PlanetSide2 (プラネットサイド2) News Blog

2014年5月20日 Planetside2 パッチ (インプラント他)

Update Notes 05/20
(公式フォーラムより)

 日本時間の 5 月 20 日 午後 10 時から、全てのサーバーは予定されたメンテナンスの為にダウンします。

 サート・ウィンドウ
・サート画面は、Nano-Cycler(インプラント)画面に置き換えられました。
・リーダーシップ・サートは、Social 画面で見付かります。
・クラス・サートは、Classes 画面で見付かります。

 インプラント
・兵士達がコンバット・インプラントを装着する事により、戦闘能力を高める事が出来ます。
・インプラントは、カスタム・ロードアウトのスロットへ装着します。
・インプラントは、兵士達が経験値を獲得する際に時折兵士達への報酬として与えられます。
・インプラントは、デポのインプラント・パックをサート・ポイントやステーションキャッシュで購入する事でも求められます。
・インプラントは、効果の動力源となるエネルギーを使用するインプラント・パワーコアからパワーを得ます。
・エネルギーを完全に消耗した時は、エネルギーが補充されるまでインプラントの効果が消えます。
・インプラントのエネルギーは、チャージャーを使用する事によって補充します。
・チャージャーは、経験値を獲得する際に時折兵士達への報酬として与えられます。
・チャージャーは、デポでサート・ポイントやステーションキャッシュによっても求められます。
・インプラントには、3つのティアー(段階)があります。
・高いティアーは、よりパワフルなインプラントです。
・兵士達は新しい Nano-Cycler を使って、要らないインプラントを分解して新しいインプラントを合成出来ます。
・Nano-Cycler は、メイン・メニューからアクセスします。
・Nano-Cycler の説明は、ヘルプ・メニューから見付けられます。


 新武器(説明は省略)

 新しいコンバット・メディックのアサルトライフル
・NC-9 A-Tross (NC)
・TORQ-9 (TR)
・Terminus VX-9 (VS)

 新しい NS ショットガン
・NS Baron G5


 メディック・アップデート
・メディックは、バトルライフルが使えるようになった。
・メディックは、スーツスロットにアドレナリン・ポンプ・サートを使えるようになった。
・Triage は、5m 以内の車外にいる味方もヒールします。

ヒール・グレネード
 ・ヒール・レートは、毎秒 60 hp から毎秒 100 hp へ増加した。
 ・起爆時間は、3 秒から 2 秒へ早くなった。
 ・ヒール範囲は、10m に増加した。

メディックの初期ヒール・アビリティの高い方から2ランクは使用中タイマーが回復していた為に、アクティブ時間の矛盾を引き起こしていたので修正した。
・メディック・アビリティの全てのランクにおいて、サート・アップグレード説明と一致するはずです。

・メディック初期アビリティの最終サート・ランクは、アビリティ距離が 1m 追加された。


 新しいレーザー・サイト装飾
・新しいカラーのレーザー・サイトが、NS-44 Commissioner と NS-357 Underboss 及びそのブラック版とゴールド版へ利用出来ます。
・各武器のレール・スロットの中に見付かります。


 Howling Pass から NS Material Storage までの間をアップデート
・Howling Pass から NS Material Storage への道路は、調整された。
・道路に沿って細くなっている箇所は、非常に短くなりました。
・広いフィールドが、激しい戦車戦のために追加されました。
・そして、サンダラーのために安全な駐車地点が追加されました。
・これ等が一体となって、戦闘はよりもっと面白さの幅が広がるはずです。


 デコイ・グレネード
・デコイ・グレネードは、擬似発砲インジケーターを敵のミニマップへ表示します。
・デコイ・グレネードの効果音は、最近の武器効果音変更に合致するよう更新された。


 フラッシュ・ハラッサーのハンドリング

直近の数アップデートに渡って行われた幾つかのコード変更により、フラッシュのハンドリングをアップデートした。
・フラッシュはもっと路面にグリップしてスピンし難くなり、少し引っくり返り難くなるはずです。
・依然としてスピンや転倒は起こりますが、より極端な状況の下でなるはずです。

ハラッサーにもこれ等の変更は可能です。
・しかし、チューニング調整は何も行っていません。
・よってハラッサーは新しいコードを使用しているけれど、何か気付くような差異は全く無いはずです。


 ゲームプレイ向上
・ラージアウトポストは、もしエア・ターミナルがあれば Galaxy を出せるようになります。
・ライトニング軽戦車は、全ての車両ターミナルから出せるようになります。
・サンダラーの展開排他距離は、65m へ減少しました。
・Crown でハラッサーを出すのは、より安全になります。
・爆発音がゲームプレイ中余りにも低音がうるさすぎるので修正し、他の効果音が聞こえるようにした。
・爆発音は、0 ~ 250m の近距離と 250m 超の遠距離では異なる効果音になります。
・VS の Zenith VX-5 カービンに、他のカービンと並ぶ弾薬総量が 210 となるようにエキストラ・マガジンを追加した。


 その他
・リーダーボードの PING メーターは、より正確なネットワーク品質ステータスに置き換えられた。
・もしあなたのネットワーク品質が低ければ、HUD 上に警告が出るでしょう。


  バグ修正
・沢山のクライアント・クラッシュ修正。
・Dual-75 Duster は、VR ゾーンでマガジンサイズ・サートをもう表示しません。
・NS Vandal が、トライアル可能になった。
・NS Vandal をリロードすると、マガジンが落下します。
・3人称視点における Vandal のリロード・アニメーションは、マシになった。
・壊れていたリーバーの Tiger Fin スキン問題は修正された。
・サンダラーアタッチメントの Boar Grill、Bull Grill、Duskbuster Headlights、Fogbreach Headlights、Retro Grill は、迷彩を適用していないサンダラーでは迷彩が付かないように修正された。
・スカウト・レーダーのツールチップは、移動するプレイヤーを検知する件を扱うように更新された。この機能は相当な期間既にありました。
・ログアウトした時に、ロードアウト・スロット1へ戻る事はもうありません。
・エイムに入ったり抜けたりした時に、スナイパースコープが跳ねる事はもうありません。
・リロード中に武器へ手がめり込むような、アニメーションが正しく再生されない沢山のバグを修正した。
・世界中の沢山の地形バグを修正した。避けられない穴、浮いた雑草、シールドが貫通した壁、おかしな階段は、かなり減るはずです。
・デプロイしたサンダラーは、もう他のビークルでは動かせません。
・セミ・オート武器は、武器ステータスを見ている時に正しいレートを表示するでしょう。
・ショットガンは、比較した時に pellet spread を正しくハイライトします。拡散範囲が小さい物を緑色に、拡散範囲が大きい物を赤色にします。
・LC2 Lynx カービンは、所持していない場合に古いモデルのアイコンを表示していたので修正した。
・Vanguard の主砲は、ガンナーポジションから見ている時にピクピク動く事はもうありません。
・Hades、Nemesis、Hawk、Crow で Auraxium メダルを獲得出来ます。
・Pulsar C のメダルとリボンは、修正された。
・沢山の間違ったメダル名は、修正された。Female VO Pack に Auraxium メダルはありえないし、Shredder は Bulldog のメダルになりません。すまなかった。
・AV MANA タレットは、リボンを持ちます。
・Phantom VA23、KSR-35、Impetus は、リコイル・アニメーションにおいてライフルが跳ねるのを修正した。
・ハラッサーの3番席は、リロード出来る。
・ポンプアクション・ショットガンは、空の場合に時々リロード・アニメーションを再生しないので修正した。



The notes in italic parentheses are additional information from your Community Manager and may not be representative of the intent of it's preceding patch note.

Cert Window

Cert screen has been replaced by the Nano-Cycler (Implant) screen
Leadership certs can be found in the Social screen (This is no guarantee of improving social ability. Eating cheetos with an open mic is still frowned on)
Class certs can be found in the Classes screen (It was the next place you were going to look....)

Implants

Soldiers can now augment their battle prowess by equipping combat implants (We do realize this is controversial but "battle prowess" is not a metaphor).
Implants are slotted in custom loadouts
Implants are occasionally awarded to soldiers as they earn experience (They are awarded through the magic of nanites).
Implants can also be requisitioned with Certification Points or Station Cash via Implant Packs in the Depot
Implants are powered by the Implant Power Core, which uses energy to power their effects
When energy is completely depleted, implant effects are lost until energy is replenished
Implant energy is replenished by using Chargers
Chargers are occasionally awarded to soldiers as they earn experience
Chargers can also be requisitioned with Certification Points or Station Cash in the Depot
There are three tiers of implants - the higher the tier, the more powerful the implant! (Meaning more prowess).
Soldiers can now use the new Nano-Cycler to break down unwanted implants and create new implants
The Nano-Cycler is accessed from the main menu
Nano-Cycler instructions can be found in its help menu (In a super helpful way!)

New Weapons

New Combat Medic Assault Rifles

NC-9 A-Tross
◦The NC's A-Tross was created as the ultimate in heavy-hitting, long-range assault rifles. Featuring a 30-round magazine and an overclocked propulsion coil firing a high-damage projectile, the A-Tross can drop targets at even distant ranges. (Are you seriously not overclocking your propulsion coil? )

TORQ-9
◦The Terran Operations Rifle is a favorite amongst TR who feel at home with an all-around performer. Deadly accurate with fast reload assists for its 40 round magazine, the TORQ-9's versatility and ease of use make it a solid choice in combat.

Terminus VX-9
◦The Vanu's shadowy VX Labs launched the Terminus VX-9 shortly after joining the war. Engineered with advanced cooling systems that allow for its high rate of fire, the Terminus allows users to hold their ground at close-to-medium ranges. (You may also remember VX Labs as creators of stealth rations where proved unpopular with most VS troops.)

New Common Pool Shotgun

NS Baron G5
◦Nanite Systems' first attempts into close-range weaponry resulted in the powerful Baron G5. The tube fed Baron is able to put down targets at longer ranges than typical shotguns thanks to its narrow choke.

Medic Updates

Combat Medics can now use Battle rifles (Warden, AMR-66, and Eidolon VE33) for their primary weapon. (Leave them alone, they've been working out)
Combat Medic now has access to the Adrenaline Pump certification in their suit slot.
Triage now heals allies who are outside of the vehicle if they are within 5 meters. (Now you see the TRUE power of nanites!)
Heal Grenades
 ◦Heal rate increased from 60 hp per second to 100 hp per second
 ◦Detonate time is now faster, from 3 to 2 seconds
 ◦Increased heal range to 10 meters

Fixed last two ranks of the medic’s default heal ability regening the timer during use, causing active duration to be inconsistent. All ranks of the medic ability now match the cert upgrade descriptions. (If you didn't notice this then....carry on soldier. Nothing to see.)
The last cert rank of the medic’s default ability now adds +1 meter to the ability range.

New Cosmetic Laser Sights

New colored laser sights are now available for the NS-44 Commissioner, NS-357 Underboss, and their black and gold variants. They can be found under the Rail loadout for each weapon. (Laze your targets with flair! Combat can be both violent and fabulous!)

Howling Pass to NS Material Storage Update

The road from Howling Pass to NS Material Storage has been adjusted. The choke point along that road has been vastly shortened, large fields have been added for fierce tank battles, and secure parking spots have been added for Sunderers. All together this should make fighting along this stretch much more fun! (Warning: When leaving a secure parking spots be sure to lock your Sunderer and take all your valuables with you,)

Decoy Grenades

Decoy grenades now place false firing indicators on enemy minimaps.
Updated decoy grenade audio to match recent weapon audio changes.

Flash & Harasser Handling

With some code changes we've made over the last few updates, we’ve updated the handling on the Flash. The Flash should grip the ground a lot better and be less likely to spin out and a *little* less likely to flip. It is still possible to do both but it should be under more extreme circumstances. (Extreme stunt videos will live on YouTube forever...)
We've also enabled these changes on the Harasser, but without any tuning modifications. So the Harasser is using the new code but there shouldn't really be any noticeable difference.

Gameplay Improvements

Large outposts have Galaxy access now, if there are aircraft available.
Lightning tanks are now available at all vehicle terminals.
Reduced Sunderer deploy exclusion to 65 meters.
Spawning Harassers at The Crown is much safer now. (Spawning vehicles into tank barrage fire is still risky.)
Revised explosion audio to help with too much low frequency buildup during gameplay and allow other things to audibly cut through. Explosions now play different sounds for close (0-250 meters) and distant (beyond 250 meters).
Added an extra magazine to the VS Zenith VX-5 carbine for a total capacity of 210, which is consistent with other carbines. (Who would have thought the VS of all empires would have the least efficient carbine? Science guys!)

Misc

The ping meter on the leaderboard has been replaced with a more accurate Network Quality status.
If your Network Quality is low you will now be warned on your HUD.

Bugs Fixed

Many client crash fixes
Dual-75 Duster should no longer display magazine size certifications in the VR zone.
The NS Vandal can now be trialed.
The magazine now falls out of NS Vandal on reload. (You guys are soooo needy with your "need to proper reload your weapons".)
Polish to 3rd person reload animations for the Vandal.
Fixed a broken Reaver Tiger Fin skinning issue.
Fixed Sunderer attachments, Boar Grill, Bull Grill, Duskbuster Headlights, Fogbreach Headlights, and Retro Grill to not have camo on non-camo Sunderers.
Updated tooltip on scout radars to mention they detect player movement. They have functioned this way for quite some time. (Surprise! It's a feature!)
Your loadout should no longer be reverted to slot 1 when you log out.
Sniper scopes should no longer pop when entering and exiting ADS.
Fixed a ton of animation bugs for things like off hands clipping into weapons to reload animations not playing correctly.
Fixed a bunch of geometry bugs all over the world. There should be far less inescapable pits, floating bushes, shields sticking through walls, and busted stairs.
Deployed Sunderers can no longer be moved by other vehicles. (We are looking at you Mr. I use the Magrider as a bulldozer).
Semi-auto weapons will now show the correct rate of fire when looking at weapon stats. (Some of you don't like made up numbers for some weird reason...)
Shotguns now highlight pellet spread correctly when comparing them. The weapon with the lower spread is green and the higher spread is red.
Fixed the LC2 Lynx carbine showing the icon for the old model if it wasn’t owned.
The primary turret on the Vanguard should no longer twitch when viewing from the top gunner position.
Auraxium medals can now be earned on the Hades, Nemesis, Hawk and Crow.
Pulsar C medals and ribbons have been fixed.
Many incorrect medal names have been fixed. Sorry, you don’t really have Auraxium in Female VO Pack, and your Shredder is not a Bulldog.
The AV MANA Turret now has a ribbon.
Fixed Phantom VA23, KSR-35, and Impetus rifles jumping during the recoil animations.
Backseat passengers in the Harasser can now be seen reloading. (No more freeloading!)
Fixed pump-action shotguns sometimes not playing reload animations if empty.



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