PlanetSide2 (プラネットサイド2) News Blog

2013年1月17日 Planetside2 臨時修正パッチ

Hotfix 01.17.2013
(公式フォーラムより)

 総合

・敵をスポットした際、150m以内にいる味方にのみスポットが共有されます。
・スポットの持続時間は、10秒に減らされました。
・長距離の目標をスポットする場合は、目標をより照準の中心に近付けてスポットしないと成功しません。
・ジャンプジェットは、もう機能しなくなる事はありません。
・MAX は、航空機のパイロットから見て長距離にいても描画されます。

 リベレーター

・C150 Dalton
 Dalton に、調整が加えられました。主な変更は、距離の離れた歩兵や小さな目標に対して目立つでしょう。
 砲弾は、発砲した時に重力の影響を受けます。これは、目標の直上にリベレーターがいる時により正確に撃てるようにするでしょう。リベレーターから目標までの水平方向距離が離れれば離れるほど、正確に当てるのは難しくなります。
 最小ダメージが発生する爆風の一番外側の範囲は、12mから10mへ減らされました。

・L105 Zepher
 Zepher に、調整が加えられました。主な変更は、距離の離れた歩兵や小さな目標に対して目立つでしょう。
 砲弾は、発砲した時に重力の影響を受けます。これは、目標の直上にリベレーターがいる時により正確に撃てるようにするでしょう。リベレーターから目標までの水平方向距離が離れれば離れるほど、正確に当てるのは難しくなります。
 最大ダメージが発生する爆風の一番内側の範囲は、4mから1.5mへ減らされました。

 ナイトビジョンとサーマルの可視範囲は、以下の武器で調整(狭く)されました。

Scythe:全ての武器
Reaver:全ての武器
Mosquito:全ての武器
Liberator:セカンダリーウェポン(Shredder、Dalton、Zepher)



The server will come down at 12:00 AM PT for a brief update to address a few outstanding issues. Downtime is anticipated to be approximately one hour. Players may note the following changes:

General:

Enemy spotting is now only shared with allies within 150 meters.
Spot duration has been lowered to 10 seconds.
At long distances you have to be closer to the center of the target to successfully spot.
Jump Jets should no longer function intermittently.
MAXes will render at a longer distance for players in aircraft.


Liberator:

C150 Dalton:
Firing adjustments have been made to the Dalton. This change will mainly be noticeable when attempting to fire on infantry or other small targets at a distance.
Dalton projectiles now have more gravity when fired. This makes the Dalton more accurate when the Liberator is above targets. Shot accuracy becomes more difficult as the Liberator increases its horizontal distance to its target.
The outer damage blast radius, where minimum damage occurs, has been reduced from 12 meters to 10 meters.

L105 Zepher
Firing adjustments have been made to the Zepher. This should only be noticeable when trying to hit infantry or other very small targets at a far distance.
Zepher projectiles now have more gravity when fired. This makes the Zephyr more accurate when the Liberator is above targets. Shot accuracy becomes more difficult as the Liberator increases its horizontal distance to its target.
The inner damage blast radius, where maximum damage occurs, has been reduced from 4 meters to 1.5

Infrared & Thermal Optics have had their effective viewing ranges tuned for the following weapons:
Scythe: All Weapons
Reaver: All Weapons
Mosquito: All Weapons
Liberator: Secondary Weapons (Shredder, Dalton, Zepher)



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