PlanetSide2 (プラネットサイド2) News Blog

2014年8月28日 Planetside2 パッチ (8 月アップデート:バルキリー他)

Update Notes 8/28 (August Update)
(公式フォーラムより)

Valkyrie バルキリー(ワルキューレ)
・標準エア・ターミナルで利用出来る新しい NS ビークルのバルキリーです。

・6 人乗り航空機のバルキリーは、近距離航空支援と輸送に使われます。
・乗員は、パイロットx1、フォワードガンナーx1、ランブルシートx4です。
・これ等のランブルシート乗員は、バルキリーの側面にあるオープンシートに座って戦闘中に個々の持つ装備を使用出来ます。


新しいリボンとメダル

メンターシップ・リボン
・分隊に所属する BR20 を超えるプレイヤー達に与えられます。
・50m 以内に居る BR20 以下の分隊員が 200 分隊ボーナス経験値を獲得するごとに、リボンが与えられます。

ドリル・サージェント・リボン
・分隊長に与えられます。
・分隊に所属する BR20 未満のプレイヤーのバトルランクが上昇する度に、リボンが与えられます。
・分隊長は、リボンを受け取るためにそのプレイヤーの 300m 以内に居る必要があります。

分隊リーダーシップ・リボン
・分隊長に与えられます。
・このリボンは、分隊に所属するプレイヤーが 500 分隊ボーナス経験値を生成する度に、リボンが与えられます。
・リボンへ勘定されるためには、分隊長の 300m 以内にその分隊員が居る必要があります。

小隊リーダーシップ・リボン
・小隊長に与えられます。
・このリボンは、小隊の中の他の分隊長が分隊リーダーシップ・リボンを 3 つ獲得するごとに与えられます。

小隊コンクエスト・リボン
・小隊長に与えられます。
・小隊長と同じリージョン内で小隊メンバーが占領へ 30 人関与する度に、リボンが与えられます。
・部分的な関与も積算されます。
・だから 30 人より小さい小隊も、更に占領する事でリボンを依然として受け取れます。
・そして 30 人より大きな小隊は、次のりボンへ向けてより積み増す事が出来ます。
・リボンへ勘定されるためには、占領時に少なくとも 10 人の敵が存在する必要があります。


Hossin 大陸アップデート

以下の Hossin 基地は、完成しました。
・Edgewater Overlook
・Last Hold
・SRP Nanite Relay Station
・Bridgewater Shipping Yard
・The Offal Pit

加えて、沢山のバグを修正しました。


アラート

対抗アラートを取り除き、以前の導入していたアラートへ戻しました。
 ・アラートの発生条件は、時間に基きます。
 ・アラートの最大期間は、2 時間。
 ・アラート終了時に最も多くのテリトリーを持つ帝国が勝利し、大陸をロックします。


武器とバランス

ハラッサーの Canister 弾に対する耐性は、69 %から 76 %へ増加した。

Canister の照準は、NC カラーになりました。

Vulcan の照準は、赤い円を使います。(ショットガン・スタイル)

PPA の弾は、もうゲート・シールドを貫通しません。

NC08 Mag-Scatter は、アイアンサイト発砲時のリコイルがトーンダウンしました。

Gauss Prime (NC アサルトライフルのディレクティブ報酬)
 腰だめ撃ちの CoF が向上。
  ・しゃがみは、 2.0 から 1.8 へ減少。
  ・しゃがみ歩きと立ちは、2.5 から 2.4 へ減少。
  ・走り腰だめ撃ち CoF は、3.0 のまま変更無し。
 装備時間が、0.78 秒から 0.75 秒へ早くなった。
 リコイルの最小/最大角度は、23/25 から 17.25/18.75 へ変更された。
 セミオート・ファイアモードが、フルオートより大きいリコイルだったので修正した。

19A Fortuna (NC カービンのディレクティブ報酬)
 セミオート・ファイアモードで、初速が速くなっているので修正した。

NC6A GODSAW (NC ライトマシンガンのディレクティブ報酬)
 Barrel アタッチメントを削除。
  ・水平リコイルは、0.14875 から 0.175 へ増加。
  ・ショットごとの CoF の開きは、0.168/0.084 (腰だめ/エイム)から 0.14/0.07 へ減少した。
 High Velocity Ammunition を追加した。

The Moonshot (NC スナイパーライフルのディレクティブ報酬)
 自動リロードは、5.575 秒から 5.0 秒へ早くなった。
 主導リロードは、4.72 秒から 3.86 秒へ早くなった。
 装備時間は、0.95 秒から 0.85 秒へ早くなった。
 立ち移動腰だめ撃ちの集弾性は、7.0 から 6.75 へ向上した。
 しゃがみ移動腰だめ撃ちの集弾性は、6.0 から 6.25 へ低下した。
 最小ダメージ距離は、335m から 325m へ減少した。

The Executive (NC ピストルのディレクティブ報酬)
 腰だめ撃ち CoF ペナルティは取り除かれた。
  ・しゃがみと立ち CoF は、1.2 から 1.0 へ減少した。
  ・しゃがみ移動と立ち移動 CoF は、1.8 から 1.5 へ減少した。

T1A Unity (TR アサルトライフルのディレクティブ報酬)
 Compensator を取り除いた。
 Velocity Ammunition は、Soft Point Ammunition と交換された。

TRAC-Shot (TR カービンのディレクティブ報酬)
 セミオート・ファイアモードで、初速が速くなっているので修正した。

T9A "Butcher" (TR ライトマシンガンのディレクティブ報酬)
 Barrel アタッチメントを削除。
  ・腰だめ撃ち CoF の開きは、0.12 から 0.1 へ減少した。
  ・エイム時 CoF の開きは、0.06 から 0.05 へ減少した。
  ・垂直リコイルは、0.85 から 0.9 へ増加した。
  ・水平最小/最大リコイルは、0.19125/0.19125 から 0.225/0.225 へ増加した。
 Soft Point Ammunition を追加した。

Bighorn .50M (TR スナイパーライフルのディレクティブ報酬)
 自動リロードは、5.575 秒から 5.0 秒へ早くなった。
 手動リロードは、4.72 秒から 3.86 秒へ早くなった。
 装備時間は、0.95 秒から 0.85 秒へ早くなった。
 立ち移動腰だめ撃ちの集弾性は、7.0 から 6.75 へ向上した。
 しゃがみ移動腰だめ撃ちの集弾性は、6.0 から 6.25 へ低下した。
 最小ダメージ距離は、335m から 325m へ減少した。

The President (TR ピストルのディレクティブ報酬)
 腰だめ撃ち CoF ペナルティは取り除かれた。
  ・しゃがみと立ち CoF は、1.2 から 1.0 へ減少した。
  ・しゃがみ移動と立ち移動 CoF は、1.8 から 1.5 へ減少した。
  ・立ち移動 CoF は、2.4 から 2.0 へ減少した。
 セミオートで発砲した時に、銃声にサプレッサーが適用されないので修正した。

Darkstar (VS アサルトライフルのディレクティブ報酬)
 High Velocity Ammunition を取り除いた。
 ヒート・メカニックを追加した。
 装備時間は、0.78 秒から 0.75 秒へ早くなった。
 腰だめ撃ち CoF が向上した。
  ・しゃがみは、2.0 から 1.8 へ減少した。
  ・しゃがみ歩きと立ちは、2.5 から 2.4 へ減少した。
 リコイル角度は、17/20 (最小/最大) から 12.75/15 へ変更された。
 セミオート・ファイアモードが、フルオートより大きいリコイルだったので修正した。

Eclilpse VE3A (VS カービンのディレクティブ報酬)
 Soft Point Ammunition を削除。
 ヒート・メカニックを追加した。
 特定の状態で、武器にアンダーバレル・ショットガンが装着されていないので修正した。

Betelgeuse 54-A (VS ライトマシンガンのディレクティブ報酬)
 Barrel アタッチメントを削除。
  ・最小/最大水平リコイルは、0.17/0.19125 から 0.2/0.225 へ増加した。
  ・水平リコイル誤差は、0.85 から 0.9 へ増加した。
  ・ショットごとの腰だめ撃ち CoF の開きは、0.12 から 0.1 へ減少した。
  ・ショットごとのエイム CoF 開きは、0.06 から 0.05 へ減少した。
 Soft Point Ammunition を追加した。
・これは、8 月アップデートでライブサーバーへ導入されますが、意図した物ではありません。臨時修正時に削除されるでしょう。
 ヒート・メカニックを追加した。

Parsec VX3-A (VS スナイパーライフルのディレクティブ報酬)
 自動リロードは、5.575 秒から 5.0 秒へ早くなった。
 手動リロードは、4.72 秒から 3.86 秒へ早くなった。
 装備時間は、0.95 秒から 0.85 秒へ早くなった。
 立ち移動腰だめ撃ちの集弾性は、7.0 から 6.75 へ向上した。
 しゃがみ移動腰だめ撃ちの集弾性は、6.0 から 6.25 へ低下した。
 最小ダメージ距離は、335m から 325m へ減少した。

The Immortal (VS ピストルのディレクティブ報酬)
 腰だめ撃ち CoF ペナルティは取り除かれた。
  ・しゃがみと立ち CoF は、1.2 から 1.0 へ減少した。
  ・しゃがみ移動と立ち移動 CoF は、1.8 から 1.5 へ減少した。


品質向上/その他

デス・リキャップ画面のアップデート
 ・スポーンポイント変更ボタンとクイックスポーン・ボタンを含む調整。
 ・これ等のボタンは、特定のキーへ割り当てる事が出来ます。
 ・クイック・デプロイ・ボタンはトグルになり、この機能によって自動スポーンする地点の名称を表示します。

サンダラー・デプロイメント・シールドは、アタッチメントのビジュアルと連想されるパーティクル・エフェクトを持ちます。

新しい Hossin 大陸をテーマにした迷彩のバンドルが、デポのバンドル・セクションへ追加されました。

プレイヤーが最後にスポーンしたサンダラーがダメージを受けたり破壊された時に、通知されるでしょう。

サンダラーの HUD イメージの座席配列は、実際の着座位置と近い物へアップデートされました。

プレイヤー達は、再びワープゲートの内側では無敵状態になります。

オーラクシアン Decimator は、オーラクシアン爆発エフェクトになります。

リベレーターとギャラクシーは、重心を下げる物理エンジンの更新を受けました。
・それ等は、着陸時や離陸時に無様にひっくり返り難くなります。

「 Inverted reverse steering(後進ハンドルの操作反転)」は、戦車の初期設定となります。

スコア画面に、アウトフィットが基地を占領した際の日時が追加された。

サーバー人口に基いて自動的に 4 大陸アンロックする事が可能になりました。
・以前の自動的にアンロックされる大陸は、3 大陸のみでした。

全てのオーラクシアン武器は、アイアンサイトが初期状態となりました。
・スナイパーライフルは、6x スコープになります。
・そして、購入する事でスコープが利用出来ます。

NS AutoBlade は、メダルとリボンを持ちます。

1 月 1 日から誰もプレイヤーがログインしていないアウトフィットは、削除されました。
(BcB)。oO(誤訳していたので、修正しました)


PMC (パフォーマンス/メモリー/クラッシュ)

・リロードやリロードした直後に発砲した後で、ヒット検知が悪化した状態に陥ったプレイヤーの問題を修正した。
・空中に岩などが浮いている問題を修正した。
・まだ使用中のテクスチャが抜かれてクラッシュする問題を修正した。
・ビークルをアンロックした後に、グラフィック的に乱れる問題を修正した。
・地形オブジェクト・メモリーの管理を改善。
・人物をロード中に起こりうるクラッシュを修正した。
・ゾーン・パフォーマンス : 一部データ構造のチューニングを改善。
・ゾーン・パフォーマンス : プロファイル・ステータスの為のクライアント・リクエストを最大 30 秒へ制限。
・ゾーン・パフォーマンス : ビークルと他のオブジェクト・タイプのキャッシュを改善。
・ゾーン・パフォーマンス : プロファイリング中の確認を一部修正。
・ゾーン・パフォーマンス : オブジェクト間の認識システム変更
・ワールド・パフォーマンス : 一部データ構造のチューニングを改善。
・フレーム詰まり問題の修正。


バグ修正

・Amerish 大陸における大量のスタック・バグを修正した。
・テストサーバーで 100 近いスタック・バグを見付けてくれた KleenexTRissues へ、スペシャル・サンクス。
・Esamir 大陸における大量のスタック・バグを修正した。
・リロード完了直後に武器を変更した後で、ヒット検知が悪化した状態に陥いる問題を修正した。
・Magrider PPA が、デポで間違ったアイコンになっていたので修正した。
・クレイモアは、デス・リキャップ画面で正しく表示されるでしょう。
・「 = 」キーが、プレイヤーがチャット中やバグレポート中にクルーズ・コントロールを起動させてしまうので修正した。
・Amerish 大陸 : Crux Mining Operation 基地のテレポーター前にある共通重力リフトを修正した。
・Amerish 大陸 : Lithcorp Secure Mine 基地のスポーンルーム内テレポーター前に見えない重力リフトがあるので修正した。
・Amerish 大陸 : Lithcorp Secure Mine 基地の山の穴にプレイヤーがハマるので修正した。
・Amerish 大陸 : Shrouded Skyway 基地の岩のテクスチャが地面に着いていない。
・Amerish 大陸 : Sungrey アンプ基地のスポーンルーム・トンネル・シールドが出口とズレているので修正した。
・Amerish 大陸において、少数の壊れた重力リフトを修正した。
・オーラクシアン・アーマー : NC MAX の背面カバー率が非常に小さいので修正した。
・オーラクシアン・サンダラー・ルミファイバーのスキンを修正した。
・最初のロード画面の前に、ブルースクリーンが表示されるのを修正した。
・プレイヤーが MAX へ変更したり補給した時に、チャージ・アビリティのメーターが空になるので修正した。
・何もしていない間にタイムアウトすると、クライアントが応答しなくなるので修正した。
・衝突判定 : 何であれ衝突判定のある所の隣でしゃがんだ時に、そこから離れるまで立ち上がれないので修正した。
・Coming soon の迷彩に、50 %割引セールが表示されているので修正した。
・Commisioner のリロード音が再生されないので修正した。
・デス画面のディレクティブ・スコア表示が不正確なので修正した。
・Esamir 大陸のバイオラボ基地にあるテレポートルーム・シールドが浮いているので修正した。
・Esamir 大陸 : Freyr アンプ基地の重力トンネル・シールドが、出口をキチンとカバーしていないので修正した。
・衝突判定が、 /loc 1083.680 18.840 -1602.570 で破れている。
・ギャラクシーの主翼にある銃座は、衝突判定を持ちます。
・プレイヤーがコンテナの中に入って外へ撃てるので修正した。
・テック基地の壁を通り抜けられるので修正した。
・ハラッサーその他 : ウィンドシールドは、permanent green / forest 迷彩が適用されます。
・Hossin 大陸 : Chac Intel Hub 基地へデプロイすると、占領ポイントへ直接スポーンするので修正した。
・Hossin 大陸 : Chac Water Purification 基地でデプロイすると地下にスポーンするので修正した。
・Hossin 大陸 : 基地の競合がマップ上で矛盾しているので修正した。
・Hossin 大陸 : Hurakan Western Pass 基地のスポーンチューブが、テレポーターと同じ場所にある。
・Hossin 大陸 : Ixtab Power Regulation 基地のスポーンルーム・テレポーターが間違ったコーナーにある。
・敵味方識別シールドが、スポーンルームとエア・タワーで矛盾している。
・East Canyon Checkpoint のサンダラーが展開出来ないエリアを拡張した。
・フラッシュに乗る時にクロークすると、インフィルトレーターがずっと透明なままでいられるので修正した。
・一部 proximity radar の説明で失われていた単語を修正した。
・Mani Fortress point の占領ポイント・ルームの外側から占領出来たので修正した。
・ビークル・パッドの上で死んだプレイヤーをメディックが蘇生出来ないので修正した。
・NC Hawk GD-68 が装飾マスクを失っていたので修正した。
・NC AF-4A Bandit のレール・アタッチメントが武器にメリ込んでいるので修正した。
・NC メディックがスーツを装備出来ないので修正した。
・NS Annihilator のガラス・レンズが金属製のように見えるので修正した。
・NS 15M のテクスチャが失われていたので修正した。
・ランダムな場所の空中に、オブジェクトが浮いているので修正した。
・アウトフィット・ブラウザのオンライン・メンバー・ラベルが、String で表示されているので修正した。
・Phobos VX86 ショットガンが完全に黒く表示されるバグを修正した。
・ゲームプレイを妨げる PCs を HUD 要素で完全に隠す事が出来ます。
・左マウスボタンか右マウスボタンもクイック・リスポーンを開始します。
・Open wasp ヘルメットの首の左側をスキンが突き抜けているので修正した。
・ターミナル操作時に、以前に見ていた GUI が異常なキャッシュをされている問題を修正した。
・モスキートのリロード時に表示される円のアニメーションが、メイン HUD 上に表示されないので修正した。
・TORQ-9 のアタッチメントをステーションキャッシュで購入した後に、2 回目のアンロック・ボタンが表示されるので修正した。
・デス画面で生き返ろうとクリックすると、壊れたステータス状態になるので修正した。
・チュートリアルの敵味方識別シールドが、自分の帝国の色にならないので修正した。
・画面に不必要な基地のアイコンが表示されているので修正した。
・ボイスチャットが確実に機能していないので修正した。
・VR エリアの NC15 Phoenix ミサイルがダミーを貫通するので修正した。
・爆風ダメージは、VR エリアでも目標に適用されます。
・VR エリアは、ワープターミナルの説明が付きます。
・VS Magrider Proton II PPA は、購入画面に間違ったアイコンが表示されるので修正した。
・VS Cerberus ピストルの効果音が小さいので修正した。
・VS Phaseshift VS-S のチャージ・アニメーションは、1人称視点と3人称視点で壊れているので修正した。
・C4 が歩兵に吸い付くので修正した。
・Eisa Mountain Pass の NS バナーを取り除いた。
・A30 Walker の悪いレベルオブディテールを修正した。
・Ixtab 基地の砲台への通路を塞いでいる壁を取り除いた。
・新しい NC08 Mag-Scatter ピストルのアンロック前のサプレッサーとして表示されている Smart-Choke アタッチメントを修正した。
・分隊長へスポーンビーコン・タイマー減少サートが適用されていないので修正した。
・他の分隊メンバーがビーコンへスポーンした時に、分隊長のスポーンビーコン・タイマーがリセットされるので修正した。


既知の問題

バルキリーのランブルシートからフェニックスを発射すると、あなたの乗っているバルキリー自身に当たるかもしれません。
・航空機の内部から誘導ミサイルを友達に撃たせないで下さい。

バルキリーのデカールは、引き伸ばされて表示されるかもしれません。

バルキリーのランブルシートにおける発砲時の揺れを軽減するのに役立つ方法を調査しています。

PS4 コードベース統合の副作用。
一部新しい入力問題があるかもしれません。(マップキーが使えないなど)
・沢山の問題を処理しましたが、一部見逃されているかもしれません。

視認問題。(オブジェクトが適切に閉塞していない)
・Umbra のアップグレードに伴い、オブジェクトが閉塞し過ぎるか不十分な問題が一部出るかもしれません。

告知

external bug tracking system は、プレイヤー運営のバグ情報追跡サイトです。
・プラネットサイド2開発チームは、コニュニティに感謝しています。
・私達のテストチームは、広範囲に参照して利用しています。
・私達が知らなかった複数のバグも記録されました。
・情報を最新の物に保ち続ける努力に感謝します。


追記

・フレーム詰まりを解消した。
・弾薬パックの補給経験値ロックアウト時間は、3 分から 1 分へ減少した。
・ディレクティブの進捗がリセットされる問題を修正した。



Valkyrie
A new NS vehicle is now available at standard aircraft terminals, the Valkyrie!

The Valkyrie is a six person aircraft used for close air support and transportation. It is crewed by a pilot and a forward gunner with room for four additional rumble seat passengers. These passengers sit in open seats on the side of the Valkyrie which allows them to use their personal equipment while in flight.

New Ribbons and Medals
•Mentorship Ribbon - Awarded to players in a squad who are above BR 20. Awarded by being within 50m of a squadmate who is at or under BR 20 for every 200 squad bonus XP that squadmate earns.
•Drill Sergeant Ribbon - Awarded to squad leaders. This ribbon is awarded every time a player under Battle Rank 20 gains a battle rank in the squad. Requires the squad leader to be within 300m of the player to receive the ribbon.
•Squad Leadership Ribbon - Awarded to squad leaders. This ribbon is awarded for every 500 squad bonus XP generated by players in the squad. Requires the squad leader to be within 300m to receive credit towards the ribbon.
•Platoon Leadership Ribbon - Awarded to Platoon leaders. This ribbon is awarded for every 3 squad leadership ribbons earned by other squad leaders in the platoon.
•Platoon Conquest Ribbon - Awarded to Platoon Leaders. Ribbon is awarded for every 30 platoon members involved in a capture in the same region as the platoon leader. Partial credit is awarded, so platoons smaller than 30 can still receive the ribbon through more captures, and platoons larger than 30 can earn more credit towards the next ribbon. It requires at least 10 enemies to be present at the time of the capture in order to receive any credit.
Hossin Updates
•The following Hossin bases are no longer under construction: ◦Edgewater Overlook
◦Last Hold
◦SRP Nanite Relay Station
◦Bridgewater Shipping Yard
◦The Offal Pit

•Plus we fixed a ton of bugs.
Alerts
•Removed Adversarial Alerts and reverted to the previous alert implementation: ◦Alerts trigger based on time
◦Alerts have a maximum duration of 2 hours
◦The empire with the most territory control at the end of the alert wins and locks the continent

Weapons / Balance
•Increased harasser resistance to canister rounds from 69% to 76%
•Canister reticule is now NC colored
•Vulcan reticule now uses a red circle (shotgun style)
•PPA projectiles can no longer shoot through gate shields
•NC08 Mag-Scatter: Toned down recoil when firing in iron sights
•Gauss Prime (NC assault rifle directive reward) ◦Improved hip cone of fire ◾Crouch reduced from 2.0 to 1.8
◾Crouch-walking and stand reduced from 2.5 to 2.4
◾Running hip COF unchanged. Remains at 3.0

◦Faster equip time, from 0.78 to 0.75 seconds
◦Recoil min/max angle changed from 23/25 to 17.25/18.75
◦Fixed semi-auto fire mode having higher recoil than full-auto

•19A Fortuna (NC carbine directive reward) ◦Fixed muzzle velocity being faster in the semi-auto fire mode

•NC6A GODSAW (NC LMG directive reward) ◦Removed Barrel Attachment ◾Horizontal recoil increased from 0.14875 to 0.175
◾Cone of fire bloom per shot reduced from 0.168/0.084 Hip-fire/Aimed to 0.14/0.07

◦Added High Velocity Ammunition

•The Moonshot (NC sniper rifle directive reward) ◦Long reload is faster, from 5.575 to 5.0 seconds
◦Short Reload is faster, from 4.72 to 3.86 seconds
◦Faster equip time, from 0.95 to 0.85 seconds
◦Stand-moving hip accuracy improved from 7.0 to 6.75
◦Crouch-moving hip accuracy reduced from 6.0 to 6.25
◦Minimum damage range reduced from 335 to 325 meters

•The Executive (NC pistol directive reward) ◦Removed hip cone of fire penalty ◾Crouch and stand COF reduced from 1.2 to 1.0
◾Crouch-moving and stand-moving COF reduced from 1.8 to 1.5


•T1A Unity (TR assault rifle directive reward) ◦Removed compensator
◦Replaced Velocity Ammunition with Soft Point Ammunition

•TRAC-Shot (TR carbine directive reward) ◦Fixed muzzle velocity being faster in the semi-auto fire mode

•T9A "Butcher" (TR LMG directie reward) ◦Removed barrel attachment ◾Hip cone of fire bloom reduced from 0.12 to 0.1
◾Aimed cone of fire bloom reduced from 0.06 to 0.05
◾Vertical recoil increased from 0.85 to 0.9
◾Horizontal min/max recoil increased from 0.19125/0.19125 to 0.225/0.225

◦Added Soft Point Ammunition

•Bighorn .50M (TR Sniper directive reward) ◦Long reload is faster, from 5.575 to 5.0 seconds
◦Short Reload is faster, from 4.72 to 3.86 seconds
◦Faster equip time, from 0.95 to 0.85 seconds
◦Stand-moving hip accuracy improved from 7.0 to 6.75
◦Crouch-moving hip accuracy reduced from 6.0 to 6.25
◦Minimum damage range reduced from 335 to 325 meters

•The President (TR pistol directive reward) ◦Removed hip cone of fire penalty ◾Crouch COF reduced from 1.2 to 1.0
◾Crouch-moving and standing COF reduced from 1.8 to 1.5
◾Stand-moving COF reduced from 2.4 to 2.0

◦Fixed muzzle audio not being suppressed when firing in semi-auto

•Darkstar (VS assault rifle directive reward) ◦Removed High Velocity Ammunition
◦Added heat mechanic
◦Equip time lowered from 0.78 to 0.75 seconds
◦Hip COF improved ◾Crouch reduced from 2.0 to 1.8
◾Crouch-walking and stand reduced from 2.5 to 2.4

◦Recoil angle changed from 17/20 min/max to 12.75/15
◦Fixed semi-auto fire mode having higher recoil than full-auto

•Eclipse VE3A (VS carbine directive reward) ◦Removed soft point ammunition
◦Added heat mechanic
◦Fixed the underbarrel shotgun not being equipped on the weapon in certain conditions

•Betelgeuse 54-A (VS LMG directive reward) ◦Removed barrel attachment ◾Min/max horizontal recoil increased from 0.17/0.19125 to 0.2/0.225
◾Horizontal recoil tolerance increased from 0.85 to 0.9
◾Hip cone of fire bloom per shot reduced from 0.12 to 0.1
◾Aimed cone of fire bloom per shot reduced from 0.06 to 0.05

◦Added Soft Point Ammunition ◾This is going Live with the August update but was unintentional; it will be removed in a hotfix

◦Added heat mechanic

•Parsec VX3-A (VS sniper rifle directive reward) ◦Long reload is faster, from 5.575 to 5.0 seconds
◦Short Reload is faster, from 4.72 to 3.86 seconds
◦Faster equip time, from 0.95 to 0.85 seconds
◦Stand-moving hip accuracy improved from 7.0 to 6.75
◦Crouch-moving hip accuracy reduced from 6.0 to 6.25
◦Minimum damage range reduced from 335 to 325 meters

•The Immortal (VS pistol directive reward) ◦Removed hip cone of fire penalty ◾Crouch and stand COF reduced from 1.2 to 1.0
◾Crouch-moving and stand-moving COF reduced from 1.8 to 1.5


Quality of Life/Misc
•Death Recap screen updates ◦Iterated to include buttons for changing your spawn point and quick spawning.
◦These buttons can now be mapped to specific keys.
◦The quick deploy button is now a toggle and was renamed Auto Spawn to indicate this functionality.

•Sunderer Deployment shield now has an attachment visual and associated particle effects.
•A new Hossin-themed camo bundle has been added to the Bundles section of the Depot.
•Players will now be notified when the sunderer that they last spawned at has been damaged or destroyed.
•Updated the seating locations on the Sunderer HUD image to be similar to where you actually sit in the vehicle.
•Players are again invulnerable inside the Warp Gates.
•Auraxium Decimator now has Auraxium explosion.
•The Liberator and the Galaxy have had their physics updated with lower centers of gravity. They are now harder to flip over on less graceful takeoffs and landings.
•Inverted reverse steering is now on by default for tanks.
•The time and date of an outfit’s base capture has been added to the score screen.
•It is now possible for up to 4 continents to unlock automatically based on server population. Previously, only up to 3 continents would unlock automatically.
•All Auraxiam weapons now default to iron sights (6x scopes for sniper rifles) and have optics available for purchase.
•NS AutoBlade now has Medals and Ribbons.
•Outfits that have not had any player participation since January 1 have been removed.
•Still reading? Good for you. Over halfway there!
PMC (Performance/Memory/Crashes)
•Fixed an issue where players could end up in a bad state of hit registration after reloading and firing exactly as the reload ended.
•Fixed an issue where objects from one zone would sometimes appear in a different zone.
•Fixed a crash where textures could be unloaded while still in use.
•Fixed an issue where graphical artifacts could appear after unlocking the machine.
•Better management of terrain object memory.
•Fixed a possible crash while loading actors.
•Zone performance: Better tuning of some data structures.
•Zone performance: Throttling client request for profile stats to a 30 second maximum.
•Zone performance: Better caching of vehicles and other types of objects.
•Zone Performance: Some fixes identified during profiling.
•Zone Performance: Changes to object-to-object awareness system.
•World performance: Better tuning of some data structures.
•Fixed a hitch issue

Bugs Fixed
Everything listed below has been addressed
•Fixed a bunch of stuck bugs on Amerish.
•Special thanks to KleenexTRissues for finding nearly 100 Stuck Bugs on the Test Server!
•Fixed a bunch of stuck bugs on Esamir.
•Fixed an issue where hit detection would get into a bad state after switching weapons instantly after reload was completed.
•Fixed Magrider PPA having incorrect icon in the depot.
•Claymores will now be displayed correctly on the death recap screen.
•[=] activates cruise control while player in chat or /bug screen
•Amerish: Crux Mining Operation: Non-functioning gravity lift in front of a teleporter at /loc 1161.150 114.520 3135.640
•Amerish: Lithcorp Secure Mine: Invisible gravity lift located in front of the spawn room teleporter
•Amerish: Lithcorp Secure Mine: Players can get stuck in a hole in the mountains at /loc 1796.350586 162.261887 -1212.928589 1.491549
•Amerish: Shrouded Skyway: Rock textures don't go to the ground near /loc 68.840 58.160 -3264.210
•Amerish: Sungrey Amp: Spawn room tunnel shield is not aligned with exit
•Fixed a handful of broken Grav Lifts on Amerish
•Auraxium Armor: NC MAX has very little coverage in the back
•Fixed the skinning on Auraxium Sunderer Lumifibers
•Blank blue screen displays just before the initial loading screen
•Charge ability meter is empty when players switch to/resupply MAXes
•Client becomes unresponsive if it times out due to inactivity
•Collision: When crouching next to any type of collision you cannot stand up till you move away from it
•Coming soon camos are displaying on sale for 50% off
•Commissioner: Reload does not play audio
•Directive score displays incorrectly on death screen
•Fixed the floating teleport room shields on Esamir Biolabs
•Esamir: Freyr Amp Station: Gravity tunnel shield does not cover exit point properly
•Collision can be breached here /loc 1083.680 18.840 -1602.570
•Galaxy wing turrets now have collision
•Players can clip into containers and shoot out
•Tech Plants: Clipping through the walls at tech plants
•Harasser: Other: Windshields have a permanent green/forest camo applied
•Hossin: Chac Intel Hub: Deploying to this facility will spawn you directly on the capture point
•Hossin: Chac Water Purification: Deploying at the facility spawns you underground
•Hossin: Facility contention discrepancies on map
•Hossin: Hurakan Western Pass: Spawn tube is on the same location as the teleporter
•Hossin: Ixtab Power Regulation: the spawn room teleporter is in the wrong corner
•IFF shields are inconsistent between spawn rooms and air towers
•Extended Sunderer No Deploy area at East Canyon Checkpoint
•Infiltrators can stay perma cloaked on a flash if entering the vehicle when activating cloak
•Fixed missing word in the description of some proximity radars.
•Mani Fortress point can be captured from the outside of the point room
•Medics are unable to revive other players if they die on top of a vehicle pad
•NC Weapon: Hawk GD-68: Weapon is missing tint mask
•NC: AF-4A Bandit: Rail attachments clip through the weapon
•NC: Combat Medics cannot equip Suits
•NS Weapon: NS Annihilator: Glass eyepiece appears to be made of metal
•NS-15M: Weapon is missing textures
•Objects floating in the sky at random locations
•Outfit Browser: Members online label is being displayed as a string
•Fixed bug that caused the Phobos VX86 shotgun to appear completely black
•POI: HUD elements can completely obscure PCs which inhibits gameplay
•Quick Spawn: LMB or RMB also initiate quick respawn
•Skin clips through the left side of the neck with open wasp helmet
•Strange cache issue with previously viewed GUIs when interacting with terminals
•The reload circle animation on the main HUD does not display for the Mosquito
•TORQ-9: Fixed attachments showing a second unlock button after being purchased with SC
•Tracking bug: Broken state on the death screen clicking through a revive attempt
•Tutorial: IFF Shield is not the color of your faction
•UI: Unnecessary facility icon displays on screen
•Vivox: Audio chat does not work reliably
•VR Room: NC15 Phoenix missile pass through dummies
•Blast damage will now hit VR zone targets.
•VR Training now has a description in the Warp Terminal.
•VS: Magrider: Proton II PPA displays wrong icon on Item Purchase screens
•VS: Pistol: Cerberus: Weapon is barely audible
•VS: Weapons: Phaseshift VS-S charge animation is broken in 1P/3P
•C4 sticking to infantry
•Removed the NS banners at Eisa Mountain Pass
•Fixed a bad LOD for the A30 Walker
•Moved wall blocking access to turret at Ixtab.
•Fixed the Smart-Choke attachment showing as a Suppressor before being unlocked on the the new NC08 Mag-Scatter pistol.
•Fixed Spawn Beacon timer reduction certifications not applying to the squad leader.
•Fixed Spawn Beacon timer resetting for the squad leader when other squad members spawn on the beacon.

Known Issues
•Firing a Phoenix from a Valkyrie rumble seat may hit the Valkyrie you are in. Friends don't let friends fire wired guided missiles inside aircraft.
•Decals on the Valkyrie may appear stretched.
•We're looking into ways to help mitigate firing sway on the Valkyrie rumble seats.
•PS4 codebase integration side effects:
•There may be some new input issues (unable to map keys etc); we caught a lot of them but some may have slipped out
•Visibility issues (objects not occluding properly); with our Umbra upgrade we may have some problems here where objects either occlude too much or not enough.
Announcements
The PS2 team wants to thank the community for setting up the external bug tracking system (http://ps2issuetracker.com/secure/Dashboard.jspa). Our QA team has been referencing it extensively and multiple bugs have been logged that we didn't have tracked before. We appreciate the efforts to keep everyone up to date; thanks!

Addition: Not sure how I forgot this one, but under PMC we should also have:
•Addressed a hitching issue

· Lockout time on resupply XP events reduced from 3 minutes to 1 minute.

•Fixed an issue where Directive counts would reset.



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