PlanetSide2 (プラネットサイド2) News Blog

2014年10月2日 Planetside2 パッチ (9 月アップデート)

Game Update 10/2
(公式フォーラムより)

 日本時間 10 月 2 日 午後 10 時にダウンします。


 the Nanite of the Living Dead (ハロウィン・イベント)
・(スペース・パンプキンのストーリーは省略)

パンプキンの種を使って期間限定で購入出来る新しいマスク
・マスクが手に入るのは、the Nanite of the Living Dead イベント期間中だけです。
・装着出来るのは、このイベント期間中に限られます。

Azure Inferno Skull (NC Only)
◦Crimson Inferno Skull (TR Only)
◦Violet Inferno Skull (VS Only)
◦Skull Noir (NS)
◦Inferno Skull (NS)
◦Spectrum Skull (NS)
◦Ichabod Crown (VS/NC/TR)
◦Frankenstein Facepaint (NS)
◦Jester Facepaint (NS)
◦Skull Facepaint (NS)
◦Augmented Brain Chassis (NS)

新しいアラート・タイプ (パンプキン・ハント)
・スペース・パンプキンは、アラートの間だけスポーンするでしょう。
・アラートが終了した時点で最も多くのパンプキンをキルした帝国は、大陸をロックします。
・1 日を通してランダムな間隔で発生し、アラートは 1 時間継続します。
・テリトリー制圧アラートは、一時的に停止されています。

奇妙な新しいスティッキー・グレネードと地雷に気をつけろ。

一部のアウトポストは、新しい借りの名前となり怖れられている。

The NS CandyCannon 3000、The Slasher、全く新しいホーンがステーションキャッシュで購入出来ます。

ハロウィン 2014 ディレクティブを完遂すると、特別な報酬をアンロック出来ます。


 ディレクティブ更新

HUD 上で、ディレクティブの進捗状況を確認出来ます。
 ・ディレクティブ画面から好きな目標をクリックして、HUD 上のプログレス・トラッカー(進捗追跡)に追加して下さい。
 ・トラッカーは HUD の左側に位置し、ミッション UI の真上にあります。
 ・ディレクティブ画面か HUD 上に表示している追跡中の目標をクリックすると、目標の追跡を止めるでしょう。
 ・一度に 6 つまで目標を追跡出来ます。
 ・目標を完遂すると、自動的に追跡が終わるでしょう。

以下を表示する、サマリー(概要)画面がディレクティブ UI へ追加されました。
 ・そのキャラの進捗全体:あなたのキャラクターが獲得したディレクティブ・ポイントの表示と、完遂へ向け進捗している全てのディレクティブ。
 ・最新の完遂した目標:あなたのキャラクターにおいて、直近 6 つの完遂された目標の表示。
 追跡中/推奨目標:このセクションは、追跡されているか推奨される目標の組み合わせを表示します。
  ・もしあなたが 6 つの目標を追跡しているのなら、6 つ全ての追跡中目標がこのエリアへ表示されるでしょう。
  ・もしあなたが何も追跡していないのなら、このエリアの目標 6 つ全てが推奨する目標を表示するでしょう。

ディレクティブ・カテゴリー進捗バーが、ナビゲーション・ボタンへ追加されました。

詳細を提供するために、各目標へツールチップが追加された。

新しいリーダーシップ・ディレクティブ・ツリー
 ・リーダーシップ・ディレクティブは、リーダーシップ・リボンと分隊ビーコン・スポーンに基きます。

新しいイベント・カテゴリー&ハロウィン・ツリー
 ・初のシーズン・イベント・ディレクティブが追加されました。
 ・このツリーは、他のツリーと比べてディレクティブ完遂まで限られた期間となるため少ない要求数となっています。
 ・このツリーは、(アメリカ時間) 11 月 9 日まで利用出来るでしょう。

ツリー目標
 ・展開された AMS キルの要求数は全てのツリーにおいて減らされました。
 ・オブジェクティブ・サポート・リボンは、2 回カウントで与えられます。(5 回から減少)
 ・オブジェクティブ・サポート・リボンは、ターミナルの破壊をカウントしなくなりハッキングをカウントするようになります。
 ・ポイント・コントロール・リボンの要求回数は増える方向で調整されましたが新しい実験的なチックでカウントされ、占領ポイントにおいて周期的に守備経験値が与えられます。(後述の経験値変更を参照)

フォース・リコン・ツリー
 ・スポッター・リボンは、5 スポット・アシストごとに与えられます。(10 から減少)


 スコープの変更

全ての 1x 2x 3.4x 4x サイト・レティクルは、静的ジオメトリーでは無く動的描画へ更新された。
・これは、移動中に武器で狙いをつける際により良く表示します。

既存の全ての NS 武器へ装着するスコープは、新しい NS スコープへ置き換えられました。

1x と 2x には、色と形状の派生版があります。
・レッド・ドット・アイコンは、そのサイトのレティクルの色と形状を表します。


 フラッシュ改善

フラッシュのランブルシートは正面を向くようになり、乗員は 360 度見回す事が出来ます。
フラッシュのハンドリングは、全面改装を受けました。
 ・より転倒し難くなったはずであり、トラクションを失い難くなっています。
フラッシュ・スカウト・レーダーのモデル・プレビューは修正された。


 実験的な報酬変更

占領ポイントを塗り替える際に、100 exp が 4 チック与えられるでしょう。
 ・ポイントを抑えた 25 exp を加えて、トータルで 425 exp がポイント占領全体で与えられます。
戦闘中の基地において味方の占領ポイントを守っていれば、20 秒ごとに 50 exp が与えられます。
占領ポイントの占領可能な範囲内でキルすれば、100 exp ボーナスが付くでしょう。
マルチ・キル・ボーナスは 1 秒以内に 3 キルから引き下げられ、2 キルで与えられます。
ネメシス・ボーナス(あなたを圧倒しているプレイヤーをキルしたボーナス)は、100 exp へ増加した。
リベンジ・ボーナスは、50 exp へ増加した。(少しだけ増加)
MAX キル・ボーナスは、20 exp から 200 exp へ増加した。
ディレクティブを含めて、Deploy ボーナスという名称が使われている全ての箇所で、「 Transport Assist (輸送アシスト)」へ改称された。
 ・これ等はあなたのビークルから降車したプレイヤーが数分内にキルをした場合に、あなたがビークルへ乗っていれば与えられます。
トランスポート・アシストは、キルと同等の 100 exp になります。(50 exp から増加)
ガンナーがキルを獲得した時のドライバー・アシスト経験値は、キルと同等の 100 exp になります。(75 exp から増加)


 サポート・グレネード・アシスト

・EMP、Flash、Concussion グレは、あなたのグレネードの効果が出ている間に他のプレイヤーによってキルされたなら、アシスト経験値を与えます。
・EMP、Flash、Concussion グレのリボンとメダルは、キルでは無くこれ等のアシストに基くよう機能を変更して再実装された。


 ビークル破壊によるキル認定

ビークルを破壊すると、全ての武器メダルと殆どのディレクティブにおいてキルとしてカウントされるでしょう。
特定のターゲットをキルする必要があるディレクティブのみ(例:インフィルトレーターや MAX)、ビークル破壊はキルにカウントされません。
どのビークルも 1 キルとしてカウントされます。
 ・これにドライバーや乗員のキルも加算されるかもしれません。
 ・例えば、満員の Prowler を破壊すれば 3 キルになるでしょう。
キルにカウントされるためにビークルへ乗員が居る必要は無いので、依然として自殺や飛び降りた者のキルも獲得出来るでしょう。


 スポーン・キル変更

スポーン・キルは全面的に 0 exp になった。
スポーン後にプレイヤーがスポーン・キルと判定されなくなるまでの時間は、10 秒から 12 秒へ増加した。
スポーン後にプレイヤーがスポーン・キルと判定されなくなるまでの獲得経験値は、5 exp から 100 exp へ増加した。
スポーン・キルは、依然としてスポーンからの時間か獲得した経験値が先に規定数値へ到達したモノを考慮するでしょう。
 ・システムに変更は無く、数値が上記のように調整されただけです。
他のスポーン・キルの変更は、後のアップデートになるでしょう。
 ・蘇生されたプレイヤー達が、スポーン・キルとしてスポーン・キルとしてカウントされないようにする事を含みます。
 ・また、キル数のカウント・メダル・リボン・ディレクティブからスポーン・キルは排除されます。


 クローク修正

・ルミファイバーやヘルメット・パーティクルのような視覚効果は、ステルス中表示されません。
・グラフィック設定の Low におけるパフォーマンスとステルスのビジュアル品質が向上した。
・胴体が透明化しているのにインフィルトレーターの頭部や銃が時々見えてしまうバグを修正した。
・フラッシュは、もうステルス中に影が出ません。
・ステルス中にフラッシュのヘッドライトが時々見えるバグを修正した。


 Hossin 大陸アップデート

以下の基地は再構築された。
 ・SRP Nanite Relay Station
 ・Gourney Dam
 ・Kessel’s Crossing
 ・Staggered Mesa アウトポストは再構築されて、名称が Bunker J993 になった。

床や建物から草が生えている様々なバグ、地面の穴、埋まったシールド電源を修正した。


 バランス

ストライカー
 ・T2 Striker (及び派生版)は、ロックオン無しに発射出来ます。
 ・そして、もうターゲット・ロックオンは出来ません。
 ・ロケットミサイルが飛翔中、射程内に敵の航空機が通れば自動的にロックオンするでしょう。

T9 CARV
 ・(物語的解説は省略)
 ・水平リコイルは、.225 から .21375 へ減少した。


 デポ

全く新しいボイスパックが追加された! 買って!
Scythe、Reaver、Mosquito のための新しいホーンが購入出来ます。
Galaxy の新しいホーンが購入出来ます。
新しい国旗。
 ・デンマーク、EU、アイルランド、ノルウェー、スコットランド、スペイン、スウェーデン、ウェールズ、ベルギー。
 ・権利関係が進捗すれば、更に国旗が追加されるでしょう。
  ・既知の問題:新しい国旗の寸法が狂っています。(正方形過ぎる)
  ・将来のアップデートで修正されます。


 メンバーシップ

50 %メンバーシップ経験値ボーナスは、Auraxium から Copper ティアーへ移されました。(BcB)。oO(つまり半年継続しなくても、メンバーになれば即 50 %です)
メンバーのサートポイント保持上限は、50,000 へ増加した。
メンバーでは無いプレイヤーは、もうオフライン中のパッシブ・サートポイントを獲得出来ません。
 ・これには 2 つの理由があります。
 ・オフライン・サートポイントの獲得は、全般的にログインを誘う効果が無く目標を達成出来なかった。
 ・メンバーでは無いプレイヤーから取り除く事で、メンバーの全体的な利点が増加します。


 一般

サンダラー S-AMS サートは、自動付与になりました。
・初期から全てのプレイヤーが利用出来ます。
・変更前に使ったサートポイントは、返還されました。

ビークルに、ヘビーな弾の着弾音が付きました。
・これは、軽いダメージの弾に対してヘビーな一撃をビークルへ受けた時に、より良いフィードバックを提供する事を意図しています。
・例えばタンク・バスターを被弾したなら、アサルトライフルが当たった時とは異なる効果音がします。

Yell チャットは、死んでいても機能します。

アウトフィット MOTD は、ログイン時にチャットへ表示されます。
・変更された時は、通知とチャットへの表示が行われます。

分隊長では無い者が、フレンドリストから分隊へプレイヤーを招待するのを妨げていた問題を正しました。

分隊長では無い分隊メンバーが、チャットのプレイヤー名を選択して分隊へ招待出来るでしょう。
・実行すると、分隊長へプレイヤー招待要請が通知されます。

タワーの 2 階にあるシールドの位置が更新されました。

いつまでに蘇生されなければならないか、デス画面へタイマーの表示が追加されました。

「 Being Revived (蘇生されている最中です)」インジケーターは、スポーン・ボタンに近い画面の下部へ移動しました。

Auraxis の英雄へ敬意を表するために、基地へ名付けられた。(Hossin 大陸)

エネルギーブリッジ・ターミナル( Heyoka Chemical Lab 基地)は、もう中立状態にはなりません。
・また、どのクラスでも橋の色を変更出来るようになります。
・しかしインフィルトレーターは、ハッキング・サートのお陰で非常に早く行えます。
・これは、より直感的に学べるような橋にして、よく分からないまま間違って敵に橋を渡らせるプレイヤーを根絶するためです。

Mosquito と Prowler のテクスチャー更新。

S12 Renegade は、ショットガンタイプの照準になります。

Valkyrie の Squad Logistics System は、特有のアイコンになりました。

クイック・デプロイの場所がリセットされる距離が増加しました。
・以前は、スポーン場所から 300m 以上離れて死亡すると変更されていました。
・これを 400m へ増加させました。

全ての大陸とサーバーのログイン順番待ちページが更新されました。


 バグ修正

・NC アイアン・サイトの前方サイトから輝点が失われていたので修正した。
・Platoon Conquest リボンは、機能するはずです。
・Amerish 大陸 Moss Ravine 基地:スポーンルームのテレポーター前から重力パッドを取り除いた。
・Amerish 大陸 Jagged Lance Mine 基地:プレイヤーが岩の中に入れるので修正した。
・Amerish 大陸 Sungrey アンプ基地:奇妙な効果音を修正した。
・ビークル・マウス・センシティビティを変更しても、座席を変更するまで効果が現れないので修正した。
・クレイモアを壁の近くでプレイヤーが置いた場合に、壁へ設置出来ていたので修正した。
・プレイヤーがクローク中に、スコープの照準が消えるので修正した。
・Grenade Bnadolier か Utililty Pouch を外した結果、消耗品の予備が作られるので修正した。
・Amerish 大陸をロックしても 50 %消耗品割引ボーナスが与えられなかったので修正した。
・大陸ロックによりテリトリーがリセットされたモノと、ワープゲート・ローテーションされたモノが一致しないので修正した。
・大陸がアンロックされてテリトリーがリセットされた後に、アウトフィット占領がリセットされないので修正した。
・ダメージ・アシスト経験値が、ビークルが修理された時にクリアされないので修正した。
・Prowler と Galaxy のデカールが表示されないので修正した。
・サンダラーを展開するとそのサンダラーがクイック・リスポーン場所へ設定され、その後サンダラーとの相関性が失われてサンダラーが攻撃を受けている警告メッセージがサンダラーから来なくなるので修正した。
・ディレクティブの目標の進捗が、以前のティアーによって適正に表示されないので修正した。
・Eclipse VE3A のメダル付与が適切に表示されないので修正した。
・Esamir 大陸において、複数の箱形の物が空へ浮いているサーバー域を修正した。
・Amerish 大陸の Mekala's Auxiliary Compound 基地において、穴を通って基地タワー内へ侵入出来るので修正した。
・Hossin 大陸の Hurakan Western Pass 基地において、プレイヤー達が地面の中へ潜れて、外を撃てるので修正した。

オート・リサプライが正しく機能しないので修正した。
・Auto-resupply 設定は消去され、初期設定としてオンになります。
・もしあなたがグレネードへの補給を望まないのなら、チェックボックスのチェックを外しているか確認して下さい。

・インフィルトレーターがクローク中に、頭部や銃が見えるので修正した。
・ドイツ語のロード画面のスペルミスを修正した。
・Heroic Boost のフランス語説明の間違いを修正した。
・Valkyrie Auraxium Lumifiber のツールチップの間違いを修正した。
・ロードアウト・ページの Valkyrie ノーズガン・スロットのタイトルが失われていたので修正した。
・フラッシュ・アタッチメントは、ステルスの視覚的表示へもう影響しません。
・フラッシュ・ディレクティブの Master ティアーは、正しいアイコンで表示されます。
・Hossin 大陸の Abomination Point 基地において、占領ポイントが見えないので修正した。
・Hossin 大陸の Construction Site Lambda 基地において、水のテクスチャーが失われていたので修正した。
・Hossin 大陸の Hurakan アンプ基地において、エアパッドが弾薬を補給しないので修正した。
・Hossin 大陸の Iron Quay 基地において、木の枝が天井を貫通しているので修正した。
・Hossin 大陸の SCU シールドが、接近した時に見えなくなるので修正した。
・Hossin 大陸の The Finger 基地において、基地の土台が浮いているので修正した。
・Hossin 大陸の Vex Biologics 基地において、床から草が突き抜けているので修正した。
・Hossin 大陸の Western ワープゲートにおいて、弾薬パックを落とすと浮くので修正した。
・Indar 大陸の Hvar Northgate Garrison 基地において、大きいコンテナをプレイヤーが通り抜けられるので修正した。
・Indar 大陸の Peris Eastern Grove 近くの木の根が地面へ繋がっていないので修正した。
・EU キーボードで、 [<>] キーが設定したり使用出来ないので修正した。
・「 Open Squad/Platoon Page 」のキー設定では、画面が閉じるために使えないので修正した。
・ロードアウト画面でスペースキーを押すと、自動的に 10 番目のスロットへロードアウトが切り替わるので修正した。
・エンジニアがアビリティキーを使って弾薬パックを置いた後に以前装備していたアイテムへ戻るのでは無く、常にプライマリー武器へ切り替わるようにした。
・航空機を引き出した場所によって、最高高度が決まってしまうので修正した。

メディック・ヒール・リボンは、10 ヒーリング経験値を得るごとに与えられます。
・経験値のみカウントされます。
・Medic Shielding リボンは、10 シールディング経験値を得るごとに与えられます。
・経験値のみカウントされます。

・Motion アシスト経験値が、他のセンサーと重なった時に時々与えられていなかったので修正した。
・複数のレッドドット・スコープが、赤く無かったので修正した。
・NC LA1 Anchor のリロード音が、リロードと同期していなかったので修正した。
・NC MAX 武器が、イージス・シールドをオフにする際に MAX パンチを使うと無効になるので修正した。
・NC Blitz GD-10 の Advanced Laser Sight レール・アタッチメントが浮いているので修正した。
・NC NC4-FB Mag-Shot のゴールド・テクスチャーが消えていたので修正した。
・NC NC4-FB Mag-Shot の武器アイコンからゴールドの縁取りが消えていたので修正した。
・ミニマップに、他のサンダラーが展開している際の展開禁止ゾーンが表示されていなかったので修正した。
・NS 武器の照準説明は、ローカライズされたはずです。
・テンキーは、テキスト・ウィンドウを開く事に使えないので修正した。
・テンキーの Enter は、メッセージを送る事に使えないので修正した。
・ロード画面が消えた後で 5 秒近く固まるので、修正した。
・Auto join squad を使って、フレンド・オンリーやギルドメンバー・オンリーの分隊へ直接入る事はもう出来ません。
・ビークルの持ち主が、他のプレイヤーの乗ったビークルと物理的に衝突しても Grief point やダメージを受けないので修正した。
・リスポーンに失敗したプレイヤーはキャラクターの死亡を見る事は無くなり、スポーン選択画面へ留まるだけになるでしょう。
・プレイヤーは、ロックされたビークルをスポーン選択肢として見る事はもう無くなるでしょう。
・サーバー UI strings は、ローカライズされた。
・ターゲットがいない状態で「 Q 」を押した時に空っぽのメニューが表示されるので修正した。
・分隊デプロイは、分隊ビーコンへプレイヤー達をスポーンさせる事はもうありません。
・新たに任命された分隊長が、リサプライするまで分隊ビーコンを持たないので修正した。
・Saurva Souht Fortress 基地において、基地の床の上に砂が見えるので修正した。
・サンダラーのレールガード装飾は、permanent green と forest camo 迷彩が適用されます。
・サンダラーの S-AMS 機能において、デプロイする前に遅延があるので修正した。
・Eclipse VE3A のアンダーバレル・モードへの切り替えは、ヒートメーターでは無く弾薬数を表示するはずです。
・NC Auraxium Godsaw と Gauss Prime は、適切なモデルを使用します。
・TR Eclipse ヘルメットへ、迷彩が適用出来ないので修正した。
・TR Roughneck ボイスパックが、敵のハラッサーを誤認する。
・Prowler のアンカーモードに、展開前に遅延があるので修正した。
・無敵になれる不正があるので修正した。
・断続的にジャンプジェットが起動しないバグを修正した。
・プレイヤーが、デス画面に[Null] 表示を見る事があるので修正した。
・バナーが遠くから白く見えるので修正した。
・マイクロソフト・ゲームパッドが使用したり設定出来ないので修正した。
・乗員のいない分隊スポーン・ビークルは、直ちに展開リストから取り除かれ無いので修正した。

・[*]Updated String for some new Key Bindings. Toggle Gear Slot 1 & 2 - Toggles between your primary and secondary gear slots. Utility Slot - Equips your current Utility Item Tool Slot - Equips your tool or 3rd gear slot (PS-171)
(BcB)。oO(イミフ)

・Valkyrie の後部ランディング・ギアは、上手く着地します。
・Valkyrie のコクピット・ガラスが、Cyan Galss 装着時に消えるので修正した。
・VS の Love ビークル・デカールが、インベントリから失われていたので修正した。
・VS MAX の Xenoxus ヘルメットへ迷彩が適用されないので修正した。
・VS Medic ビークル・デカールが、ビークルへ表示されないので修正した。
・Counter Intelligence インプラントの HUD アイコンが、非常に小さくて見辛いので修正した。
・アウトフィットの新人勧誘において、未解決の申請を承諾したり拒否出来ない問題の修正。
・WDS 占領/守備ポイントは、マップのヒート・マップ・フィルターに表示されているので修正した。



Downtime Start: 6am PDT

Nanite of the Living Dead!
Nanite Systems needs YOU!

As we all know (due to the stellar teachings of our patent-pending POD educational system, used in schools all across the Auraxis colonies!), the Space Pumpkin is an amazing fruit, genetically modified by talented grad students at the accredited* Nanotech University Online. This wonderfruit has literally dozens of proven medical and scientific uses that are beneficial for most humans. Unfortunately due to a recent class-action lawsuit, we are currently unable to discuss these uses, but boy oh boy are they great!

“That sure sounds super interesting, but what does it have to do with me?” you may find yourself asking.

Good question, talented and intelligent soldier! Due to a recent “mix-up”, some of our latest samples were shipped down to the surface of Auraxis instead of the testing facility that they were intended for, because Helen in Order Processing can’t seem to separate her personal life from her job long enough to get her assignments sorted.

Unfortunately due to the Space Pumpkin’s super-fast growth hormone, the samples have already taken root and are now growing on Auraxis. That’s no good for us or our court-ordered suspension of distribution, so we need you, the soldiers of Auraxis, to help us out!

It’s simple, really. Find a Space Pumpkin, destroy it, and bring the seeds (SPS) to a designated SPS-drop off zone, and you’ll get a reward!

Isn’t science amazing?
•For a limited time only hunt down space pumpkins and use their seeds to purchase new masks.(these masks are seasonal and can only be equipped during the Nanite of the Living Dead events) ◦Azure Inferno Skull (NC Only)
◦Crimson Inferno Skull (TR Only)
◦Violet Inferno Skull (VS Only)
◦Skull Noir (NS)
◦Inferno Skull (NS)
◦Spectrum Skull (NS)
◦Ichabod Crown (VS/NC/TR)
◦Frankenstein Facepaint (NS)
◦Jester Facepaint (NS)
◦Skull Facepaint (NS)
◦Augmented Brain Chassis (NS)

•New Alert type - Pumpkin Hunt ◦Space Pumpkins will only spawn during the alert
◦The empire that has the destroyed the most pumpkins at the end of the alert locks the continent
◦The alert duration is 1 hour and triggers at random intervals throughout the day
◦Territory Control alerts have been temporarily disabled

•Watch out for strange new properties in sticky grenades and mines.
•Some outposts have been frightened into adopting new names.
•The NS CandyCannon 3000, The Slasher, and brand new horns are available for purchase.
•Complete the Halloween 2014 directives to unlock special rewards.

Directives Updates
•You can now track your objective progress on the HUD ◦Click on any objective from the directive screens to add a progress tracker on your HUD
◦The tracker is positioned on the left side on the HUD, directly above the mission UI
◦Clicking a tracked objective either from the directive screen or from the HUD will untrack the objective
◦Up to 6 objectives can be tracked at any one time
◦Completed objectives will automatically be untracked

•A summary screen has been added to the Directives UI that displays the following ◦Overall Character Progress: Shows the directive points earned by your character and his progress towards completing all directives
◦Recently Completed Objectives: Displays the last 6 objectives completed by your character
◦Tracked/Recommended Objectives: This section displays a combination of your tracked and recommended objectives. If you’re tracking 6 objectives, all 6 tracked objectives will show up in this area. If you’re not tracking any objectives, all 6 objectives in this area will be recommended objectives.

•Directive category progress bars have been added to the navigation buttons
•Tooltips have been added to each objective to provide more information
•New Leadership Directive Tree ◦Leadership directives are based on Leadership Ribbons and Squad Beacon spawns.

•New Events category & Halloween Tree ◦The first of seasonal event directives has been added.
◦This tree has lower requirements than other trees due to the limited time to complete the directives.
◦This tree will be available through November 9th.

•Objectives Tree ◦Number of required deployed AMS kills has been reduced for all tiers.
◦Objective Support Ribbons now award after 2 events (down from 5).
◦Objective Support Ribbons no longer count Terminal destruction and now hacking terminals (not turrets) will give credit towards the ribbon.
◦Point Control ribbons have been adjusted upwards but now count the new experience ticks and periodic guard xp awards for capture (see experience changes below).

•Force Recon Tree ◦Spotter ribbon is now awarded every 5 spot assists (down from 10).


Optics Changes
•All 1x, 2x, 3.4x and 4x sight reticles have been updated to be dynamically drawn, rather than static geometry. This will better represent where the weapon is aimed when moving, firing, or flinching.
•Updated existing scopes of all NS weapons with new NS scopes.
•Color and shape variants for 1X and 2X reticles are now available. ◦Reddot icons now show shape and color of the sights reticle

Flash Improvements
•The rumble seat on the flash now faces forward and its passenger can rotate 360 degrees.
•Flash handling has received an overhaul. It should now be much harder to flip and lose traction less often.
•Fixed model preview for Flash scout radar.
Experience Reward Changes
•Capturing a control point will now grant 4 ticks of 100 xp each during the capture, plus a bonus 25 for controlling the point for a total of 425 xp for a full point capture.
•Guarding a friendly control point at a contested facility will grant 50 xp every 20 seconds.
•Kills while in capture range of the capture point will now award a bonus of 100 xp.
•Multi-kill bonus is now awarded at 2 kills within one second (down from 3).
•Domination bonus is now awarded at 2 consecutive kills against a player without being killed by that player (down from 3).
•Nemesis bonus (killing a player who is dominating you) increased to 100 xp.
•Revenge bonus increased to 50 xp (up from something less significant).
•MAX kill bonus increased to 200 xp (up from 20).
•Deploy bonus renamed to “Transport Assist” in all places where it was referenced (including Directives). These are awarded when a player leaves your vehicle and gets a kill within a couple minutes, provided you are still in the vehicle.
•Transport Assist is now equivalent to a kill, 100 xp (up from 50).
•Driver assist XP for when the gunner gets kills is now equivalent to a kill, 100 xp (up from 75).

Support Grenade Assists
•EMP, Flash, and Concussion grenades now award assist experience if the target is killed by another player while under the effect of your grenade.
•Ribbons and Medals for EMP, Flash, and Concussion grenades have been added or reworked to be based on these assists instead of kills.

Vehicle Destruction Kill Credit
•Destroying a vehicle will now count as a kill for all weapon medals and most directives.
•Only directives that require you to kill a specific target (ex: Enemy Infiltrators or MAX) do not count a vehicle kill for credit.
•Any vehicle counts as 1 kill. This is in addition to the driver and any passengers you may also kill. For example, destroying a fully crewed Prowler will be considered 3 kills.
•The vehicle does not have to be occupied to be credited for a kill, so you’ll still get credit for suiciders/bailures.

Spawn Kill Changes
•Spawn kills are now worth 0 xp across the board.
•Time after spawn before a player is not considered a spawn kill increased to 12 seconds (up from 10).
•XP earned before a player is not considered a spawn kill increased to 100 (up from 5).
•Spawn kill is still considered time since spawn or xp earned, whichever happens first (this is unchanged, only the values listed above were tuned).
•Other changes to spawn kills will be in a later update, including making freshly revived players not count as a spawn kill, and removing spawn kills from awarding credit towards kills, medals, ribbons, or directives.

Cloaking Fixes
•Visual effects such as lumifiber and helmet particles are now disabled while stealthed.
•Improved performance and visual quality of stealth on lowest graphic settings.
•Cloaked objects will now look the same across all graphics settings.
•Fixed a bug where sometimes an Infiltrator's head and gun would be visible while the body is cloaked.
•Flashes no longer cast a shadow while stealthed.
•Fixed a bug where sometimes Flash headlights would be visible while stealthed.

Hossin Updates
•The following bases have been redone. ◦SRP Nanite Relay Station
◦Gourney Dam
◦Kessel’s Crossing
◦Staggered Mesa Outpost redone and renamed to Bunker J993

•Fixed various bugs from grass growing through the floor of buildings, to holes in the terrain, to shield generators being inside of objects.

Balance
•Striker ◦The T2 Striker (and variants) can now be dumbfired and is no longer able to lock-on to targets. While in flight, the rockets will automatically lock-on to hostile aircraft if they pass by within range.

•T9 CARV ◦Annual Terran Republic Military performance review has revealed an unacceptable level of inaccuracy among Republic heavy assault soldiers. Loyal weapons engineers have corrected this with a minor improvement to the horizontal control of the venerable T9 CARV unification platform. The T9's new replication schematics have been updated on all Republic equipment terminals and deployment facilities.
◦Horizontal recoil reduced to .21375 (down from .225).


Depot
•Brand new voice packs have been added! Go, get to da depot!! C’mon, do it now!
•New horns are available for the Scythe, Reaver and Mosquito.
•A new horn is available for the Galaxy. It may or may not sound like a whale.
•Check the Depot for a new set of country flags (Denmark, EU, Ireland, Norway, Scotland, Spain, Sweden, Wales, and Belgium). Reminder that more flags will come in as copyright processing occurs. ◦Known issue: The dimensions of the new flags are off (too square), which will be fixed in a future update.


Membership
•The 50% Membership XP bonus has been moved from the Auraxium tier to the Copper tier.
•The cert cap has been raised for members to 50,000.
•Non-Members will no longer gain certs while offline. We've done this for two reasons: ◦Offline cert earning is not communicated effectively as a general login incentive and does not achieve its goals.
◦Removal from non-members increases the overall benefit of being a Member.


General
•The S-AMS certification for the Sunderer is now auto-granted, making it available to all players by default. Points spent on it before this change have been refunded.
•For vehicles, there is now heavy bullet impact audio. This is intended to provide better feedback when your vehicle is being struck by light fire against heavy fire. For example, getting hit with a tank buster will now sound different than getting hit with an assault rifle.
•Yell chat now works from beyond the grave. Spooky.
•Outfit MOTD shows up in chat on login, and as a notification + chat when changed.
•Corrected an issue that was preventing a non squad leader from inviting players to the squad they are in from the friends list.
•Members of a squad that are not the leader will now be able to select a players name in chat and invite them to the squad. When done it will prompt the squad leader with a request to invite that player.
•Updated location of shields on second floor of Towers. RIP Hallway of Death.
•Added a timer to the Death Screen show how long you have to be revived.
•Moved to the "Being Revived" indicator to the lower section of the screen closer to the Spawn buttons.
•Named a base to honor a hero of Auraxis (It’s on Hossin).
•Energy Bridge Terminals (Heyoka Chemical Lab) no longer have a neutral state. They can also now be flipped by any class to your faction, but Infiltrators with hacking certifications do so much faster. This is to make the bridges more intuitive to learn, and to eliminate a player on your own team from doing the ‘wrong’ thing by unknowingly giving the enemy access to cross the bridges.
•Texture updates to the Mosquito and Prowler.
•S12 Renegade now uses circle (shotgun style) reticle
•Squad Logistics System for Valkyrie now has unique icon.
•Increased range when your quick deploy location resets. Previously your quick deploy location would change if you died 300 meters from it. We’ve upped this to 400 meters.
•Updated login queue page for full zones and servers

Bugs Fixed
•NC Iron sight missing the bright spot from the front sight
•The Platoon Conquest ribbon should now be working.
•Amerish, Moss Ravine: Removed lift pad in front of spawn room teleporter (PS-464)
•Amerish: Jagged Lance Mine: Players can inside the rock formation at /loc 2571.670 77.760 2255.380
•Amerish: Sungrey Amp Station: Strange audio effects near /loc 2229.410 85.540 1176.920
•Changing vehicle mouse sensitivity will not take effect until you switch seats (PS-215)
•Claymores can be placed on walls if the player deploys it while close to a wall (PS-9)
•Cloaking: Reticle on optics disappears when player cloaks (PS-422)
•Consumables: Unequipping Grenade Bandolier or Utility Pouch can result in reserve consumables
•Continent locked Amerish does not reward 50% consumable bonus (PS-518)
•Continent Locking: Continent territory control after reset does not match up with warp gate rotation
•Continent Locking: Outfit capture does not reset after the continent unlocks and regions reset
•Damage assist XP does not clear when a vehicle is repaired
•Decal on the Prowler and Galaxy do not display
•Deploying your sunderer now sets your quick respawn location to that sunderer. You will no longer get sunder attack warning messages for a sunderer that you have never interacted with.
•Directives: Objective progression does not display properly for previous tiers
•Eclipse VE3A: Medals don't appear to be granting properly
•Esamir: Multiple box shaped server areas floating in the sky
•Exploit: Amerish: Mekala's Auxiliary Compound: Players able to get inside base tower through a hole at /loc -198.527 71.310 1652.894
•Exploit: Hossin: Hurakan Western Pass: Players can get inside the terrain and shoot out at /loc -275.450 79.120 -1404.480
•Fix for auto-resupply not functioning correctly. Auto-resupply settings have been wiped and default to on. (If you don't want a grenade to resupply, make sure to uncheck that checkbox.)
•Fixed a bug where sometimes an infiltrator's head and gun would be visible while the body is cloaked. (PS-7)
•Fixed a spelling error on a German loading screen.
•Fixed an error in the French description for Heroic Boosts.
•Fixed incorrect tooltip for Valkyrie Auraxium Lumifiber
•Fixed missing title for Valkyrie nose cannon slot in the Loadout page
•Flash attachments no longer affect the visual appearance of stealth.
•Flash Directive Master tier now shows correct icon.
•Hossin: Abomination Point: Capture point is not visible
•Hossin: Construction Site Lambda: Water texture missing at /loc -1015.630 4.000 77.310
•Hossin: Hurakan Amp Station: Airpad does not resupply ammo at /loc -310.240 101.660 -968.610 (PS-140)
•Hossin: Iron Quay: Tree branches clipping through the ceiling at /loc 353.150 8.230 -1843.650
•Hossin: SCU Shields are invisible when you are in close proximity (PS-186)
•Hossin: The Finger: The foot of the facility is floating at /loc 2494.910 81.950 2593.590
•Hossin: Vex Biologics: Grass clipping through the floor at /loc 2006.350 56.520 1379.950
•Hossin: Western Warpgate: Ammo packs float if dropped at /loc 1885.660 25.300 -2964.220
•Indar: Hvar Northgate Garrison: Player can clip into the large container
•Indar: Tree root is not connected to terrain close to Peris Eastern Grove
•Keybindings: EU Keyboard: Cannot bind/use the [<>] key
•Keybindings: The "Open Squad/Platoon Page" keybinding cannot be used to close the screen
•Loadout Menu: Pressing “Spacebar” at loadout screen will automatically switch the loadout to the 10th slot
•Made it so engineers switch back to their previously equipped item after deploying an ammunition pack using the "use ability" key instead of always switching to their primary weapon.
•Max aircraft altitude depends on where the aircraft is spawned (PS-65)
•Medic Heal Ribbon is now awarded every 10 healing xp events. Only events which reward XP are counted. Medic Shielding Ribbon is now awarded every 10 shielding xp events. Only events which reward XP are counted.
•Motion Assist XP sometimes not being granted when overlapping with other sensors
•Multiple scopes with red dot's aren't red
•NC LA1 Anchor: Reload audio is not in sync with reload
•NC MAX weapons are disabled if using MAX punch while turning the Aegis shield off (PS-330)
•NC: Blitz GD-10: Advanced Laser Sight rail attachment is floating (PS-317)
•NC: NC4-FB Mag-Shot: Gold texture is washed out
•NC: NC4-FB Mag-Shot: Weapon icon does not display gold trim
•No-deploy zone due to other deployed Sunderer does not display on mini map
•NS weapon sight descriptions should now be localized.
•Numpad cannot be used to open a text field (PS-159)
•Numpad enter cannot be used to send messages (PS-335)
•Player is stuck in place for nearly 5 seconds after the loading screen is dismissed
•Players can no longer use auto join squad to bypass squad friend only / guild only restrictions. (PS-28)
•Players who are vehicle owners will not receive Grief or damage when some other player physicslly collide with the vehicle
•Players who fail to respawn at a location will no longer see their character dead, they will just stay in the spawn selection screen.
•Players will no longer see locked vehicles as squad spawn options.
•Several UI strings are now localized.
•Spotting: [Q] brings up an empty menu when there is no target (PS-227)
•Squad Deploy no longer spawns players on the squad beacon
•Squad Leader: Newly appointed squad leaders do not have a spawn beacon until they resupply (PS-59)
•Suarva South Fortress: Sand is showing through the facility floor near /loc 1974.980 71.580 -2114.750
•Sunderer: Exterior: Rail guards have a permanent green/forest camo applied
•Sunderer: S-AMS: There is a delay before you can use to deploy
[*]Switching to Underbarrel mode of the Eclipse VE3A should now show you an ammo count instead of heat meter. (PS-342)
[*]Terminal loadout defaults to the 10th loadout when pressing spacebar
[*]The NC Auraxium Godsaw and Gauss Prime are now using the correct models.
[*]TR Eclipse Helmet [ID: 77362] Does not apply camo
[*]TR Roughneck misidentifies enemy Harasser (PS-164)
[*]TR: Prowler: Anchored Mode: There is a delay before you can use to deploy
[*]Tracking Bug: Exploit: Players can get in a state where they are invincible
[*]Tracking Bug: Jump jets intermittently failing to trigger
[*]Tracking Issue: Players are seeing [Null] for a Deploy prompt on the death screen
[*]Tutorial Banners are displaying white from far away
[*]Unable to use/bind Microsoft gamepad (PS-238)
[*]Unoccupied squad spawn vehicles are not immediately removed from deployment
[*]Updated String for some new Key Bindings. Toggle Gear Slot 1 & 2 - Toggles between your primary and secondary gear slots. Utility Slot - Equips your current Utility Item Tool Slot - Equips your tool or 3rd gear slot (PS-171)
[*]Valkyrie rear landing gear now rests better/touches the ground
[*]Valkyrie: Cockpit Glass is missing when Cyan Glass is equipped
[*]VS: Love Vehicle Decal is missing from inventory
[*]VS: MAX: Camos do not get applied to the MAX Xenoxus Helmet
[*]VS: Medic Vehicle Decal is not being displayed on vehicles
[*]HUD Icon for Counter Intelligence Implant is very small and difficult to see
[*]Outfit Recruitment: Players unable to accept/deny pending applications
[*]WDS capture/defence point is shown on the heat map filter on map



TOP


関連記事



  1. 2014/10/02(木) 20:01:17|
  2. Update Notes
  3. | コメント:0
<<2014.10.02 Planetside2 News (ANT は独立した車両になるかもしれない) | ホーム | 2014.10.01 Planetside2 News (9 月アップデートは木曜予定)>>

コメント

コメントの投稿


管理者にだけ表示を許可する

ガジェット


◆ 記事タイトル一覧 ◆

(カテゴリー別、最近の記事)

デイリーセール


-------------
ブログ内 検索
カスタム検索
-------------

リンク

このブログをリンクに追加する

PlanetSide2 BBS


プラネットサイド2 掲示板

■ アウトフィット(ギルド)■ 
勧誘・紹介BBS


Outfitの紹介・勧誘、プラネットサイドのブログやホームページの紹介、その他プラネットサイドに関する話題なら何でもどうぞ!

カテゴリ

PS2 FAQ (11)
PlanetSide2 (1202)
Update Notes (142)
Test server (38)
H1Z1 (17)
Planetside Link (1)
Planetside 動画 (11)
Backstory (17)
SOE (25)
その他 (13)
初心者 (7)

カレンダー

プチ月別アーカイブ

最新記事

最新コメント

スポンサードリンク







フィードメーター - Blue Cats Blue



ページランク

●このサイトについて●
●プライバシーポリシー●

プロフィール


Bcats

Author:Bcats
NC Scats-M BR33 CR5
TR Becats BR28 CR3
VS Bcats BR30 CR5

兵数

メールフォーム

名前:
メール:
件名:
本文:

RSSリンクの表示

QRコード


QR

日本時間 早見表


日本時間 - PST - PDT


1:00-AM 8:00-AM 9:00
2:00-AM 9:00-AM 10:00
3:00-AM 10:00-AM 11:00
4:00-AM 11:00-PM 12:00
5:00-PM 12:00-PM 1:00
6:00-PM 1:00-PM 2:00

7:00-PM 2:00-PM 3:00
8:00-PM 3:00-PM 4:00
9:00-PM 4:00-PM 5:00
10:00-PM 5:00-PM 6:00
11:00-PM 6:00-PM 7:00
12:00-PM 7:00-PM 8:00

13:00-PM 8:00-PM 9:00
14:00-PM 9:00-PM 10:00
15:00-PM 10:00-PM 11:00
16:00-PM 11:00-AM 12:00
17:00-AM 12:00-AM 1:00
18:00-AM 1:00-AM 2:00

19:00-AM 2:00-AM 3:00
20:00-AM 3:00-AM 4:00
21:00-AM 4:00-AM 5:00
22:00-AM 5:00-AM 6:00
23:00-AM 6:00-AM 7:00
24:00-AM 7:00-AM 8:00