PlanetSide2 (プラネットサイド2) News Blog

2014年3月20/21日 Planetside2 パッチ (地形やレイアウトの改修他)

Scheduled Maintenance March 20th
(公式フォーラムより)

 全てのサーバーは、日本時間の 3 月 20 日 午後 10 時から予定されたメンテナンスの為にダウンします。プレイヤーは、以下の変更に気付くでしょう。

(昨日はダウンがあったものの、パッチ内容が正しく適用されていませんでした。その為、21 日に再びサーバーダウンを実施してパッチが適用されます)

 全てのサーバーは、日本時間の 3 月 21 日 午後 10 時から予定されたメンテナンスの為にダウンします。プレイヤーは、以下の変更に気付くでしょう。


 メンテナンス

・全てのキャラクターがクラス・アンケートを受けられなかった一部残された方達も、受けられるようになったはずです。
・メダル獲得時にサート報奨を受け取れなかったプレイヤーは、ログイン時にそれ等のサートを付与されるはずです。


 Amerish 大陸

インスタント・アクションは、アウトポストごとに予め設定された場所へデプロイさせるでしょう。

更新されたマップが利用出来ます。

Amerish 大陸中で地形が修正されました。主な物は以下になります。
・Sungrey の穴を修正した。
・NC Arsenal の閉塞問題を修正した。
・Amerish 大陸からゴミ・オブジェクトを取り除いた。(ピンクの物など)
・Westpass Watchtower の植物問題を修正した。
・Shrouded Skyway の浮いている岩を修正した。

Subterranean Nanite Analysis に、ビークル・ベイと弾薬タワーを追加した。

Auraxis Firearms に、もう1つ橋へ上がるリフトを追加した。

Onatha Southwest Gate に、ジャンプパッドを追加した。

室内に植物があったり、地形に隙間があったり、テクスチャーが欠けていたり、水辺に問題があるなど、沢山のオブジェクト装飾バグを修正した。


 Indar 大陸と Esamir 大陸

Indar 大陸にあるリージョンのヘックス境界は更新された。

Esamir 大陸にあるリージョンのヘックス境界は更新された。

北側から Crown へ攻め易くなった。
・サンダラーが丘を登る道が追加された。
・西側に、橋の近くへ登る道が追加された。

Hvar テック基地周辺エリアのゲームプレイ改善。
・Hvar の衛星アウトポストと同様に、Quartz Ridge 基地と Sandstone Gulch 基地の変更を含みます。


 バランス

Velocity Ammunition 変更
・Velocity ammo は、遠距離でより顕著なダメージ増加を与えてくれます。
・ダメージ増加は、武器ごとに異なります。
・しかし全体的に以前の Velocity ammo 値と比較した時、最小ダメージ距離はカービンで ~80 %、全ての他の武器タイプで ~40 %増加しています。
・カービンにおいて、時々 Velocity ammo が弾速を増加させていなかったバグを修正した。

Suppressor アタッチメント変更
・サブマシンガンを除いて、サプレッサーを装着した時の全てのプライマリー・ウェポンにおける最小ダメージ距離ペナルティは減少した。

ピストル用 suppressor 調整変更
・NC LA8 Rebel:サプレッサー装着時、最大ダメージ距離ペナルティは 3.5m 減少した。
・VS Cerberus:サプレッサー装着時、最大ダメージ距離ペナルティは 1m 減少し、最小ダメージ距離ペナルティは 10m 減少した。
・サプレッサー装着時、TX2 Emperor と TS2 Inquisitor の効果音が NC 武器の効果音のように鳴っていたので修正した。それ等は、TR 固有の効果音が再生されます。


 その他

・頭部のヒットボックスは、大きなヘルメットとより良く合致するようわずかに大きくなった。
・特定のアニメーション時に腕が頭部をブロックするような事を減らすため、腕のヒットボックスを調整した。
・アシスト経験値プールは、キル経験値と同等になった。(例:500exp の Magrider において 50 %ダメージを与えれば 250exp のアシスト経験値を得ます)
・デス画面は、表示する前に死亡アニメーションが終わるのを待ちます。


 バグ修正

・ライトアサルトのジャンプ・ジェットは、Phoenix ロケランを使った後も引き続き機能するように再びなるでしょう。
・WDS タイトルを獲得した方達は、タイトルリストにあるはずです。
・ブーストタイマーが誤った時間を表示していたバグを修正した。
・クライアント・クラッシュの修正。
・クライアント・メモリーリークの修正。



The invincibility bug is currently a top priority still and this update does have some backend work that is going to help resolve that. We don't have any more details we can provide.

Beyond that i'm going to ask we focus on the update information we do have available.


・無敵状態のバグは、現在、依然として最優先課題です。
・このアップデートでは、バグ解消の助けとなるであろう内部システム作業が一部含まれています。
・これ以上の提供出来る詳細は、まだありません。

・それでも可能なら、このバグに関する更新情報を重点的に尋ねてみるでしょう。



All servers will come down for scheduled maintenance beginning at 6:00 AM PT (2 PM CET). Players may note the following changes. The notes in italic parentheses are additional information from your Community Manager and may not be representative of the intent of it's preceding patch note.

Maintenance
The few remaining stragglers who couldn't take the class quiz on all their characters should have that ability now.
Players who didn’t get cert point rewards when they earned medals should now have those certs upon login.

Amerish
Instant Action will deploy you in predefined spots per outpost.
An updated map is now available. (Stopping and asking for directions is still strongly discouraged)
Fixed Terrain bugs throughout Amerish. Notable:◦Fixed a hole at Sungrey (Who knew a hole could take down a MAX Unit? They just wobble and fall over.)
◦Fixed occlusion issues at The NC Arsenal (If you aren't sure what occlusion is, we did not clear the NC Arsenals arteries).
◦Removed all deprecated objects from Amerish (no more pink barrels) (If you are still seeing said barrels please discontinue whatever medication you've been issued).
◦Fixed Flora issues at Westpass Watchtower
◦Fixed floating rocks at Shrouded Skyway

Added Vehicle spawn and ammo tower to Subterranean Nanite Analysis.
Added another lift up to the bridge at Auraxis Firearms.
Added a jump pad at Onatha Southwest Gate.
Fixed many cosmetic bugs where objects were clipping, flora was indoors, there were terrain gaps, there were missing textures, and water wasn’t quite right.

Indar & Esamir
Hex boundaries for regions on Indar have been updated.
Hex boundaries for regions on Esamir have been updated.
It is easier to attack The Crown from the North. Added a path up the hill for Sunderers, and a path up near the bridge to the West. (Note: The term "easier" is subjective and we do not guarantee a reduction in you being shot in the face)
Gameplay improvements to the area around Hvar Tech plant, including changes to Quartz Ridge and Sandstone Gulch, as well as the Hvar Satellite outposts.

Balance
Velocity Ammunition changes
Velocity ammo now gives a more noticeable damage increase at range. The damage increase differs per weapon, but in general the minimum damage range has been increased by ~80% on carbines and ~40% on all other weapon types when compared to previous velocity ammo values.
Fixed a bug where velocity ammo sometimes did not increase projectile speed on carbines.
Suppressor attachment changes
Reduced penalty to the minimum damage range when a suppressor is equipped on all primary weapons except SMGs. (Sorry SMGs you are silent but less deadly)
Pistol-specific suppressor tuning changes
NC LA8 Rebel: Reduced the maximum damage range penalty by 3.5 meters when a suppressor is equipped
VS Cerberus: Reduced the maximum damage range penalty by 1 meter and the minimum damage range penalty by 10 meters when a suppressor is equipped
Fixed the TX2 Emperor & TS2 Inquisitor sounding like NC weapons when suppressed. They now play TR-specific audio. (No more pew pew in your TS2)

Misc
Head hit box increased slightly so that it better matches the larger helmets.
Adjustments to arm hit boxes so that they're less likely to block the head during certain animations. (Seriously guys, it may be "economical" but putting your hands over your heads is not a replacement for good head gear).
The pool for assist XP is now equal to the kill value. Ex. a 500 point Magrider that you do 50% damage to will award 250 points.
The death screen now waits for the death animation to play before being displayed.

Bugs Fixed
Light Assault Jump Jets will once again continue to function after using the Phoenix Rocket Launcher. (Apparently some of you believe Jump Jets are "required" and "not overrated" )
Anyone who earned a WDS title should now see it in their title list.
Fixed a bug with boost timers telling time incorrectly. (They've now repeated 1st Grade but still have trouble with division)
Client crash fix.
Client memory leak fix.



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