PlanetSide2 (プラネットサイド2) News Blog

2014年9月16日 Planetside2 パッチ (臨時修正)

Hotfix 9/16
(公式フォーラムより)

日本時間 9 月 5 日 午後 10 時ダウン。

ジョイスティックとゲームパッドに対する、初期サポート。
・注意。
・機能は以前の状態へ戻されました。
・しかし、依然として一部で更に行わなければならない作業があります。
・例として、コントローラーの方向パッドは、正しく機能しないかもしれません。
・けれど、8 月アップデート以前と同じレベルへ戻るはずです。

32 ビット・クライアントのメモリー低減。
・これが意味するのは、32 ビット・クライアントのクラッシュ頻度が減るはずです。

GPU インプット・ラグ修正。

スムージング改善。
コーダーより、コメント。
・GPU バウンド時には、リプロセスするよりも GPU プロセス時間をモニターするようになります。
・通常 GPU を待機している時間の多くを、停止しているフレームレートをスムーズにするためのコードへ振り向けます。
・これはフレームをリプロセスするメリットを殆どもたらさない一方で、エンジンのノーマル・フロー変更の邪魔になりません。
・不利な面は、フレームレート・スムージングを活発に要求する点です。
・だから、スムージング・オプションをプレイヤーがオフにしたく無くなるような新しい努力を尽くしました。
・このため、スムージングは現在のリフレッシュ・レートへ適応可能です。
・そして、ゲームは現在選択された解像度で利用出来る最高のリフレッシュ・レートを選択出来ます。

ヒット検知の改善。

戦闘機のエンジンと特殊効果は、もう振動したりフレーム詰まりを引き起こさないはずです。

ワープゲートで設置物を出しまくれないようにする変更を一部施した。

スプリント・ロックのトグルは、レガシー・モードへ戻された。

アドレナリン・シールドは、適正に機能するはずです。

マウス・スムージング設定は、ログイン中持続するはずです。

ミドル・マウスボタンは、より多くのオプションへ割り当てる事が出来るようになり、適切に使用出来ます。

アウトフィット・ブラウザは、正しいオンライン・プレイヤー数を表示するはずです。



Downtime start: 6am PDT

•Initial support for joysticks and gamepads. Note that functionality has been restored to the previous state, but we still have some more work to do (example: directional pads on controllers may not work currently); but we should be back to the same levels as before the August update.
•Memory reduction for 32 bit clients. This means that there should be less crashes for 32 bit clients.
•GPU input lag fix
•Smoothing improvements
•◦From the coder: Rather than reprocessing frames when GPU bound, the game now monitors GPU processing time, and will move a large portion of the time we’d normally be waiting on the GPU to the portion of the code where we stall in order to smooth out the framerate. While this doesn't yield quite as much benefit as reprocessing frames, it’s far less intrusive a change to the engine’s normal flow. The downside is that it requires framerate smoothing to be active. So a new effort is being made to make smoothing an option that no player would want to turn off. To this end, smoothing is now adaptive to the current refresh rate, and the game now selects the highest refresh rate available for the selected resolution.

•Hit detection improvements
•ESF engines and FX should no longer jitter or cause hitching
•Made some changes to prevent deployable spam at warpgates
•Sprint lock now has a toggle to revert to the legacy mode
•Adrenaline Shield should now work appropriately
•Mouse smoothing settings should persist through logins now
•Middle mouse button can now be mapped to more options and used appropriately
•Outfit Browser should now show the correct number of players online



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