PlanetSide2 (プラネットサイド2) News Blog

2013年2月2日 Planetside2 第2回大型パッチ

Game Update 2 02.02.2013
(公式フォーラムより)

 サーバはアメリカ時間の午前4時にアップデートのためにダウンします。ダウン時間は4時間を予定しています。

 総合

・クライアントのパフォーマンスを向上
・クライアントの安定性を向上


 歩兵

 スポット

・有効な目標の無い度重なるスポットを行うと、スポット能力にクールダウンが発生します。(BcB)。oO(何も無い場所に対して適当に連打し敵をスポットに引っ掛けようとすると待ち時間が発生します)
・30m以上離れた敵をスポットする場合は、より正確に照準へ捉えないといけません。
・キャラ名が表示されるようにするには、目標をより照準の中心へ近付けないといけません。


 既にある武器の変更による調整

 設定されていない全ての武器へメダルを追加。

 VS ピストル

・アイアンサイト時の集弾性が、0.5から0.4へ向上。

 全てのショットガン

・一発ごとの垂直方向のリコイルが、1.75から1.5へ低減。
・一発ごとの集弾性の低下が、1.0から0.5へ減らされた。
・ダメージ減少範囲が広くなった。5mまで最大ダメージでそこから15mまで徐々に減少していたのが、8mまで最大ダメージでそこから20mまで徐々に減少するようになる。

 Jackhammer

・一発ごとの垂直方向のリコイルが、1.75から1.2へ低減。
・一発ごとの集弾性の低下が、1.0から0.5へ減らされた。
・ダメージ減少範囲が広くなった。5mまで最大ダメージでそこから30mまで徐々に減少していたのが、12mまで最大ダメージでそこから30m(最小ダメージが始まる距離は据え置き)まで徐々に減少するようになる。
・弾の散る範囲が3.0から2.5へ狭くなった。
・弾速が、300m/sから400m/sへ速くなった。
・アイアンサイト時に移動しながらの集弾性が、しゃがみ歩き0.3375で走っている時0.9から、しゃがみ歩き0.25で走っている時0.75へ向上した。
・アイアンサイト時の移動スピードが、プレイヤーの基本移動速度に対し0.5倍から0.75倍へ速くなった。
・腰だめ撃ちの集弾性が向上した。他のショットガンに匹敵します。
・リロード時間が、わずかに調整された。残弾がある場合の手動リロードで0.1秒速くなり、空になった場合の自動リロードで0.1秒遅くなった。結果、残弾がある場合のリロード時間は2秒になり、空になった場合のリロード時間は3秒になった。

 TX2 Emperor

・アイアンサイト時に音が鳴らない問題を修正。

 アンダーバレル・グレネード・ランチャー

・リロードした後にダメージが入らない問題を修正。
・グレネード弾が爆発するには少なくとも10m以上の飛距離が必要です。

 アンダーバレル・グレネード

・内側のダメージは、1125から1250へ増えた。
・内側のダメージ半径は、0.5m減らされた。
・外側のダメージ半径は、1m減らされた。
・結果的に直撃やニアミスは強くなったが、全体的な爆発範囲は狭くなった。

 フラググレネードとスティッキーグレネード

・外側のダメージ半径は、1m減らされた。

 その他の変更と修正

 新しくスポーンしたプレイヤーへ短い無敵時間が追加された。動いたり何か行動すれば、無敵は解除されます。

 歩兵にオートランが追加された。初期設定は「=」キーで、キーバインド設定で変更出来ます。

 「Ctrl」+「F11」は、一人称視点の腕と武器を消します。このオプションを使用中は、発砲したりターミナルを使う事は出来ません。
・ちなみに、「Ctrl」+「F10」は、UIを消します。

 メディックでC4の2番目のサートを取得しても、全てのクラスのC4能力へ適用される事はもうありません。このバグによって意図した以上のより多いC4を複数のクラスへもたらしていました。

 タレットを「B」で変更して使える弾薬パックは、弾薬パック・サートの効果が適正に現れるはずです。

 サーバとクライアントの弾薬数の同期が取れないバグを修正した。(例えば、クライアント側にだけアンダーバレルの追加弾があった場合にダメージが入らなかった)


 乗物

 マウスの設定に、乗物のタレットを動かすためのオプションが作られた。少しスムーズで反応が良く感じられるはずです。何人かのプレイヤーは異なるセンシ設定を見付け、センシ・スライダーを調整するはずです。

 もう乗物に乗ったまま占領出来ません。

 地上車両が滑る現象に少し改善が行われました。けれども、急な坂ではこれまで通り滑ります。

 マグライダーが前進とストレーフを組み合わせても、もう坂を登る事が有利にならないように調整されました。

 戦闘機の調整

 Rotary Cannon
・各Rotaryのマガジンへ10発追加された。
 ■マガジンサートは、2/5/7/10へ減らされた。
 ■弾薬容量は増えた。
・全てのRotary cannonの弾速は、近接武器としての役割をハッキリさせるために少し遅くなった。

 Reaver M20 Mustang
・ファイアレートが増加した。
・CoFは、小さくなった。

 Saron Laser Cannon
・弾速は少し遅くなった。(Saron は弾の高度低下が無い点に価値がある)

 中戦車の調整

 Magrider
・(ホバー高度が取り除かれた記述ですが、直前に凍結されたはずです)
・Saron HRB
 ■わずかに弾が高度低下する。

 Vanguard
・側面と上面のアーマー値が上昇した。戦車砲のような強力な攻撃を大雑把にもう1発耐えられる。
・Titan-150 HEAT と Titan-150 AP
 ■弾速が速くなった。
 ■Vanguard 150mm AP の爆発エフェクトは小さくなった。意図したよりも大きかった(実際の爆風範囲よりも広かった)。
・Enforcer ML85
 ■弾が最高速度に到達するのを妨害していた問題を解消しました。
 ■リロード時間を3.5秒から3.25秒へ短くしました。
 ■弾が少し高度低下します。
 ■一人称視点でのミサイル航跡のエフェクトを見えやすく変更した。
・Enforcer C85 Modified
 ■一発ごとのリロードを、1クリップ3発に変更した。
  ■333msファイアレート
  ■誇張されたCoFを取り除いた
  ■リロードスピードは、1.5秒から2.5秒へ長くなった。
 ■基本の弾薬容量は、30から60へ増えた。
 ■Ammo Capacity サートは、各ランクで6発増えるように上昇した。

 Prowler
・Prowler P2-120 HEAT と P2-120 AP
 ■一発ごとのダメージは増えた。
 ■弾速は速くなった。
・アンカーモード
 ■アンカーモードは、装備している120mm砲の弾速を速くする(加えてリロードレートも向上させる)。
・G30 Vulcan
 ■最小ダメージが増える。
 ■(近距離の)最大ダメージが減る。(大きなマージンにより、それでも近距離で最高のTTKを誇る)

 その他の武装調整

 M40 Fury と M40 Marauder
・弾速と重力の影響が増えた。
・新しいよりハッキリした弾が何処へ飛んでいるか見え易い一人称視点での航跡。

 M20 Drake と M20 Basilisk
・リロードスピードは4秒から3秒へ減らされた。

 M20 Drake
・弾速が速くなった。
・弾への重力の影響が小さくなった。

 E540 Halberd
・以下の変更によって E540 halberd は、Saron HRB と変更された ML85 Enforcer の中間的な存在になるはずです。
・弾速が速くなった。
・弾の高度低下が小さくなった。
・リロード時間が0.25秒長くなった。

 CAS30 Tank Buster
・最大ダメージがわずかに減らされた。
・ダメージ減少の始まる距離が、100mから50mになった。


 アイテム・アップデート

 新しいデカール

・Classic Bull Head Decal
・Classic Celtic Decal
・Classic Flame Decal
・Classic Poodle Decal
・Classic Red Star Decal
・Classic Wings Decal

 新しい迷彩

・Amerish Scrub Camo
・Indar Scrub Camo
・Amerish Grassland Camo
・Indar Canyons v2 Camo
・Amerish Leaf Camo
・Esamir Snow Camo
・Indar Savanna Camo

 新しい武器
 
 MAXを除いて全クラス使えるサブマシンガンです
・TR: SMG-46 Armistice
・NC: AF-4 Cyclone
・VS: Eridani SX5


 UI・アップデート

次のサートポイント獲得までの進捗を示す簡単なグラフが追加され、HUDのサートポイントの近くに表示されます。

 HUDの帝国カラーをカスタマイズする事が出来ます。初期設定は「敵・味方」カラーに設定されています(パッチ前と同じ物で、敵は全て赤で味方が青)。Generalにある設定で変更出来ます。

 全ての経験値ボーナスがHUDのミニマップの上に表示されます。マウスカーソルを上にもっていくと、ボーナス詳細のツールチップが表示されるでしょう。

 ホットスポットを改良しました。より多くマップ上に描写され、最新の活動状況が正確に逐次アップデートされます。またホットスポットの色は、そのエリアを支配している帝国を表します。
・変更に伴って、インスタントアクションとホットスポットはもう同義ではありません。インスタントアクションは、既に味方が大きな戦闘ををしている重要な所へ連れていってくれます。ホットスポットは、そこに味方がいるかいないかに関係無く、戦闘が起こっている事を視覚的に知るキッカケとなります。

 アウトフィットメンバー画面の各項目は並べ替えが出来ます。

 新しい「Report」ウィンドウ。「/report キャラ名」をテキストチャットで打つと、更に詳細をカスタマーサービスへ知らせるためのウィンドウが開きます。

 チャットログのキャラ名をクリックするとメニューが開き、メッセージを送ったり、フレンドに追加または削除したり、分隊へ誘ったり除名したり、アウトフィットへ誘ったり除名したり、レポートしたり出来ます。

 チャットログをクリック後に、ソーシャルウィンドウの「Voice & Chat」ページへドラッグして選択した文章をコピー・ペースト出来ます。

 ソーシャルウィンドウの「Voice & Chat」ページに ignore リストが追加されたので、閲覧出来ます。追加したり、リストから削除したり出来ます。

 キャラ名の後に、分隊メンバーは緑の円内にメンバーナンバーが表示されます。分隊長や小隊長は、名前の次に星が付きます。

 Smarter player indicator visibility logic(というシステム)は、HUD表示のゴミを減らすために分隊・小隊の味方を除いた視線チェックを使用しています。

 いつキャラ名を表示すべきか決めるための、より良いメカニック。

 乗物に表示されるキャラ名は、ドライバーのキャラ名を受け継ぎます。

 小隊の中の Delta 分隊の色は、黄色から黒へ Bravo 分隊との混同を防ぐために変更されました。

 Profile画面、Leaderboard、Statsページ、「Tab」を押すと表示されるスコア画面は、重要な指標としてキルデスを重視するのを止めてバトルランクのアイコンを表示して改善されました。大型基地の占領と大型基地の防衛のステータスが、チームワークを強調するために追加されました。

 人口ボーナス(経験値とリソース)は、サーバー全体の帝国人口では無く大陸ごとの帝国人口を基準とします。

 キャラクター/乗物のロードアウト画面アップデート
・アタッチメントボタンは Equipment ページで常に表示され、Equipment 編集ページで選択した武器を見る事が出来ます。
・アタッチメントがある全ての武器は、プレイヤーがアタッチメントを持っているかいないかに関わらずアタッチメント変更ボタンが表示されます。
・武器のアタッチメント/カスタマイゼーションの全てのタブは、プレイヤーがそのタイプのアタッチメントを持っているかいないかに関わらず表示されます。
 ■プレイヤーがアタッチメントを所持していないタブは、使用不能である事が表示されます。
・プレイヤーが特定の武器のアタッチメントを所持していないならば、カスタマイゼーション画面には「You have no attachments...」と表示されます。
・Equipment 編集ページのカスタマイゼーションビューへ「Get More」ボタンが追加され、プレイヤーが特定の武器のサートページへ飛べるようになります。
・武器選択画面の「Get More」ボタンは金色に変更されました(ストアに飛ぶので)
・アタッチメントを持たない全ての Equipment(スーツスロット・アビリティスロット・メレースロットなど)は、もうインフォメーションパネルを持ちません。
・「Item selection」は、全ての画面において最高4つのアイテムを表示する事が出来ます。
・「Resupply」ボタンと「auto resupply」チェックは、そのアイテムで行えるようにステータスエリアへ移動しました。
・ロードアウト画面の武器ステータスバーは、ストア画面と同じメモリ数になります。
・大きなロードアウト画面の変更は、来月入ります。

 小隊に所属する分隊において、他のメンバーを分隊長にするのを時々妨げていた問題を修正した。

 チャットエリアの左上にマウスカーソルを持って行くと、チャットメニューが出る。

 治療と修理の照準は、100%になっても消えません。

 キル表示のキャラ名は赤/緑が基本では無くなります。プレイヤーによって、敵・味方・分隊メンバー・小隊メンバーなどの特定の色になります。

 「Tab」を押して見れるスコア画面のセッションステータスパネルにある Mechanized と Infantry のリソースアイコンは修正されました。

 手榴弾を持っていない時に「1/0」と表示される問題を修正した。

 画質低で、基地接続ベネフィットのアイコンが描画されない問題を修正した。

 購入プレビュー画面で、バンドルアイテムにステータス・ツールチップを追加した。購入プレビュー画面でマウスカーソルを乗せると、バンドルの各アイテムのステータス・ツールチップが見れる。

 コマンドリストボタンをクリックすると、コマンドリストのトップへ行ける。新しいコマンドが更新してリストされ、削除されたコマンドはもう使えない。

 自分の乗物でクラッシュしたプレイヤーに、間違ったキルアイコンが表示される問題を修正した。

 ブロードキャストメッセージは、チャットボックスにもう2回表示されない。

 クレジット画面を開いた時に始まる音楽を追加した。

 武器画像とサートタイトルバーにより文章が途切れないような良い位置へ置いた。

 ゲーム内ブラウザのローディング表示を改良した。

 リソース・ツールチップは、ESCメニューの解像度に合わされた。

 乗員が1名の乗物では、HUDの乗物耐久値グラフィックに乗員スロットを表示しない。

 インスタントアクションとマップ画面のリデプロイボタンは、アクティブになると10秒のカウントダウン中にチックを刻むサウンド効果が鳴る。

 アイテムアンロックの新しいサウンドが追加された。メダル取得の「notification」が追加された。

 サポートメニューへ戻るために、バグ報告ページとコマンドリストページに「Back」ボタンが追加された。

 かなりUIパフォーマンスが向上した。


 経験値アップデート

 段階的なキル経験値を追加。
・スポーンして10秒未満で5exp以上獲得していないプレイヤーをキルした場合は、スポーンキルとして25expになる。
・10秒以上生存しているか、5exp以上1000exp未満のプレイヤーをキルした場合は、ノーマルキルとして100expになる。
・1000exp以上2000exp未満のプレイヤーをキルした場合は、ハイスレート(高段階)キルとして150expになる。
・2000exp以上のプレイヤーをキルした場合は、エクストリームメナス(極度の脅威)キルとして300expになる。

 航空機への表面ダメージ経験値報酬を追加。
・航空機に乗っている場合を除き、航空機へかなりのダメージを与えた場合、20expをもらえる。

 サンダラーキル経験値が増えた。

 分隊に所属するサンダラードライバーが、分隊メンバーでは無い味方へ弾薬を補給しても経験値が受け取れないバグを修正した。

 グローバル人口による経験値とリソースの報酬は、プレイヤーのいる大陸人口による物に置き換えられ調整された。


 大型基地アップデート

 防御的に全てのスポーンルームは改善された。スポーンキャンプが減るはずです。

 スポーンキャンプが減るようにタワーを調整した。

 アンプステーション基地とテックプラント基地にトンネルが追加された。これ等のトンネルは、重要な場所への抜け道として防衛側のみ使える。スポーンキャンプが減るはずです。

 全てのアンプステーション基地と Saurva 基地と Andvari 基地は、帝国限定ジャンプパッドが追加された。その大型基地を所有している帝国のみ使える。攻撃側に対し少しトリッキーに動き回れるが、防衛に大きな影響は無い。

 各帝国のワープゲート位置のローテーションが行われた。

 バイオラボ基地は再デザインされた。着陸プラットフォームにより良い障害物が置かれ、面白い戦闘が出来るはずです。


 オーディオ・アップデート

 メモリーから呼び出すにあたり最適化。

 全ての帝国の歩兵オートマチック武器ファイアレートに最適化。コンポジットエフェクトに依存しない。

 爆発や複数の音が簡略化されたり歪むのを防ぐためにマスターバスの限界制限を追加した。

 発砲中のダイナミックミキサーとメニュー画面の調整。

 サブマシンガンの各帝国固有の音。

 NC と VS のスカウトライフルは、正しい発砲音が割り当てられた。

 フラッシュグレネードの爆発とスタンエフェクトは修正された。

 T1-S Cycler の音が歪む問題は修正された。

 G40-F Ranger は間違った発砲音でした。正しい音にしました。

 「旅行」音楽が鳴るキッカケの機会を増やした。


 その他バグ修正

 ジャンプジェットは、デプロイメント画面で違うクラスへ変更した後に機能しなくなる事はありません。

 乗物がバグって無敵になる事はありません。

 IFFシールドは、再び一貫して敵の発砲を防ぎます。

 エンジニアは、乗物に乗った後も修理する事はもう出来ない。

 Shadespire Farms の近くにあった穴は塞がれた。

 Old Shore Checkpoint のスポーンルームの屋根にあったペインフィールドは取り除かれた。

 Freyr's Northern Barracks で乗物を出した時の正しくないスポーン挙動は解消された。

 降りた後で再び乗物に乗れなくなる問題を修正した。

 Jagged Lance Mine のスポーンポイントは、キチンと基地の所有者に結びつくよう修正された。

 Tawrich Tech Plant Tower の占領タイマーは正しくなった。

 Wokuk Shipping Dock のゲートシールドは、もう電源が壊れても持続する事はありません。

 MAX Flak Armor II のミスマッチな説明文は正されました。

 Hailstorm Turbo Laser の3番目と4番目のマガジンサイズアップグレードは、正しい量の弾を与えるはずです。

 Mekala Tech Plant 基地の近くのミニマップにある見せ掛けの道は取り除かれた。

 MAX のプレイヤーは、インスタントアクションを使って今いる大陸のホットスポットへホットドロップ出来るはずです。



The server will come down at 4:00 AM PT for a game update. Downtime is anticipated to be approximately four hours. Players may note the following changes:


General Updates

•Client performance improvements
•Client stability improvements
Infantry Updates

Spotting
•Repeated spotting without a valid target will now put your ability to spot on cooldown.
•Spotting an enemy at 30+ meters now has to be more precise.
•You now have to be closer to the center of the target to see their nameplate.
Existing Weapon tuning changes
•Added medals to all weapons that were missing them.
•VS Pistols ◦Increased iron sight accuracy, from 0.5 to 0.4.

•All shotguns ◦Lowered vertical recoil, from 1.75 to 1.5 per shot.
◦Reduced accuracy loss per shot, from 1.0 to 0.5.
◦Increased damage falloff range. Damage used to start scaling at 5m and end at 15m. Now it starts at 8m and ends at 20m.

•Jackhammer ◦Lowered vertical recoil, from 1.75 to 1.2 per shot.
◦Reduced accuracy loss per shot, from 1.0 to 0.5.
◦Increased damage falloff range. Damage used to start scaling at 5m and end at 30m. Now it starts at 12m and still ends at 30m.
◦Reduced pellet spread, from 3.0 to 2.5.
◦Increased projectile speed, from 300m/s to 400m/s.
◦Increased iron sight move accuracy. From 0.3375 crouch-walking and .9 running, to .25 crouch-walking and .75 running.
◦Increased iron sight move speed, from 0.5x to 0.75x of the player’s base speed.
◦Increased hip-fire accuracy. It now matches all the other shotguns.
◦Very small adjustment to reload times. Cut 100 whole milliseconds off the reload chamber time and added it to the reload empty time. It's now 2 seconds to reload when reloading with at least one bullet remaining and 3 seconds if empty.

•TX2 Emperor ◦Fixed audio not playing when in iron sights.

•Underbarrel grenade launchers ◦Fixed underbarrel grenade launchers not doing any damage after a reload.
◦Grenade rounds must now travel at least 10 meters before they arm and explode.

•Underbarrel Grenades ◦Increased internal radius damage, from 1125 to 1250.
◦Reduced internal damage radius by 0.5 of a meter
◦Reduced external damage radius by 1 meter.
◦End result with these is that direct and near misses are stronger, but the overall explosive radius is smaller.

•Frag & Sticky grenades ◦Reduced external explosion radius by 1 meter.

Misc Changes & Fixes
•Added a short invulnerability on newly spawned players. This invulnerability goes away if the player moves or takes any action.
•Added auto-run to infantry. Defaults to ‘=’ key and can be re-mapped in the keybinding settings.
•Ctrl-F11 will now turn off the first person arms and weapon. You cannot shoot or interact with terminals while this option is turned on. ◦Reminder: Ctrl-F10 will turn off the UI.

•Purchasing the second Medic C4 cert will no longer grant every class the ability to carry an additional C4. This bug allowed a number of classes to carry more C4 than what was intended.
•Ace Tool ammo packs should now be properly affected by Ammo Pack certs.
•Fixed bug that caused client and server ammo counts to be out of sync (for example, extra underbarrel rounds on your client that were doing no damage).
Vehicle Updates

•Mouse movement optimizations have been made for vehicle turrets. They should feel a bit smoother and more responsive. Some players may find the sensitivity to be different and should adjust the sensitivity slider.
•Players in vehicles can no longer capture points.
•Some improvements were made for ground vehicles sliding – although hitting the slope maximum will still cause you to slide
•Made adjustments to the Magrider so that combining strafe and forward velocity no longer provides an advantage to hill climbing

ESF Adjustments
•Rotary Cannons ◦Added 10 rounds to the magazine of each rotary. ■Magazine certifications reduced to 2/5/7/10
■Ammo capacity raised

◦Projectile speed decreased slightly on all rotary cannons to help further define their role as a close range weapon.

•Reaver M20 Mustang ◦Fire rate increased
◦CoF Reduced

•Saron Laser Cannon ◦Projectile speed decreased slightly. (The Saron has no bullet drop, while equivalent cannons do.)

MBTs
•Magrider ◦The hover length bonus (how high it floats above the ground) obtained from the rival and racer chassis has been removed. It still retains its hover power bonus (how springy the hover mechanic is, more power adds stability).
◦Saron HRB ■Slowed Projectile down slightly. It retains no projectile drop.


•Vanguard ◦Side and Top armor increased. Allowing it to withstand roughly 1 more hit from a weapon as powerful as a tank cannon.
◦ Titan-150 HEAT and Titan-150 AP ■Increased projectile speed
■Reduced Vanguard 150mm AP explosion visual. Visual was set larger than intended (and larger than the actual blast damage)

◦Enforcer ML85 ■Fixed an issue that prevented the projectile from reaching its intended top speed.
■Reduced time to reload to 3.25 seconds (down from 3.5 seconds)
■Added some drop to the projectile.
■Updated missile trail FX in first person so that it is easier to see.

◦Enforcer C85 Modified ■Changed to have a 3 round clip instead of 1 shot reload. ■333ms Fire Rate
■Removed exaggerated COF
■Reload speed increased from 1.5 to 2.5 seconds.

■Base ammo capacity increased from 30 to 60.
■Ammo Capacity certifications now increase capacity by +6 each rank.


•Prowler ◦Prowler P2-120 HEAT and P2-120 AP ■Damage per round increased
■Increased Projectile Speed

◦Anchored Mode ■Anchored Mode now increases projectile speed of the equipped 120mm cannon. (In addition to the improved reload rate)

◦G30 Vulcan ■Increased minimum damage.
■Decreased maximum (close range) damage (It still maintains the best TTK at close range by a large margin).


Other Weapon Adjustments
•M40 Fury and M40 Marauder ◦Projectile speed and gravity increased.
◦New, more distinct first person trail, to make it easier to see where shots are going.

•M20 Drake & M20 Basilisk ◦Reload speed reduced to 3 seconds (down from 4 seconds)

•M20 Drake ◦Increased projectile speed
◦Reduced gravity on projectile

•E540 Halberd ◦These changes to E540 Halberd should put it between the Saron HRB and the ML85 Enforcer with their new changes.
◦Increased projectile speed.
◦Reduced projectile drop.
◦Increased time to reload by .25 seconds.

•CAS30 Tank Buster ◦Reduced maximum damage slightly.
◦Damage fall off now begins at 50 meters. Down from 100.

Item Updates

New Decals
Back in my day, we didn’t have any decals. We had emblems, and we liked it that way! Relive the glory days with these classic decals.
•Classic Bull Head Decal
•Classic Celtic Decal
•Classic Flame Decal
•Classic Poodle Decal
•Classic Red Star Decal
•Classic Wings Decal
New Camos
Continent-specific camouflage will teach you the value of not being seen.
•Amerish Scrub Camo
•Indar Scrub Camo
•Amerish Grassland Camo
•Indar Canyons v2 Camo
•Amerish Leaf Camo
•Esamir Snow Camo
•Indar Savanna Camo
New Weapons
Each faction now has a submachine gun that is useable by all classes except the MAX.
•TR: SMG-46 Armistice
•NC: AF-4 Cyclone
•VS: Eridani SX5
UI Updates

•A tiny bar that represents your progress towards earning your next cert point has been added to the cert point area on the HUD
•Players now have the ability to customize empire colors on the HUD. The game will default to our "Enemy vs. Ally" color preset. The default colors can be changed from the General section in Settings.
•The player's total experience bonuses are now displayed on the HUD, above the minimap. Mousing over the component will display a tooltip which details the bonuses.
•Hotspots have been reworked. They have a much more visual representation on the map and are dependent on more precise and up-to-date activity metrics. Also, the color of the hotspots is now tied to the empire that is dominating the area. ◦With this change, "Instant Action" and "Hotspots" are no longer synonymous. Instant Action is meant to take you to a large fight where there's already a significant amount of allies. Hotspots are visual cues for where fights are, regardless of whether you have a significant amount of allies there or not.

•Each column on the Outfit Members screen is now sortable.
•New “Report” window. Typing “/report ” into text chat will bring up an improved reporting UI to better help players inform CS of hackers, griefers, and general nuisance.
•Clicking on player names with a bracket [] around them in the chat log and Voice & Chat screen will bring up a player actions menu with a variety of options: send message, add/remove friend, add/remove from squad, add/remove from outfit, and report.
•You can click and drag in the chat log and Voice & Chat page of the Social window to select text for copy/pasting.
•Added ignore list to Voice & Chat page of the Social window where you can view, add, and remove players that are ignored.
•More contextual player nameplates : squad members have a green circle with the squad member # next to the player name, squad leaders/platoon leaders have stars next to the name
•Smarter player indicator visibility logic using Line Of Sight ( LOS ) checks for non-squad/platoon allies to reduce HUD indicator clutter
•Better mechanism for determining when to display the player indicator name text
•Vehicle indicator nameplate inherits the nameplate style of the driver
•Delta squad platoon color changed from yellow to black to avoid confusion with Bravo squad coloring.
•Profile screen, leaderboards, stats page, and tab scoreboard screen have been polished to show BR icons and revised to de-emphasize K/D as an important metric. Facilities Captured and Facilities Defended stats have been added to help emphasize teamwork instead.
•Population bonuses (XP/Resources) are now granted based on continent population instead of server/world population.
•Updates to Character/Vehicle Loadout Screens: ◦ Attachment button should always be visible on the Equipment page and the selected weapon view of the Equipment Edit page.
◦All weapons that have attachments will always display the Change Attachments button regardless of whether the player owns attachments or not.
◦All tabs for attachments/customizations of weapons will be visible regardless of whether the player owns that type of attachment or not. ■Tabs for which the player owns no attachments will be displayed as disabled.

◦If the player owns no attachments for a particular weapon, the customization screen will display a "You have no attachments..." string.
◦ A Get More button has been added to the Customization view of the Equipment Edit page that will link the player to the certs page for that particular weapon.
◦The Get More button that was on the Weapon Selection view has been changed to be gold (since it links to the marketplace).
◦All equipment that does not have attachments (suit slots, ability slots, melee slots, etc) no longer have an information panel.
◦The item selection now spans the whole screen and has the ability to display up to four columns of items.
◦The resupply and auto resupply button/checkbox has been moved up to the stats area for items that can be resupplied.
◦Weapons now display camo in the loadout UI
◦Loadout Weapon Stats Bars now use the same ticks as seen in the Marketplace
◦Larger loadout screen changes will be coming next month

•Fixed an issue that sometimes prevented individual squad leaders from within a platoon from promoting other members of their squad to leader status.
•Mousing over chat area on top left of screen now brings up the chat menu
•Heal/repair reticle does not clear out when it is at 100%
•Kill spam player names no longer have default red/green outer glow. The glow is now player type specific ( enemy, ally, squad member, platoon member…etc )
•Fixed resource icons for Mechanized and Infantry resources in the session stats panel of the tab scoreboard (they were swapped).
•Fixed an issue with grenade counts showing up as “1/0” when you were out of grenades.
•Fixed issue with icons for connected benefits not drawing at low resolutions.
•Added a stat tooltip to bundle items on the purchase preview screen- Items in bundles that have stats will have a stats tooltip when moused over on the purchase preview screen.
•Clicking on the command list button should now take you to the commands list, with the top of the commands list being visible. Also, updated list of commands with new commands and removed commands no longer used.
•Fix for wrong killspam icon showing up when a player crashes their own vehicle.
•Broadcast messages should no longer show up twice in the chatbox.
•Added music to the credits screen Music should start up when the player opens the credits screen.
•Better text positioning for weapon thumbnail labels and cert title bars to prevent truncation.
•Better loading indicator for in-game web browser
•Resource tooltip now scales with resolution on escape menu
•Not showing the vehicle slot on the vehicle health schematic on the HUD if the vehicle capacity is 1
•Instant Action and Redeploy buttons on the Map screen will now play a “ticking” sound effect during the 10 second countdown to activation.
•New sounds added for item unlock, broadcast, and medal earned notifications
•Back button has been added to Bug Submission page that will return the player to the Support Menu Back button has been added to Command List page that will return the player to the Support Menu
•Render Distance slider added to Graphics Settings
•Significant UI performance improvements
Experience Updates

•Added tiered kill xp ◦Killing a player who has been alive for less than 10 seconds and has not earned more than 5 xp will yield a diminished “Spawn Kill” xp reward of 25 xp
◦Killing a player who has been alive for more than 10 seconds, or earned more than 5 xp and less than 1000 xp will yield a normal “Kill” xp reward of 100 xp
◦Killing a player who has earned equal to or more than 1000 xp but less than 2000 xp will yield an enhanced “High Threat Kill” xp reward of 150 xp
◦Killing a player who has earned equal to or more than 2000 xp will yield an enhanced “Extreme Menace Kill” xp reward of 300 xp

•Added Surface-to-Air Damage experience rewards ◦Applying a fair amount of damage to air vehicles while not in an air vehicle should now grant a 20 xp reward

•Increased Sunderer Kill xp
•Fixed a bug with the Sunderer ammo dispenser where a squaded driver did not receive xp from resupplying non-squadded friendly player vehicles
•The global population xp and resource reward adjustments should now be granted to players on a continent based on that continent’s population level instead of the world population level
Facility Updates

•Upgraded all spawn rooms to be more defensible. This should lead to less spawn camping.
•Adjusted the tower to help reduce spawn camping.
•Added Tunnels to the Amp Station and Tech plants. These tunnels are only accessibly by the defenders and emerge in key locations throughout the Facilities. This should lead to less spawn camping. (I see a theme)
•At all Amp Stations and Saurva and Andvari, we added faction specific Jump Pads. Only the facility owners can use these jump pads. This should make getting around in these bases a little trickier for attackers, but not impact the defenders.
•Warpgate ownership on all three continents were rotated.
•Redesigned the Biolabs. There is better cover at the landing platforms which should lead to more interesting fights there.
Audio Updates

•Optimized assets being loaded into memory.
•Optimized all factions infantry automatic weapons rate of fire. No longer dependent on composite effects.
•Added peak limiter on master bus to prevent explosions/multiple sounds from summing up and distorting
•Adjusted dynamic mixers during weapons firing, and menu screen.
•SMG’s unique audio for each faction
•NC and VS scout rifles have been assigned their correct firing sounds
•Fixed Flash grenade to play blast and “stunned” effect
•Fixed distorting issue with T1-S Cycler.
•G40-F Ranger had incorrect firing audio. Corrected.
•Increased possibility of playback on “travel” music cues
Other Bug Fixes

•Jump Jets should no longer fail to function after switching to a different class from the deployment screen
•Should no longer be able to get a vehicle into a bugged out state of invincibility
•IFF shields should once again consistently block enemy fire
•Engineers should no longer be able to maintain a repair even after they’ve entered the vehicle
•Plugged a hole in the world near Shadespire Farms
•Removed the pain field from the roof of the spawn room at Old Shore Checkpoint
•Addressed incorrect spawning behavior for vehicles created at Freyr’s Northern Barracks
•Fixed an issue that could prevent players from re-entering vehicles after they’d exited
•Fixed the spawn point at Jagged Lance Mine so it is properly tied to facility ownership
•Corrected the capture timer at the Tawrich Tech Plant tower.
•The Gate Shield at the Wokuk Shipping Dock will no longer persist when the generator is destroyed
•Corrected mismatched description text for MAX Flak Armor II
•The Hailstorm Turbo Laser’s 3rd and 4th tier magazine size upgrades should now give the correct amount of ammo
•Removed a phantom road from the minimap near the Mekala Tech Plant
•Players in a MAX should now be able to use Instant Action to hot drop to a hotspot on the continent they are on



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