PlanetSide2 (プラネットサイド2) News Blog

2014.01.14 Planetside2 News (ワープゲート・ローテーションについて)

January - World Domination Series
(公式フォーラムより。開発者の Malorn によるコメントです。要約します)

For WDS, the current plan is that the gates will rotate weekly, and we'll do all six permutations on each continent instead of the three we've been doing.

Outside of WDS the plan is to have them rotate monthly.

All subject to change of course.


・現在の計画では、WDS(ワールド・ドミネーション・シリーズ)イベント開催中はワープゲートを毎週ローテーションするでしょう。
・そして各大陸で現在行っている 3 通りでは無く、6 順列全ての配置を行います。

・WDS を開催していない時は、毎月ローテーションを計画しています。

・勿論、これ等全ての項目は変更される可能性があります。


Warpgate rotations are related to WDS because geographical position very strongly impacts the scoring, far more than any other factor, including population.

In order to have a fair WDS, we must have a fair geographical balance throughout the event, which means we need a rotation schedule that cannot be tied to patches or downtime. That's why automated warpgate rotation is a WDS feature.

We are also doing all six permutations, not a counter-clockwise rotation. So to use your example, one week the TR will have the North Indar gate, and the VS will have the SW gate, but the other week the TR have the North gate it will be the NC who have the SW gate. That's the only way to be fair in the geographical distribution. Each empire has each configuration for the same amount of time. That is how we mitigate imbalances in the WG positions, which will always be present due to unique geography and outposts.


・ワープゲート・ローテーションは、WDS に関連しています。
・何故なら、地理的位置が人口差を含む他の要素よりも遥かにスコアへかなり大きな影響を与えるからです。

・WDS を公正な物にする為、イベント中の地理バランスを公平にしなければなりません。
・その意味は、ローテーションのスケジュールをパッチやダウン時間と関係無い物にしなければならないという事です。
・以上が、自動ワープゲート・ローテーションを WDS の要素とした理由です。

・また、6 順列全ての配置を行います。
・反時計回りのローテーションではありません。
・例えば、ある週は TR が Indar 大陸の北ゲートで、VS が南西ゲートです。
・しかし、別の週では TR が北ゲートの時に、南西ゲートは NC になるでしょう。
・これが地理的分布で公平にする唯一の方法です。
・各帝国は、各構成において同じ期間になります。
・以上が、異なる地形とアウトポストを持つワープゲートの位置による不公平を軽減する為の方法です。


We could change more frequently but lets see how weekly goes first. There's a stabilization period and we want to give players time to figure out strategies before it changes out from under them.

・もっと頻繁にワープゲート位置を変更する事も出来ますが、まずは週単位で様子を見るでしょう。
・位置が変更される前に、安定させる期間とプレイヤーが戦略を練る時間を与えたいのです。


Personal score for WDS purposes is based on the value of the WDS territories you capture or defend (yes, defend scores now too!), not experience points earned. This is to encourage you to capture and defend the most valuable territories.

Example: WDS value of a territory is 10, you capture it for your empire, your personal WDS score increases by 10. There's no boosts involved.


・WDS における個人スコアは、あなたが占領したり防衛(防衛スコアもあります!)した WDS テリトリーのバリュー(価値)に基づきます。
・獲得した経験値ポイントに基づいたスコアではありません。
・これは、最もバリューの高いテリトリーの占領や防衛を後押しします。

・例:テリトリーの WDS バリューが 10 とします。
・あなたは自分の帝国の為に占領しました。
・あなたの個人 WDS スコアは、10 増加します。
・関連したブーストなどはありません。


Even with continent locking and inter-continental lattice we will still have to rotate the positions for empire competition events like WDS for the same reason we rotate them now. A more complicated continent configuration doesn't change the fact that they are asymmetrical and certain configurations will have advantage over others. At some point we must give each empire a fair shot with each starting configuration, otherwise it isn't a fair competition.

・大陸ロックや大陸間ラティス(Lattice)リンクでさえ、私達が現在ワープゲートをローテーションするのと同じ理由により WDS のようなイベントにおける帝国間競技の為に位置をローテーションしなければならないでしょう。
・ワープゲートに比べてより複雑な大陸構成は非対称である事に変わりは無く、特定の構成は他国に対して有利になるでしょう。
・幾つかのポイントにおいて、私達は各帝国へ開始構成において公平な機会を与えなければなりません。
・さもなければ、公正な競技と言えません。

(BcB)。oO(現在も一応、Esamir 大陸が NC の本土という設定があります。大陸間接続が実装されると、ワープゲートの 1 つがメインワープゲートとなり、残りの 2 つは占領可能になります。つまり、NC は 3 つ全てのワープゲートを占領して TR と VS を完全に Esamir 大陸から追い出す事が可能になります。そうなると、戦場は強制的に Esamir 大陸外へ移る事になる訳です。ただ本国がどの大陸か、どの大陸へどう接続しているかで有利不利が出ると思われるので、大陸自体のローテーションが行われるだろうという話です)


Never going to be able to remove geographical bias unless we have perfect geographical and facility mirrors, which isn't possible. Geography is unique and every facility is hand-crafted to that geography. We can't fix it by changing the continents. What we can do is ensure equal turn in each position and balance out the warpgate positions such that if you have a weak position on one continent you have a stronger position on the others, and vice versa.

We're working on making the rotations a lot smarter instead of a simple clockwise or counter-clockwise rotation. We're taking the point-earning power of each position into consideration to ensure that overall across all three continents each configuration has roughly the same earning power. Then each empire will take turns over the event in each permutation of those configurations. So there shouldn't be wild swings week-to-week, each gate configuration will have its strengths and weaknesses, and each empire will have the opportunity to take advantage of those.


・完全に同じ地形や基地配置を鏡のように作らない限り、地理的な偏向を取り除く事は出来ないでしょう。
・それは出来ません。
・地形は特殊で、その地形に各基地は手作りで築かれています。
・大陸を変更しても、それは修正出来ません。
・ある時は大陸の不利な位置で、他のある時は有利な位置になります。
・そのようにして、各位置の期間を公平にしてワープゲート位置によるバランスを作り出します。

・私達は単純な時計回りや反時計回りでは無く、よりスマートなローテーションになるよう取り組んでいます。
・全体的に 3 大陸全ての各構成で概ね同じパワーを確実に獲得出来るように、各位置の獲得パワーポイントを勘案しています。
・よって各帝国は、それ等の構成の各順列でイベント期間中交替していきます。
・だから、週が変わっても大きな変動は起こらないはずです。
・各ゲート構成は、有利な点も不利な点も持ちます。
・そして、各帝国は、その有利な点を利用する機会を持つでしょう。





 速報、私達は新しい月額プランについて今週の何処かで公表出来る予定です。聞きたい事があろうかと思います。


 私達はそれに応える分かり易い回答を用意する為、熱心に取り組んでいます。パートナー(関連企業)が関係する幾つかの事については、若干時間が掛かります。


 また、完了する為には物理的な仕事も沢山あります。あなたへ日付を話す前に、それが出来ると信じたい。



[PSA] What are your top 3 bases or outposts in PlanetSide 2?
(公式フォーラムより。コミュニティ担当の Luperza によるコメントです)

・レベルデザインチームは、あなたがプラネットサイド2で好きな基地トップ3を知りたがっています。

(BcB)。oO(基地名が3つ書いてあるだけなので、見るだけでも単純に面白いと思います。アンケートに答えるのも簡単なので、興味のある方はどうぞ)





 最後のおまけ、結構フェニックスって撃ち落とせる物なんですねw いつも撃つ方なので、新鮮だー。



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