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2013年12月17日 Planetside2 パフォーマンス改善パッチ 02 (その6)

Server Downtime for PU02 December 17, 2013 9:30 AM PT (6:30 PM CET)
(公式フォーラムより)

PU02 パッチノート その6


 武器バランス(続き)


 VS アサルトライフル変更

H-V45
◦この武器は、通常の 0.75x 腰だめ撃ち調整とリコイル調整を受けた。
 ◾垂直リコイルは、0.2 から 0.245 へ増加した。(改悪)
 ◾腰だめ撃ち集弾性は減少した。
 ◾しゃがみ: 1.0 から 1.125
 ◾しゃがみ歩き: 1.5 から 1.75
 ◾走り: 2.0 から 2.25

CME
◦最大リコイル角度は減少した。バースト撃ち初弾がより正確で予測出来るようにし、全体的なリコイルをより一貫した物にします。

Equinox VE2 Burst
◦通常のバースト武器の集弾性向上がなされた。
 ◾エイム時の集弾性は、0.1 から 0.06 へ向上した。
 ◾水平リコイルは、0.175 から 0.17 へ減少した。(改善)
 ◾バースト角度がより一貫した物になるように、最大リコイル角度は減少した。


 VS カービン変更

Pulsar C
◦ファイアレートへより良く合うように、手動リロードは向上した。
 ◾手動リロードは、1.82 秒から 1.67 秒になった。

Solstice Burst
◦通常のバースト武器の集弾性向上。
 ◾エイム時の集弾性は、0.1 から 0.06 へ向上した。
 ◾水平リコイルは、0.175 から 0.17 へ減少した。
 ◾バースト角度がより一貫した物になるように、最大リコイル角度は減少した。

Serpent
◦リコイルは増加した。以前のこの武器は、ファイアレートに対してリコイルが小さすぎた。
 ◾初弾のリコイルは、2.5 から 2.75 へ増加した。
 ◾最大水平リコイルは、0.25 から 0.275 へ増加した。最小水平リコイルは、0.25 のまま同じです。


 VS LMG 変更

全ての VS LMG
・全ての VS LMG は、標準 LMG の 0.2 しゃがみ移動 CoF と 0.4 立ち移動 LMG CoF に合わされた。
・VS カービンとアサルトライフルは、高い移動集弾性を保持します。
・何故なら、それ等は少ないマガジンサイズと平均ファイアレートより低い事で相殺されているからです。
・それは、VS LMG が共有していない特徴です。


Orion
◦この武器は、通常の 0.75x 腰だめ撃ち調整とリコイル調整を受けた。
 ◾自動リロードは、4.0 秒から 3.655 秒へ向上した。
 ◾手動リロードは、3.045 秒から 3.28 秒へ増加した。
 ◾初弾のリコイルは、2.15 から 2.25 へ増加した。(改悪)
 ◾新しい最小腰だめ撃ち集弾性: 2.25
 ◾新しい最大腰だめ撃ち集弾性: 3.5

VX29 Polaris
◦リロードスピードとフルオート時の集弾性が少し向上した。
 ◾自動リロードは、5.1 秒から 4.925 秒へ減少した。
 ◾手動リロードは、4.0 秒から 3.925 秒へ減少した。
 ◾最大水平リコイル量は、減少した。
 ◾新しい最小腰だめ撃ち集弾性: 2.25
 ◾新しい最大腰だめ撃ち集弾性: 3.75

Pulsar LSW
◦ファイアレートにより良く合うように、垂直リコイルは増加した。以前のこの武器は、ほぼ通常の 650 rpm LMG のリコイル値でした。
 ◾垂直リコイルは、0.3 から 0.335 へ増加した。
 ◾初弾のリコイルは、2.75 から 2.45 へ減少した。
 ◾手動リロードは、3.2 秒から 3.09 秒へ向上した。
 ◾最大水平リコイル量は減少した。
 ◾新しい最小腰だめ撃ち集弾性: 3.25
 ◾新しい最大腰だめ撃ち集弾性: 4.25

SVA-88
◦通常の 0.75x 移動スピード武器と合うように、リロード時間は伸びた。この武器はファイアレートが低いので、O.75x 移動武器の集弾性ペナルティは受けません。
 ◾自動リロードは、4.18 秒から 4.7 秒へ増加した
 ◾手動リロードは、3.065 秒から 3.38 秒へ増加した
 ◾垂直リコイルは、0.45 から 0.44 へ減少した。
 ◾初弾のリコイルは、1.5 から 1.75 へ増加した。
 ◾最大水平リコイルは、0.2 から 0.225 へ増加した。
 ◾新しい最小腰だめ撃ち集弾性: 3.0
 ◾新しい最大腰だめ撃ち集弾性: 4.0

Flare
◦この武器への垂直リコイル減少は、わずかに異なるパターンなだけで他のファイアレート・クラス武器のフルオート・リコイルと同じ物にします。
 ◾垂直リコイルは、0.45 から 0.44 へ減少した。
 ◾新しい最小腰だめ撃ち集弾性: 3.25
 ◾新しい最大腰だめ撃ち集弾性: 4.25
 ◾アンロックコードは、変更された。現在は、593-754-8133 です。

Ursa
◦このクラスの他の武器とダメージ総量が合うように、リロードスピードが少し低下した。ファイアレートが低いので、より良く相殺する為に集弾性は少し向上した。
 ◾手動リロードは、3.6 秒から 3.72 秒へ増加した
 ◾自動リロードは、4.5 秒から 4.7 秒へ増加した
 ◾垂直リコイルは、0.4 から 0.395 へ減少した。


 VS SMG 変更

Eridani SX5
◦以下のダメージ変更は、Eridani のダメージ・カーブを全体的に向上させる物です。
 ◾最小ダメージ距離は、6 から 10 に増加した。
 ◾最大ダメージ距離は、42 から 40 へ減少した。
(BcB)。oO(これ、最大と最小が多分入れ違ってます)


 VS ピストル変更

Cerberus
◦集弾性とマガジンサイズが向上した。この武器の長距離における制限は、低い平均集弾性では無くなって低いダメージになります。
 ◾マガジンサイズは、8 から 10 へ増加した。
 ◾弾薬容量は、56 から 60 へ増加した。
 ◾全てのエイム時集弾性は、0.6 から 0.3 へ向上した。
 ◾腰だめ撃ち集弾性の向上
  ◾立ち: 1.5 から 1.0
  ◾立ち移動: 2.0 から 1.5
 ◾最小ダメージは、125 から 112 へ減少した。


 VS MAX 変更

Blueshift
◦他の MAX とダメージ総量が合うように、リロードスピードは低下した。
 ◾自動リロードは、2.7 秒から 2.8 秒になった。
 ◾手動リロードは、2.0 秒から 2.3 秒になった。

Nebula
◦他の MAX とダメージ総量が合うように、手動リロードスピードは低下した。
 ◾手動リロードは、2.15 秒から 2.3 秒になった。

Cosmos
◦一定時間におけるダメージ総量は向上した。
 ◾自動リロードは、3.2 秒から 3.1 秒になった。
 ◾手動リロードは、2.4 秒から 2.1 秒になった。


 VS バトルライフル変更

Eidolon
◦自動リロードと長距離ダメージは向上した。ダメージの向上は、長距離で nanoweave アーマーを着たターゲットに対してこの武器のパフォーマンスを増加させます。
 ◾自動リロードと長距離ダメージは向上した。(BcB)。oO(大事な事なので2回…)
 ◾最小ダメージは、65m で 200 から 75m で 225 へ増加した。
 ◾自動リロードは、3.5 秒から 3.4 秒へ向上した。



VS Assault Rifle Changes
•H-V45 ◦This weapon is receiving the standard 0.75x weapon adjustments◾Vertical recoil increased from 0.2 to 0.245
◾Hip fire accuracy reduced
◾Crouch: 1.0 to 1.125
◾Crouch walk: 1.5 to 1.75
◾Running: 2.0 to 2.25


•CME ◦Reduced maximum recoil angle. Makes initial burst more accurate and predictable, and overall recoil more consistent.

•Equinox VE2 Burst ◦Standard burst weapon accuracy improvements◾Aimed accuracy improved from 0.1 to 0.06
◾Horizontal recoil reduced from 0.175 to 0.17
◾Reduced maximum recoil angle to make burst angle more consistent





VS Carbine Changes
•Pulsar C ◦Improving short reload to better match rate of fire◾Short reload from 1.82 to 1.67 seconds


•Solstice Burst ◦Standard burst weapon accuracy improvements◾Aimed accuracy improved from 0.1 to 0.06
◾Horizontal recoil reduced from 0.175 to 0.17
◾Reduced maximum recoil angle to make burst angle more consistent


•Serpent ◦Recoil is being increased. This weapon previously had too little recoil for its rate of fire.◾First shot recoil increased from 2.5 to 2.75
◾Maximum horizontal recoil increased from 0.25 to 0.275. Minimum horizontal recoil remains the same at 0.25.



VS LMG Changes
•All VS LMGs ◦All VS LMGs now match the LMG standard of having a 0.2 crouch move COF and a 0.4 stand-move LMG COF. The VS carbines and assault rifles retain their high moving accuracy because it offsets them having lower magazine sizes and a lower than average rate of fire, which are traits that the VS LMGs don’t share.

•Orion ◦This weapon is receiving the standard 0.75x weapon adjustments◾Long reload improved from 4.0 to 3.655 seconds
◾Short reload increased from 3.045 to 3.28 seconds
◾First shot recoil increased from 2.15 to 2.25
◾New minimum hip-fire accuracy: 2.25
◾New maximum hip-fire accuracy: 3.5


•VX29 Polaris ◦Small improvements to reload speeds and full auto-accuracy◾Long reload from 5.1 to 4.925 seconds
◾Short reload from 4.0 to 3.925 seconds
◾Reduced maximum horizontal recoil drift
◾New minimum hip-fire accuracy: 2.25
◾New maximum hip-fire accuracy: 3.75


•Pulsar LSW ◦Increasing vertical recoil so that it better matches the weapon’s rate of fire. This weapon previously had a recoil value that was the standard for most 650 RPM LMGs.◾Vertical recoil increased from 0.3 to 0.335
◾First shot recoil reduced from 2.75 to 2.45
◾Short reload improved from 3.2 to 3.09 seconds
◾Reduced maximum horizontal recoil drift
◾New minimum hip-fire accuracy: 3.25
◾New maximum hip-fire accuracy: 4.25


•SVA-88 ◦Lengthening reloads to match 0.75x move speed weapon standard. This weapon is not receiving the 0.75x moving accuracy penalty because of its lower rate of fire.◾Long reload increased from 4.18 to 4.7 seconds
◾Short reload increased from 3.065 to 3.38 seconds
◾Vertical recoil reduced from 0.45 to 0.44
◾First shot recoil increased from 1.5 to 1.75
◾Max horizontal recoil increased from 0.2 to 0.225
◾New minimum hip-fire accuracy: 3.0
◾New maximum hip-fire accuracy: 4.0


•Flare ◦This vertical recoil reduction gives the weapon the same full-auto recoil as the other weapon in its rate of fire class, just in a slightly different pattern.◾Vertical recoil reduced from 0.45 to 0.44
◾New minimum hip-fire accuracy: 3.25
◾New maximum hip-fire accuracy: 4.25
◾Tweaked the code that unlocks the secrets of Vanu. It is now 593-754-8133.


•Ursa ◦Small reduction to reload speeds to match the damage output of other weapons in its class. Small increase to accuracy so to better offset its lower rate of fire.◾Short reload from 3.6 to 3.72 seconds
◾Long reload from 4.5 to 4.7 seconds
◾Vertical recoil reduced from 0.4 to 0.395



VS SMG Changes
•Eridani SX5 ◦The below damage change is as overall improvement to the Eridani’s damage curve.◾Min damage range increased from 6 to 10
◾Max damage range reduced from 42 to 40



VS Pistol Changes
•Cerberus ◦Improving accuracy and magazine size. This weapon’s limiter at range is now lower damage instead of lower than average accuracy◾Magazine size increased from 8 to 10
◾Ammunition capacity increased from 56 to 60
◾All aimed accuracy states improved from 0.6 to 0.3
◾Hip accuracy improved◾Stand: 1.5 to 1.0
◾Stand move: 2.0 to 1.5

◾Min damage reduced from 125 to 112



VS MAX Changes
•Blueshift ◦Reducing reload speeds to match damage output of the other MAXes◾Long reload from 2.7 to 2.8 seconds
◾Short reload from 2.0 to 2.3 seconds


•Nebula ◦Reducing short reload speed to match damage output of the other MAXes◾Short reload from 2.15 to 2.3 seconds


•Cosmos ◦Improving the damage output over time◾Long reload from 3.2 to 3.1 seconds
◾Short reload from 2.4 to 2.1 seconds



VS Battle Rifle Changes
•Eidolon ◦Improving damage at range and long reload. The damage improvement increases this weapon’s performance at range against targets with nanoweave armor equipped.◾Improving damage at range and long reload
◾Minimum damage increased from 200 at 65 meters to 225 at 75 meters
◾Long reload improved from 3.5 to 3.4 seconds



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