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2013年12月17日 Planetside2 パフォーマンス改善パッチ 02 (その4)

Server Downtime for PU02 December 17, 2013 9:30 AM PT (6:30 PM CET)
(公式フォーラムより)

PU02 パッチノート その4

 武器バランス


 主な変更

ライトマシンガン(以後、LMG)は、他の武器タイプと比較した時に腰だめ撃ちでパフォーマンスが良すぎました。
・これは LMG の意図した役割の中で平均して他の武器タイプより弾薬容量が多い事も合わさって、有利にしています。
・LGM をより LMG らしくする為に、全ての LMG に渡って腰だめ撃ちの集弾性を全体的に減少させました。

0.75x エイム移動スピードの武器は調整されたので、移動スピードボーナスに対するハッキリしたトレードオフ(弱点)を持ちます。
・これは通常、近距離武器としての役割により良く合わせる為にリコイルが大きくなる事を意味します。
・そして幾つかは、リロードが長くなります。

腰だめ撃ち集弾ボーナスが付いたアサルトライフルは、通常のアサルトライフルと比較した時少し長すぎる腰だめ撃ちの射程を持っていました。
・これ等武器の腰だめ撃ち集弾性は、引き下げられた。
・けれど、まだ通常のアサルトライフルよりも高い集弾性を持っています。

カービンの最小ダメージ距離は、5m 短くなりました。
・これは、私達の基地のスケールにより良く合わせ、カービンを LMG やアサルトライフルと比較して近距離武器の役割を持たせるよう意図した物です。
・全ての 143 ダメージ・カービンは、最小ダメージ距離が 65m から 60m に減少しています。
・全ての 167 ダメージ・カービンは、最小ダメージ距離が 75m から 70m に減少しています。
・1つの 200 ダメージ・カービンは、最小ダメージ距離が 85m から 80m に減少しています。
・注意:近距離用カービンは、既に短い最小ダメージ距離になっていて、以前と同じ距離のままです。

レーザーサイト・アタッチメントによる補正は小さくされたので、2 段階以上良い集弾性を持つ武器タイプよりも集弾性が良くなる事はもうありません。
・例えば、アドバンスド・レーザーサイトの付いた LMG は、サブマシンガン(以後、SMG)レベルの腰だめ撃ち集弾性が与えられる事はもうありません。
・はい、以前はこれが発生していました。


 NC アサルトライフル変更

GR-22
 ◦この武器は通常のアサルトライフル腰だめ撃ち集弾性低下を受けました。 ファイアレートにより良く合うように、リコイルも増加しました。
  ◾垂直リコイルは、0.22 から 0.25 へ増加した。
  ◾最小水平リコイルは、0.225 から 0.25 へ増加した。
  ◾腰だめ撃ち集弾性は低下したが、通常のアサルトライフルよりもまだ良い。
   ◾しゃがみ: 1.0 から 1.125
   ◾しゃがみ歩き: 1.5 から 1.75
   ◾走り: 2.0 から 2.25

Reaper DMR
◦Reaper は、他のアサルトライフルとキル能力が同程度になるように、マガジンサイズが増加されています。また移動能力が劣る代わりに集弾性の強化を受けました。
 ◾マガジンサイズは、20 から 24 へ増加した。
 ◾弾薬容量は、140 から 144 へ増加した。
 ◾マガジンサイズの増加を受けて、手動リロード時間は調整された。
  ◾1.86 秒から 1.925 秒へ増加した。
 ◾腰だめ撃ち集弾性向上
  ◾しゃがみ: 2.5 から 2.0
  ◾しゃがみ歩き: 3.0 から 2.5
  ◾立ち: 3.0 から 2.5
  ◾走り: 3.5 から 3.0
 ◾エイム移動集弾性向上
  ◾立ち: 0.35 から 0.32
  ◾しゃがみ: 0.2 から 0.17
 ◾「 Velocity ammo 」は、弾速が 650m/s へ増加した。以前は、600 m/s でした。
 ◾「 compensator 」によって、腰だめ撃ちに 2 回低下補正が掛かっていたバグを修正した。

Gauss Rifle Burst
◦この武器は、前回の移動集弾性強化後に人気が出て使用者が増えています。私達はそれ等と同じ強化を行い、変わらない状態にしています。
 ◾静止エイム集弾性向上
  ◾エイム集弾性は、0.03 から 0.0125 へ向上した。
 ◾バースト撃ちの 2 発目がより一貫するように、リコイルを調整した。
  ◾水平リコイルは、0.15 から 0.14
 ◾最大リコイル角度は減少したので、バースト方向はより一貫した物になります。

Gauss Rifle S
◦他のアサルトライフルと一定時間のダメージが均一になるように、ほんの少しリロードが向上した。
 ◾自動リロード: 2.86 から 2.8
 ◾手動リロード: 2.365 から 2.1

Carnage BR
◦この武器は、通常の 0.75x 腰だめ撃ち調整とリコイル調整を受けた。
 ◾垂直リコイルは、0.22 から 0.247 へ増加した。
 ◾初弾のリコイルは、2.25 から 2.5 へ増加した。
 ◾腰だめ撃ちの集弾性は低下したが、通常のアサルトライフルよりもまだ良い。
  ◾しゃがみ: 1.0 から 1.125
  ◾しゃがみ歩き: 1.5 から 1.75
  ◾走り: 2.0 から 2.25
 ◾エイム移動集弾性は、他全ての 0.75 ADS(アイアンサイトやスコープで狙った状態)アサルトライフルと同等になります。
  ◾0.3 から 0.35
 ◾「 Carnage BR 」から「 Carnage AR 」へ改名された。何故なら、アサルトライフルであってバトルライフルでは無いから。,


 NC カービン変更

GD-7F
◦ダメージタイプに合うよう集弾性が向上した。
 ◾腰だめ撃ち集弾性の 1 発ごとのロスが、0.12 から 0.1 へ向上した。
 ◾エイム集弾性の 1 発ごとのロスが、0.1 から 0.05 へ向上した。

AC-X11
◦Reaper DMR のように、マガジンごとの弾数と全体的な集弾性の両方を向上させた。この武器のリロード時間は伸びたが、以前と比較して一定時間に叩きだすダメージ総量は増えるだろう。
 ◾マガジンサイズは、20 から 24 へ増加した。
 ◾弾薬容量は、140 から 144 へ増加した。
 ◾マガジン増量の代わりに、リロード調整。
  ◾自動リロード時間は、2.425 秒から 2.75 秒へ増加した。
  ◾手動リロード時間は、1.855 秒から 2.045 秒へ増加した。
 ◾エイム移動集弾性向上。
  ◾立ち: 0.35 から 0.32
  ◾しゃがみ: 0.2 から 0.17
 ◾腰だめ撃ちを向上したが、遠距離武器となるよう標準のカービンよりまだ高い。
  ◾しゃがみ: 2.0 から 1.75
  ◾しゃがみ歩き: 2.5 から 2.25
  ◾立ち: 2.5 から 2.25
  ◾走り: 3.0 から 2.75
 ◾「 compensator 」によって、腰だめ撃ちに 2 回低下補正が掛かっていたバグを修正した。
 ◾C4 により自分も死んでしまう NC の数を再計算した所、新しいトータルは 591,432,0499 でした。(BcB)。oO(何だこれw)

Gauss Compact Burst
◦Gauss Rifle Burst と同じ集弾性の向上。
 ◾静止エイム集弾性の向上。
  ◾エイム集弾性は、0.03 から 0.0125 へ向上。
 ◾バースト撃ちの 2 発目がより一貫するように、リコイルを調整した。
  ◾水平リコイルは、0.15 から 0.14 へ減少した。
  ◾最大リコイル角度は減少したので、バースト方向はより一貫した物になります。

Razor GD-23

 ◾フルオートの集弾性と自動リロードは向上した。
  ◾自動リロードは、2.275 秒から 2.0 秒へ早くなった。
  ◾水平リコイルの最大滑り量は減少した。


 NC LMG 変更

NC6 Gauss Saw
◦この武器は、全体的な腰だめ撃ち集弾性低下だけ行われています。
 ◾新しい最小腰だめ撃ち集弾性: 3.5
 ◾新しい最大腰だめ撃ち集弾性: 4.5

EM1
◦ファイアレート・クラスのより良く合うように、小さなリコイルの向上がされた。
 ◾垂直リコイルは、0.35 から 0.335 へ減少した。
 ◾弾の初速は、600 から 650 m/s へ増加した。
 ◾新しい最小腰だめ撃ち集弾性: 3.5
 ◾新しい最大腰だめ撃ち集弾性: 4.5

GD-22S
◦手動リロードは、マガジンサイズとファイアレートに合うように速くなった。フルオートのリコイル量とリコイル回復は両方とも向上した。
 ◾手動リロードは、3.135 秒から 2.275 秒へ速くなった。
 ◾リコイル回復は、13 から 15 へ向上した。
 ◾最大水平リコイル量は、減少した。
 ◾新しい最小腰だめ撃ち集弾性: 2.25
 ◾新しい最大腰だめ撃ち集弾性: 3.75

Gauss Saw S
◦幾つかの武器アタッチメントとより良く機能するように、少し弾の初速が増加した。
 ◾弾の初速は、615 から 630 m/s へ増加した。
 ◾新しい最小腰だめ撃ち集弾性: 3.25
 ◾新しい最大腰だめ撃ち集弾性: 4.25

EM6
◦弾薬容量により良く合うように、自動リロードは長くなった。以前は同じクラスの他の武器よりL一定時間のダメージ総量が多かった。
 ◾自動リロードは、5.5 秒から 5.655 秒へ遅くなった。
 ◾新しい最小腰だめ撃ち集弾性: 3.5
 ◾新しい最大腰だめ撃ち集弾性: 4.5


Anchor
◦最初のバースト弾をより正確にして全体的なリコイルパターンをより一貫した物にする為に、最大リコイル角度は減少した。
 ◾リコイル角度の差異は減少した。
 ◾新しい最小腰だめ撃ち集弾性: 2.25
 ◾新しい最大腰だめ撃ち集弾性: 3.75


 NC ピストル変更

LA8 Rebel
◦他のピストルと潜在キル能力を均一にする為、マガジンごとに 2 発追加した。
 ◾マガジンサイズは、8 から 10 へ増加した。
 ◾弾薬容量は、56 から 60 へ増加した。


 NC MAX AI 変更

Scattercannon
◦他の NC MAX 武器とダメージ総量が同じになるよう、ほんの小さな手動リロードスピード増加がなされた。
 ◾手動リロード時間は、3.0 秒から 2.945 秒になった。

Mattock
◦標準のショットガンと合うように、ダメージ変動が始まる距離が増加した。
 ◾最大ダメージ距離は、10 から 12 になった。


 NC バトルライフル変更

Warden
◦自動リロードと長距離ダメージは向上した。ダメージの向上は、長距離で nanoweave アーマーを着たターゲットに対してこの武器のパフォーマンスを増加させます。
 ◾最小ダメージは、65m で 200 から 75m で 225 に増加します。
 ◾自動リロードは、3.5 秒から 3.4 秒へ向上しました。



Weapon Balance


Major changes
•LMGs have been performing too well at hip-fire when compared to the other weapon types. This coupled with their higher than average ammunition capacity has caused them to outclass other weapon types in those other weapon’s intended roles. We've done a global reduction to hip fire accuracy across all LMGs to make them more LMG-like.
•Weapons with 0.75x aim move speeds have been adjusted so that they have clearer tradeoffs for that move speed bonus. This generally means more recoil to better match their role as close-quarter weapons, and in some cases longer reloads.
•Assault rifles with hip-fire accuracy bonuses have a little too much hip range when compared to the standard rifles. Hip-fire accuracy on these weapons has been reduced, though they still have higher accuracy than the standard assault rifles.
•Carbines have had their minimum damage range brought in by 5 meters. This better matches the scale of our facilities and the carbines intended role as a closer range weapon when compared to LMGs and Assault Rifles.◦All 143 damage carbines: Min damage reduced from 65 to 60 meters
◦All 167 damage carbines: Minimum damage range reduced from 75 to 70 meters
◦The one 200 damage carbine: Minimum damage range reduced from 85 to 80 meters
◦Note: The close-range carbines that already had a lower minimum damage range remain at their previous values

•Laser sight attachment modifiers have been reduced so that they will no longer cause a weapon to have better accuracy than a weapon type that is two or more accuracy tiers down. For example, an LMG with an advanced laser sight will no longer give that LMG SMG-level hip accuracy (Yes, that was happening before).
NC Assault Rifle Changes
•GR-22 ◦This weapon has received the standard assault rifle hip-fire reduction. Recoil has also been increased to better match its rate of fire.◾Vertical recoil increased from 0.22 to 0.25
◾Min horizontal recoil increased from 0.225 to 0.25
◾Hip fire accuracy reduced, but still better than AR standard◾Crouch: 1.0 to 1.125
◾Crouch walk: 1.5 to 1.75
◾Running: 2.0 to 2.25



•Reaper DMR ◦The Reaper is getting a magazine size increase to even out its kill potential compared to other assault rifles. It is also receiving accuracy buffs so that movement isn’t as penalizing.◾Magazine size increased from 20 to 24
◾Ammunition capacity increased from 140 to 144
◾Short reload adjusted to work with the higher magazine size◾Increased from 1.86 to 1.925 seconds

◾Hip-fire accuracy improved◾Crouch: 2.5 to 2.0
◾Crouch walk: 3.0 to 2.5
◾Stand: 3.0 to 2.5
◾Running: 3.5 to 3.0

◾Aimed moving accuracy improved◾Stand: 0.35 to 0.32
◾Crouch: 0.2 to 0.17

◾Velocity ammo now increases bullet speed to 650 m/s. The previous value was 600 m/s
◾Fixed a bug that was causing the compensator to penalize hip-fire twice


•Gauss Rifle Burst ◦This weapon has been growing in popularity after our last round of moving accuracy buffs. We’re taking those same buffs and applying them to the stationary states.◾Non-moving aimed accuracy improved◾Aimed accuracy improved from 0.03 to 0.0125

◾Recoil adjustments to make second shot in burst more consistent◾Horizontal recoil reduced from 0.15 to 0.14

◾Max recoil angle reduced so that burst direction is more consistent


•Gauss Rifle S ◦Very small reload improvements to even out its damage over time with the other assault rifles◾Long reload: 2.86 to 2.8
◾Short reload: 2.365 to 2.1


•Carnage BR ◦This weapon is receiving the standard 0.75x hip-fire and recoil adjustments.◾Vertical recoil increased from 0.22 to 0.247
◾First shot recoil increased from 2.25 to 2.5
◾Hip fire accuracy reduced, but still better than AR standard◾Crouch: 1.0 to 1.125
◾Crouch walk: 1.5 to 1.75
◾Running: 2.0 to 2.25

◾Aimed moving accuracy now matches all other 0.75 ADS assault rifles◾0.3 to 0.35

◾Renamed to Carnage AR, because it’s an Assault Rifle and not a Battle Rifle


NC Carbines Changes
•GD-7F ◦Improving accuracy so it matches its damage type◾Hip accuracy loss per shot improved from 0.12 to 0.1
◾Aimed accuracy loss per shot improved from 0.1 to 0.05


•AC-X11 ◦Like the Reaper DMR, we’re improving both bullets per magazine and overall accuracy. This weapon will now output more damage over time compared to before even though the reload time is being lengthened.◾Magazine size increased from 20 to 24
◾Ammunition capacity increased from 140 to 144
◾Reload adjusted to compensate for larger magazine◾Long reload increased from 2.425 to 2.75 seconds
◾Short reload increased from 1.855 to 2.045 seconds

◾Aimed moving accuracy improved◾Stand: 0.35 to 0.32
◾Crouch: 0.2 to 0.17

◾Hip fire improved, but still higher than carbine standard to match it being a long range weapon◾Crouch: 2.0 to 1.75
◾Crouch walk: 2.5 to 2.25
◾Stand: 2.5 to 2.25
◾Running: 3.0 to 2.75

◾Fixed a bug that was causing the compensator to penalize hip fire twice
◾Recalculated the number of NC killed by C4'ing themselves. The new total is 591,432,0499.


•Gauss Compact Burst ◦Same accuracy improvements as the Gauss Rifle Burst◾Non-moving aimed accuracy improved◾Aimed accuracy improved from 0.03 to 0.0125

◾Recoil adjustments to make second shot in burst more consistent◾Horizontal recoil reduced from 0.15 to 0.14
◾Max recoil angle reduced so that burst direction is more consistent



•Razor GD-23 ◦◾Full-auto accuracy and long reload have been improved◾Long reload is faster, from 2.275 to 2.0 seconds
◾Reduced maximum horizontal recoil drift



NC LMG Changes
•NC6 Gauss Saw ◦This weapon is only receiving the global hip-fire reduction◾New minimum hip-fire accuracy: 3.5
◾New maximum hip-fire accuracy: 4.5


•EM1 ◦Small recoil improvement to better match its rate of fire class◾Vertical recoil reduced from 0.35 to 0.335
◾Muzzle velocity increased from 600 to 650 m/s
◾New minimum hip-fire accuracy: 3.5
◾New maximum hip-fire accuracy: 4.5


•GD-22S ◦Short reload is now faster to better match its magazine size and rate of fire. Both full-auto recoil drift and recoil recovery have been improved.◾Short reload is faster, from 3.135 to 2.275 seconds
◾Recoil recovery improved from 13 to 15
◾Reduced maximum recoil horizontal drift
◾New minimum hip-fire accuracy: 2.25
◾New maximum hip-fire accuracy: 3.75


•Gauss Saw S ◦Small muzzle velocity increase to better work with some of the weapon’s attachments◾Muzzle velocity increased from 615 to 630 m/s
◾New minimum hip-fire accuracy: 3.25
◾New maximum hip-fire accuracy: 4.25


•EM6 ◦Long reload length increased to better match its ammunition capacity. It was previously outputting more damage over time compared to other weapons in its class◾Long reload slower, from 5.5 to 5.655 seconds
◾New minimum hip-fire accuracy: 3.5
◾New maximum hip-fire accuracy: 4.5


•Anchor ◦Reduced max recoil angle to make initial burst more accurate and overall recoil pattern more consistent◾Recoil angle variance reduced
◾New minimum hip-fire accuracy: 2.25
◾New maximum hip-fire accuracy: 3.75


NC Pistols Changes
•LA8 Rebel◦Adding 2 more rounds per magazine to even out its kill potential versus other pistols◾Magazine size increased from 8 to10
◾Ammunition capacity increased from 56 to 60


NC MAX AI Changes
•Scattercannon ◦Very small short reload speed increase to get the damage output to match the other NC MAX weapons◾Short reload from 3.0 to 2.945 seconds


•Mattock ◦Increased range before damage starts scaling to match shotgun standard◾Max damage range increased from 10 to 12


NC Battle Rifle Changes
•Warden ◦Improving damage at range and long reload. The damage improvement increases this weapon’s performance at range against targets with nanoweave armor equipped.

Minimum damage increased from 200 at 65 meters to 225 at 75 meters


Long reload improved from 3.5 to 3.4 seconds



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  3. | コメント:0
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