texture of the shell casings being loaded
•Placed C4 will now despawn when the source player dies
•NS Annihilator: Range to lock-on to ground targets reduced to 400 meters (matching the range of other ground lock-on rocket launchers). Range against aircraft remains at 500 meters.
•Fixed bug that was causing the hit box and the player model to not match when jumping.
•Note: Other players will now jump lower to the ground (and be slightly easier to shoot). There has been no change to actual jump height.
•Small increase to the angle that players can walk up
•The medals for the TRS-12 Uppercut should no longer be mislabeled
•The LX Mark IV and Trueshot scopes should now both apply the proper attachment to the GD-66 Claw when equipped
•Addressed cosmetic issues with the T5 AMC’s reload animation
•The following infantry based explosives have been modified. In general, explosions are now stronger at their center, but damage falls off faster
•Frag Grenades: Reduced inner blast radius by 2 meters. Reduced outer blast radius by 0.5 meters. Increased inner damage by 25 points.
•Sticky Grenades: Reduced inner blast radius by 2 meters. Reduced outer blast radius by 0.5 meters. Increased inner damage by 25 points. Sticky grenades will now bypass flak armor if stuck to a player.
•TR Claymores: Reduced inner blast radius by 1.5 meters. Reduced outer blast radius by 1 meter. Increased inner damage by 25 points.
•NC Bouncing Betties & VS Proximity Mines: Reduced inner blast radius by 0.5 meters. Reduced outer blast radius by 1 meter. Increased inner damage by 25 points.
•Tank Mines: Reduced inner blast radius by 0.5 meters. Reduced outer blast radius by 3 meters. Note: These changes only apply to infantry.
•Underbarrel Grenade Launcher: Reduced inner blast radius by 0.4 meters. Increased inner damage by 25 points.
•C4: Increased inner blast radius by 1 meter.

Modified the total ammunition capacity of the following weapons:

Default capacity increased from 120 to 140 on the following carbines:
•NC Reaper DMR
•NC AC-X11

Default capacity increased from 180 to 210 on the following assault rifles:
•NC GR-22
•NC Carnage BR
•NC GD-7F
•VS Pulsar VS1
•VS H-V45
•VS CME
•VS Equinox VE2 Burst
•VS Equinox VE2
•VS Solstice
•VS VX6-7
•VS Solstice Burst
•VS Solstice SF
•VS Serpent

Default capacity increased from 60 to 70 on the following Sniper rifles:
•NC Gauss SPR
•NC Impetus
•TR 99SV
•TR KSR-35
•VS VA39 Spectre
•VS Phantom

Default capacity increased from 30 to 40 on the following bolt action sniper rifles:
•NC NC14 Bolt Driver
•NC SAS-R
•NC LA80
•NC Longshot
•TR M77-B
•TR TSAR-42
•TR SR-7
•TR RAMS .50M
•VS XM98
•VS Ghost
•VS V10
•VS Parallax

All 75 round LMGs are now the same and have a 300 round capacity.
•NC Gauss Saw S
•TR TMG-50
•VS Pulsar LSW
•VS SVA-88
•VS Flare
•VS Ursa

Pistols:

•NC NC4 Mag-Shot : Default capacity increased from 60 to 75
•NC Rebel : Default capacity increased from 32 to 56
•TR TX1 Repeater: Default capacity increased from 84 to 105
•VS Beamer VS3 : Default capacity increased from 68 to 85
•VS Manticore SX40 : Default capacity increased from 60 to 75

SMGs:

•NC AF-4 Cyclone : Default capacity increased to 175
•TR SMG-46 Armistice : Default capacity increased to 240
•TR PDW-16 Hailstorm : Lowered default capacity to 240
•VS Eridani SX5 : Default capacity increased to 200

Other:

•TR T32 Bull: Lowered default capacity to 240
•All semi-auto shotguns : Default capacity increased to 48
•NC Jackhammer : Default capacity increased to 48
•VS VX29 Polaris : Fixed bug that was causing this weapon to pickup ammunition twice as fast as all other 100 round LMGS.
•NC Gauss SAW S: Fixed bug that was causing this weapon to pickup ammunition too slow. It now collects a full magazine each pickup pass.
•All 8 round magazine semi-auto shotguns: Fixed bug that was causing these to only pickup 6 rounds each pass. They now pickup a full 8.

Vehicle Updates

•Flash Update: ◦Rumble Seat: You can now bring a passenger with you on your Flash that can utilize their personal weapons while moving.
◦New Cert Line: Wraith Module: Cloaking for infiltrators using the Flash
◦New Weapon: S12 Renegade Shotgun

•Vehicle horns should now be able to be heard from significantly greater distances
•Movement improvements have been made for the Magrider:
• ◦Stock hover length increased
◦Hill climbing restrictions re-adjusted. Should no longer receive excessive penalties when driving on uneven terrain.

•Torque has been increased for all ground vehicles.
•This should result in an increase over their current top speeds when driving up inclines.
•General tuning adjustments to environmental collision damage for all vehicles
•Should now be able to re-equip the default cockpit glass on aircraft after equipping decal cockpit glass
•Vehicles will no longer continue to drive themselves after the pilot exits
•Fixed an issue that could cause a players to be flung long distances when they collided with a vehicle

Vehicle Weapon Changes
•Prowler P2-120 HEAT & HE rounds have had their blast damage reduced from 1000 to 700.
•Full shields and health infantry require at least two rounds to be killed from splash damage exclusively.
•This does not affect direct damage.
•A direct hit will still kill a full health infantry in one round.
•Most vehicles are immune to tank blast damage so this will have little effect on vehicle to vehicle combat.

Prowler P2-120 HE
•Time to reload increased from 3125ms to 3500ms
•Vanguard Titan 150 HE
•Time to reload decreased from 5000ms to 4750ms

G30/A30 Walker
•Reduced cone of fire penalty slightly
•The inner/outer blast radius from the following vehicle based weapons has been reduced
•MBT HEAT: (P2-120, Titan and Supernova): Inner radius blast reduced from 2 to 1.5 meters. Outer radius blast reduced from 7 to 5 meters.
•MBT HE: (P2-120, Titan and Supernova): Inner radius blast reduced from 2.5 to 2 meters. Outer radius blast reduced from 11 to 8 meters.
•Lightning: L100 Python HEAT: Inner radius blast reduced from 1.5 to 1 meter. Outer radius blast reduced from 7 to 5 meters.
•Lightning: L100 Python HE: Inner radius blast reduced from 2 to 1.5 meters. Outer radius blast reduced from 11 to 8 meters.
•Liberator: L105 Zepher: Outer radius blast reduced from 8 to 7 meters.
•Liberator: C150 Dalton: Outer radius blast reduced from 10 to 9 meters.

ESF:
•Rocket Pods: Outer radius blast reduced from 6 to 5 meters.
•Common: M60 Bulldog: Outer radius blast reduced from 8 to 6 meters.
•Common: E540 Halberd: Outer radius blast reduced from 4 to 3 meters.
•Magrider: Saron HRB: Outer radius blast reduced from 4 to 3 meters.
•Vanguard: Enforcer ML85: Outer radius blast reduced from 4 to 3 meters.
•Prowler: P525 Marauder: Inner radius now matches M40 Fury; Increased from 1 to 2 meters.

The experience granted for killing many enemy vehicles has been increased:

•Galaxy: 400 xp, increased from 300 xp
•Liberator: 500 xp, increased from 150 xp
•ESF: 400 xp, increased from 75 xp
•MBTs: 500 xp, increased from 100 xp
•Lightning: 400 xp, increased from 100 xp

UI Updates

•The server select screen in the create character flow now defaults to showing recommended servers
•Improved bundle preview functionality
•Added item descriptions tooltips
•Added strikethrough for owned items
•Added “last logged in” to outfit management
•Added drag and drop functionality to the Platoon Management window
•The grenade counter on the HUD now displays which grenade you have equipped
•Various UI optimizations
•Manual minimap zoom is now supported. The default keybindings are ‘[‘ and ‘]’ for zoom out and zoom in, respectively.

Respawn & Map screen revamp
•The respawn screen has been merged with the map screen capabilities
•Deployment locations are now displayed on the left side of the screen when the player is dead, along with simplified class selection panel. The list functions the same way it did on the respawn screen.
•You can now switch continent views by clicking directly on the continent title bar at the top of the map screen.
•Statistics, Resources, and Filters panels have been consolidated into a modal toggle bar in the upper-right of the map screen. In addition to reducing screen clutter, this cleans the map up to future expansion as features such as the mission system get implemented.
•Instant action has been redesigned to be a single button press, with no on-map indication of where it will send the player, but it will still hot-drop them onto a facility with heavy combat. This is to prevent people from exploiting instant action as an organizational tool, which is what people were using it for previously. If you are in a squad and not the leader, a second button for squad deploy will appear.
•Fixed a bug where locked certs were showing as purchasable, even though they could not be purchased
•The tooltip displaying Bronze and Gold membership bonus percentages should now show the correct bonus amounts
•The information displayed in the Profile page and the Leaderboard Stats Pane should now be consistent
•Fixed an issue where platoon leaders that gave up squad leadership were unable to be promoted back to squad leader
•Facility defends should now be appropriately tracked in stats and leaderboards
•Leaderboards should no longer display erroneous negative numerical values in the Time Played column
•Can now click/sort the BR, Capture, and Defended columns in the Leaderboard
•Social Menu button on the Leaderboards should now be grayed out for your own name
•"Back" and "Next" buttons become grayed out and do not function once the player reaches the beginning or end of the leaderboards
•The "go to top" and "find me" buttons are now disabled on the friend and outfit leaderboards
•The Mini-Chaingun, Jackhammer, and Lasher are now listed in the machine gun section of the stats page
•/l and /c are now shortcuts for leader/command chat.
•Destroyed phalanx turrets display the “need repair” wrench icons for friendly engineers
•Location of squad mates should correctly show on the map, even if the squad was created at long ranges
•Will no longer receive a successful confirmation message when entering incorrect Twitch TV credentials
•Vehicle acquisition timers should now display accurately while you are dead
•There is now a Battle Rifle filter in the Depot
•The AMR-66 should now be correctly filtered in the Depot

The following commands should now function properly:

•/outfit invite
•/outfit quit
•/outfit leave (same functionality as /outfit quit)


Facility Updates

•Can no longer capture Point A at Arroyo Torre Station through a wall
•All jump pads at Nott Amp Station should now be empire-specific
•Replaced a missing ammo tower from the Spec-Ops Training Camp
•IFF shields at Wokuk Amp Station should now update appropriately on base capture
•Fixed misplaced IFF shields at the NE teleporter room of Andvari Bio Lab
•The shield generators at Zurvan Amp Station should now be connected to the appropriate shields
•All banners at the following locations should now update properly with ownership: ◦Andvari Biolab
◦Terran BL-4 Crash Site
◦Onatha Biolab
◦Ymir Biolab


•Added a fourth equipment terminal to the Heyoka Southeast Gate forward spawn
•The ammo tower at Xelas Bio Lab’s North East forward spawn should now properly update with point ownership
•Removed a non-functional SCUs from: ◦Copper Ravine Station
◦Crimson Bluff Tower
◦Mani Bio Lab

•Addressed issues with Gravpad particle effects missing when viewed from certain angles
•Fixed collision issues that could cause players to fall through the world near the Indar’s northern warpgate
•Fixed patches of missing terrain at the following locations: ◦Zurvan Amp Station
◦Dahaka Amp Station
◦Allatum Biolab
◦Mao Tech Plant
◦Tawrich Tech Plant


•Addressed some graphical issues at the spawn point for Howling Pass Checkpoint and the Dahaka Amp Station tunnels.
•Forward spawn points should now display as neutral when appropriate on both the map and minimap
•Addressed terrain clipping and texture seam issues at: ◦Zurvan Amp Station
◦Ikanam Bio Lab
◦Tawrich Tech Plant
◦Crimson Bluff Tower
◦The Stronghold
◦The Crown
◦Crossroads Watchtower
◦Highlands Solar Station
◦Indar Bay Point
◦J908 Impact Site
◦Red Ridge Communications
◦Sandstone Gulch Mining
◦Camp Connery
◦Scarred Mesa Skydock
◦Mao Tech Plant
◦Hvar Tech Plant
◦Gravel Pass
◦Abandoned NS Offices
◦Quartz Ridge Camp


•Removed a non-functional capture point from the Esamir Biolabs
•Fixed inconsistent experience reward for capturing Quartz Ridge Camp
•Friendly terminals and phalanx turrets now give appropriate grief when damaged
•Redesign of the Outpost Tower to make vehicle ordering more secure
•Added a switchback from Blackshard Platinum Mine to Mesa Com. Station and connected Rust Mesa Lookout to the Old Stockpile
•Adjusted ARC Bioengineering and NS Salvage Yard to be more accessible
•Added a bridge from Crater Firing Range to Alkali Mining Supply
•Addressed a stuck bug in some crates and containers at Northpoint Station
•Anti Gravity Pad particle effects should no longer be coming through the floor anywhere at The Crown

Audio Updates
•Riders on the Flash should now hear audio cues for lock-on
•Exiting a Sunderer with a gate shield diffuser equipped should no longer play the diffuser activation audio.
•Suppressor attachments should now change the firing audio of the Eridana SX5 and SMG-46 Armistice
•GD-7F Carbine should no longer have different firing audio for single shot vs automatic fire
•NS Annihilator should now have lock on sound effects



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