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テストサーバー・パッチ 2014.06.16

Patch Notes 6/16
(公式フォーラムより)

*テストサーバーの変更です

リベレーター変更

リベレーター・アップデートで行われた基本装甲の変更を、一部元に戻しています。
・AP 弾に対するリベレーター基本耐性は、10 %から -20 %へ戻されました。
・HEAT 弾に対するリベレーター基本耐性は、10 %から -33 %へ戻されました。
・無誘導ロケランの弾に対するリベレーター基本耐性は、-70 % から -88 %へ戻されました。

コンポジット・アーマーの効果はそのままですが、基本装甲の調整に伴って効果は下がるでしょう。

リベレーターの飛行音は、もっと遠距離から気付けるように調整されました。
・リベレーターに乗っているプレイヤーが聞こえる飛行音には影響がありません。

C150 Dalton
・歩兵に対する効果を引き下げるために、Dalton の爆風ダメージと範囲は戦車の AP 弾と同様の調整が行われました。

内側の爆風半径は、1m から 0.5m へ減少した。
外側の爆風半径は、9m から 1m へ減少した。
爆風ダメージは、700 から 450 へ減少した。
もう戦車へ爆風ダメージは入りません。
・他の乗物は、爆発ダメージに対する通常の耐性が適用されます。
・補填として、直撃ダメージは 1825 から 2000 へ増加した。
弾薬容量
 ・基本容量は、40 発から 20 発へ減少した。
 ・弾薬容量増加サートは、ランクごとに 8 発増加からランクごとに 2 発増加へ減少した。
 ・最大弾薬容量は、120 発から 40 発になった。

L105 Zepher
・Zepher は歩兵に対する効果の引き下げを受けますが、6 発マガジンと爆風範囲によって Dalton よりは歩兵に対して効果的な選択肢のままになるでしょう。
・加えて、その点で Dalton をより際立たせるために、少し直撃ダメージの引き下げを受けるでしょう。

・Zepher の意図する役割は、対ビークル・ダメージと引き換えに雑なエイムでも許され、より歩兵に効果的な Dalton の派生武器です。

爆風ダメージは、750 から 450 ダメージへ減少した。
直撃ダメージは、Dalton が使用しているダメージ・タイプと同じタイプを使います。
 ・これは、ダメージが Dalton と Zepher の間でより相当かつ一貫した物にします。
 ・直撃ダメージは、1200 から 550 へ減少した。
 ・これは結果的に、一部ビークルを破壊するために Zepher をもう 1 発か 2 発必要とします。(Galaxy を除く)
耐性とダメージは、以下の変更結果へ調整された。
 ・MAX (3 発キルから 4 発キルへ)
 ・Flash(1 発キルから 2 発キルへ)
 ・Harasser(4 発キルから 6 発キルへ)・(注意:これは Harasser 破壊に関して Dalton より Zehper の方が優れていた問題を正す物です)
 ・Sunderer(16 発キルから 17 発キルへ)
 ・Lightning(9 発キルから 10 発キルへ)
 ・中戦車(10 発キルから 11 発キルへ)
 ・Phalanx 基地砲台(9 発キルから 11 発キルへ)
 ・Galaxy(12 発キルから 16 発キルへ)・(注意:キルに掛かる時間は、Dalton と Zepher で以前は同一でした。これは、大きな区別を提供します。)
弾薬容量
 ・基本容量は、90 発から 60 発へ減少した。
 ・弾薬容量増加サートは、ランクごとに 18 発増加からランクごとに 6 発増加へ減少した。

Dual-75 Duster
・Duster は対歩兵を主に意図し、その点において改善が必要です。
・Zhpher と比較して、その役割において目立つ必要があります。
・よって、爆風半径を広げています。

 ・内側の爆風半径は、0.75m から 2m へ増加した。
 ・外側の爆風半径は、4m から 6m へ増加した。

AP30 Shredder
・MAX と歩兵に対する効果を引き下げるために、Shredder の爆風ダメージを削除しました。
・同様に、MAX は AP 耐性の向上を受けます。

現在ある爆風ダメージは、Shredder から取り除かれた。
弾薬容量
 ・基本容量は、1250 発から 500 発へ減少した。
 ・弾薬容量増加サートは、ランクごとに 120 発増加からランクごとに 50 発増加へ減少した。


戦闘機・変更

戦闘機のロケット・ポッドとホーネット・ミサイルの両者をより良く定め、リベレーターを対ビークルの主たる航空機により良く定めるための調整を施した。

ロケット・ポッドは、ビークルに対する効果を下げる直撃ダメージ削減を受けるでしょう。
・中戦車の後部へロケットを 1 マガジン全て当てても破壊されず、クリティカル状態になるよう調整するでしょう。

Mosquito Pods
 ・ダメージは、475 から 400 へ減少した。
Reaver
 ・ダメージは、635 から 550 へ減少した。
Scythe
 ・ダメージは、550 から 475 へ減少した。

ホーネット・ミサイルは、直撃ダメージの増加を受けます。
・この増加は、特定の状況jにおいてロケット・ポッドよりホーネット・ミサイルをもっと効果的にするでしょう。

 ・ダメージは、1800 から 2000 へ増加した。


エア・ハマー変更

Air Hammer は、リベレーターと戦車に対して効果的過ぎます。
・これは、ダメージと散弾の拡散によって部分的な物です。

散弾の拡散は、戦闘機へ当てる事を考えて調整されました。
・だから他の大きな目標となるビークルでは、ショットガンという武器の弱点が幾らか失われます。
・これを補うため、Air Hammer はもっと近付ける必要があるようにダメージの減少距離を調整するでしょう。

ダメージ減少に沿って、私達はダメージ・タイプを Heavy machine gun から Aircraft machine gun へ変更しています。
・これは戦闘機や他の軽装甲に対して殆どそのままになるでしょうが、重装甲ビークルはもっと耐えるようになるでしょう。

直撃ダメージは、aircraft machine gun 耐性タイプになった。
 ・これが本質的に意味するのは、重装甲ビークル(戦車とリベレーター)がもっと耐性を発揮するという事です。
最大ダメージは、150 から 175 へ増加した。
基本マガジン・サイズは、3 発から 5 発へ増加した。
最大ダメージ距離は、150m から 50m へ減少した。
最小ダメージ距離は、300m から 100m へ減少した。


その他

Coyote ミサイル
 ・リロードに必要な時間は、3 秒から 4 秒へ増加した。

MAX
 ・AP 弾に対する MAX の耐性は、48 %から 60 %へ増加した。

(BcB)。oO(6 月 13 日のテストサーバーパッチにあった戦車に関する部分については省略)



This build is scheduled to hit test server later tonight.

Liberator Changes

We are reverting some of the stock armor changes that were presented in the Liberator update.
Liberator stock resistance to Armor Piercing rounds is being reverted from 10% back to -20%
Liberator stock resistance to HEAT rounds is being reverted from 10% back to -33%
Liberator stock resistance to non lock-on rocket launchers rounds is being reverted from -70% back to -88%
The composite armor benefit is remaining but will be less effective with the stock armor being adjusted.

Liberator audio adjusted to be more noticeable from greater distances. This does not affect the audio heard for players inside the Liberator.

C150 Dalton

To reduce effectiveness against infantry, the Daltons blast damage and size is being adjusted to be similar to an armor piercing tank shell.
Inner Blast radius reduced from 1 meter to 0.5 meters
Outer Blast radius reduced from 9 meters to 1 meter
Blast damage reduced from 700 to 450
Blast damage is no longer capable of damaging tanks (or other vehicles normally resistant to explosive damage). Direct hit damage has increased from 1825 to 2000 to compensate.
Ammo Capacity◦Base Capacity reduced from 40 to 20 rounds
◦Certified ammo capacity reduced from 8 rounds per rank to 2 rounds per rank. (Maximum of 40 down from 120)

L105 Zepher

The Zepher is receiving a reduction in effectiveness against infantry but will remain a more effective anti-personnel option than the Dalton due to its six round magazine and blast size. In addition, it will be receiving a small direct damage reduction to make the Dalton stand out more in that regard.

This is the Zepher’s intended role; A variant of the Dalton that trades some vehicle damage for being more forgiving and more effective against infantry.
Blast damage reduced from 750 to 450
Direct hits now use the same damage type that the Dalton uses◦This makes the damage more comparable/consistent between the two
◦Direct hit damage lowered from 1200 to 550
◦This will result in some vehicles requiring 1 to 2 more Zepher hits to destroy (except Galaxy).

The resist and damage adjustments results in the following changes◦MAX (3 HK to 4HK)
◦Flash (1HK to 2 HK)
◦Harasser (4 HK to 6 HK)◾Note: This corrects an issue that the Zepher was superior to the Dalton at destroying Harassers.

◦Sunderer (16 HK to 17 HK)
◦Lightning (9 HK to 10 HK)
◦MBT (10 HK to 11 HK)
◦Phalanx (9 HK to 11 HK)
◦Galaxy (12 HK to 16 HK)◾Note: TTK was previously identical between Dalton and Zepher, this provides a greater distinction


Ammo Capacity◦Base Capacity reduced from 90 to 60 rounds
◦Certified ammo capacity reduced from 18 rounds per rank to 6 rounds per rank

Dual-75 Duster

The Duster is intended to be primarily anti-infantry and needs improvements in this regard. It needs to stand out in that role compared to the Zepher so we are increasing the blast radius.
Inner Blast Radius increased from 0.75 meters to 2 meters
Outer Blast radius increased from 4 meters to 6 meters

AP30 Shredder

We are removing the blast damage on the Shredder to reduce effectiveness against MAX units and personnel. MAXs will be receiving a bump in armor piercing resistance as well.

Blast damage removed from Shredder entirely.
Ammo Capacity◦Base Capacity reduced from 1250 to 500 rounds
◦Certified ammo capacity reduced from 120 rounds per rank to 50 rounds per rank.


ESF Changes

We are making adjustments to ESF rocket pods and hornet missiles to both better define them and better define the Liberator as the premiere anti-vehicle aircraft.

Rocket pods will be receiving a direct hit damage reduction that will lower its effectiveness against vehicles. We are adjusting it so that it will take 1 full volley of rockets (no misses) to the rear of an MBT will place it in critical damage instead of destroying it.
Mosquito Pods◦Damage decreased from 475 to 400

Reaver◦Damage decreased from 635 to 550

Scythe◦Damage decreased from 550 to 475

Hornet Missiles will be receiving a direct damage increase. This increase will bring make hornet missile more effective than rocket pods in certain situations.
Damage increased from 1800 to 2000

Air Hammer Changes

The Air Hammer is too effective against Liberators and Tanks. This is partially because of damage and the pellet spread.

The pellet spread is tuned around hitting ESFs, so with other vehicles being larger targets, some of the disadvantages of the weapon being a shotgun are lost. To compensate for this, we will be adjusting the fall off damage ranges to require the Air Hammer to get in closer.

Along with fall off, we’re changing the damage type from heavy machine gun to aircraft machine gun. This will leave it mostly alone against ESFs and other light armor, but heavily armored vehicles will resist more.
Direct damage is now on aircraft machine gun resist type◦This essentially means heavy armored vehicles (tanks & libs) will resist more

Max damage increased from 150 to 175
Base magazine size increased from 3 rounds to 5 rounds
Max damage range reduced from 150 meters to 50 meters
Minimum damage range reduced from 300 meters to 100 meters.

Other

Coyote Missiles
Increased time required to reload from 3 seconds to 4 seconds
MAX units
Max resistance to AP rounds increased from 48% to 60%



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