PlanetSide2 (プラネットサイド2) News Blog

2013.02.27 Planetside2 News (3月1日、サーバ統合のためにメンテ・ダウン)

Maintenance Notification Server Merges

 日本時間の3月1日(金)午後5時、サーバー統合のためにメンテナンス・ダウンが行われます。ダウン予定時間は90分です。

Genudine は Helios へ併合
SolTech は Mattherson へ併合
Jaegar は Waterson へ併合
Lithicorp は Cobalt へ併合
Mallory は Ceres へ併合



Specific Changes we are making as a result of the banning/suspension thread
(Reddit フォーラムより。社長のコメントです)

 後で掲載しますが、Reddit フォーラムでの沢山のやり取りの中で以下の変更が行われる事になりました。

Here's a short list. I'll add more later.

1) Our GMs are going to be doing a lot more broadcasting when they are on servers to make sure people know they are there and dealing with the hackers.

2) We will be implementing and TESTING a "batphone" system for larger outfits to call and report large scale issues. Who's going to have that #? Not a ton of people. It will be people we trust and have gotten it right in the past. We'll expand it if this works.

3) In the very near future (the second I get the final report) we will be announcing banned numbers.

4) We are going to be working on increasing the quality of our reporting system in game and specifically to make sure the right reports float to the top. This is going to take a bit of time but it's being moved up the list immediately (we already had a task for this but we're moving it near the top).

Smed


1. GM は彼らがそのサーバーにおいてハッカーに対処している時、皆さんへそれを知ってもらうためにより沢山の告知(システム・メッセージ)を行うでしょう。

2. 大きなアウトフィットが、大規模な問題をレポートしGMを呼ぶための「バットフォン(犯罪が発生した時にバットマンを呼ぶ電話的な)」システムを導入しテストしています。誰がそれを持つのか? 沢山の人ではありません。それは私達が信頼し、過去に正しい行いをした人達になるでしょう。このシステムが上手く機能するなら、人数を拡大するでしょう。

3. 極めて近い将来、バンした人数を公表するでしょう。


 私達は、ロンチ以来8401人をバンしました。これはバンで、一時停止ではありません。


 この数は、(8401アカウントでは無く)8401ユーザーです。

4. ゲーム内にあるレポートシステムのクオリティ向上に取り組むでしょう。そして特に、正しいレポートがレポートリストの上位へ確実に来るようにします。これはもう少し時間が掛かりますが、ただちに製作リスト上の優先順位を引き上げています。(私達は既にこのタスクを行なっていましたが、優先順位のトップに近い所へ移動させました)

Smed

Short explanation of our banning/suspension policies towards cheaters
(Reddit フォーラムより。社長の質疑応答コメントです。要約します)

 沢山のファンからの疑問へコメントしていますが、全てにリンクを貼ると時間が掛かるので省略します。全ては上記のリンクのスレッド内にあります。

 we have plenty of active GMs in this game. They respond to the normal queue system. We have a separate system to look at the /reports. They become visible when they need to otherwise they simply take the reports and compare to our logs and deal appropriately.

I believe what you are talking about is being super public about it when they deal with a hacker. We don't do that. Because very frequently the /reports are straight up wrong and it wouldn't be right to make an example out of sometime that isn't cheating.


・ゲーム内には沢山のアクティブなGMがいます。
・彼らは通常の順番待ちシステムにそって対応します。
・/report システムは異なる物です。
・必要な時にそれを参照します。
・レポートとログを比較して、適切に対応します。
・レポートは大抵間違っています。
・チーターで無い者を公表したくありません。

 not that simple - the volume of reports is off the charts and fully 90% of them are false. Our efforts are focused on automated systems and that effort is paying off.

・レポートの90%は間違っています。
・自動化システムに焦点を当てて努力しています。
・努力は成果をあげています。

 because there are two ways we go. We either prove or disprove someone is a hacker. Until we prove it we don't take stuff away. Sometimes we catch them on other stuff and suspend them while we check other things but it wouldn't be fair to remove anything from them until we prove what we believe. Then we ban

・ハッカーを特定する2通りの方法があります。
・ハッカーである事を証明するか、ハッカーで無い事を証明するかです。
・証明出来るまで、私達はアカウントを取り上げません。
・時には調査する間、他の要素から彼らを捉え一時停止にします。
・しかし、証明出来るまでは何かを取り上げない事がフェアです。

 I mentioned this in response to another post - because no matter how good other players are we can't give them the internal tools we have to prove 100% that someone is a hacker. We can't give people the power to boot someone just because they believe they are a cheater. We need proof.

・他の良いプレイヤーに(ハッカーかどうか調査する)内部ツールを与える事は出来ないので、私達がハッカーである事を100%証明しなければなりません。
・良いプレイヤーはその疑わしいプレイヤーをチーターだと信じきっているので、権限を与える事は出来ません。
・私達は、証明を必要とします。

 no one is saying we're perfect. We're not. Have we ever banned someone incorrectly? Yes. That was early in the process though. Our tools are substantially better now.

In terms of our reports we've got a lot of them and they paint a very clear picture of most cheaters until the cheaters alter either their tools or their behavior. Then we write more anti-cheat stuff.


・私達は完璧ではありません。
・間違って誰かをバンした事があるか? と言われれば、Yes です。それは初期の過程ではあるけれど。
・私達のツールは、現在かなりより良くなっています。

・レポートに関して多くの物を持っています。
・チーターのツールかチーターの振る舞いが変わるまで、殆どのチーターをハッキリ浮かび上がらせています。
・私達は更にアンチチート要素を導入します。

 that is someone who was straight up wrong. I don't give a shit if someone's paying. If they are cheating and we catch them and they've spent $10,000.. they're still gone. I've posted publicly about some of these bigger spenders we've banned.

(課金者はバンされても数日で復帰して、無料プレイヤーだけバンされるという情報に)

・誰かが本当に間違っています。
・課金していようが、全然問題ではありません。
・もし課金者がチートしていても、彼らを捕えます。1万ドル払っていたとしても、(バンされてから)彼らはまだ復帰していません。
・多額の課金者をバンした際に幾つか公開で投稿しました。

 that is absolutely correct. But we have tools to catch them too. It can just take a bit longer. This is the .0001% of cheaters. Most are morons.

(賢いハッカーは一般のプレイヤーになりすまし、SOE が気付いていない)

・(巧妙に潜んでいるというのは)全くその通りです。
・しかし、彼らを捕らえるためのツールもまたあります。
・それは、もう少し時間が掛かります。
・賢いチーターは、0.001%です。殆どは愚か者です。

 we have weighed the pros and cons of publicly listing who we ban. We've decided against it because we don't ever want to be wrong and have publicly called someone a cheater when they aren't. Too many people use the same character names in other games. If we call them a cheater and they aren't their reputation could be hurt unfairly. Sometimes we will do it if it's a big deal, like a person involved in creating the hacking tools.

・バンした者の公開リストを作る事の功罪は重い。
・私達はいつか間違いを犯すし、チーターで無い誰かを公開でチーターと呼ぶような事があってはならないので、公開しないと決めた。
・多くの人達が、他のゲームでも同じキャラクターネームを使っているからです。
・もし(チーターでは無い)彼らを私達がチーターと呼べば、彼らの評判は不当に傷付きます。
・時に、大きな問題であれば公開します。
・チートツールやハックツールを作成しているような者です。

 I respect and understand your frustration. I'm not going to pretend we don't miss people. But even if people we respect submit reports it comes down to us needing to verify to our level of certainty that someone is in fact cheating. flying tanks doesn't prove anything because lag can and does cause things like that. Flying tanks are also incredibly easy for us to catch if it's because someone is actually hacking.

How do we deal with reports? Well, we actually do look at the source of the reports. We also look at the # of reports. But we always cross check that against our internal tools. Are they perfect? Certainly not. I'm not going to lie and say they catch people 100% But they are evolving very quickly and we are focused on improving them to the point they can catch most activity automatically without a human even needing to be involved.

In terms of perception this is an area I think we do need to improve. We are actively discussing the idea of having the "batphone" for larger outfit leaders and other key members of the community. Is that going to piss off a lot of people that consider themselves important and yet don't have that phone #? Sure it is. But if you want us to improve things I'm asking that you understand this is a marathon and not a sprint. When you don't see GMs its because they are busy answering petitions and reports and doing their jobs. We have 7/24/365 coverage with GMs.

You did not come across even slightly abrasive. I consider a post like this exactly the kind of thing I want to hear and respond to.


・私は、あなたの不満を理解し尊重しています。
・プレイヤー数が減って寂しくないと偽るつもりはありません。
・私達が尊敬するような人がレポートしたとしても、事実として不正行為があったか確かめる必要があります。
・戦車が空を飛んでいても証明にはなりません。ラグがそれを引き起こしている可能性があります。
・もし空を飛ぶ戦車が誰かのハッキングによる物なら、それを捕まえるのは私達にとって信じられないぐらい簡単です。

・レポートはどう処理されるか?
・レポートのソースを見ます。
・そのレポートの数を見ます。
・しかし、内部ツールで常に2重チェックします。
・それは完璧か? おそらく違います。
・100%彼らを捕らえると言うつもりはありません。
・しかし、非常に早く進化しています。
・人が関与せず自動的に殆どが機能して捕らえる事が出来るように、焦点を当てて向上しています。

・チーターを認識する事に関して、私達は改善する必要がある点だと思います。
・大きなアウトフィットやコミュニティのキーメンバーが「バットフォン」を持つアイデアについて議論しています。
・これはスプリントレースでは無く、マラソンです。
・GMを見ないのは、彼らが問い合わせやレポートに応えるのが忙しいからです。
・GMは1年365日24時間います。




 新しい画面震動と「ひるみ」値は、かなり良い感じです。今週の何処かで、それらが導入されるはずです。


 オービタルストライクは、まだ開発中です。多分、実装時期は延期されるでしょう。現在、他の問題を解決するために集中しています。

(BcB)。oO(ロードマップではポイントが低く、あまりプレイヤーから導入を望まれていません)


(アカウント上のアンロックが共通になる件の進捗状況は?)次のゲームアップデート(GU04)で予定されています。


 先週、マップのホットスポット・データの一部を変更しました。現在、ホットスポットは戦闘状況を上手く表示していると思いますか?


 心配しないで下さい。インスタントアクションのポイントの一部が、少しバグっています。それらはもうすぐ変更されるでしょう。



PlanetSide 2 Ping Tester
(Reddit フォーラムより。ファンの Sharkiller による投稿です)

 各サーバへのPingを計測してくれるプログラムです。自己責任でお願い致します。

1 適当にテキストファイルを新しく作ります。
2 http://pastebin.com/AdrbwQwy の上にあるウィンドウのプログラムをコピーします。
3 この時、左上の「Show/Hide line numbers」を押して、行番号は消して下さい。
4 先程作ったファイルにペーストしたら、ファイル名を「ping.bat」にします。
5 実行します。

---

 自分の場合は、以下のようになりました。

Australia: Paddington, New South Wales
- (AU) Briggs: 143ms
==============================
Europa: Amsterdam, Holanda
- (EU) Ceres: 287ms
- (EU) Cobalt: 287ms
- (EU) Lithcorp: 287ms
- (EU) Mallory: 286ms
- (EU) Miller): 283ms
- (EU) Woodman: 289ms
==============================
US West: San Diego, California
- (US West) Connery: 126ms
- (US West) Genudine: 127ms
- (US West) Helios: 130ms
==============================
US East: Ashburn, Virginia
- (US East) Jaeger: 195ms
- (US East) Mattherson: 195ms
- (US East) SolTech: 195ms
- (US East) Waterson: 203ms
==============================
続行するには何かキーを押してください . . .



Infiltrator at the Crown


 クラウンに潜入して暴れるインフィルトレーターです。

Planetside 2 - Go home, Rocket. You're drunk.


 AV タレットを発射した後に視点を乱すと、弾が酔っ払ったように飛ぶので遊んでいます。何のメリットもありませんけどねw



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18:00-AM 1:00-AM 2:00

19:00-AM 2:00-AM 3:00
20:00-AM 3:00-AM 4:00
21:00-AM 4:00-AM 5:00
22:00-AM 5:00-AM 6:00
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