PlanetSide2 (プラネットサイド2) News Blog

2014年2月28日 Planetside2 パッチ (帝国固有スナイパーライフル他)

Scheduled Maintenance February 27th, 2014 6 AM PT (3 PM CET)
(公式フォーラムより)

パッチノート

 既知の問題

・数%のプレイヤーは、迷彩の変換が出来ていません。
・私達は問題を確認したので、アメリカ時間 2 月 28 日に短いダウンを行い解消します。


 ヨーロッパサーバー問題

(省略)


 スポーン

・ゲーム開始時は、ワープゲートへのスポーンでは無くデプロイ画面から開始されます。
・もしプレイヤーが現在居る大陸に援軍ポイントが無ければ、他大陸の援軍ポイントへのスポーンを選択出来ます。
・全ての大陸に渡って、分隊長に最も近いスポーンポイントが利用可能です。


 蘇生タイマー

プレイヤーの死体は、30 秒の腐敗タイマーを持ちます。
・もし死亡したプレイヤーがタイマー終了前に蘇生され無ければ、その死体はワールドから取り除かれ蘇生はもう受けられません。

蘇生に成功すると、プレイヤーには 10 秒間「承諾/拒否」タイマーが表示されます。
・もしタイマーがゼロになると蘇生は拒否扱いになり、プレイヤーの死体はワールドから取り除かれます。

味方プレイヤーの死体が持つ腐敗タイマーの残り時間が少なくなった時に、メディックはフィードバックとして蘇生アイコンが点滅するのを目にするでしょう。


 迷彩統合

武器・ビークル・アーマーの迷彩は、1つのアイテムへ統合されました。

過去に迷彩を購入した全てのプレイヤーは、全てのスロットへ装着出来るでしょう。(少数の迷彩には、帝国・ビークル・武器などの制限があります)

シングルユーズ(使いきり)迷彩は、この変更に含まれません。


 クラス・アンケートとスターター・ロードアウト

クラス・アンケートは、最初に挑戦するクラスを決める助けとなるように追加されました。
・アンケートを完了すると、選択したクラスの報酬を得られます。
・ワープゲートへログインした時に、全てのプレイヤーはアンケートが取られます。

各クラスは、ゲームを開始した時に2つのロードアウト・スロットがアンロックされます。
・これ等のロードアウトは、各クラスの役割を際立たせる装備が選択されています。

既存のプレイヤーは、新しいロードアウト・スロットを受け取ります。
・また新しいロードアウトの一部として追加されたスターター装備など、全ての新しいアイテムも受け取ります。


 スナイパーライフル

 新しい帝国固有スナイパーライフル

NC AF-8 RailJack
・Auraxis で発見された最先端のレールガン技術による小火器 Railjack スナイパーライフルは、超高速な弾速を持ちます。
・遠距離のターゲットが、強力な超電導体の瞬間的なチャージ遅延の後にほぼ一瞬で倒されます。

TR TRAP-M1
・TRAP-M1 のマルチ・ファイアモードは、戦場で抜群の柔軟性を与えます。
・標準のセミオートに加えて、長距離において正確にキルする為の 2x バーストモードと近距離ターゲット向けの高ファイアレート 3x バーストモードがあります。

VS Phaseshift VX-S
・実験的なパワー再生コアを内蔵した Phaseshift VX-S は、適度な射撃間隔なら無限に射てます。
・またチャージすれば、強力なショットを射つ事も出来ます。
・コアをリロードすれば、オーバーヒートした Phaseshift をクールダウン出来るでしょう。


 新しい NS スカウトライフル

NS-30 Vandal
・軽量フレームと安定したバレルのお陰で NS-30 Vandal スカウトライフルは、正確な射撃とエイム時の優れた機動性を特徴としています。
・中距離インフィルトレーターのアグレッシブな選択として普及しています。


 VO パックと VO 向上

VO パックが購入出来るようになり、新しいキャラクター音声はプロファイル画面で選択出来ます。
・ボイス・パックは帝国固有であり、性別特有です。

特定の行動時に自動で叫ぶコールアウトが追加された。
・手榴弾を投げる時
・特定のターゲットをキルした時(歩兵・MAX・サンダラーなど)
・リロードした時
・ヒールする時
・修理する時
・味方誤射への警告時

 その他

・所持していないブーストは、ブースト装着画面で閲覧と購入が出来ます。
・乗員リストに各プレイヤーのクラス・アイコンが表示されます。
・通知メニューの UI が整理された。
・ホーン音のプレビューが可能になりました。
・HUD のミニマップ/オブジェクティブ・エリアは、ミッション・システムに備えて再編成されました。
・サンダラーのデプロイ禁止ゾーンが、Heyoka Chemical Lab の光学橋へ追加された。帝国に関係無くデプロイ出来ません。
・Amerish 大陸の夜は短くなり、明るくなりました。現在、他の大陸と同じ状態です。
・Amerish 大陸の南ワープゲート周辺のリージョンにおける歩兵・航空機リソースは、再設定されました。


 バランス

 NC の Gauss SPR と Impetus、TR の 99SV と KSR-35、VS の VA39 Spectre と Phantom VA23 などのセミオート・スナイパーライフルは、追い撃ちをより速く行えるように改善された。
・長距離でのダメージ増加と一定時間あたりのダメージ増加も行われた。

・リコイル回復は、5 から 6 へ早くなった。
・ショットごとの CoF の開きは、1.0 から 0.8 へ改善した。
・最小ダメージは、75m で 334 から 85m で 334 へ改善した。
・自動リロードは、3.3 秒から 2.975 秒へ早くなった。
・手動リロードは、2.22 秒から 2.125 秒へ早くなった。
・腰だめ撃ちの CoF は向上した。最小 5.5、最大 6.5 。
・上記に加えて、NC の Gauss SPR と TR の 99SV と VS の VA39 Spectre は、リコイル削減も追加された。ショットごとの垂直リコイルは、1.3 から 1.2 へ減少した。

 TR の 99SV と TSAR-42
・腰だめ撃ち時の武器ポジションを調整した。
・画面を塞ぐ面積は小さくなり、スコープモードへスムーズに移れる。

 TR の KSR-35 と VS の Phantom VA23
・アイアンサイトへより早く移れる。

 セミオート・スカウトライフルは、マガジンが空になった時の一定時間あたりのダメージ増加を得た。
・これは NC AF-6 Shadow、TR HSR-1、VS Nyx VX31 が含まれます。

・リロードは、2.76 秒から 2.4 秒へ早くなった。
・弾薬容量は、12/72 から 12/84 へ増加した。
・NC AF-6 Shadow と TR HSR-1 の弾の初速は、570 m/s へ増加した。
・VS Nyx VX31 の弾の初速設定が高すぎたの適正化した。2 月 13 日のパッチノートで述べられたように 540 m/s になった。

 バトルライフルの弾の初速は速くなった。

・NC Warden と TR AMR-66 の弾速は、500 から 600 へ増加した。
・VS Eidoion VE33 の弾速は、500 から 570 へ増加した。

 NC AF-18 Stalker、TR SOAS-20、VS Artemis VX26
・これ等は、スナイパーライフル弾の曳光と飛翔音では無くなります。カービン・スタイルの曳光を使います。


 バグ修正

・エンゲージメント・レーダーは、もうミニマップ上で敵を追跡しません。
・Amerish 大陸で援軍スポーンポイントとインスタント・アクションが正しく機能していなかったので、修正した。
・Split Peak Pass で地形と建物の間に落ちる事はもう無いはずです。
・Ikanam Garrison で地下にスポーンしたり、テレポーターが壊れている問題を修正した。
・Ikanam バイオ基地のエアパッドが補給しなかったり、ジャンプパッドが浮いている問題を修正した。
・Mekala Cart Mining の重力パッドや失われていた衝突判定を修正した。
・Deep Core Geolab にある幾つかの厄介なピンク樽を取り除いた。
・シングルユーズ迷彩が取り外せない問題を修正した。
・プレイヤーが購入した量を使い切った後で、フラグ・グレの補給・装備オプションが取り除かれるバグを修正した。
・クロスボウのボルト・アタッチメントをアンロックした時に、間違った文章が確認ウィンドウへ出るので修正した。
・立入禁止エリアで死んだ時に、標準スポーン場所が間違っているので修正した。



PlanetSide 2 will be unavailable beginning at 6:00 AM for a game update.

Downtime Start: 6 AM PT (3 PM CET) *Time Zone Converter
Server Status:

Patch Notes:
Known Issues:

A small percentage of players didn't have their camos successfully converted. We identified the issue and it will be resolved during a short downtime on Friday, 2/28.


EU Server Issue

Adjustment to the way logins are processed which should reduce the long login issue and instability. (We’re not done working on this issue, but it’s another important step.

Spawning

Starting the game now puts you in the deploy screen instead of at the warpgate
Players can now select to spawn at a reinforcement point on another continent if there are no open reinforcement points on their current continent.
The closest spawn point to the squad leader is now available across zones
Revive Timer
Player corpses now have a 30 second decay timer. If the dead player is not revived before this timer then their corpse will be removed from the world and that player is no longer reviveable.
Successful revives now have a player-facing 10 second accept/decline timer. If this timer reaches zero then the revive is declined and that player's corpse is removed from the world.
Medics will now see the revive icon blinking as feedback when an ally player’s corpse decay timer is getting short.

Camo Consolidation

Camos for weapons, vehicles, and armor have been consolidated into one item.
All players who have purchased a camo in the past will now be able to equip that camo in all slots (if applicable; a small amount of camos have faction, vehicle, or weapon restrictions)
Single Use camos are not included in this change.
Class Quiz and Starter Loadouts
A class quiz has been added to help new players figure out which class to try first. Completing the quiz gives a reward for the class selected. All players can take the quiz when logging in to a warpgate.
Each class now begins the game with two unlocked loadout slots. These loadouts have been geared to expose each classes roles.
Existing players will have receive the additional loadout and any new items added to starter gear as part of the new loadouts

Sniper Rifles


New faction unique sniper rifles!

NC AF-8 RailJack

Cutting edge railgun tech found in Auraxis' Firearms Railjack sniper rifle allows for lightning-fast bullet velocities. Distant targets are dropped almost instantly following a split-second charge-up delay from its powerful superconductor.

TR TRAP-M1

Multiple firing modes on the TRAP-M1 give it incredible flexibility on the field. In addition to standard semi-auto fire, it utilizes a 2x burst mode for accurate long-range kills, with an additional higher RPM 3x burst mode for closer targets.

VS Phaseshift VX-S

Equipped with an experimental regenerating power core, the Phaseshift VX-S can be fired indefinitely with proper trigger discipline, or held down to fire a powerful overcharge shot. Reloading the core will cool down an overheated Phaseshift.

New common pool Nanite Systems scout rifle:

NS-30 Vandal
Thanks to its lightweight frame and stabilized barrel, the NS-30 Vandal scout rifle features accurate fire and superior mobility while aimed, making it a common choice for aggressive, mid-range infiltration.

VO Packs and VO Improvements

VO Packs can now be purchased and the new voice can be selected on the profile screen. Voice packs are specific to faction and gender.
Added occasional, contextual, automatic voice callouts:
Tossing grenade
Target-specific kill callouts (infantry, MAX, sunderer, etc)
Reloading
Healing
Repairing
Friendly fire warning

Misc

Un-owned boosts can now be viewed and purchased from the boost equip screen
Icons for each player’s class are now displayed on the passenger list
UI cleanup to the notifications menu
Horn audio can now be previewed.
The minimap/objective area of the HUD has been rearranged in anticipation of the Missions system
Sunderer No Deploy zones added to the Light Bridges at Heyoka Chemical Lab. They block deployment regardless of faction.
Nighttime on Amerish shortened and brightened. Now similar to other continents.
Redistributed infantry and areospace resources in regions around the southern warpgate on Amerish.

Balance

The NC Gauss SPR & Impetus, TR 99SV & KSR-35, VS VA39 Spectre & Phantom VA23 semi-auto sniper rifles have been improved to allow faster follow-up shots. They are also receiving an increase to damage at range and damage over time.

Recoil recovers faster, from 5 to 6
Cone of fire bloom per shot improved from 1.0 per shot to 0.8 per shot
Min damage improved from 334 at 75 meters to 334 at 85 meters
Long reload is now faster, from 3.3 to 2.975 seconds
Short reload is now faster, from 2.22 to 2.125 seconds
Hip cone of fire improved: min = 5.5, max = 6.5
In addition to the above, the NC Gauss SPR, TR 99SV, VS VA39 Spectre have had an additional recoil reduction. Vertical recoil reduced from 1.3 to 1.2 per shot.

TR 99SV & TSAR-42
Adjusted weapon position in hip so that they block less of the screen and have a smoother transition into scoped mode

TR KSR-35 & VS Phantom VA23
Now transition to iron sights faster

Semi-Auto Scout Rifles have received a damage over time increase when emptying the magazine. This includes the NC AF-6 Shadow, TR HSR-1, and VS Nyx VX31

Reload is now faster, from 2.76 to 2.4 seconds
Ammunition capacity increased from 12/72 to 12/84
Increased NC AF-6 Shadow and TR HSR-1 muzzle velocity to 570 m/s
Corrected VS Nyx VX31 muzzle velocity being set too high. It is now at 540 m/s as listed in the 02/13 patch notes

Battle rifle muzzle velocity is now faster
NC Warden & TR AMR-66 projectile velocity increased from 500 to 600
VS Eidolon VE33 projectile velocity increased from 500 to 570

NC AF-18 Stalker, TR SOAS-20, VS Artemis VX26
These no longer use sniper tracers or flyby audio. They now use carbine style tracers.

Bug Fixes

Engagement Radar will now track enemies that are no longer on the minimap
Fixed reinforcement spawn points and instant action not working correctly on Amerish
You should no longer be able to fall between the terrain and building structure at Split Peak Pass
Fixed issues at Ikanam Garrison with spawning underground and broken teleporters
Fixed issues at Ikanam Biolab where the airpad wouldn’t resupply and the jump pads were jacked.
Fixed the gravity pads and missing collision at Mekala Cart Mining
Removed some pesky pink barrels at Deep Core Geolab
Fixed an issue where single use camos could not be unequipped
Fixed a bug where the option to resupply or equip frag grenades is removed once the player runs out of their purchased amount
Fixed confirmation window having the wrong text when unlocking crossbow bolt attachments
Fixed standard spawn locations being incorrect when death happens while out of bounds



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  1. 2014/02/28(金) 15:20:33|
  2. Update Notes
  3. | コメント:0
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