PlanetSide2 (プラネットサイド2) News Blog

2014.06.05 Planetside2 News (ドーム・シールドについて)

The Holy Crusade - My kingdom for a dome shield
(Reddit フォーラムより。Higby のコメントです。個々のリンクは省略。要約します)

Dome shields suffer from the same basic issues as the spawn room shields, i.e. the collision doesn't render at extreme ranges on your client, so you can shoot past them. With AOE weapons this creates a big problem - one that sucks a lot for spawn room shields right now, but would completely invalidate the purpose of dome shields. Fixing this is a priority for us right now, and while the fix isn't very complicated, the impact on performance and resultant subsequent changes create a pretty complex problem.

・ドーム・シールドは、スポーンルーム・シールドと同じ基本的な問題に直面しています。
・クライアント上の超長距離描画において当たり判定を持たないので、ドーム・シールドを貫通して射撃できてしまいます。
・範囲ダメージ武装だと、これは大きな問題を生み出します。
・今のスポーンルーム・シールドで多くみられる問題の一つですが、ドーム・シールドでは存在意義が完全に失われてしまいます。
・現在は、これの修正が私達にとって最優先です。
・修正自体は、非常に複雑という事はありません。
・パフォーマンスへの影響があるのと、変更した結果として極めて複雑な問題を生じさせるのです。

It's only 'abused' by a few players, sure, but the real issue is that it's unreliable to the people it's supposed to help. It's obviously not prudent to be implementing more features on the back of an already broken mechanic that we know we need to fix. Once it's fixed, you'll likely start to see more info on dome shields.

・確かに、悪用するのは数人のプレイヤーだけです。
・しかし本当の問題は、皆さんから役に立つと信じてもらえない事です。
・私達が修正する必要があると知っている既に壊れたメカニックを持つ機能を更に導入するのは、明らかに賢明ではありません。
・修正された暁には、多分ドーム・シールドの更なる情報をあなたは見始めるでしょう。

Once we have the shield/distance issue solved I can see a couple potential implementations for these.

1 - the large facility level shields, these would likely be limited to Amp Stations and the upper floors of Towers (not the flight decks) and associated with two requirements, a gen at the base itself for the shield which can be overloaded and connection to an Amp Station (which friendly amp stations would always have, obviously).

2 - Engineer deployed dynamic shields, smaller shield domes that would create a shield arc a few meters up in the air with maybe a 20-30m radius. These could be used to create cover areas around sunderers and spawn rooms.


・私達がシールド/距離問題を解消したなら、以下の2つを導入する可能性があります。

1 大型の基地レベル・シールド
・これ等は多分、アンプ・ステーション基地とタワーの航空機デッキより低い階層で、なおかつ2つの必要条件を満たした場合に限って付きます。
・基地に、暴走させられるドーム・シールドの電源がある事。
・そしてその基地が、ラティス・リンクでアンプ・ステーション基地へ接続されている事です。
・アンプ・ステーション基地は、常にドーム・シールドを持ちます。

2 エンジニアが展開するダイナミック・シールド
・数メートル上空で上向きに弧を描く小さなシールド・ドームです。
・多分、20m ~ 30m 半径です。
・これ等は、サンダラーやスポーンルームの周りのエリアのカバーに用いるために作り出せます。

Yeah, it's really painful. I personally play 3-4 hours a day as a pretty much 100% dedicated infantry player. I get it, trust me.

We've discussed some solutions like you suggest, and I think they're still open possibilities to help fix the issue more immediately with spawn room shields. If possible we always want to fix the real bug not implement some weird, potentially unintuitive rules to work around it, especially if we're adding something brand new like dome shields.


・(乗物によるファームは)本当に、不快な物です。
・個人的に、1日に 3 ~ 4 時間は 100 %歩兵専門にプレイしています。
・気持ちは分かります。
・私を信じて下さい。

・私達は、あなたの提案したような事(サーマルの可視距離を短くするなど)を幾つか話し合っています。
・スポーンルーム・シールド問題の早急な修正によって、それ等を緩和する可能性が開くと私はまだ考えています。
・可能なら、私達は常に奇妙な点が少しも無い本当のバグ修正をしたいのです。
・しかし潜在的に、直感的では無い法則が周りに働いています。
・ドーム・シールドのような全く新しい何かを追加する場合は、特にそうです。

Libs will be receiving a fairly substantial adjustment to their effective engagement range soon, as will tanks.

・戦車と同様に、リベレーターもすぐに効果的な会敵距離のかなり大きな調整を受けます。



What's confusing to newbies about Planetside 2.
(Reddit フォーラムより。社長 Smedley によるコメントです)

・今度は社長が新人プレイヤーを混乱させる物を5つあげて下さいという、アンケートを取っています。
・400 近い意見が投稿されています。



 VEX Biologics 基地は、大幅な改善を受けます。

クリックで、大きな画像を表示
(BcB)。oO(これは改善前の画像ですね)



 E3 は近い!

クリックで、大きな画像を表示




[PTS] Unofficial patch notes 2014-06-02/2014-06-04 - minor bugfixes, heroic boosts, and... physics?
(Reddit フォーラムより。ファンの Shaql による投稿です。気になった所だけ)
テストサーバーのファンによる内部解析ですが、既に今日の臨時パッチで導入された物もあるとの事。

・チャージャーのエネルギーは、それぞれ以下のように増加しています。
・ 600 から 800、1000 から 3600、10000 から 24000 。
(BcB)。oO(インプラントのドロップ・レートが代わりに低下していますが、要はインプラントからチャージャーを作る手間が減ったという事かと。これは既に導入されています)

・デカールの位置等修正。
(BcB)。oO(これは、今日当たったマイナーパッチで既に導入されているのかな?)



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