PlanetSide2 (プラネットサイド2) News Blog

2014年4月2日 Planetside2 パッチ (64 ビットクライアント他)

Scheduled Maintenance April 2nd
(公式フォーラムより)

(BcB)。oO(これは先日のパッチ訳です)

 主な問題の状況
・非同期エリア問題の修正
・64 ビットクライアント導入


 64 ビットクライアント
・もし 64 ビット OS を使っているのなら、64 ビットクライアントが起動します。
・32 ビット OS を使っているのなら、32 ビットクライアントが起動するでしょう。
・これにより、メモリー関連のクライアント・クラッシュが減るはずです。
*問題が発生したので、32 ビットクライアントへ差し戻されます*


 デポへ新アイテムを追加
・内製の新しい迷彩が購入出来ます。
・沢山のプレイヤースタジオ・アイテムのリリース予定が追加されました。
・切望していた沢山のヘルメット、デカール、迷彩があります。


 ミッソン調整と修正
ディフェンド・ミッションは、一時的に敵の存在数を終了時の判定に使用しなくなります。
・これでディフェンド・ミッションが適切に終了しない問題は修正され、架空のミッションが存在しなくなります。
・これによりミッション数は減少するはずであり、予測可能なミッションの挙動とより安定した結果をもたらします。


リージョン境界をまたいだ時のミッション更新間隔は、ミッションの頻繁な更新を減らす為に調整された。
・航空機は、20 秒から 30 秒になった。
・地上車両は、10 秒から 18 秒になった。
・歩兵は、8 秒から 10 秒になった。

ミッション指定された基地の占領ポイントを占領したり失った時に、音声アナウンスが再生されるでしょう。
(BcB)。oO(頻繁に塗り替えが起こるとうるさいので、次のパッチで修正されます)


 その他
・インスタント・アクションのドロップポッドは、Indar 大陸と Esamir 大陸において基地周辺の決められたエリアへ降下するでしょう。(Amerish 大陸は既にこの変更を導入済み)
・Reaver のグラフィックを最適化した。
・Reaver のテクスチャ、帝国カラー、迷彩パターンを更新した。


 バグ修正
・デス画面は、マウスのクリックで閉じる事が出来るでしょう。
・増援とインスタントアクションのスポーンポイントが、適切に表示されないケースを修正した。
・Reaver の fin に、帝国カラー(小さいカバー範囲)と迷彩が適用されるはずです。
・NS 製スナイパーライフルのストラップリング・モデルの場所は調整された。
・占領ポイントにおいて、そのエリアにプレイヤーがいるかどうかに関係無く占領帝国が切り替わる問題を修正した。
・「 Alt 」+「 Tab 」やクライアント外をクリックした時に、マウスがゲームクライアントと相互作用し続けてクラッシュする問題を修正した。

(BcB)。oO(重大な問題が発生したせいで、エイプリルフールはお蔵入りしたかも…)



All servers will come down for scheduled maintenance beginning at 6:00 AM PT (2 PM CET). Players may note the following changes.The notes in italic parentheses are additional information from your Community Manager and may not be representative of the intent of it's preceding patch note.

Major Issue Status - https://forums.station.sony.com/ps2/index.php?threads/major-live-issues.179848/

Area de-synchronization (players entering and existing areas causing areas) fix
64 bit client implemented


64-bit Client

If you’re running a 64 bit operating system, you’ll be running with the 64 bit client. If you’re running a 32 bit operating system, you’ll be running with the 32 bit client. This should cut down on memory related client crashes. (If you are running a 16 bit processor, please put your original Super Nintendo back in the closet and load up PlanetSide 2).


New Items added to Depot!

New non-Player Studio Camos are available for purchase Right Meow.
A plethora of Player Studio items have been added to the release schedule. Coming soon: Lots more helmets, decals, and many of the camos that you’ve been pining for all these years. (By pine we mean of course strongly desire, not suffer a physical or mental decline. You should never grow that attached to your camo).


Missions Adjustments/Fixes

Defend missions will temporarily no longer use enemy population as a condition to trigger or end the Defend mission. This is to fix an issue causing Defend missions to not end properly and resulted bogus missions. This should reduce the number of missions available and result in more stable and predictable mission behavior.
Mission update delay when crossing region borders has been adjusted to reduce frequently changing missions. (This experiment with hardcore mode which provided "simulated conflicting orders" has proven unpopular. Message received!).
◦Aircraft are 30 seconds (up from 20)
◦Ground vehicles are 18 seconds (up from 10)
◦Infantry are 10 seconds (up from 8)
VO will now be played when a point is captured or lost at the mission’s facility.


Misc

Instant action drop pods will now be limited to areas around bases on Indar and Esamir. This change was already made on Amerish. (Your chance of skillfully tearing through a Liberator has not been reduced).
Optimized the art for the Reaver. (It's art. Don't try and understand why it's better. Just appreciate it like any civilized person should!).
Update to Reaver texture, empire colors, and camo patterns.


Bugs Fixed

Mouse clicks will close the death recap screen (You can now stop murdering your mouse button.)
Fixed cases where reinforcement and instant action spawn points would not show up appropriately.
Reaver fins should display empire color (small coverage) and camo.
Adjusted the location on the model of the NS sniper rifle strap ring. (Don't ask where it was before).
Fixed an issue where capture points could flip factions regardless of players being in the area. (To be very clear, we are not working on a Skynet type AI. It honestly no longer needs us.)
Fixed an issue when ALT tabbing or mouse clicking out of the client, the mouse will still interact with the game
Client crash fixed



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  2. Update Notes
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