PlanetSide2 (プラネットサイド2) News Blog

2013年12月17日 Planetside2 パフォーマンス改善パッチ 02 (その3)

Server Downtime for PU02 December 17, 2013 9:30 AM PT (6:30 PM CET)
(公式フォーラムより)

PU02 パッチノート その3

(BcB)。oO(今回のパッチの見方として、ダメージ減少は耐性低下で調整されているので乗物に入るダメージは基本的に(一部はそれ以上の見直しがされていますが)パッチ前と変わりありません。ダメージ減少は、歩兵へのダメージ減少という事になります)

 ビークル・バランス(続き)

 AV セカンダリー武装
・私達は AV セカンダリー武装をデータに基づき互いが線上に並ぶよう調整したい。
・各武装の詳細は後述。
・加えて、歩兵に対する効果を小さくしたい。
・そうする為に、これ等の武装のダメージをおよそ 66 %へ下げています。
・これにより、私達は Flak アーマーをこれ等武器に対してより一貫して効果的にする事が出来るでしょう。
・ビークル耐性は、乗物に対するダメージが同じになるよう調整されています。


 E540 Halberd
・爆風は、歩兵に対して効果が引き下げられています。
・直撃は、依然として Flak アーマーを着ていない歩兵を即死させる事が出来ます。
・私達はまた、ある新しい加速メカニックを武装へ加えています。
・これにより、長距離の歩兵を狙撃する効果がわずかに減少させられると期待しています。
・Harasser 版は、戦車版よりダメージが少なくなるよう調整されました。

ES540 Halberd
•直撃ダメージは、1500 から 1000 へ減少した。
•内側の爆風ダメージ半径は、1m から 0.5m へ減少した。
•内側の爆風ダメージは、750 から 450 へ減少した。
•初速は、毎秒 200 メートル。
•1 秒以内に、弾は最高速度の毎秒 275 メートルへ加速するでしょう。

ES540 Halberd–H
•直撃ダメージは、1500 から 800 へ減少した。
•内側の爆風ダメージ半径は、1m から 0.5m へ減少した。
•内側の爆風ダメージは、750 から 400 へ減少した。
•初速は、毎秒 200 メートル。
•1 秒以内に、弾は最高速度の毎秒 275 メートルへ加速するでしょう。


 Enforcer ML85
・Enforcer は、Halberd、Vulcan、Saron と比較してわずかに働きが下回っています。
・そこで、他の武装に比べるとダメージが増加しているでしょう(66 %への低下では無くなっている)。
・範囲ダメージも、他の武装と並ぶように増加しています。
・最後に、私達は新しい弾の加速メカニックを適用しています。
・これにより、長距離の歩兵を狙撃する効果がわずかに減少させられると期待しています。
・Harasser 版は、戦車版よりダメージが少なくなるよう調整されました。

Enforcer ML85
•直撃ダメージは、700 から 500 へ減少した。(他が 66 %に対して、71.5 %ぐらいです)
•内側の爆風ダメージは、150 から 334 へ増加した。
•初速は、毎秒 200 メートル。
•1 秒以内に、弾は最高速度の毎秒 300 メートルへ加速するでしょう。

Enforcer ML65 - H
•直撃ダメージは、650 から 450 へ減少した。
•内側の爆風ダメージは、150 から 334 へ増加した。
•初速は、毎秒 200 メートル。
•1 秒以内に、弾は最高速度の毎秒 300 メートルへ加速するでしょう。


 Saron HRB
・Saron は、かなり私達の望む状態に近いです。
・今の所、変更点は Harasser 版の調整だけです。
・Harasser 版は、内側の範囲ダメージだけを当ててキルするなら、もう 1 発範囲ダメージを当てる必要があるでしょう。

Saron HRB
•直撃ダメージは、425 から 284 へ減少した。
•内側の爆風ダメージは、350 から 367 へ増加した。

Saron HRB-H
•直撃ダメージは、375 から 250 へ減少した。
•内側の爆風ダメージは、350 から 334 へ減少した。


 AP 弾武装
・私達は、これ等武装の歩兵に対する効果を小さくする為にダメージを低下させています。
・ビークル耐性は、例外を除いてキルに要する時間が同じになるようアップデートされています。
・例外というのは、AP 弾が余りにも効果的だと判明したケースです。

Flash の AP 弾に対する耐性は増加した。約 0.25 秒、キルまでの時間が増えています。
Lightning の AP 弾に対する耐性は増加した。平均して約 1 秒、キルまでの時間が増えています。
Phalanx 砲台の AP 弾に対する耐性は増加した。Phalanx 砲台は、AP 弾に対して戦車(Prowler/Magrider)レベルのアーマーを持ちます。
MANA タレットの AP 弾に対する耐性は増加した。約 0.5 秒、キルまでの時間が増えています。
ターミナルの AP 弾に対する耐性は増加した。約 0.5 秒、キルまでの時間が増えています。


 G30 Vulcan
・Halberd、Enforcer、Saron の中で、Vulcan は最高の働きをしています。
・だから、歩兵に対するダメージの低下を追加しています。
・ダメージ距離にも変更が及んでいます。
・以前のダメージ距離は、私達のデータによると実際に使用されている距離が遥かに遠くまで及んでいました。
・Harasser 版は戦車版とダメージが匹敵する物になり、代わりにダメージ減衰が近くなりました。

G30 Vulcan
•最大ダメージは、250 から 167 へ減少した。
•最大ダメージ距離は、200m から 10m へ減少した。
•最小ダメージは、175 から 125 へ減少した。
•最小ダメージ距離は、500m から 130m へ減少した。
•静止時の CoF は、0.25 度から 0.5 度になった(改悪)
•CoF リコイルは、1 発撃つごとに 0.05 度から 0.1 度になった(改悪)。
•CoF の回復は早くなる。
•レッグショット乗数 -0.1 を追加。(腰から上を狙って下さい)

G30 Vulcan–H
•最大ダメージは、220 から 167 へ減少した。
•最大ダメージ距離は、200m から 10m へ減少した。
•最小ダメージは、165 から 125 へ減少した。
•最小ダメージ距離は、500m から 65m へ減少した。
•静止時の CoF は、0.25 度から 0.5 度になった(改悪)
•CoF リコイルは、1 発撃つごとに 0.05 度から 0.1 度になった(改悪)。
•CoF の回復は早くなる。
•レッグショット乗数 -0.1 を追加。(腰から上を狙って下さい)


 CAS30 Tank Buster
・このアップデートでは大きな変更はありません。
・耐性変更とレッグショット・ペナルティ追加の調整だけです。

•最大ダメージは、500 から 334 へ減少した。
•最小ダメージは、250 から 143 へ減少した。
•レッグショット乗数 -0.1 を追加。(腰から上を狙って下さい)


 AP30 Shredder
・このアップデートでは大きな変更はありません。
・耐性変更とレッグショット・ペナルティ追加の調整だけです。

•最大ダメージは、375 から 250 へ減少した。
•最小ダメージは、225 から 143 へ減少した。
•レッグショット乗数 -0.1 を追加。(腰から上を狙って下さい)


 戦車砲
・戦車砲のダメージと耐性は、一貫したダメージ量を保つように調整されました。
・殆どのケースで、AP 弾と HEAT 弾は同じキル時間のままになるはずです。
・HE 弾は他の戦車砲に対して働きが貧弱なので、直撃ダメージが増加しました。

・Phalanx 砲台と基地ターミナルは、戦車砲弾に対する耐性が増加しました。
・Phalanx 砲台は、Magrider や Prowler と並ぶ耐性になります。
・殆どのケースのターミナルは、破壊する為に 2 発の戦車砲弾が必要になるでしょう。

・上記に関して、ダメージは以下の戦車砲のみ変更されています。
・Phalanx 砲台と基地ターミナルに対する物を除いて、キル時間は変更されないままです。

Lightning
•L100 Python HEAT
 ◦直撃ダメージは、1400 から 1275 へ減少した。
•L100 Python HE
 ◦直撃ダメージは、925 から 1000 へ増加した。
•L100 Python AP
 ◦直撃ダメージは、1540 から 1600 へ増加した。

Magrider
•Supernova PC
 ◦直撃ダメージは、1550 から 1410 へ減少した。
•Supernova Volatile PC
 ◦直撃ダメージは、1175 のまま変更されていません。
•Supernova Focused PC
 ◦直撃ダメージは、1785 から 1865 へ増加した。

Vanguard
•Titan-150 HEAT
 ◦直撃ダメージは、1750 から 1600 へ減少した。
•Titan-150 AP
 ◦直撃ダメージは、2000 から 2075 へ増加した。
•Titan-150 HE
 ◦直撃ダメージは、1300 のまま変更されていません。

Prowler
•P2-120 HEAT
 ◦直撃ダメージは、1100 から 1000 へ減少した。
•P2-120 AP
 ◦直撃ダメージは、1200 から 1250 へ増加した。
•P2-120 HE
 ◦直撃ダメージは、650 から 725 へ増加した。

Phalanx
•Spear
 ◦直撃ダメージは、1500 から 1550 へ増加した。

Liberator
•C150 Dalton
 ◦直撃ダメージは、1750 から 1825 へ増加した。


 戦闘機の機首銃調整(初期機銃とロータリー機銃)
・私達は、歩兵と重装甲に対するダメージを引き下げています。
・戦闘機の機銃を航空機と軽装甲に対して素晴らしい物にしたい。
・戦闘機の機銃は、歩兵と装甲ビークルのキル・リストで余りにも高い位置にいます。
・戦闘機には、それ等の目標を攻撃する為の他の武装選択肢があります。
・私達は、それ等武装の区別をキチンと付けたいのです。
・だから機首銃の基本ダメージを引き下げ、ビークル耐性を調整しています。
・殆どのビークル(航空機)に対して、キル時間は同じままになるでしょう。

・ダメージ減衰も幾つかの目標を念頭に調整されています。
・Walker のような他の武装がこれ等の新しいダメージ距離とより良く重なるようにして戦闘機の威力を発揮する新しい会敵距離をもたらし、上記目標と合わせて時間と共に上手く行くようにします。
・それは、初期機銃とロータリー機銃の間に更なる区別をもたらします。

・最後に、幾つか前のアップデートで再調整した機銃について収集したデータを基に、一部調整を行うでしょう。
・リロード時間は、各武装の時間ごとのダメージが近くなるように調整されました。
・これは、ロータリー機銃の一定時間ごとのダメージと初期機銃のそれが近くなる事を含みます。
・これは、高い耐久力を持つ中戦車、ギャラクシー、リベレーターのようなターゲットに対するロータリー機銃の有利性を取り除きます。
・私達はまた、モスキートの機首銃が全般的に他から抜き出ているので、マガジンサイズの有利性を低下させました。

歩兵へのダメージ低下へ対応する為に、戦闘機機首銃に対する全てのビークル耐性値は調整された。キル時間は、以下を除いてこれまでと近いままになるでしょう。
•Flash: 戦闘機に対するアーマーは、約 50 %増加した。
•Lightnings: 耐性は、約 20 %増加した。
•中戦車: 耐性は、約 20 %増加した。
•Phalanx 砲台: 耐性は、約 40 %増加した。
•MANA タレット: 耐性は、約 25 %増加した。


 初期機首機銃
・上記のように、各帝国機銃の歩兵に対するダメージは低下し、ダメージ減衰距離は短くなっています。
・リロード時間は、一定時間のダメージが皆近付くようわずかに調整されました。
・Reaver の最小ダメージは、他の帝国程は引き下げられていません。
・モスキートは他の帝国より抜き出ているので、マガジンサイズの有利性が引き下げられた。

Saron LC
 ◦最大ダメージは、340 から 220 へ減少した。
 ◦最小ダメージは、255 から 184 へ減少した。
 ◦最小ダメージ距離は、325 から 300 へ減少した。
 ◦レッグショット乗数 -0.1 を追加。(腰から上を狙って下さい)

M20 Mustang
 ◦最大ダメージは、340 から 400 から 250 へ減少した。
 ◦最大ダメージ距離は、225 から 230 へ増加した。
 ◦最小ダメージは、290 から 200 へ減少した。
 ◦最小ダメージ距離は、350 から 330 へ減少した。
 ◦リロード時間は、2.5 秒から 2.4 秒へ減少した。
 ◦レッグショット乗数 -0.1 を追加。(腰から上を狙って下さい)

M18 Needler
 ◦最大ダメージは、315 から 200 へ減少した。
 ◦最小ダメージは、245 から 167 へ減少した。
 ◦最小ダメージ距離は、325 から 300 へ減少した。
 ◦マガジンサイズは、75 から 70 へ減少した。
 ◦レッグショット乗数 -0.1 を追加。(腰から上を狙って下さい)


 ロータリー機首機銃
・上記のように、各帝国機銃の歩兵に対するダメージは低下し、ダメージ減衰距離は短くなっています。
・ダメージ減衰距離は、短くなっています。
・リロード時間は、これ等の武装と初期機銃の一定時間ごとのダメージがより匹敵するように調整されました。
・モスキートは他の帝国のロータリー機銃より抜き出ているので、マガジンサイズの有利性を低下させました。

Hailstorm Turbo Laser
 ◦最大ダメージは、360 から 230 へ減少した。
 ◦最大ダメージ距離は、125 から 100 へ減少した。
 ◦最小ダメージは、300 から 167 へ減少した。
 ◦最小ダメージ距離は、250 から 200 へ減少した。
 ◦リロード時間は、1.75 秒から 1.8 秒へ増加した。
 ◦レッグショット乗数 -0.1 を追加。(腰から上を狙って下さい)

Vortek Rotary
 ◦最大ダメージは、500 から 320 へ減少した。
 ◦最大ダメージ距離は、150 から 130 へ減少した。
 ◦最小ダメージは、425 から 210 へ減少した。
 ◦最小ダメージ距離は、275 から 230 へ減少した。
 ◦リロード時間は、2 秒から 2.25 秒へ増加した。
 ◦レッグショット乗数 -0.1 を追加。(腰から上を狙って下さい)

M18 Rotary
 ◦最大ダメージは、315 から 200 へ減少した。
 ◦最大ダメージ距離は、125 から 100 へ減少した。
 ◦最小ダメージは、200 から 143 へ減少した。
 ◦最小ダメージ距離は、270 から 200 へ減少した。
 ◦リロード時間は、2.25 秒から 2.5 秒へ増加した。
 ◦マガジンサイズは、50 から 45 へ減少した。
 ◦レッグショット乗数 -0.1 を追加。(腰から上を狙って下さい)


 他の変更

 C75 Viper
・小さな強化がなされた。
・ダメージタイプの変更によって、ビークルへの効果が増大するだろう。
・上の方で述べた戦車調整により依然としてダメージ値は低下しているので、Flak アーマーを着ていない歩兵を今後も確実に即死させるられるように爆風ダメージを増加させた。

 •直撃ダメージの耐性タイプは、7 番になった。(戦車砲)
 •ダメージは、475 から 400 へ減少した。
 •爆風ダメージは、550 から 600 へ増加した。


 Prowler アンカーモード
・データによると航空機へ当てるのが簡単になり過ぎていて、同様に射程が遠くまで伸び過ぎています。
・アンカーモードの弾速増加は、各ランクごとに 15/30/45/60 %から 7.5/15/22.5/30 へ減少しました。


 サンダラー
・サンダラーのダメージタイプ 4 番(ヘビーマシンガン)に対する耐性は、70 %から 75 %へ増加した。
・おおむね Basilisk のファイアレート変更への対応ですが、サンダラーはヘビーマシンガンに対して少し弱いので耐性を引き上げました。



AV Secondary Weapons
We are making adjustments on these weapons based on data to bring them more in line with each other (details next to each weapon below). In addition we want to make them less effective against infantry. To do that we are bringing the damage of these weapons down by approximately 66%. This will allow us to make flak armor more consistent and more effective against them. Vehicle resistances are being adjusted to make the damage against them the same.


E540 Halberd
The blast has been reduced to make it less effective against infantry (direct hits can still one shot non flak armor infantry). We are also adding some new acceleration mechanics to the weapon. We expect this to be a slight decrease in its effectiveness at sniping infantry and range. The harasser version has been tuned to do less damage than the tank version.

ES540 Halberd
•Direct hit damage reduced from 1500 to 1000
•Inner Blast damage radius reduced from 1 meter to 0.5 meters
•Inner Blast damage reduced from 750 to 450
•Launch speed set to 200 meters per second
•Within 1 second, the projectile will accelerate to max speed of 275 meters per second
ES540 Halberd–H
•Direct hit damage reduced from 1500 to 800
•Blast damage inner radius reduced from 1 meter to 0.5 meters
•Inner Blast damage reduced from 750 to 400
•Launch speed set to 200 meters per second
•Within 1 second, the projectile will accelerate to max speed of 275 meters per second
Enforcer ML85
The Enforcer slightly underperforms compared to the Halberd, Vulcan and Saron. So will be a damage increase against other vehicles (by not lowering it by 66%). We are also increasing its splash damage to be in line with the other weapons. Finally, we are also applying the new projectile acceleration mechanics to it. We expect this to be a slight decrease in its effectiveness at sniping infantry and range. The harasser version has been tuned to do less damage than the tank version.

Enforcer ML85
•Direct hit damage reduced from 700 to 500
•Inner Blast damage increased from 150 to 334
•Launch speed set to 200 meters per second
•Within 1 second, the projectile will accelerate to max speed of 300 meters per second
Enforcer ML65 - H
•Direct hit damage reduced from 650 to 450
•Inner Blast damage increased from 150 to 334
•Launch speed set to 200 meters per second
•Within 1 second, the projectile will accelerate to max speed of 300 meters per second
Saron HRB
The Saron is pretty close to where we like it. For now, the only change we are doing is adjusting the harasser version. It will require one more splash hit to kill if hitting with only inner splash damage.

Saron HRB
•Direct hit damage reduced from 425 to 284
•Inner Blast damage increased from 350 to 367
Saron HRB-H
•Direct hit damage reduced from 375 to 250
•Inner Blast damage reduced from 350 to 334
Armor Piercing Bullet Weapons
We are lowering the damage of these weapons to make them less effective against infantry. Vehicle resistance is being updated to be the same TTK with the following exceptions. These were cases we found that armor piercing bullets were too effective:
•Flash resistance to Armor Piercing Bullets increased: Adding about 0.25 seconds to TTK
•Lightning resistance to Armor Piercing Bullets increased: Adding about 1 second to the TTK on average.
•Phalanx Turret resistance to Armor Piercing Bullets increased: The phalanx turret now has tank level armor against AP Bullets (prowler/Magrider side armor specifically)
•MANA Turret resistance to Armor Piercing Bullets increased: Adding about 0.5 seconds to TTK
•Terminal resistance to Armor Piercing Bullets increased: Adding about 0.5 seconds to TTK
G30 Vulcan
Between the Halberd, Enforcer and Saron, the Vulcan is the highest performing, so in addition with lowering its damage against infantry, we are bringing the damage range in. The previous damage ranges were pushed far beyond what our data shows as the range the weapon is actually used in. As one of the changes to promote the Harasser getting closer, the Harasser version now matches the damage values of the tank version and instead the fall off damage is brought in closer.

G30 Vulcan
•Max damage decreased from 250 to 167
•Max damage range decreased from 200 to 10 meters
•Min Damage decreased from 175 to 125
•Min Damage range decreased from 500 to 130 meters
•Cone of Fire at rest is being increased from 0.25 degrees to 0.5 degrees
•Cone of fire recoil increased from 0.05 degrees per shot to 0.1 degrees
•Cone of Fire will recover faster
•Added a legshot multiplier of -0.1
G30 Vulcan–H
•Max damage decreased from 220 to 167
•Max damage range decreased from 200 to 10 meters
•Min Damage decreased from 165 to 125
•Min Damage range decreased from 500 to 65 meters
•Cone of Fire at rest is being increased from 0.25 degrees to 0.5 degrees
•Cone of fire recoil increased from 0.05 degrees per shot to 0.1 degrees
•Cone of Fire will recover faster
•Added a legshot multiplier of -0.1
CAS30 Tank Buster
No major adjustments here for this update. Just adjusting for resist change and adding a legshot penalty
•Max Damage decreased from 500 to 334
•Min Damage decreased from 250 to 143
•Added a legshot multiplier of -0.1
AP30 Shredder
No major adjustments here for this update. Just adjusting for resist change and adding a legshot penalty
•Max Damage decreased from 375 to 250
•Min Damage decreased from 225 to 143
•Added a legshot multiplier of -0.1
Tank Cannons
Tank cannon damage and resistance is being adjusted in order to keep damage numbers more consistent. Time to kill should remain the same with AP and HEAT in most cases. We think High Explosive rounds are performing too poorly when used against other tanks so they are getting a direct damage increase.

Phalanx Turrets and Facility Terminals are receiving increased resistance to tank shells. A Phalanx Turret is now equivalent to a side hit against a Magrider or Prowler. A terminal in most cases will require two tank rounds to destroy.

As mentioned above, damage is the only thing to change on the below tank cannons. TTK remains unchanged except against Phalanx Turrets and Facility Terminals:

Lightning
•L100 Python HEAT◦Direct hit damage reduced from 1400 to 1275

•L100 Python HE◦Direct hit damage increased from 925 to 1000

•L100 Python AP◦Direct hit damage increased from 1540 to 1600

Magrider
•Supernova PC◦Direct hit damage reduced from 1550 to 1410

•Supernova Volatile PC◦Direct hit damage remains unchanged at 1175

•Supernova Focused PC◦Direct hit damage increased from 1785 to 1865

Vanguard
•Titan-150 HEAT◦Direct hit damage reduced from 1750 to 1600

•Titan-150 AP◦Direct hit damage increased from 2000 to 2075

•Titan-150 HE◦Direct hit damage remains unchanged at 1300

Prowler
•P2-120 HEAT◦Direct hit damage reduced from 1100 to 1000

•P2-120 AP◦Direct hit damage reduced from 1200 to 1250

•P2-120 HE◦Direct hit damage increased from 650 to 725

Phalanx
•Spear◦Direct hit damage increased from 1500 to 1550

Liberator
•C150 Dalton◦Direct hit damage increased from 1750 to 1825

ESF Nose cannon adjustments (Default and Rotary)
We are lowering the damage they can do versus infantry and heavy armor. We want them to be excellent against air and light armor and they are just too high on the list of things killing infantry and armor. There are other weapons to pick on the ESF for those targets and we want to drive that distinction more. So we are lowering the base damage of nose cannons and adjusting vehicle resistances. Against most vehicles, the TTK will be the same.

Fall off damage is also being adjusted with a few goals in mind. It goes well with our above goal and over time, we will be adjusting other weapons like the Walker to better overlap with these new damage ranges, creating a better dynamic for ESF engagement ranges. Additionally, it provides further distinction between the default nose cannons and the rotary nose cannons.

Finally, we will be making some adjustments based on data gathered since the cannons were re-tuned several updates ago. Reload speeds are being adjusted to bring damage over time of each weapon closer to each other. This includes making the rotary damage over time closer to the default nose cannons. This removes an advantage the rotary has against high health targets such as MBTs, Galaxies and Liberators. We also found the Mosquito nose cannons in general were outperforming, so we are lowering their magazine size advantage.

To accommodate the lower damage versus infantry, the resistance value against “ESF nose cannons” for all vehicles needed to be adjusted. The TTK (time to kill) will remain close to live values with the exception of:
•Flash: Armor against ESF cannons increased about 50%
•Lightnings: Resistance increased about 20%
•MBTs: Resistance increased about 20%
•Phalanx Turrets: Resistance increased about 40%
•MANA Turrets: Resistance increased about 25%
Default Nose Cannons
As mentioned above, for each empire, damage is being lowered against infantry and the fall off damage range is being brought in. Reload speeds are being slightly tweaked to bring the damage over time closer together. The Reavers minimum damage is not lowered as much as the other empires. The Mosquito is outperforming the other empires so we are lowering its magazine size advantage.

•Saron LC ◦Max damage decreased from 340 to 220
◦Min damage decreased from 255 to 184
◦Min damage range decreased from 325 to 300
◦Added a legshot multiplier of -0.1

•M20 Mustang ◦Max damage decreased from 400 to 250
◦Max damage range increased from 225 to 230
◦Min damage decreased from 290 to 200
◦Min damage range decreased from 350 to 330
◦Reload speed reduced from 2.5 seconds to 2.4 seconds
◦Added a legshot multiplier of -0.1

•M18 Needler ◦Max damage decreased from 315 to 200
◦Min damage decreased from 245 to 167
◦Min damage range decreased from 325 to 300
◦Magazine size reduced from 75 to 70
◦Added a legshot multiplier of -0.1

Rotary Nose Cannons
As mentioned above, for each empire damage is being lowered against infantry. The fall off damage range was brought in. We are adjusting the reload speeds to better match damage over time between these weapons and the default nose cannons. The Mosquito is outperforming the other rotary cannons so we are lowering its magazine size advantage.
•Hailstorm Turbo Laser ◦Max damage decreased from 360 to 230
◦Max damage range decreased from 125 to 100
◦Min damage decreased from 300 to 167
◦Min damage range decreased from 250 to 200
◦Reload speed increased from 1.75 seconds to 1.8 seconds
◦Added a legshot multiplier of -0.1

•Vortek Rotary ◦Max damage decreased from 500 to 320
◦Max damage range decreased from 150 to 130
◦Min damage decreased from 425 to 210
◦Min damage range decreased from 275 to 230
◦Reload speed increased from 2 seconds to 2.25 seconds
◦Added a legshot multiplier of -0.1

•M18 Rotary ◦Max damage decreased from 315 to 200
◦Max damage range decreased from 125 to 100
◦Min damage decreased from 200 to 143
◦Min damage range decreased from 270 to 200
◦Reload speed increased from 2.25 seconds to 2.5 seconds
◦Magazine size reduced from 50 to 45
◦Added a legshot multiplier of -0.1

Other Changes
C75 Viper
Weapon could use a small buff. We are going to increase its effectiveness against vehicles a bit by changing its damage type. The tank adjustments noted above still cause the damage value to decrease, so we are also increasing its blast damage to ensure it can still 1 hit kill a non flak armor target.
•Direct hit damage is now on resist type 7 (tank shells)
•Damage reduced from 475 to 400
•Blast damage increased from 550 to 600
Prowler Anchored Mode
Data shows that anchored mode is extending the Prowlers range too far as well as making it too easy to hit aircraft. The projectile speed increase on Anchored mode is being reduced from 15/30/45/60% per rank, to 7.5/15/22.5/30%

Sunderer
Sunderer Resistance versus type 4 damage (heavy machine gun) increased from 70% to 75%. Mostly as a response to the Basilisk rate of fire change, but looking at data, the Sunderer is a bit too vulnerable to heavy machine gun damage and could the increase in resistance.



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