PlanetSide2 (プラネットサイド2) News Blog

2014年3月13日 Planetside2 パッチ (デス画面の改善他)

Scheduled Maintenance March 13th 6 AM
(公式フォーラムより)

 主な既知の問題

 修正済み

・デス画面へハマる。


 修正中

アビリティ問題
Avoid using the VR zones until further notice
(公式フォーラムより。開発者の d_carey によるコメントです)

We're encountering an issue where players are getting their abilities into a bad state while using the VR zones. We're working on the fix, but in the meantime, you should avoid these zones or you may end up with abilities you won't be able to use until we address the problem.

We're going to be disabling the VR zones on live soon as precaution. They should be back up when we patch the fix.


・VR ゾーンを使用中に、プレイヤーのアビリティなどが汚染される問題に直面しています。
・私達は修正に取り組んでいますが、問題が解消されるまで VR ゾーンを避けるべきであり、問題が解消されるまでアビリティが使えないままになるかもしれません。

・私達は予防処置として、すぐにライブサーバーの VR ゾーンを使用不可にするでしょう。
・私達が修正の為のパッチを当てた時に、VR ゾーンは復活するはずです。

サーバークラッシュ
・Connery サーバー上で修正テスト中

全てのキャラへのクラス・アンケート

乗物が無敵状態のままになってしまう




 パッチノートに載せ忘れていました。アシスト経験値は、歩兵や乗物に対するダメージのパーセンテージに比例します。

(BcB)。oO(変更が無ければ、10 %以下のダメージだとアシストが入りません。少ないダメージしか与えていないと、以前のアシスト経験値よりも少なくなります)



The real tragedy of this update: no straight pull bolt?
(公式フォーラムより。コミュニティ担当の RadarX によるコメントです)

(ストレート・プルボルトが今回含まれていない件について)

There are a few issues with the animation which are still being resolved. It's going to continue to be on Test awhile longer while those are being fixed.

・まだ解消しないといけないアニメーションの問題が、幾つかあります。
・それ等が修正されるまでの間、しばらくテストサーバーへ留め置かれるでしょう。



 デス画面の改善
・デス画面は、より情報を提供する為に作り直されました。以下が見られます。

ミニマップに、キルした者の位置が表示されます。
・キルした者がスポットされていた時だけ、位置が明示されます。
・スポットされていなかった場合、キルした者の大雑把な方向だけが表示されます。

キルした者とアシストした者の武器アタッチメント

キルした者とアシストした者が、あなたをキルする時に使用した武器の既に獲得している最新のメダル。

あなたのプライマリー武器とセカンダリー武器において、次のメダルとリボンまでの現在の進捗状況。

3つまでの、獲得が近付いているメダル。

様々なセッション・ステータス。

スポーンしてから死ぬまでの概要を、グラフと経験値イベント・フィードで表示。
・何も重要な経験値イベントが発生していなければ、参考になる TIPS がグラフの代わりに表示されるでしょう。

デス画面は、無期限に表示され続けます。
・しかしながら、数秒後に何かキーを押せばデプロイ画面へ変わります。


 リベレーター・アップデート

新しいノーズガン:L24R Spur
・L24R スパーは、パイロットが正面以外も狙える特別な照準を備えています。

新しいテールガン:Hyena Missile Launcher
・ハイエナ・ミサイルはコンパクトで、Dumb-fire の短射程ミサイルです。
・しかし十分に敵航空機へ近付けばロックオンして、軽ダメージを負わせるでしょう。

新しいベリーガン:D-75 Duster
・D-75 ダスターは、HE 弾を発射する 75mm 連装砲です。
・素早くマガジンの 10 発を撃ち込めますが、回復する時間を置かない限り一発撃つごとに射撃の正確性を欠いていきます。
・これは D-75 で、(指切り撃ちによる)正確な射撃を行うかマガジン全てをぶっ放して広いエリアに爆撃する事を可能にします。

テールガンの向上
・リベレーターのテールガンは、発砲角度を広げられように調整されました。
・180 度旋回します。(垂直方向にかな)
・ただしリベレーターの正面方向へ向けた時は、下方を狙うように強制されます。
・これにより、リベレーターの下と横のカバー範囲が少し追加されます。

リベレーター・コンポジットアーマー
・コンポジットアーマーは、HEAT 弾・AP 弾・軽対ビークル弾(Zepher・Bulldog)に対する耐性が増加しています。
・また、Flak に対する低ランクの耐性をアップしています。

 ・Flak 耐性は、各ランクで 4/6/8/10 から 7/8/9/10 へ変更された。(BcB)。oO(テスト時の 8/10/12/14 が変更されて、ランク 4 では変化がありません)
 ・HEAT 弾と AP 弾への耐性が、各ランクで 15/20/25/30 追加された。
 ・Dalton 爆風ダメージへの耐性が、各ランクで 35/40/45/50 追加された。
 ・軽戦車弾への耐性が、各ランクで 10/15/20/25 追加された。

L105 Dalton
・内側の爆風ダメージは、 1000 から 700 へ減少した。
・これによりターゲットキルに必要な直撃数が増加する場合、同じ直撃数でキル出来るようにダメージ耐性は調整された。
・ただしリベレーターは除く。
・リベレーターは Dalton 2 発の直撃で破壊され無くなり、発火状態になるでしょう。

L105 Zepher
(BcB)。oO(テストパッチにあった強化は、削除されました)

Vektor
・Vektor のダメージ減衰は急勾配にならないように調整され、リロード・サートは向上した。

 ・最小ダメージは、150 から 250 に増加した。
 ・リロードスピード・サートは、各ランクで -0.12 秒から -0.2 秒に改善した。
(BcB)。oO(テストパッチにあった、ファイアレート・マガジンサイズ・弾速の変更は削除されました)

A30/G30 Walker(対空)
・125m 以内のダメージが増加するように調整し、最小ダメージはわずかにアップしています。
・この武器の 125m から 400m の間は、以前のバージョンとほぼ同じです。

 ・最大ダメージは、115 から 130 へ増加した。
 ・最大ダメージ距離は、175m から 50m へ減少した。
 ・最小ダメージは、75 から 85 へ増加した。
 ・最小ダメージ減衰距離は、500m から 400m へ減少した。

G40-F Ranger(対空 Flak)
・この武器は性能が下回っています。以下の調整を受けます。

 ・マガジンサイズは、32 発から 70 発に増加します。
 ・Flak ダメージは、38 ダメージから 45 ダメージに増加します。

リベレーター・ベリーガン調整
・真下を狙った時の死角は、5 度減少した。


 その他バランス調整

Racer Performance airframe の巡航速度は増加した。
・以前は、各ランク ~7 KPH で、最高ランクではトータル 20 KPH だった。
・各ランク ~11 KPH で、最高ランクではトータル ~35 KPH に増加した。

リベレーターとギャラクシーのステルス・サートによるロックオン時間の増加は、0.25 秒から 0.375 秒へ増加した。

最初の燃料コスト(アフターバーナーを使った時の追加消費燃料コスト)は、燃料タンクの 33 %から 25 %へ減少した。
 ・毎秒の消費燃料は減少した。
  ・以前は、フルに吹かして 1.5 秒前後。
  ・現在は、フルに吹かして 3 秒前後。


 ビークル経験値の分配

・キル経験値は、ビークルの乗員間で分配されます。
・これは、ガンナーでは無い全ての乗員を含みます。
・ただし、彼等の受け取る量は少なめになります。

・アシスト経験値は、ビークルの乗員間で分配されます。
・これは、ガンナーでは無い乗員を除きます。
・これは通常、実際にアシストした時の報酬量より少なめになります。


 Optics(照準器)
・歩兵武器の照準器に、ステーションキャッシュ価格が追加されました。


 バランス

幾つかのビークルの軽対ビークル弾は、調整された。(L105 Zepher、M40 Fury、M60 Bulldog、Underbarrel Grenade Launchers を含む)
 ・リベレーターの軽対ビークル弾への耐性は、0 %から 35 %へ増加した。
 ・ギャラクシーの軽対ビークル弾への耐性は、25 %から 50 %へ増加した。
 ・ライトニングの軽対ビークル弾への耐性は、40 %から 30 %へ減少した。

この変更は、リベレーターやギャラクシーに対するこれ等の武器による一部極端なダメージを減らします。
・一方でこのタイプのダメージに対するライトニングの耐性が、中戦車と同じぐらいの影響を受けるようにしました。

 ・リベレーターは、ヘビーヒット・ダメージタイプへの耐性増加を幾つかの基本ラインで受けました。
 ・リベレーターの AP 弾への基本耐性は、-20 %から 10 %へ増加した。
 ・リベレーターの HEAT 弾への基本耐性は、-33 %から 10 %へ増加した。
 ・リベレーターのロックオン無しロケラン(decimator と初期ロケラン)への耐性は、-87.5 %から -70 %に増加した。

この変更により、2 発の Dalton 弾によりリベレーターは破壊されず発火状態になります。
・AP 弾の戦車砲はリベレーターに対する一発ごとのダメージは減少するでしょうが、キルに必要なヒット数は同じままになるでしょう。(ライトニングの AP 弾は除きます。もう一発必要になるでしょう)
・HEAT 弾は、もう一発必要になるでしょう。(ライトニングの HEAT 弾は除きます。クリティカル状態になるでしょう)
・最後に、Decimator はリベレーターを 2 発では破壊出来なくなるでしょう。
・2 発で、クリティカル状態になるでしょう。

ロック維持が必要な武器(空対空ミサイルとストライカー)は、航空機に対して 300m 内でロックオンが既に成立していれば最大射程を超えた 400m までロックを維持出来ます。
(BcB)。oO(4 月に行われるストライカー強化とは別だと思います)

ヘッドショットに相応しくないヘッドショットを減らす為に、頭部の当たり判定は小さくなった。

モーションセンサーはエンジニアの弾薬パックで補充出来るようになり、設置した後は自動的に武器へ持ち替えます。

Phantom VA23 のアイアンサイトへの移行時間が正しく無かったので修正した。
・他の 2 帝国と同じスピードになりました。


 その他

クラスアンケートは、あなたの持つ各キャラクターで完遂出来ます。

コヨーテ・ミサイルは、新しい照準グラフィックへアップデートされた。

ヒール・ツールとリペア・ツールへ迷彩を適用出来ます。

将来のフラッシュ調整を向上させる幾つかの基礎を築きました。
・これ等の変更は、このアップデートでは認知出来ないはずです。

カスタマーサービス・サポートと幾つかの購買過程で、一時的に外部ウェブ・ブラウザを使用しています。


 バグ修正

ボイスオプションのコールアウトは、ランダムに停止する事無く常に再生されるでしょう。

AF-8 RailJack の forward grip は、VR ゾーンで不規則に利用可能になる事は無くなります。

Amerish 大陸の Scarf Reliquary のスポーンルームには、ペインフィールドが設置されました。

小隊長は、再び小隊のドロップメニューからプレイヤーをキック出来ます。

戦車砲塔は、迷彩が適用されます。

ミニマップのコンパスが 45 度狂っていた問題を修正した。

座席を変更した際に、ビークル武装の狙いが狂う問題を修正した。

車庫シールドは、全ての距離において正しい色で表示されるでしょう。

かなり近距離でも、武器とヘルメットは正しく透明化するでしょう。

頭部選択は、キャラ作成から無くなる事はもうありません。

デプロイ画面のロードアウト・ドロップダウンメニューは、デプロイ・ボタンに重なる事はもうありません。

MANA AV タレットは、ステータスページでより適切なアイコンになります。

メディックがヒール・グレやリバイブ・グレを投げた時に、もう味方へコールアウトしないはずです。

プレイヤーは、ランブルシートから乗っている車両を修理した時にもうコールアウトしなくなるはずです。



Major Known Issue Tracking

Fixed:

Stuck on death screen
In Progress:

Ability issue
Server crash - testing fix on Connery now
Class quiz on all characters
Vehicles stuck in invulnerable state
----

All servers will be unavailable beginning at 6:00 AM PT (2 PM CET) for maintenance. Players may note the following changes:

The notes in italic parentheses are additional information from your Community Manager and may not be representative of the intent of it's preceding patch note.


Death Screen Revamp
The death screen has been redone to provide more information. The following can now be seen:
A minimap displaying the killer’s relative position to yours. The killer’s position will only be revealed if the killer was previously spotted. In the case where the killer was not spotted, only the general direction of the killer will be shown. (Please note: You are still really dead)
The killer’s and assister’s weapon attachments
The killer’s and assister’s last completed medal for the weapon they killed you with (Feel free to congratulate them on their recent murder!)
Your current progress towards your next medal and ribbon for your primary and secondary weapon
Up to 3 upcoming medals
Various session stats
A graph and XP event feed that summarizes your last life (Which as a reminder has been terminated.)
In the case where you did not register any significant XP events a helpful tip will be shown instead of a graph. (For veteran players this may include "You should attempt to die less" or "So to answer your question, yes, you were too close to that C4.")
The death screen can now stay up indefinitely. You can press any key to continue to the deployment screen after a couple seconds, however.
Liberator Update
New Liberator Nose Gun: L24R Spur: ◦The L24R Spur is equipped with specialized optics that allows the pilot to adjust the weapons aim rather than be fixed forward. (Settle down Maverick. You still need to stay with your wingman.)

New tail gun: Hyena Missile Launcher: ◦Hyena Missiles are compact, short range missiles that are dumb-fired, but will lock-on to enemy aircraft if they get close enough and inflict light damage.

New Belly Gun: D-75 Duster ◦The D-75 Duster is equipped with dual 75mm cannons that fire HE shells. While able to quickly unload its magazine of ten shells, each shot decreases targeting accuracy unless given time to recover. This allows the D-75 to feather accurate shots, or unload the magazine and bombard a wider area. (Let the trigger happiness commence!)

Tail Gun Improvements ◦The liberator tail gun has been adjusted to give it increased firing angles. It can now rotate 180 degrees but is forced to aim down when facing towards the front of the Liberator. This gives it some additional coverage to the bottom and sides of the Liberator.

Liberator Composite Armor: ◦Composite armor now increases resistance to HEAT rounds, AP rounds and light anti-vehicle rounds (Zepher & Bulldog). We are also upping the lower ranks against flak. (Would you believe us if we said it was just dense aluminum foil?) ◾Flak resistance changed from (4/6/8/10) to (7/8/9/10) each rank
◾HEAT and AP round resistance added (15/20/25/30) each rank
◾Dalton Blast Damage resistance added (35/40/45/50) each rank
◾Light Tank Rounds resistance added (10/15/20/25) each rank


C150 Dalton ◦Inner radius blast damage decreased from 1000 damage to 700 damage.
◦In cases where this causes an increase in direct hits required to kill a target, the resistance to this damage was adjusted so that it remains the same. Except for Liberators, Liberators will now be set on fire after two direct Dalton hits instead of destroyed. (It's still not ok your Liberator is on fire).

Vektor ◦The fall off damage on the Vektor is being adjusted so it is not as steep and its reload certification is being improved.◾Minimum damage increased from 150 damage to 225
◾Reload Speed Certification is now -0.2 seconds per rank up from -0.12 seconds (Because some of you are going to notice this...)


A30/G30 Walker ◦We are increasing damage done within 125 meters and upping the minimum damage slightly. Between 125 and 400 meters the weapon will be near identical to the previous version.◾Maximum damage increased from 115 to 130
◾Max damage range decreased from 175 meters to 50 meters
◾Minimum damage increased from 75 to 85
◾Minimum fall off range decreased from 500 meters to 400 meters


G40-F Ranger ◦Weapon is underperforming, receiving the following adjustments (Much like Rudolph, the other weapons don't like it but you'll need it one day)
◦Magazine size increased from 32 rounds to 70 rounds
◦Flak damage increased from to 38 damage to 45 damage (Flak from your squad for not killing that aircraft has also been reduced by 20%)

Liberator Belly Gun Adjustments: ◦The “dead zone” when pointing the weapon straight down has been reduced by 5 degrees.

Misc Balance Adjustments
Liberator Racer Airframe ◦Increased cruising speed: Previously it was ~7 KPH per rank for a total of 20 KPH at max rank. It has been increased to ~11 KPH per rank for a total of ~35 KPH at max rank.

Liberator Stealth (and Galaxy) ◦The lock-on time increase for Liberator and Galaxy stealth certifications has increased from 0.25 seconds per rank to 0.375 seconds.

Liberator Afterburner ◦Initial fuel cost (the additional fuel cost consumed when activating the afterburner) reduced to 25% of the tanks capacity down from 33% (What can we say? We are going greener with our afterburners).
◦Reduced the amount of fuel consumed per second.
◦◾Previously a full burn was around 1.5 seconds
◾Now a full burn is around 3 seconds


Shared Vehicle XP
Experience for kills are now shared amongst the entire crew of a vehicle, this includes all gunners and passengers (but passengers receive a smaller amount).
Experience for assists are now shared amongst the entire crew of a vehicle, excluding passengers. This amount is usually less than the amount awarded for the actual assist. (Passngers may still continue to peer out the windows in terror at incoming fire).



Optics
Station Cash prices have been added to Infantry Weapon optics.
Balance
The “Light anti-tank resistance” has been adjusted on several vehicles. “Light anti-tank” includes L105 Zepher, M40 Fury, M60 Bulldog and Underbarrel Grenade Launchers.◦Liberator resistance to light anti-tank increased from 0% to 35%
◦Galaxy resistance to light anti-tank increased from 25% to 50%
◦Lightning resistance to light anti-tank decreased from 40% to 30%

This change reduces some extreme damage these weapons were able to do against Liberators and Galaxies. While on the other side the Lightning was too resilient against this type of damage, able to withstand as much punishment as a MBT could.◦Liberators are receiving a few base line resistance increases against heavy hitting damage types.
◦Liberator base resistance to Armor Piercing Rounds increased from -20% to 10%
◦Liberator base resistance to HEAT rounds damage increased from -33% to 10%.
◦Liberator resistance to non lock-on rocket launchers (decimator & default launchers) increased from -87.5% to -70%

The above changes cause: ◦Two Dalton rounds to now put a Liberator in burning state rather than outright destroy it.
◦Armor piercing tank shells will do less damage per hit, but will still kill in the same amount of hits (except for the lightning AP, which will take one more hit).
◦HEAT rounds require one more shot than their AP counterparts (except for lightning HEAT, which will critical instead).
◦Decimators will no longer two shot Liberators, instead two shots will place it in critical damage.

Maintained lock weapons (A2A missiles and Striker) can now maintain an already established lock against aircraft 300 meters beyond the maximum acquire range (400 meters).
Reduced head collision size to lower the amount of unearned headshots (Seriously guys, taking off someones ear isn't really a headshot).
The motion sensor now can be resupplied from engi ammo packs and now auto-swaps to a weapon after deployment.
Fixed Phantom VA23 having the incorrect iron sight transition time. It is now at the same faster speed as the other two empires.
Misc
The Class Quiz can now be completed on each of your characters. (Free stuff for all!)
Coyote Missiles have been updated with new reticule.
Camo can now be applied to heal and repair tools. (If you hold that repair tool really still against the turret they might not see you!)
Laid some groundwork for future Flash tuning improvements. These changes should be imperceivable in this update.
Temporarily using an external web browser for CS support and some purchase flows.
Bugs Fixed
VO callouts will now play all the time instead of randomly stopping.
AF-8 RailJack forward grip is no longer errantly available in the VR training room.
On Amerish at The Scarf Reliquary, now has a pain field present in the spawn room.
Platoon leaders can once again kick out players from the drop menu on the platoon screen.
Tank turrets will have camo applied.
Fixed an issue where the minimap compass was off by 45 degrees. (What? 87.5% directional accuracy isn't good enough for you in the future?)
Fixed an issue where the aiming of vehicle weapons would be off if you switched seats.
Garage shields will now be the correct color from all distances.
Weapons and helmets will now cloak correctly at very close ranges.
Head selections will no longer disappear in character create.
Loadout dropdown menu on the deploy screen will no longer overlap the deploy button.
MANA Anti-Vehicle Turret now has a more appropriate icon in the stats page.
Medics should no longer call out to allies when they throw a heal or revive grenade. (You are going to have to take credit for your accomplishments on your own).
Players should no longer call out when repairing their own vehicle from the rumble seat. (Look, nobody was impressed ok?)



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  1. 2014/03/14(金) 15:59:54|
  2. Update Notes
  3. | コメント:0
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