PlanetSide2 (プラネットサイド2) News Blog

テストサーバー・パッチ 2014.08.01 (7 月アップデート先行版)

PTS Patch Notes - 8/1
(公式フォーラムより)

 ディレクティブ

全く新しいプレステージ/アチーブメント・スタイル・システムを追加しました。
栄誉のショーケース:ディレクティブ・スコアを稼いで、他者に才能を見せつけよう!
段階的なステータス:各ディレクティブ・ティアーを完遂してポイントとサートを獲得せよ。(ディレクティブ・ツリーは、4 段階)
武器庫の充実:オーラクシアン限定の武器と各ディレクティブ・ツリーを完遂して表れるアイテムを獲得して下さい。
あなたの進む道を選択せよ:ディレクティブはゲームにおける全ての役割を補強します。
 ・航空機から戦車まで、一般兵から指揮官まで、全ての兵士に選択肢があります。

ライブサーバーのパッチノートでは、詳細な説明を投稿するでしょう。


 新しいリボン

・Resupply:乗物への補給を含む味方プレイヤーへの弾薬補給。
・Savior:瀕死の味方を助ける。
・Air Defterrence:敵航空機に与えた地対空ダメージ。
・Air Superiority:空対空、戦闘機対戦闘機のキル。
・Anti-Tank:敵戦車破壊。
・Recon:モーション・センサー、スカウトレーターのアシスト。
・Spotter:スポット・アシスト。
・AMS support:サンダラー AMS スポーン。
・Marksman:70m 以上の歩兵対歩兵キル。
・Vehicular Combat:乗物に乗っての轢き殺しと航空機の体当たりキル。
・Point Control:コントロール・ポイントの占領。
・Objective Support:電源の暴走、鎮静、破壊。
・Squad Spawn:あなたの分隊メンバーへ、ビーコンやサンダラーやギャラクシーでスポーンを提供する。
・Deploy:輸送した味方が降車後にキルをした時のボーナス。


 帝国ピストル

記述中。


 リソース統合

3種類のリソース・タイプは、Nanites 一つに統合されました。
歩兵リソース、車両リソース、航空機リソースは、Nanites と呼ばれる一種類の新しいリソースへ全て統合されます。
Nanite 収入は他のリソース収入全てに置き換わって、1 分あたり 60 リソースを一貫して供給します。
メンバーシップのリソース・ボーナスは、Nanites へ適用されます。
Nanite 収入はワープゲートへ紐付けられるので、何処の大陸に居るかやテリトリーの保有数で変化しません。
新人プレイヤーは、600 Nanites で始まります。
消耗品の最大保有数は、携帯出来る最大数へ引き下げられました。
 ・新しい携帯数以上を保有するプレイヤーは、以前購入していた消耗品を全て依然として保有します。
 ・しかし新しい携帯制限数未満に減るまで、追加購入は出来ないでしょう。
全てのビークルと MAX に、Nanites コストが設定されました。
 ・ビークルと MAX のコストは、統合に伴いバランスが取り直されました。
歩兵の消耗品は、Nanites で購入出来ます。
 ・消耗品のコストは、バランスが取り直されました。
ビークルと MAX の待機時間は、取り除かれました。
 ・ビークルや MAX の再使用能力は、純粋にプレイヤーの使えるリソースに基きます。
待機時間サート・ラインは取り除かれ、サートへ費やされた全てのポイントは返還されました。
Auto Resupply は、全てのアイテムで初期設定となります。
あなたの現在の Nanites 量は、ミニマップの一画の下方で見る事が出来ます。


 スポーン改善

クイック・デプロイ:デス画面に、クイック・デプロイ選択があります。
あなたがスポーンした場所は、あなたのクイック・デプロイ場所になるでしょう。
 ・その場所でのスポーンは、通常のリスポーンと比べて 5 秒早くなります。
あなたのクイック・リスポーン場所が破壊されたり占領されたり遠過ぎるなどで使用不能になった時は、あなたの死亡地点に基いて選択されるでしょう。
クイック・スポーンは、ESC キーやマウスクリックで回避出来ます。
・それ等のキーは、クラス変更やデプロイ場所を選択するための通常デプロイ画面を開くでしょう。
あなたの死亡地点から 300m 以内の基地やサンダラーでリスポーンする場合、ロード画面はもう表示され無いはずです。
殆どのスポーンルームにある天蓋は取り除かれました。
 ・これは、スポーンルームの外へ撃つのを少し簡単にするでしょう。
 ・上手く行けば、厄介なリベレーター・キャンパーを追い払えます。
殆どのスポーンルーム周囲のペインフィールドはサイズが広くなりました。
 ・これは、キャンパーを少し遠ざけるはずです。
新しいサンダラーのディフェンス・サート:Deployment Shield
 ・デプロイした時に、特定量のダメージを吸収するシールドを生成します。
 ・時間が経つと、再生成されます。
 ・サンダラーやシールドへダメージを与えると、シールドの再生成が数秒遅れるでしょう。


 アウトフィット&新人勧誘の品質向上

インターフェイスの品質向上とバグ修正、そして2、3 の追加をアウトフィット&新人勧誘へ行いました。
アウトフィット・リーダーは、アウトフィット・デカール、新人勧誘の詳細更新、新人勧誘アプリケーション管理の権限をメンバーへ許可する能力を持ちます。
もしプレイヤーがオフライン中に加入申請を却下されたなら、そのプレイヤーが次回ログインした時に通知を受け取るでしょう。
あなたが申請者なら、申請の送信に成功したら通知を受け取るでしょう。
もしあなたがアウトフィットを止めて異なるデカールに変えたら、正しく更新されるでしょう。
新人募集リストへアウトフィットを載せる時は、詳しい情報を入力出来ます。
アウトフィット新人勧誘ブラウザに、アウトフィットの規模によるフィルターが追加された。
アウトフィット基地占領は、経験値ボーナスが適用される前のプレイ貢献度が計算されます。
全ての帝国バナーは、より良い視認性とアウトフィット・デカールのために再デザインされた。
バグ状態の一時的リクエストは取り除かれたはずです。
 ・私達は全て取り除いたと思っていますが、内部でテストするのは難しい。
 ・このアップデート後にまだ何か残っているなら、回れ右をして掃除するための再作業を行います。


 大陸ロック

幾つかの品質向上とバグ修正を行いました。
 ・また、新しい対抗アラートを追加しました。

対抗アラート
全ての既存アラートは取り除かれ、対抗アラートに置き換えられた。
対抗アラートは、何時であれ帝国の大陸における制圧が 75 %へ到達すると発生します。
アラートを発生させた「 攻撃側 」帝国は、大陸を制圧する(85 %のテリトリー制圧)か、終了時間までに 75 %制圧を維持する事で勝利します。
「 防衛側 」帝国は、35 %のテリトリーを制圧するとアラートに勝利します。
攻撃側が勝利した場合は、大陸がロックされます。
もし攻撃側も防衛側も勝利条件に達しないならば、引き分けになります。
全ての対抗アラートは、1 時間の制限時間を持ちます。
2 分のアラート開始カウントダウンは、取り除かれた。
アラートは、30 %の参加ボーナスを持ちます。
 ・20 %からアップしました。

対抗アラート報酬
 ・4つの終了状況が考えられ、以下のような報酬になります。
攻撃側支配(Dominate)勝利(攻撃側テリトリーが、85 %以上)
 ・攻撃側報酬、5000 exp
 ・防衛側報酬、500 exp
防衛側勝利(防衛側 2 帝国の内、テリトリーを 35 %以上制圧した 1 帝国が現れた場合)
 ・防衛側勝利報酬、5000 exp
 ・防衛側敗北報酬、5000 exp の分配(制圧したテリトリーに基きます)
 ・攻撃側報酬、5000 exp の分配(制圧したテリトリーに基きます)
攻撃側勝利(攻撃側のテリトリーが、75 %以上 85 %未満)
 ・攻撃側報酬、5000 exp の分配(制圧したテリトリーに基きます)
 ・防衛側報酬、5000 exp の分配(制圧したテリトリーに基きます)
引き分け(攻撃側テリトリーが 75 %未満、防衛側テリトリーが 35 %未満)
 ・攻撃側報酬、5000 exp の分配(制圧したテリトリーに基きます)
 ・防衛側報酬、5000 exp の分配(制圧したテリトリーに基きます)

同時に複数のアラートを発生させる事が出来ます。
TAB 画面でアラート状況の情報を見るためには、アラートの発生している大陸に居なければなりません。
マップ画面の大陸選択タブは、アラートの発生状況とタイマーを表示します。
ワープゲートのターミナルも、アラートの発生状況とタイマーを表示します。
大陸ロックとアンロックを経てその基地の所属している帝国が変わっていた場合は、アウトフィット基地占領データはクリアされるでしょう。
あなたが最後にログインしていた大陸がロックされていた場合、VR ゾーンへ送る前に他の大陸へ送ろうとするでしょう。
進行中の占領は、大陸がロックされた時にリセットされます。
大陸選択ドロップ・ダウンに、大陸がロックされていた場合に表示される大陸ロック・アイコンが追加された。


 戦車、ロケラン、ブルドッグのバランス
 ・以前のパッチでリベレーターのベリーガンへ施された変更と同様に、戦車主砲・ロケラン・ブルドッグへ歩兵に対する効果を引き下げる調整を行います。

殆どのヘビーアサルト・ロケランは、内側の爆風ダメージと半径が減少した。
 ・これは、爆風ダメージだけでフル体力の歩兵を即死させられないようにするでしょう。
 ・加えてこれは最高ランクの Flak アーマーが、直撃による即死を防ぐようになるでしょう。
爆風ダメージは、1000 から 750 へ引き下げられます。
爆風ダメージ半径は、0.5m から 0.35m へ引き下げられます。
影響を受けるロケランは、以下の通り。
・S1
・Nemesis
・Hades
・Hawk
・Shrike
・Crow
・Grounder
・Skep Launcher
・ML-7
・Annihilator
・Decimator(爆風ダメージは、1000 から 650 へ引き下げられた)

戦車主砲
HEAT 弾と HE 弾の爆風効果を引き下げたい。
 ・HEAT 弾は、爆風ダメージだけで歩兵を即死させる事はもう出来ないように調整されるだろう。
 ・HE 弾は爆風半径が HEAT 弾に合わせて引き下げられるでしょうが、歩兵を即死させる能力はそのまま残るでしょう。
 ・HE 弾のリロード時間も、HEAT 弾や AP 弾に合わせて引き下げられるでしょう。(改善)
これ等の変更が組み合わされて、HE 弾と HEAT 弾の違いがもっとハッキリするはずです。
 ・HEAT 弾は一発の対戦車ダメージは大きいが、爆風だけで歩兵を即死させる事が出来ません。
 ・HE 弾は一発の対戦車ダメージは小さいが、爆風だけで歩兵を即死させる事が出来ます。
 ・弾の初速を除く全ての他のステータスは、同一のはずです。

変更詳細。

Lightning HEAT
 ・爆風ダメージは、1000 から 750 へ引き下げられた。
Lightning HE
 ・リロード時間は、3750 から 3000 へ短くなった。
 ・外側の爆風半径は、8m から 5m へ引き下げられた。
 ・内側の爆風半径は、1.5m から 1m へ引き下げられた。
Lightning Viper
 ・爆風ダメージは、450 へ引き下げられた。

Magrider HEAT
 ・爆風ダメージは、1000 から 750 へ引き下げられた。
 ・内側の爆風半径は、1.5m から 1m へ引き下げられた。
Magrider HE
 ・リロード時間は、4750 から 3750 へ短くなった。
 ・外側の爆風半径は、8m から 5m へ引き下げられた。
 ・内側の爆風半径は、2m から 1m へ引き下げられた。

Vanguard HEAT
 ・爆風ダメージは、1000 から 750 へ引き下げられた。
 ・内側の爆風半径は、1.5m から 1m へ引き下げられた。
Vanguard HE
 ・リロード時間は、4750 から 4000 へ短くなった。
 ・外側の爆風半径は、8m から 5m へ引き下げられた。
 ・内側の爆風半径は、2m から 1m へ引き下げられた。

Prowler AP
 ・爆風ダメージは、500 から 375 へ引き下げられた。
Prowler HEAT
 ・爆風ダメージは、650 から 450 へ引き下げられた。
Prowler HE
 ・リロード時間は、3500 から 2500 へ短くなった。
 ・外側の爆風半径は、8m から 5m へ引き下げられた。
 ・内側の爆風半径は、1.5m から 1m へ引き下げられた。

Bulldog
 ・爆風ダメージは、より正確な射撃が要求される武器になるように調整された。
 ・航空機版は、弾速の点で Zepher と同一にするための引き下げが見られるでしょう。

・爆風ダメージは、600 から 500 へ引き下げられた。
・内側の爆風ダメージ半径は、2m から 1m へ引き下げられた。
・外側の爆風ダメージ半径は、6m から 5m へ引き下げられた。
・航空機版のみ、弾速は 250 mps から 200 mps へ引き下げられた。


 Canister、PPA、Marauder バランス
・戦車の対人副砲は、それぞれの差を近付けるために全て調整を受けました。
・これ等の変更は、第 1 段階として意図しています。
・これ等の変更がどう作用するかに基いて、副砲に追加変更を行うかもしれません。

C85 Canister
Canister のカバー範囲は、重要な射程が欠けています。
・効果射程を伸ばすために、変更を加えます。
・最小ダメージを増加させて、少し散弾の拡散を小さくします。
・また、ショットガンの照準を使うように変更します。

・散弾の拡散は、1 度から 0.9 度へ減少した。(ハラッサー版は、1.33 度から 1.1 度へ減少)
・最小ダメージは、80 から 100 へ増加した。
・標準的な照準から、ショットガンの照準へ変更された。

最小ダメージ変更は、最大射程(Vanguard は、42m 。Harasser は、31m)より遠い目標に対して必要な的中数を目立って減少させるはずです。
・例えば一定以上に遠い場合は、平均して 2 発少ない散弾数になります。
・最小ダメージ変更で、7 発キルから 5 発キルに変わるでしょう。

Proton II PPA
どのぐらい乱射出来て、エリアの制圧へどのぐらい効果を持つかという問題について解消したい。
・よって、マガジン・サイズと弾薬容量を引き下げるでしょう。
・加えて、弾の視覚的大きさを小さくしています。
・結果としての爆発ビジュアルと同じぐらい弾のサイズが大きく、奇妙に見えます。

・マガジン・サイズは、50 から 20 へ減少した。
・サートはランクごとに 5/10/15/20 から、ランクごとに 3/6/11/15 へ減少した。
・弾薬容量は、350 から 200 へ減少した。
・サートはランクごとに 50 発から 20 発へ減少した。
・弾の視覚的な大きさは、半分になった。
・これは、当たり判定に影響しません。

P25 Marauder
Marauder については、当てるための能力から始めます。
・弾速を増加させています。

・弾速は、150 から 175 へ増加しています。
・ハラッサー版は、125 から 150 へ増加。


 G30 Walker、A30 Walker、M20 Drake
・これ等の武装は高速航空機に対して効果的になるよう意図されていましたが、単純に余りに多くの弾がハズレています。
・よって弾速を増加し、CoF を同様な物へ標準化しています。

M20 Drake
 ・弾速は、毎秒 550 から毎秒 750 へ増加した。
 ・CoF は、0.5 度から 0.65 度へ増加した。(改悪)

A30 / G30 Walker
 ・弾速は、毎秒 750 から毎秒 1000 へ増加した。
 ・CoF は、0.75 度から 0.65 度へ減少した。(改善)


 リペア・ツール:機能向上
・リペア・ツールのターゲッティングは、ビークルの中心点では無くビークルを囲むボックスへ基くように調整されました。
・これは、あなたが乗物に対して何処にいるかは関係無くより一貫したリペア・ツールの射程にするはずです。
・そして、ビークルを修理出来るべきなのに修理出来ない場所を修正します。


 クルーズ・コントロール
・ビークル版のオート・ランであるクルーズ・コントロールは、ビークルのコントロールに専念していなくても機能し続けるはずです。
・例えばマップを見たり、「 Alt 」+「 Tab 」でアプリケーションを切り替えても、動き続けます。


 その他

新しいプレイヤースタジオ・アイテムが追加されました。
・あなたの新しい美しさへの可能性を祝って下さい。

新しいプレイヤースタジオ・ツール用の幾つかの内部サポート。
・まだプレイヤーは触れられませんが、私達が取り組んでいる事をお知らせしておきたい。

新しいロード画面!
・古い物は外して、新しい新鮮な物になります。

標準の C4 説明文は変更され、色付けされた使い方を指導する文章が追加された。

初期 VS ロケラン S1 の説明が更新された。

NS Decimator の説明が更新された。

NS Annihilator の説明が更新された。

NS-7 PDW リボンとメダルの全ての(プログラム的な) Strings には、何であれ Commissioner という単語はもう含まれません。

多くの消耗品の説明が書き換えられた。
・Nanite Healing Grenade、Nanite Revive Grenade、Medical Kit、Restoration Kit、Concussion Grenade、Anti-Vehicle Grenade、Flash Grenade 。

基地砲台は、標準的ビークルとして扱われ同じビークル・シェーダーを使います。
・砲台は最適化され、遠距離からより簡単に視認出来るはずです。

基地砲台は、最適化されたテクスチャを持ちます。

小さな設置物の品質向上
・弾薬パック:サイズが大きくなった。

弾薬パック、C4、対戦車地雷、対人地雷の physics (物理挙動)は向上した。

設定画面のモーション・ブラー・トグルは、オプションから取り除かれた。

新しい基地のフラッグは、アウトフィット・デカールをより良く見せてくれます。


 バグ修正

以下にリストされた全ては、修正された。

様々なゾーン(大陸)クラッシュとメモリーリークを修正した。

複数のクライアント・クラッシュを修正した。
・私達が見付けられた幾つかの解像度スケール問題を含みます。
・テストにおいて、素晴らしいプレイヤー達はそれを切っているので。

入力ラグ問題は、解消された。

Dalton と Zepher がビークルへ命中した際に、乗員へ正しい着弾音が再生されない問題の修正。

/bug UI において、範囲より大きく文章を書けていた問題の修正。

Solstice VE3:VMS optic アタッチメントをステーションキャッシュでアンロック出来なかった問題の修正。

様々なアニメーション問題の修正。

クレイモア衝突判定の様々な修正。

全ての大陸の様々な地形問題の修正。
・室内の植物、壊れた重力リフト、奇妙な見えないバリア、地形のズレを含む。

照準を覗いていて死んだ後に、ロケランのアイアンサイトが壊れていた問題の修正。

弾薬パック・アイコンは、正しくワールドに現れます。

Baron のアタッチメントをサートで購入した際に、リログした後でアンロックされたままにならない問題の修正。

そのエリアにプレイヤー達がいなくても占領ポイントの帝国が変化する問題の修正。

ステータス比較において、より拡散するのに武器の散弾数が緑色にハイライトされる問題の修正。

大陸ロックとアンロックは、チャットにもう通知が出ません。

ギャラクシーの片面にだけデカールが表示される問題の修正。

展開したビークルは、もうリコイルをビークルの車体へ適用しません。
・リコイルは、武装へ依然として適用されます。

時々ドロップポッドが、地上に着地した後で宇宙へ打ち上げたり死亡させたりする問題の修正。

エンジニアの弾薬パック・アイコンは、地面に表示されます。

爆発物やスポーン・ビーコンが、水面下にあると破壊出来ない問題の修正。

Chac テック基地のシールド修正。

インプラント・アイコンと弾薬数アイコンが、セカンダリービークルのポジションにいると重なる問題の修正。

Xiphos 対人砲台のレベルオブディテール・スキンが壊れているので修正した。

Crown と Crossroads Watchtower の SCU シールドが逆になっているので修正した。

ライトニングとヴァンガードの砲台が、回頭した際に伸びたテクスチャが見えるので修正した。

ロードアウトにおいて、アイコン・ボタンより大きな範囲で反応するので修正した。

メディカルアプリケーターの説明が、テキストボックスをはみ出しているので修正した。

NC インフィルトレーターのルミファイバー・アーマーが、フラッシュに乗っている間テクスチャが伸びているので修正した。

NC05 Jackhammer のファイア・モード Auto の説明表示。

NS-10 Burster の制限に関するより良い説明を追加。

NS-30 Vandal のダークライト・フラッシュライトを装備すると、スコープが消失する問題の修正。

クレイモアのダメージは、CoF をプレイヤーの少なくとも一部分が横切れば 100 %適用されます。

プレイヤー達は、その上を歩いてもクレイモアの位置を操作する事は出来ません。
・しっかりした所へ設置された後、クレイモアは物理的なオブジェクトでは無くなります。
・そこへ固着します。

重力パッドの上に乗物から降りると、プレイヤーに掛かる重力が反転する問題の修正。

分隊ビーコンのクールダウン・タイマーが、分隊員が分隊デプロイでリスポーンすると狂うので修正した。
・ [Special thanks to Itzhaki (Woodman) for the repro steps]

No Deploy ゾーンが、時々基地の所有者側が展開するのを妨げていた問題を修正した。

NS-15M の色は、NS-11 と同じタン色になるはずです。

TR MAX ロックダウン/リリースが、通常の足を踏み鳴らす効果音セットを消していたので修正した。

チュートリアルの指導者のイメージが失われていたので修正した。

プレイヤー達が時折、新キャラでログインした際に暗転したままになる事はもう無いはずです。

インプラント・アイコンが、中央 HUD の弾薬やアビリティの上に重なって表示されるバグを修正した。

AS16 NightHawk の HS/NV スコープをステーションキャッシュでアンロック出来ない問題の修正。

EM1 の HS/NV スコープをステーションキャッシュでアンロック出来ない問題の修正。

LC2 Lynx の HS/NV スコープをステーションキャッシュでアンロック出来ない問題の修正。

T1S Cycler の S3(6x) スコープをステーションキャッシュでアンロック出来ない問題の修正。

リーダーへのインスタント・ジョイン HUD 通知は、全く表示されません。
・したがって、ユーザー画面にハマる事はもうありません。

分隊デプロイが失敗した場合のエラー・フィードバックが与えられます。
・視覚的、聴覚的な合図です。


 既知の問題


・チュートリアルは、一時的に無効になっています。(内容省略)
・モーション・ブラーは、無効になっています。(内容省略)
・ディレクティブのヘルプ・ページはありません。(最初の臨時修正で追加)
・ディレクティブのツールチップはありません。(将来のアップデートで追加)
・コミッショナーのリロード・アニメが失われている。(パッチ後の最初のフル・ダウンで修正予定)



Directives
We've added a brand new prestige/achievement-style system.
Showcase Your Honors: Build up your Directive Score and show off your prowess with others!
Ramp Up Stats: Earn points and certs with each Directive Tier completion (4 per Directive Tree)
Build Your Arsenal: Obtain exclusive Auraxium prestige weapons and appearance items upon each Directive Tree completion
Choose Your Direction: Directives reinforce all roles available in game; from aircraft to tanks to grunts to generals, there are options every soldier!

>>We'll post a very detailed explanation with the Live patch notes

New Ribbons
Resupply: resupplying ammunition to friendly players, including vehicle resupplies.
Savior: saving your teammates from certain death.
Air Deterrence: surface-to-air damage inflicted against enemy aircraft.
Air Superiority: air-to-air ESF vs ESF kills.
Anti-Tank: destroying enemy tanks.
Recon: motion sensor and scout radar assists.
Spotter: spot assists.
AMS Support: Sunderer AMS spawns.
Marksman: infantry vs infantry kills at ranges >= 70m
Vehicular Combat: roadkill and ram kills while in a vehicle.
Point Control: capturing control consoles.
Objective Support: overloading, stabilizing, and destroying generators.
Squad Spawn: providing a spawn your squad members via beacon, Sunderer, or Galaxy.
Deploy: deploy bonuses from transporting friendly players who then get kills.

Faction Pistols
>>Pending write up

Resource Consolidation
The three resource types have been consolidated down to one; Nanites.
Infantry resources, Mechanized resources, and Aerospace resources have all been combed into a single new resource called Nanites
Nanite income has replaced all other resource incomes and occurs at a steady 60 resources per minute.
Resource boosts such as those from Membership now apply to Nanites.
Nanite income is tied to the warpgates, so it does not change with territory ownership or vary by continent.
New players will start with 600 nanites.
Consumable stack sizes have been reduced to the max possible carrying capacity. Players who have more than the new stack size will still have all the consumables they purchased previously, but will be unable to purchase more until they drop below the new stack limit.
All vehicles and MAX now cost Nanites to be created. Vehicle and MAX costs have been rebalanced to account for the consolidation.
Infantry consumables are now purchased with Nanites. Costs of consumables have been rebalanced.
Acquisition timers have been removed from vehicles and MAX. The ability to pull additional vehicles and MAX is now purely based on available resources to the player.
Acquisition timer cert lines have been deprecated,and all certs spent on them refunded.
Auto resupply is now defaulted to on for all items.
You can now see your current value of Nanites on the lower sections of the Mini Map.

Spawning Improvements
Quick Deploy: The death recap screen now has a quick deploy option.
When you spawn at a location it will become your quick spawn location, respawning at that location will be 5 seconds quicker than a normal respawn.
When your quick spawn location becomes invalidated (destroyed/capped/too far away) a new one will be chosen based on your death location.
Quick spawn can be bypassed using Escape or Mouse Click. Those will open the Deploy Screen as normal to pick a new class or deploy location.
Respawning at Facilities or Sunderers that are within 300m of your death location should no longer require a loading screen.
The canopies on top of most spawn rooms has been removed. This will allow you to shoot up out of the spawn rooms a little easier, hopefully shooing away those pesky Liberator campers.
The painfields around most spawn rooms have been increased in size. This should force campers to back up a bit.
New defensive certification for Sunderer: Deployment Shield
Generates a shield for the Sunderer when deployed that will absorb up to a certain amount of damage, but will regenerate over time. Damage done to the Sunderer or the shield will delay the shields regeneration for several seconds.

Outfits & Recruitment Polish
We polished up the interface, bug fixed, and added a couple things to Outfits and Recruitment.
Outfit Leaders now have the ability to give permissions to set the Outfit Decal, Update Recruitment Details, and Manage Recruitment Applications.
If an outfit rejects a player's petition to join them while that player is offline, a notification will be played the next time that player logs on.
Outfit leaders will now receive a notification when someone applies to your outfit.
As an applicant you will now receive a notification that your application was sent successfully.
If you drop your outfit for a different one your decal will now update correctly.
You can now type way more information when listing your outfit for recruitment.
Added a filter to the outfit recruitment browser for outfit size.
Outfit base capture now calculates play contribution before xp buffs are applied.
All faction banners have been redesigned for better visibility and for outfit decals.
Pending requests that were in a bugged state should now be removed. We think we got them all, it's hard to test this internally. If any are still left after this update we'll circle back and do another round of clean up.

Continent Locking
We did some polish and bug fixing. We also added new adversarial alerts.
Adversarial Alerts
All existing alerts have been retired and replaced with Adversarial Alerts
An Adversarial Alert triggers whenever an empire controls at least 75% of a continent
The "attacking" empire who triggered the alert wins by either conquering the continent (by having 85% territory control) or by maintaining their 75% control by the end of the time limit.
The "defending" empire wins the alert by gaining 35% territory control
The continent locks in the case of an attacker win
It is considered a draw if neither the attacker nor defenders meet their win condition
All adversarial alerts have a 1 hour time limit
The 2 minute countdown to the start of an alert was removed
Alerts now have a participation bonus of +30% XP (up from +20%)
Adversarial Alert Rewards
There are 4 possible end conditions and the reward scheme is as follows:
Attacker Dominating Victory (attacker territory is equal to or greater than 85%)
Attacker reward = 5000 XP
Defender reward = 500 XP
Defender Victory (defender territory is equal to or greater than 35%)
Winning Defender reward = 5000 XP
Losing Defender reward = Portion of 5000 XP (based on their territory control)
Attacker reward = Portion of 5000 XP (based on their territory control)
Attacker Victory (attacker territory is greater than or equal to 75% but less than 85%)
Attacker reward = Portion of 5000 XP (based on their territory control)
Defender reward = Portion of 5000 XP (based on their territory control)
Draw (attacker territory is less than 75% and defender territory is less than 35%)
Attacker reward = Portion of 5000 XP (based on their territory control)
Defender reward = Portion of 5000 XP (based on their territory control)
Multiple alerts can now be active at the same time
You must be on the continent of the alert to see alert status information on the Tab screen
The continent selector on the map screen now displays active alerts and their timers
The warpgate terminal also shows active alerts and their timers
Outfit capture data will clear if continent locking or unlocking changes base to faction other than what captured it.
If the last continent you were on is now locked, it will try to find another continent for you before resorting to VR.
Capture Progress is now reset when a continent becomes locked.
Added lock icon on continent selection drop down to show if a continent is locked.

Balance: Tanks, Rocket Launchers, Bulldog
Similar to the adjustments made with the Liberator belly guns in a previous patch, we are making adjustments to tank primary weapons, rocket launchers and the bulldog to make them less effective against infantry.

For most Heavy Assault rocket launchers, the inner blast damage and radius is being reduced. This will make them incapable of a 1 hit kill against full health infantry with splash damage alone. In addition, this will cause max rank flak armor to prevent a 1 hit kill with direct hits:

Blast damage reduced from 1000 to 750

Blast radius reduced from 0.5 meters to 0.35 meters
Affected launchers

S1

Nemesis

Hades

Hawk

Shrike

Crow

Grounder

Skep Launcher

ML-7

Annihilator

Decimator

Blast damage reduced from 1000 to 650

Blast radius reduced from 0.5 meters to 0.35 meters

For tank primary weapons, we want to reduce the blast effectiveness of HEAT and HE. HEAT will be adjusted to no longer be able to 1 shot infantry with splash damage alone. For HE, the blast radius will be reduced in size (matching HEAT) but will still retain the ability to 1 shot infantry. The time to reload will also be reduced on the HE to match HEAT/AP. These changes combined should make the difference between HE and HEAT more clean:

HEAT does more damage to tanks on a single hit, can’t 1 hit kill infantry with blast.

HE does less damage to tanks on a single hit but can 1 hit kill infantry with the blast.

All other stats except muzzle velocity should be identical between them.

Change Details:

Lightning HEAT

Blast damage reduced from 1000 to 750
Lightning HE

Time to reload reduced from 3750 to 3000

Outer blast radius reduced from 8 meters to 5 meters

Inner blast radius reduced from 1.5 meters to 1 meter
Lightning Viper

Blast damage reduced to 450
Magrider HEAT

Blast damage reduced from 1000 to 750

Inner blast radius reduced from 1.5 meters to 1 meter
Magrider HE

Time to reload reduced from 4750ms to 3750ms

Outer blast radius reduced from 8 meters to 5 meters

Inner blast radius reduced from 2 meters to 1 meter
Vanguard HEAT

Blast damage reduced from 1000 to 750

Inner blast radius reduced from 1.5 meters to 1 meter
Vanguard HE

Time to reload reduced from 4750ms to 4000ms

Outer blast radius reduced from 8 meters to 5 meters

Inner blast radius reduced from 2 meters to 1 meter
Prowler AP

Blast damage reduced from 500 to 375
Prowler Heat

Blast damage reduced from 650 to 450
Prowler HE

Time to reload reduced from 3500ms to 2500ms

Outer blast radius reduced from 8 meters to 5 meters

Inner blast radius reduced from 1.5 meters to 1 meter

Bulldog: blast damage is being adjusted so that the weapon requires more accurate shots. The air version will see a reduction in velocity, making it identical to the Zepher in that regard.

Blast damage reduced from 600 to 500

Inner blast radius reduced from 2 meters to 1 meter

Outer blast radius reduced from 6 meters to 5 meters

Air version only: Projectile speed reduced from 250 to 200 mps

Balance: Canister, PPA, Marauder
Tank anti-personnel secondary weapons are all receiving some adjustments to bring them closer together. These changes are intended to be a first step; we may have additional changes for these weapons based on how well these changes work.

C85 Canister
The area the canister is lacking in the most is range. To increase the effective range we are making two changes. We are increasing the minimum damage and tightening the pellet spread a little. We are also changing it to use a shotgun crosshair.

Pellet spread decreased from 1 degree to 0.9 degrees (1.33 degrees to 1.1 degrees on Harasser)

Minimum damage increased from 80 to 100

Crosshair changed from standard crosshair to a shotgun crosshair.
The minimum damage change should noticeably reduce the amount of hits required against targets outside the max range (42 meters for Van, 31 meters for Harasser). For example, if you were far enough away and only landing an average of two pellets a shot, the min damage change will change that from a 7 shot kill to a 5 shot kill.

Proton II PPA
We want to address how much the weapon can be spammed and how effective it is at suppressing an area, so we will be reducing its magazine size and ammo capacity. In addition, we are reducing the visual size of the projectile. The projectile was as big as the resulting explosion visual, and that felt weird.
Magazine size reduced from 50 to 20

Certifications reduced from 5/10/15/20 per rank to 3/6/11/15 per rank

Stock Ammo capacity reduced from 350 to 200

Certifications reduced from 50 per rank to 20 per rank

Projectile visual scaled down 50%

This has no bearing on its collision detection

P525 Marauder

For the marauder we are starting with its ability to hit. We are increasing the projectile speed.

Projectile speed increased from 150 to 175 (125 to 150 for Harasser)

G30 Walker, A30 Walker and M20 Drake
These weapons are intended to be effective against fast moving aircraft but they are simply missing too many shots. So we’re increasing their projectile velocity and normalizing their cone of fires to be similar.
M20 Drake

Projectile speed increased from 550 to 750 meters per second

CoF increased from 0.5 degrees to 0.65 degrees

A30 / G30 Walker

Projectile speed increased from 750 to 1000 meters per second

CoF decreased from 0.75 degrees to 0.65 degrees

Repair Tool: Functionality Improvement
Repair tool targeting has been adjusted to be based off the vehicles bounding box instead of the origin. This should make the range of the repair tool more consistent regardless of where you are in relation to the vehicle and fix locations where you seem like you should be able to repair the vehicle but can’t.

Cruise Control
The vehicle version of auto-run, cruise control, should now continue to function when controller focus is no longer on the vehicle; For example when opening the map or alt tabbing.

Misc
New Player Studio items have been added! Rejoice in your new potential for beauty.
Some back-end support for the new Player Studio Tool. Nothing player facing yet, but wanted to let you know we're working on it.
New loading screen! Out with the old and busted, in with the new hotness.
Changed standard C4 description text and added colored text with instructions how to use.
Updated the default dumbfire VS rocket launcher S1's description.
Updated the NS Decimator description.
Updated the NS Annihilator description.
Changed all NS-7 PDW ribbon/medal strings to no longer contain the word "commissioner" in any of them.
Reworded many consumable descriptions: Nanite Healing Grenade, Nanite Revive Grenade, Medical Kit, Restoration Kit, Concussion Grenade, Anti-Vehicle Grenade, Flash Grenade.
Facility Turrets now use the same vehicle shader as common pool vehicles. They have been optimized and should be easier to discern from a distance.
Base Turrets have had their textures optimized.
Polish to small placeable objects:
Ammo pack - increased deploy size
Ammo pack, C4, Tank Mine, Proxy Mine, Bouncing Mine - improved physics
Removed the option to toggle motion blur from settings.
New Facility flags to better show Outfit Decals

Bugs Fixed
Everything listed below has been fixed.
Fixed various zone crashes and memory leaks.
Addressed multiple client crashes, including several scaleform issues that we only caught because of the awesom player turnout on Test.
Input lag issue has been addressed.
Fixed issue where Dalton and Zepher rounds impacting a vehicle would not play the correct impact audio for the vehicle occupants.
Fixed an issue with the /bug UI that allowed the text being typed to be a larger area than the background.
Solstice VE3: Unable to unlock VMS optic attachment with SC
Fixed various animation issues.
Made various fixes to claymore collision.
Fixed various terrain issues on all continents, including indoor plants, broken gravity lifts, weird invisible barriers, and terrain gaps.
ADS is broken with iron sight rocket launchers if dying with full scope weapon previously
Ammo kit icon will now appear in the world correctly.
Barons attachments purchased with certs don't stay unlocked after relogging
Capture points flip factions regardless of players being in the area
Compare Stats: Pellet Count doesn't appear to highlight green on the weapon with more spread
Continent Locking: Lock and Unlock notifications do not appear in chat
Decals: Galaxies only display decals on one side of the vehicle
Deployed vehicles no longer get weapon recoil applied to the vehicle chassis. Recoil is still apply to the weapon.
Drop Pods will sometimes cause death or launch into space after hitting the ground
Engineer: Ammo pack icon appears in the ground
Explosives/Spawn Beacon cannot be destroyed if deployed over water areas
Fixed the shields at Chac Tech Plant.
Implant icon and ammo counter icon overlap while in secondary vehicle positions
Fixed broken LOD skinning on the Xiphos Anti Personnel Turret
Fixed the reversed SCU shields at The Crown and Crossroads Watchtower
Lightnings and Vanguards turrets are showing stretched textures when the turret is turned
Loadout: Functionality of icon button is larger than icon
Medical Applicator firing instructions run off the textbox
NC Infiltrator Lumifiber armor has stretched textures while on the flash
NC05 jackhammer description display auto for fire mode
Added text to better explain the limitations of the NS-10 Burster
NS-30 Vandal: Scope disappears if the darklight flashlight is equipped
The claymore damage now applies 100% if at least one of part of a player intersects the cone of the weapon
Players are no longer able to manipulate the position of claymores by walking through them. Claymores are no longer a physics object after they land on a solid surface they become a sticky object.
Players gravity becomes reversed if they exit a vehicle onto a grav pad
Squad beacon cooldown timer is incorrect if squad member respawns with squad deploy. [Special thanks to Itzhaki (Woodman) for the repro steps]
Fixed an issue where No Deploy zones would sometimes prevent base owners from deploying.
The color of the NS-15M should be the same tan color as the NS-11
TR MAX Lockdown/release missing the usual 'stomping' audio asset
Tutorial directions are missing speaker image
Players should no longer occasionally get stuck at a black screen while logging in with a new character.
Corrected a bug that could cause your implant icon to show over top of your ability or ammo display on the centralized hud.
Unable to unlock the HS/NV Scope for the AS16 NightHawk with SC
Unable to unlock the HS/NV scope for the EM1 with SC
Unable to unlock the HS/NV Scope for the LC2 Lynx with SC
Unable to unlock the S3 (6X) scope for the T1S Cycler with SC
Instant join HUD notification for leaders will no longer appear at all and therefore will no longer get stuck on the user's screen.
Error feedback now given for unsuccessful squad deploy attempts. Should be a visual and aural cue.

Known Issues
The tutorial has been disabled temporarily. We had a problem with the scripting when you exit that got into a bad state with the new spawning changes. We have a fix ready to go up with the first hotfix after the update.
Motion Blur has been disabled. It was a factor in the input lag issue, and needs to be retooled to work correctly. We're going to gauge the demand but currently didn't have the bandwidth to add it back in for this update.
Directives help page missing. We wanted to launch with it, but it came in a bit late. This is also ready for the first hotfix.
Directive Tooltips Missing. We are planning on adding these in a future update.
Commissioner Reload is missing an asset. Will be fixed in the first full downtime after the patch.



TOP


関連記事



  1. 2014/08/03(日) 21:05:34|
  2. Test server
  3. | コメント:0
<<プラネットサイド2 ディレクティブ・ガイド | ホーム | 2014.08.03 Planetside2 News (7 月パッチノート公開)>>

コメント

コメントの投稿


管理者にだけ表示を許可する

ガジェット


◆ 記事タイトル一覧 ◆

(カテゴリー別、最近の記事)

デイリーセール


-------------
ブログ内 検索
カスタム検索
-------------

リンク

このブログをリンクに追加する

PlanetSide2 BBS


プラネットサイド2 掲示板

■ アウトフィット(ギルド)■ 
勧誘・紹介BBS


Outfitの紹介・勧誘、プラネットサイドのブログやホームページの紹介、その他プラネットサイドに関する話題なら何でもどうぞ!

カテゴリ

PS2 FAQ (11)
PlanetSide2 (1202)
Update Notes (142)
Test server (38)
H1Z1 (17)
Planetside Link (1)
Planetside 動画 (11)
Backstory (17)
SOE (25)
その他 (13)
初心者 (7)

カレンダー

プチ月別アーカイブ

最新記事

最新コメント

スポンサードリンク







フィードメーター - Blue Cats Blue



ページランク

●このサイトについて●
●プライバシーポリシー●

プロフィール


Bcats

Author:Bcats
NC Scats-M BR33 CR5
TR Becats BR28 CR3
VS Bcats BR30 CR5

兵数

メールフォーム

名前:
メール:
件名:
本文:

RSSリンクの表示

QRコード


QR

日本時間 早見表


日本時間 - PST - PDT


1:00-AM 8:00-AM 9:00
2:00-AM 9:00-AM 10:00
3:00-AM 10:00-AM 11:00
4:00-AM 11:00-PM 12:00
5:00-PM 12:00-PM 1:00
6:00-PM 1:00-PM 2:00

7:00-PM 2:00-PM 3:00
8:00-PM 3:00-PM 4:00
9:00-PM 4:00-PM 5:00
10:00-PM 5:00-PM 6:00
11:00-PM 6:00-PM 7:00
12:00-PM 7:00-PM 8:00

13:00-PM 8:00-PM 9:00
14:00-PM 9:00-PM 10:00
15:00-PM 10:00-PM 11:00
16:00-PM 11:00-AM 12:00
17:00-AM 12:00-AM 1:00
18:00-AM 1:00-AM 2:00

19:00-AM 2:00-AM 3:00
20:00-AM 3:00-AM 4:00
21:00-AM 4:00-AM 5:00
22:00-AM 5:00-AM 6:00
23:00-AM 6:00-AM 7:00
24:00-AM 7:00-AM 8:00