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テストサーバー・パッチ 2014.03.10

Patch Notes - 3/10
(公式フォーラムより)

*以下は、テストサーバーの変更です

・やぁ、皆さん。
・パブリック・テストサーバーはアップデートされました。
・以下の変更が見られるでしょう。

 修正されたデス画面
・デス画面は、より情報を提供する為に作り直されました。以下が見られます。

・ミニマップにキルした者の位置が表示され、アシストした者の相対的な位置が表示されます。
・キルした者とアシストした者が最後に獲得したメダルと、あなたをキルする時に使用した武器のリボン数。
・キルした者のアビリティとスーツ。
・あなたが次に獲得するメダルまでの現在の進捗状況と、プライマリー武器とセカンダリー武器のりボン。
・3つ以内の獲得が近付いているメダル。
・様々なセッション・ステータス。
・スポーンしてから死ぬまでの概要を、グラフと経験値イベントフィードで。

・デス画面は、無期限に表示され続けます。
・しかしながら、数秒後に何かキーを押せばデプロイ画面へ変わります。


 リベレーター・アップデート

新しいノーズガン:L24R Spur
・L24R スパーは、パイロットが正面以外も狙える特別な照準を備えています。

新しいテールガン:Hyena Missile Launcher
・ハイエナ・ミサイルはコンパクトで、Dumb-fire の短射程ミサイルです。
・しかし十分に敵航空機へ近付けばロックオンして、軽ダメージを負わせるでしょう。

新しいベリーガン:D-75 Duster
・D-75 ダスターは、HE 弾を発射する 75mm 連装砲です。
・素早くマガジンの 10 発を撃ち込めますが、回復する時間を置かない限り一発撃つごとに射撃の正確性を欠いていきます。
・これは D-75 で、(指切り撃ちによる)正確な射撃を行うかマガジン全てをぶっ放して広いエリアに爆撃する事を可能にします。

テールガンの向上
・リベレーターのテールガンは、発砲角度を広げられように調整されました。
・180 度旋回します。(垂直方向にかな)
・ただしリベレーターの正面方向に向けた時は、下方向を狙うように強制されます。
・これにより、リベレーターの下と横のカバー範囲が少し追加されます。

リベレーター・コンポジットアーマー
・コンポジットアーマーは、Flak に対する強化を受け、HEAT 弾・AP 弾・軽対ビークル弾(Zepher・Bulldog)に対する耐性が増加します。

 ・Flak 耐性は、各ランクで 4/6/8/10 から 8/10/12/14 へ変更された。
 ・HEAT 弾と AP 弾への耐性が、各ランクで 15/20/25/30 追加された。
 ・Dalton 爆風ダメージへの耐性が、各ランクで 35/40/45/50 追加された。
 ・軽戦車弾への耐性が、各ランクで 10/15/20/25 追加された。

L105 Dalton
・内側の爆風ダメージは、 1000 から 700 へ減少した。
・これによりターゲットキルに必要な直撃数が増加する場合、このダメージの耐性は調整された。
・ただしリベレーターは除く。
・リベレーターは Dalton 2 発の直撃で破壊され無くなり、発火状態になるでしょう。

L105 Zepher
・リロードスピードは、4 秒から 3 秒へ減少した。

Vektor
・Vektor のダメージ減衰は、急にならないように調整された。
・加えて、ファイアレートとマガジンサイズの増加と引き換えに弾速を少し下げています。
・これにより、Vektor はもっと色んな状況で役に立つだろうと考えています。

 ・最小ダメージは、150 から 250 に増加した。
 ・ファイアレートは、1 分あたり 400 発から 425 発に増加した。
 ・マガジンサイズは、50 発から 75 発に増加した。
 ・弾速は、750mps から 700mps へ減少した。
 ・リロードスピード・サートは、各ランクで -0.12 秒から -0.2 秒に改善した。

A30/G30 Walker(対空)
・近距離ダメージが増加するように調整し、ダメージ減衰は厳しい物では無くなります。
・この武器の 125m から 400m の間は、以前のバージョンとほぼ同じです。

 ・最大ダメージは、115 から 130 へ増加した。
 ・最大ダメージ距離は、175m から 50m へ減少した。
 ・最小ダメージは、75 から 85 へ増加した。
 ・最小ダメージ減衰距離は、500m から 400m へ減少した。

G40-F Ranger(対空 Flak)
・この武器は性能が下回っています。以下の調整を受けます。

 ・マガジンサイズは、32 発から 70 発に増加します。
 ・Flak ダメージは、38 ダメージから 45 ダメージに増加します。

リベレーター・ベリーガン調整
・真下を狙った時の死角は、5 度減少した。

その他バランス調整

・Racer Performance airframe の巡航速度は増加した。
・以前は、各ランク ~7 KPH で、最高ランクではトータル 20 KPH だった。
・各ランク ~11 KPH で、最高ランクではトータル 35 KPH に増加した。

・リベレーターとギャラクシーのステルス・サートによるロックオン時間の増加は、0.25 秒から 0.375 秒へ増加した。

・最初の燃料コスト(アフターバーナーを使った時の追加消費燃料コスト)は、燃料タンクの 33 %から 25 %へ減少した。
 ・毎秒の消費燃料量は減少した。
  ・以前は、フルに吹かして 1.5 秒前後。
  ・現在は、フルに吹かして 3 秒前後。


Straight-Pull Bolt
・全てのボルトアクション・スナイパーライフルは、レールスロットにストレートプルボルトのアタッチメントオプションを持ちます。
・ストレートプルボルト・アタッチメントは、エイムを中断する事無くスナイパーが次弾を装填出来るようになります。
・ストレートプルボルト・アタッチメントのコストは、各 100 CP です。


ビークル経験値の分配
・キル経験値は、ビークルの乗員間で分配されます。
・これは、ガンナーでは無い全ての乗員を含みます。
・ただし、彼等の受け取る量は少なめになります。

・アシスト経験値は、ビークルの乗員間で分配されます。
・これは、ガンナーでは無い乗員は除きます。
・これは通常、実際にアシストした時の報酬量よりは少なめになります。


照準
・歩兵武器の照準に、ステーションキャッシュ価格が追加されました。


バランス

幾つかのビークルの軽対ビークル弾は、調整された。(L105 Zepher、M40 Fury、M60 Bulldog、Underbarrel Grenade Launchers を含む)
 ・リベレーターの軽対ビークル弾への耐性は、0 %から 35 %へ増加した。
 ・ギャラクシーの軽対ビークル弾への耐性は、25 %から 50 %へ増加した。
 ・ライトニングの軽対ビークル弾への耐性は、40 %から 30 %へ減少した。

この変更は、リベレーターやギャラクシーに対するこれ等の武器による一部極端なダメージを減らします。
・一方でこのタイプのダメージに対するライトニングの耐性が、中戦車と同じぐらいの影響を受けるようにしました。

 ・リベレーターは、ヘビーヒット・ダメージタイプへの耐性増加を幾つかの基本ラインで受けました。
 ・リベレーターの AP 弾への基本耐性は、-20 %から 10 %へ増加した。
 ・リベレーターの HEAT 弾への基本耐性は、-33 %から 10 %へ増加した。
 ・リベレーターのロックオン無しロケラン(decimator と初期ロケラン)への耐性は、-87.5 %から -70 %に増加した。

この変更により、2 発の Dalton 弾によりリベレーターは破壊されず発火状態になります。
・AP 弾の戦車砲はリベレーターに対する一発ごとのダメージは減少するでしょうが、キルに必要なヒット数は同じままになるでしょう。(ライトニングの AP 弾は除きます。もう一発必要になるでしょう)
・HEAT 弾は、もう一発必要になるでしょう。(ライトニングの HEAT 弾は除きます。クリティカル状態になるでしょう)
・最後に、Decimator はリベレーターを 2 発では破壊出来なくなるでしょう。
・2 発で、クリティカル状態になるでしょう。

ロック維持が必要な武器(空対空ミサイルとストライカー)は、航空機に対して 300m 内でロックオンが既に成立していれば最大射程を超えた 400m までロックを維持出来ます。

ヘッドショットに相応しくないヘッドショットを減らす為に、頭部の当たり判定は小さくなった。

モーションセンサーはエンジニアの弾薬パックで補充出来るようになり、設置した後は自動的に武器へ持ち替えます。


 その他

・コヨーテ・ミサイルは、新しい照準へアップデートされた。
・メディックは、ヒール・グレかリバイブ・グレを投げた時にもう味方へコールアウトしなくなるはずです。
・プレイヤーは、ランブルシートから乗っている車両を修理した時にもうコールアウトしなくなるはずです。
・MANA AV タレットは、ステータスページにおいてより適切なアイコンを持ちます。
・ヒール・ツールとリペア・ツールへ迷彩を適用出来ます。



Hey all -
Public Test has been updated, you will find the following changes there:

Revised death screen:
The death screen has been redone to provide more information. The following can now be seen:◦A minimap displaying the killer’s and assistor’s relative position to yours
◦The killer’s and assistor’s weapon attachments
◦The killer’s and assistor’s last completed medal and ribbon count for the weapon they used to kill you
◦The killer’s ability and suit item
◦Your current progress towards your next medal and ribbon for your primary and secondary weapon
◦Up to 3 upcoming medals
◦Various session stats
◦A graph and XP event feed that summarizes your last life

The death screen can now stay up indefinitely. You can press any key to continue to the deployment screen after a couple seconds, however.

Liberator Update
New Liberator Nose Gun: L24R Spur:◦The L24R Spur is equipped with specialized optics that allows the pilot to adjust the weapons aim rather than be fixed forward.

New tail gun: Hyena Missile Launcher:◦Hyena Missiles are compact, short range missiles that are dumb-fired, but will lock-on to enemy aircraft if they get close enough and inflict light damage.

New Belly Gun: D-75 Duster◦The D-75 Duster is equipped with dual 75mm cannons that fire HE shells. While able to quickly unload its magazine of ten shells, each shot decreases targeting accuracy unless given time to recover. This allows the D-75 to feather accurate shots, or unload the magazine and bombard a wider area.

Tail Gun Improvements◦The liberator tail gun has been adjusted to give it increased firing angles. It can now rotate 180 degrees but is forced to aim down when facing towards the front of the Liberator. This gives it some additional coverage to the bottom and sides of the Liberator.

Liberator Composite Armor:◦Composite armor is receiving a buff for flak and now increases resistance to HEAT rounds, AP rounds and light anti-vehicle rounds (Zepher & Bulldog).
 ◾Flak resistance changed from (4/6/8/10) to (8/10/12/14) each rank
 ◾HEAT and AP round resistance added (15/20/25/30) each rank
 ◾Dalton Blast Damage resistance added (35/40/45/50) each rank
 ◾Light Tank Rounds resistance added (10/15/20/25) each rank


C150 Dalton◦Inner radius blast damage decreased from 1000 damage to 700 damage.
◦In cases where this causes an increase in direct hits required to kill a target, the resistance to this damage was adjusted. Except for Liberators, Liberators will now be set on fire after two direct Dalton hits instead of destroyed.

L105 Zepher◦Reload speed decreased from 4 seconds to 3 seconds.

Vektor◦The fall off damage on the Vektor is being adjusted so it is not as steep. In addition, we are trading some projectile speed for increased RPM and magazine size. We think this will allow the Vektor to be useful in more situations.
 ◾Minimum damage increased from 150 damage to 250
 ◾RPM increased from 400 rounds per minute to 425
 ◾Magazine size increased from 50 to 75 rounds
 ◾Projectile speed decreased from 750 mps to 700 mps
 ◾Reload Speed Certification is now -0.2 seconds per rank up from -0.12 seconds


A30/G30 Walker◦We are adjusting this weapon so that at closer range the damage is increased and the fall off damage is not as severe. Between 125 meters and 400 meters the weapon will be near identical to the previous version.
◦Maximum damage increased from 115 to 130
◦Max damage range decreased from 175 meters to 50 meters
◦Minimum damage increased from 75 to 85
◦Minimum fall off range decreased from 500 meters to 400 meters

G40-F Ranger◦Weapon is underperforming, receiving the following adjustments
◦Magazine size increased from 32 rounds to 70 rounds
◦Flak damage increased from to 38 damage to 45 damage

Liberator Belly Gun Adjustments:◦The “dead zone” when pointing the weapon straight down has been reduced by 5 degrees.

Misc Balance Adjustments◦Increased cruising speed on Liberator Racer performance airframe: Previously it was ~7 KPH per rank for a total of 20 KPH at max rank. It has been increased to ~11 KPH per rank for a total of ~35 KPH at max rank.
◦The lock-on time increase for Liberator and Galaxy stealth certifications has increased from 0.25 seconds per rank to 0.375 seconds.
◦Initial fuel cost (the additional fuel cost consumed when activating the afterburner) reduced to 25% of the tanks capacity down from 33%
 ◾Reduced the amount of fuel consumed per second.
  ◾Previously a full burn was around 1.5 seconds
  ◾Now a full burn is around 3 seconds




Straight-Pull Bolt
All bolt-action sniper rifles have a Straight-Pull Bolt attachment option in the Rail slot now
The Straight-Pull Bolt attachment allows the sniper to chamber new rounds without breaking aim down sights
Straight-Pull Bolt attachments cost 100 CP each


Shared Vehicle XP
Experience for kills are now shared amongst the entire crew of a vehicle, this includes all passengers, but they receive a smaller amount.
Experience for assists are now shared amongst the entire crew of a vehicle, excluding passengers. This amount is usually less than the amount awarded for the actual assist.

Optics
Station Cash prices have been added to Infantry Weapon optics.

Balance
The “Light anti-tank resistance” has been adjusted on several vehicles. “Light anti-tank” includes L105 Zepher, M40 Fury, M60 Bulldog and Underbarrel Grenade Launchers.◦Liberator resistance to light anti-tank increased from 0% to 35%
◦Galaxy resistance to light anti-tank increased from 25% to 50%
◦Lightning resistance to light anti-tank decreased from 40% to 30%

This change reduces some extreme damage these weapons were able to do against Liberators and Galaxies. While on the other side the Lightning was to resilient against this type of damage, able to withstand as much punishment as an MBT could.◦Liberators are receiving a few base line resistance increases against heavy hitting damage types.
◦Liberator base resistance to Armor Piercing Rounds increased from -20% to 10%
◦Liberator base resistance to HEAT rounds damage increased from -33% to 10%.
◦Liberator resistance to non lock-on rocket launchers (decimator & default launchers) increased from -87.5% to -70%

This change causes two Dalton rounds to now put a Liberator in burning state rather than outright destroy it. Armor piercing tank shells will do less damage per hit, but will still kill in the same amount of hits (except for the lightning AP, which will take one more hit). HEAT rounds require one more shot than their AP counterparts (except for lightning HEAT, which will critical instead). And finally, decimators will no longer two shot Liberators, instead two shots will place it in critical damage.
Maintained lock weapons (A2A missiles and Striker) can now maintain an already established lock 300 meters beyond the maximum acquire range (400 meters) against aircraft.
Reduced head collision size to lower the amount of unearned headshots
The motion sensor now can be resupplied from engi ammo packs and auto-swaps to a weapon after deployment.

Misc
Coyote Missiles have been updated with new reticule
Medics should no longer call out to allies when they throw a heal or revive grenade.
Players should no longer call out when repairing their own vehicle from the rumble seat
MANA Anti-Vehicle Turret now has a more appropriate icon in the stats page
Camo can now be applied to heal and repair tools.



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  1. 2014/03/11(火) 16:45:31|
  2. Test server
  3. | コメント:0
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