PlanetSide2 (プラネットサイド2) News Blog

2013年12月17日 Planetside2 パフォーマンス改善パッチ 02 (その2)

Server Downtime for PU02 December 17, 2013 9:30 AM PT (6:30 PM CET)
(公式フォーラムより)

PU02 パッチノート その2

 ビークル・バランス

 Harasser 調整
 Harasser は、戦場であまりに強過ぎる働きをしています。非常に速く、厚い装甲を持ち、良い武器の選択肢を持ち、走りながら修理さえ出来ます。

・スピードを使って接近する必要性と、報酬に見合うリスクを作り出す変更を加えます。
・殆どのハラッサー派生武装の射程は、短くなります。
・加えて対人ビークル武装は、(ハラッサーを含む)軽装甲タイプに対する強化を受けました。
・またこれ等の武装は一般的に高いファイアレートと速い弾速を得たので、より高速の目標に当てる事が出来ます。
・特定の武装変更詳細は、かなり後で個々の武器セクションにリストされています。

 Harasser ターボ
・現在のターボ設定値は、ターボを使って戦場へ突入し離脱する事が簡単過ぎます。
・だからターボ燃料回復を遅くし、毎秒の燃料消費量を増やしています。
・これにより常に使えるオプションでは無くなり、何時ターボを使うかの選択がより重要になるはずです。
 ・空の燃料が満タンになるまで、各ランク 30/25/20/15/10(秒)から 35/30/25/20/15(秒)掛かるようになります。
 ・満タンの燃料を完全に燃焼し尽くすまで、2.75 秒からおよそ 2.25 秒へ引き下げられました。

 Harasser ランブル・シートでの修理
・動きながら修理出来る利点は、余りに強力です。
・しかし、そのオプションが私達は好きです。
・だから、ランブルシートから修理する場合の効果を 30 %へ減らします。
・このレートでもランブルシートからの修理が役に立つ時がまだあると考えています。
・しかし、それは戦闘の渦中ではありません。

 コンポジット・アーマー
・コンポジット・アーマーは余りにも大きな利便性を与えていて、ディフェンス・スロットの他のアイテムを霞ませています。
・私達はランクごとのアーマーボーナスを、5/10/15/20 %から 2/4/6/8 %に減らしました。
・これにより、Harasser を破壊する為に必要な戦車砲弾が平均して 0.5 発分少なくて済みます。
・また、C4 耐性をコンポジット・アーマーから取り除きました。
・高速で動く Harasser へ C4 を当てるのは、元よりかなり難しいからです。
・この変化の結果次第では、更にコンポジットアーマー・基本アーマー値・他のディフェンススロットのアイテム調整があるかもしれません。

 基本アーマー
・基本アーマーと耐性値の調整は、「軽対戦車武装」に対する物だけです。
・私達は、これ等の武装を Harasser に対する強力な対抗武装群の一部にしたいのです。
・「軽対戦車武装」ダメージに対する Harasser の耐性値は、35 %から 0 %に引き下げられました。
・これは、Fury、Zepher、Bulldog の Harasser 本体に対するダメージを増加させます。
・Lightning C75 Viper もこのダメージタイプを使っていましたが、戦車砲弾タイプへ変更されました。(詳細は後述)


 ビークル・セカンダリー・対人武装調整
・私達は M20 Basilisk、M40 Fury、P525 Marauder、C85 Canister、Proton II PPA を、軽装甲に対して強くしました。軽装甲は、Flash、Harasser、ESF を含みます。

・加えて全ての Harasser 派生武装は、射程かダメージが減少しているでしょう。Flash 派生武装は、Harasser 派生武装に釣り合う形で調整されるでしょう。

・最後に、私達は武器を互いに調和するよう目指して努力しています。


 M12 Kobalt
・M12 は殆ど使用されていないので、Basilisk の対歩兵キル専門武装としてこの武器を定義したい。
・近距離のダメージを増加し、最小ダメージ距離を伸ばしています。
・加えて、ヘッドショットでダメージが増え、レッグショットでダメージが減るようにしています。
・最後に、バースト撃ちでさえより正確になるよう CoF を調整しています。
・しかし、押しっ放しだと少し集弾性は落ちます。
・これは M12 Kobalt を他の武装より卓越した物にして、全ての射程で良い働きをするはずです。
・Harasser の近接戦闘を促進する変更の一つとして、Harasser と Flash の Kobalt 派生タイプは、ダメージ減衰がすぐに起こります。

M12 Kobalt
•最大ダメージは、193 から 200 へ増加。
•最小ダメージ距離は、100 から 130 へ増加した。
•CoF 悪化開始は、0.25 から 0.2 度へ。(弾の散る範囲の広がり方が少し小さくなった)
•CoF の最大増加量は、0.25 から 0.5 度へ。(押しっ放しだと前より悪いので、指切り撃ち推奨)
•CoF 回復は速い。
•ヘッドショット乗数 2 を追加。
•レッグショット乗数 -0.1 を追加。(腰から上を狙って下さい)

M12 Kobalt-H
•最大ダメージは、193 から 200 へ増加。
•最小ダメージ距離は、100 から 65 へ減少した
•CoF 悪化開始は、0.25 から 0.2 度へ。(弾の散る範囲の広がり方が少し小さくなった)
•CoF の最大増加量は、0.25 から 0.5 度へ。(押しっ放しだと前より悪いので、指切り撃ち推奨)
•CoF 回復は速い。
•ヘッドショット乗数 2 を追加。
•レッグショット乗数 -0.1 を追加。(腰から上を狙って下さい)


 M20 Basilisk
・Basilisk の働きは適切です。
・しかし、私達は向上の余地があると感じています。
・特に発砲する時のフィーリングについてです。
・以下の変更は、Basilisk の特に近距離とビークルに対する全体的な向上です。
・ファイアレートの強化を受けたので武装の使用感は良くなり、もっと良く当たるように感じるでしょう。
・CoF の変更は、歩兵キル能力の一部、特にファイアレート増加と相殺する事を意図しています。
・Harasser の近接戦闘を促進する変更の一つとして、Harasser と Flash の Basilisk 派生タイプは、ダメージ減衰がすぐに起こります。

M20 Basilisk
•ファイアレートは、300 RPM から 400 RPM へ増加した。
•最大ダメージは、275 から 250 へ減少した。
•最大ダメージ距離は、75m から 10mへ減少した。
•最小ダメージは、200 から 167 へ減少した。
•最小ダメージ距離は、75m から 130m へ増加した。
•CoF 悪化開始は、0.5 度から 0.3 度へ減少した(改善)。
•CoF 最大増加量は、0.5 度から 0.7 度へ増加した(改悪)。
•CoF リコイルは、1 発ごとに 0.1 度から 0.125 度へ増加した(改悪)。
•CoF の回復は速い。
•レッグショット乗数 -0.1 を追加。(腰から上を狙って下さい)
•弾の補給は 1 チック 25 発から 60 発へ増加。 (サンダラー版は、100 発)

M20 Basilisk-H & F (Harrasser と Flash)
•ファイアレートは、300 RPM から 400 RPM へ増加した。
•最大ダメージは、275 から 250 へ減少した。
•最大ダメージ距離は、75m から 10mへ減少した。
•最小ダメージは、200 から 167 へ減少した。
•最小ダメージ距離は、75m から 60m へ減少した
•CoF 悪化開始は、0.5 度から 0.3 度へ減少した(改善)。
•CoF 最大増加量は、0.5 度から 0.7 度へ増加した(改悪)。
•CoF リコイルは、1 発ごとに 0.1 度から 0.125 度へ増加した(改悪)。
•CoF の回復は速い。
•レッグショット乗数 -0.1 を追加。(腰から上を狙って下さい)
•弾の補給は 1 チック 25 発から 60 発へ増加。


 M20 Drake
・Basilisk の航空機版にも一部同様の調整を施しました。
・この派生タイプのダメージ減衰は、戦闘機のダメージ減衰とより良く重なるように調整されました。

M20 Drake
•ファイアレートは、300 RPM から 400 RPM へ増加した。
•最大ダメージ距離は、150m から 250m へ増加した。
•最小ダメージ距離は、250m から 350m へ増加した。
•レッグショット乗数 -0.1 を追加。(腰から上を狙って下さい)
•弾の補給は 1 チック 25 発から 60 発へ増加。(Liberator 版)
•弾の補給は 1 チック 25 発から 100 発へ増加。 (Galaxy 版)


 M60-G Bulldog
・Harasser 版の為に違いを定めています。
・Sunderer 版は、直撃ダメージが増加しています。

M60-G Bulldog
•最大ダメージは、750 から 1000 へ増加した。

M60-G Bulldog-H
•変更無し。


 C85 Canister
・この武器の名前は変更されたので Enforcer ML と混乱しにくくなり、Marauder や PPA とより並ぶ物になるよう沢山の調整を受けた。
・範囲ダメージが無いので、最も高いダメージを叩き出す可能性を持ちます。
・ヘッドショット乗数の追加、最速の弾速、マガジンごとの追加弾数、追加散弾数、弾の拡散により一部散弾は狙いからこぼれる。
・Harasser の近接戦闘を促進する変更の一つとして、Harasser の C85 Canister 派生タイプは、ダメージ減衰がすぐに起こります。

C85 Canister
•“Enforcer C85 Modified” から “C85 Canister”へ武器名が変更された。
•新しい耐性タイプ: “Vehicle Shotgun (Canister)”
 ◦このダメージタイプは重装甲へダメージは入らないが、軽装甲へ良いダメージが入る。
 ◦Nanoweave と MAX Kinetic armor は、このダメージタイプを防御する。
•最大ダメージは、150 から 125 へ減少した。
•最大ダメージ距離は、40 から 12 へ減少した。
•最小ダメージは、125 から 80 へ減少した。
•最小ダメージ距離は、100m から 40m へ減少した。
•マガジンサイズは、5 から 8 へ増加した。
•マガジンサイズ・サートはセカンド・ランクが増えて、2 発追加する。
•弾薬容量は、100 から 160 へ増加した。
•弾薬容量サートは、ランクごとに 8 発増加する。
•ヘッドショット乗数 1.5 を追加。
•レッグショット乗数 0.1 を追加。(腰から上を狙って下さい)
•散弾数は、8 から 12 へ増加。
•弾速は、225 から 400 へ増加。
•弾への重力の影響は、1 から 7.5 へ増加した。

C85 Canister-H
•“Enforcer C85 Modified” から “C85 Canister”へ武器名が変更された。
•新しい耐性タイプ: “Vehicle Shotgun (Canister)”
 ◦このダメージタイプは重装甲へダメージは入らないが、軽装甲へ良いダメージが入る。
 ◦Nanoweave と MAX Kinetic armor は、このダメージタイプを防御する。
•最大ダメージは、150 から 125 へ減少した。
•最大ダメージ距離は、40 から 8 へ減少した。
•最小ダメージは、125 から 80 へ減少した。
•最小ダメージ距離は、100m から 30m へ減少した。
•マガジンサイズは、5 から 8 へ増加した。
•マガジンサイズ・サートはセカンド・ランクが増えて、2 発追加する。
•弾薬容量は、100 から 160 へ増加した。
•弾薬容量サートは、ランクごとに 8 発増加する。
•ヘッドショット乗数 0.5 を追加。
•レッグショット乗数 -0.1 を追加。(腰から上を狙って下さい)
•注文コードをよりユニークな 5963-466-855 へ置き換えた。
•散弾数は、8 から 12 へ増加。
•弾速は、225 から 400 へ増加。
•弾への重力の影響は、1 から 7.5 へ増加した。


 P525 Marauder
・軽装甲変更の一部として、私達は Marauder の軽装甲に対する効果を増加させたい。
・その為に Prowler 版の弾速を増加させ、より軽装甲へダメージが入る新しいダメージタイプにしました。
・しかし、重装甲(戦車)へはダメージが入りません。
・歩兵に対して Marauder は殆どの武器を上回るので、対人能力を引き下げるでしょう。
・私達は爆風ダメージを引き下げていて、爆風範囲を(VS の)PPA と匹敵する物にしています。
・Harasser の近接戦闘を促進する変更の一つとして、Harasser の P525 Marauder 派生タイプは、弾速増加は行われません。そしてダメージ減衰がすぐに起こります。

P525 Marauder
•新しい耐性タイプ: “Anti-Light Armor(対軽装甲)”
 ◦この耐性タイプは重装甲へダメージが入りませんが、軽装甲へ良いダメージが入ります。
 ◦Flak アーマーは、このタイプのダメージを防御します。
•最大ダメージは、150 から 350 へ増加した。
•内側の爆風ダメージは、450 から 334 へ減少した。
•内側の爆風ダメージ半径(最大爆風ダメージ範囲)は、2m から 1m へ減少した。
(BcB)。oO(外側の爆風範囲が爆風の届く最大距離ですが、内側から減衰します。現在は中心部で当てないと大抵の武装でカスダメージになります)
•マガジンサイズ・サートは、ランクごとに 1/3/4/5(発)から 1/2/3/4(発)に引き下げられた。
•弾速は、毎秒 125m から 150m になった。
•ファイアレートは、200 RPM から 171 RPM に減少した。

P525 Marauder-H
•新しい耐性タイプ: “Anti-Light Armor(対軽装甲)”
 ◦この耐性タイプは重装甲へダメージが入りませんが、軽装甲へ良いダメージが入ります。
 ◦Flak アーマーは、このタイプのダメージを防御します。
•最大ダメージは、150 から 315 へ増加した。
•内側の爆風ダメージは、450 から 334 へ減少した。
•内側の爆風ダメージ半径(最大爆風ダメージ範囲)は、2m から 1m へ減少した。
•マガジンサイズ・サートは、ランクごとに 1/3/4/5(発)から 1/2/3/4(発)に引き下げられた。
•ファイアレートは、200 RPM から 171 RPM に減少した。

 Proton II PPA
・軽装甲変更の一部として、私達は PPA の軽装甲に対する効果を増加させたい。
・その為に、より軽装甲へダメージが入る新しいダメージタイプにしました。
・しかし、重装甲(戦車)へはダメージが入りません。
・その他の点では、Proton II PPA のバランスは私達の望む物に近い。
・Basilisk や Canister に、より良く合うようにダメージ減衰を調整するでしょう。
・そして、内側の爆風ダメージ範囲を減少させます。
・私達は、実験的に弾の大きさを大きくして目立つ利便性があるかどうか試しています。
・Harasser の近接戦闘を促進する変更の一つとして、Harasser の Proton II PPA 派生タイプは、ダメージ減衰がすぐに起こります。

Proton II PPA
•新しい耐性タイプ: “Anti-Light Armor(対軽装甲)”
 ◦この耐性タイプは重装甲へダメージが入りませんが、軽装甲へ良いダメージが入ります。
 ◦Flak アーマーは、このタイプのダメージを防御します。
•最大ダメージは、275 から 235 へ減少した。
•最大ダメージ距離は、50m から 10m へ減少した。
•最小ダメージは、225 から 167 へ減少した。
•最小ダメージ距離は、150m から 75m へ減少した。
•内側の爆風ダメージ半径は、1.5m から 1m へ減少した。
•弾のサイズは、200mm から 30mm へ大きくなった。

Proton II PPA - H
•新しい耐性タイプ: “Anti-Light Armor(対軽装甲)”
 ◦この耐性タイプは重装甲へダメージが入りませんが、軽装甲へ良いダメージが入ります。
 ◦Flak アーマーは、このタイプのダメージを防御します。
•最大ダメージは、275 から 235 へ減少した。
•最大ダメージ距離は、50m から 10m へ減少した。
•最小ダメージは、225 から 167 へ減少した。
•最小ダメージ距離は、150m から 65m へ減少した。
•内側の爆風ダメージ半径は、1.5m から 1m へ減少した。
•弾のサイズは、200mm から 30mm へ大きくなった。


 M40 Fury
・Fury の働きは良い。
・しかし他の同様のオプションと比較して、より異なる選択にしたい。
・私達は直撃ダメージを増加させて、重装甲にもダメージが入るようにしたい。
・重装甲へのダメージは、以前よりも高いダメージになるでしょう。
・爆風範囲は、PPA や Marauder と匹敵する物になるでしょう。
・しかし、私達はマガジンサイズも増加させるでしょう。
・Harasser の近接戦闘を促進する変更の一つとして、Harasser と Flash の Fury 派生タイプは、戦車版よりも直撃ダメージが小さくなるよう調整されました。

M40 Fury
•直撃ダメージは、300 から 400 へ増加した。
•爆風ダメージは、550 から 334 へ減少した。
•内側の爆風ダメージ半径は、2m から 1m へ減少した。
•外側の爆風ダメージ半径は、4m から 3m へ減少した。
•マガジンサイズは、5 から 8 へ増加した。
•Flash 版の弾薬容量は、30 から 48 へ増加した。
 ◦弾薬容量サートは、ランクごとに 5 発から 8 発へ増加した。
(BcB)。oO(何故か Flash 版の説明がココにありますが、原文まま。というか戦車版の説明が抜けてる?)
•Sunderer 版の弾薬容量は、100 から 160 へ増加した。
 ◦弾薬容量サートは、ランクごとに 20 発から 8 発へ減少した。

M40 Fury-H & F
•直撃ダメージは、300 から 365 へ増加した。
•爆風ダメージは、550 から 334 へ減少した。
•内側の爆風ダメージ半径は、2m から 1m へ減少した。
•外側の爆風ダメージ半径は、4m から 3m へ減少した。
•マガジンサイズは、5 から 8 へ増加した。
•Harasser 版の弾薬容量は、75 から 120 へ増加した。
 ◦弾薬容量サートは、ランクごとに 15 発から 8 発へ減少した。



VEHICLE BALANCE
Harasser adjustments
The Harasser is performing too strongly on the battlefield. It’s very fast, has a good amount of armor, a good selection of weapons, and can even repair on the run.


We’re going to make changes that require the Harasser to use its speed to get closer to targets and create more risk versus reward. So, the range of most Harasser weapon variants is being lowered. In addition, anti-personnel style vehicle weapons are receiving buffs against light-armor. These weapons also generally have a higher RPM and faster projectiles so they are more capable of hitting a high speed target. Details on specific weapon changes are listed farther below in the individual weapons section.
Harasser Turbo
With current Turbo values it is too easy to use Turbo to easily get into and out of combat. So, we are lowering the regeneration and increasing the amount of fuel burned per second. This should make the choice on when to use the turbo more important and not an always available option.
•An empty tank now completely refills in 35/30/25/20/15 seconds up from 30/25/20/15/10 per rank
•A complete burn of a full tank of is now burned in approximately 2.25 seconds down from 2.75 seconds
Harasser Rumble Seat Repairs
Being able to repair on the move is too strong of an advantage, but we do like it as an option. So the effectiveness of repairs made from the rumble seat has been reduced to 30%. We think at this rate there will still be times where repairs from the rumble seat will be useful, but not while in the middle of combat.

Composite Armor
Composite Armor is also providing too much of a benefit and overshadows other defense slot items. We’re reducing the armor bonus granted per rank from 5/10/15/20% to 2/4/6/8%. This will on average cause the Harasser to take ½ less tank rounds to destroy. We also removed the C-4 resistance that composite armor grants, since it is already pretty difficult to hit a moving Harasser with them.
Based on the results of this change, there might be further modifications to composite armor, stock armor values, or other defense slot items.

Stock Armor

The only adjustment to stock armor and resistance values is reducing effectiveness against “light anti-tank weapons”. We want these weapons to be part of a group of weapons that are strong against the Harasser. Harasser resistance to “Light anti-tank” damage reduced from 35% to 0%. This gives the Fury, Zepher and Bulldog increased damage to the stock Harasser. The Lightning C75 Viper was also using this damage type but that has been changed to tank shells (details further down).


Vehicle Secondary Anti-Personnel Adjustments
We are adjusting the M20 Basilisk, M40 Fury, P525 Marauder, C85 Canister and Proton II PPA to be stronger light armor counters. Light Armor includes: Flash, Harasser, and ESF.

In addition, all Harasser variants will have either its range or damage reduced. Flash variants will be adjusted to match the Harasser variants.


And finally, we are working towards bringing the weapons more in line with each other.


M12 Kobalt

The M12 doesn’t get equipped very often so we want to further define this weapon from the basilisk as a superior infantry killer. We are increasing damage at close ranges and pushing out the minimum damage range. In addition, we are adding headshot and legshot multipliers. Finally, we are making adjustments to the cone of fire making it even more accurate in bursts, but a bit less accurate when held down. This should make the M12 Kobalt stand out more from other weapons and perform well at all ranges. As one of the changes to promote the Harasser getting closer, the Harasser & Flash variants of the weapon have their damage fall off occur sooner.

M12 Kobalt
•Max damage increased from 193 to 200
•Min damage range increased from 100 to 130
•Starting CoF reduced from 0.25 to 0.2 degrees
•Maximum CoF increased from 0.25 to 0.5 degrees
•CoF recovers quickly
•Added headshot multiplier of 2
•Added legshot multiplier of -0.1
M12 Kobalt-H
•Max damage increased from 193 to 200
•Min damage range decreased from 100 to 65
•Starting CoF reduced from 0.25 to 0.2 degrees
•Maximum CoF increased from 0.25 to 0.5 degrees
•CoF recovers quickly
•Added headshot multiplier of 2
•Added legshot multiplier of -0.1
M20 Basilisk
The Basilisk performs decent, but we feel there is some room for improvement, especially just how it feels when firing it. The below changes should be an overall improvement for the Basilisk especially at close range and against vehicles. It is receiving a rate of fire buff so that using the gun feels better and it feels like it hits more often. The CoF changes are intended to offset some of its infantry killing capability, especially with its rate of fire increase. As one of the changes to promote the Harasser getting closer, the Harasser & Flash variants of the weapon have their damage fall off occur sooner.

M20 Basilisk
•Fire rate increased from 300 RPM to 400 RPM
•Max damage reduced from 275 to 250
•Max damage range reduced from 75 to 10 meters
•Min Damage reduced from 200 to 167
•Min damage range increased from 75 to 130 meters
•Starting cone of fire reduced from 0.5 degrees to 0.3 degrees
•Maximum cone of fire increased from 0.5 degrees to 0.7 degrees
•Cone of Fire Recoil increased from 0.1 degrees per shot, to 0.125 degrees
•Cone of fire recovers quickly
•Added legshot multiplier of -0.1
•Ammo resupply now grants 60 rounds per tick up from 25 (100 on Sunderer version)
M20 Basilisk-H & F
•Fire rate increased from 300 RPM to 400 RPM
•Max damage reduced from 275 to 250
•Max damage range reduced from 75 to 10 meters
•Min Damage reduced from 200 to 167
•Min damage range increased from 75 to 60 meters
•Starting cone of fire reduced from 0.5 degrees to 0.3 degrees
•Maximum cone of fire increased from 0.5 degrees to 0.7 degrees
•Cone of Fire Recoil increased from 0.1 degrees per shot, to 0.125 degrees
•Cone of fire recovers quickly
•Added legshot multiplier of -0.1
•Ammo resupply now grants 60 rounds per tick up from 25
M20 Drake

Being the air borne version of the Basilisk, we made some similar adjustments. The fall off for this variant is being adjusted to be to better overlap with ESF fall off damage.

M20 Drake
•Fire rate increased from 300 RPM to 400 RPM
•Max damage range increased from 150 to 250 meters
•Min damage range increased from 250 to 350 meters
•Added legshot multiplier of -0.1
•Ammo resupply now grants 60 rounds per tick up from 25 (Liberator version)
•Ammo resupply now grants 100 rounds per tick up from 25 (Galaxy version)
M60-G Bulldog
For now, we are just defining a difference for the Harasser version. The direct hit damage is increasing for the Sunderer variant.

M60-G Bulldog
•Max damage increased from 750 to 1000
M60-G Bulldog-H
•No changes
C85 Canister
This weapon has been renamed so there is less confusion with the enforcer ML and it is receiving lots of adjustments to bring it more in line compared to the Marauder and PPA. While it lacks splash damage it has the highest potential damage output, is receiving headshot multipliers, has the quickest projectile, receiving additional ammo per magazine, receiving additional pellets per shot, and the pellet spread should allow for some slop in aiming. As one of the changes to promote the Harasser getting closer, the Harasser variant of this weapon has its damage fall off occur sooner.

C85 Canister
•Renamed from “Enforcer C85 Modified” to “C85 Canister”
•Now on a new Resist Type: “Vehicle Shotgun (Canister)”◦This resist type does no damage to heavy armor, but does good damage to light armor.
◦Nanoweave and MAX Kinetic armor protects against this damage type

•Max Damage lowered from 150 to 125
•Max Damage Range decreased from 40 to 12
•Min Damage decreased from 125 to 80
•Min Damage Range decreased from 100 to 40 meters
•Magazine size increased from 5 to 8
•Magazine size certification now has a second rank that adds 2 rounds
•Ammo Capacity increased from 100 to 160
•Ammo Capacity certifications now grant 8 rounds per rank
•Added headshot multiplier of 1.5
•Added legshot multiplier of 0.1
•Pellet count increased from 8 to 12
•Projectile speed increased from 225 to 400
•Projectile gravity increased from 1 to 7.5
C85 Canister-H
•Renamed from “Enforcer C85 Modified-H” to “C85 Canister-H”
•Now on a new Resist Type: “Vehicle Shotgun (Canister)”◦This resist type does no damage to heavy armor, but does good damage to light armor.
◦Nanoweave and MAX Kinetic armor protects against this damage type

•Max Damage lowered from 150 to 125
•Max Damage Range decreased from 40 to 8
•Min Damage decreased from 125 to 80
•Min Damage Range decreased from 100 to 30 meters
•Magazine size increased from 5 to 8
•Magazine size certification now has a second rank that adds 2 rounds
•Ammo Capacity increased from 100 to 160
•Ammo Capacity certifications now grant 8 rounds per rank
•Added headshot multiplier of 0.5
•Added legshot multiplier of -0.1
•Reversed the order of digits to make this code more unique 5963-466-855
•Pellet count increased from 8 to 12
•Projectile speed increased from 225 to 400
•Projectile gravity increased from 1 to 7.5
P525 Marauder
As part of the light armor changes we want to increase the Marauders effectiveness against light armor. For that, we are going to be increasing its projectile speed on the tank version and it is now on a new damage type that will do more damage against light armor, but no damage to heavy armor. Against infantry, the Marauder outperforms most weapons, so we are going to tone its anti-personnel capabilities down. We are lowering the blast damage and matching the blast size ranges with the PPA. As one of the changes to promote the Harasser getting closer, the Harasser variant of this weapon is not receiving the projectile speed increase, and will do less damage.

P525 Marauder
•Now on a new Resist Type: “Anti-Light Armor”◦This resist type does no damage to heavy armor, but does good damage to light armor.
◦Flak Armor protects against this kind of damage

•Max Damage increased from 150 to 350
•Inner Blast damage reduced from 450 to 334
•Inner Blast damage radius reduced from 2 to 1 meters
•Magazine Size certifications now grant 1/2/3/4 rounds per rank down from 1/3/4/5
•Projectile Speed increased from 125 to 150 meters per second
•Fire rate decreased from 200 RPM to 171 RPM
P525 Marauder-H
•Now on a new Resist Type: “Anti-Light Armor”◦This resist type does no damage to heavy armor, but does good damage to light armor.
◦Flak Armor protects against this kind of damage

•Max Damage increased from 150 to 315
•Inner Blast damage reduced from 450 to 334
•Inner Blast damage radius reduced from 2 to 1 meters
•Magazine Size certifications now grant 1/2/3/4 rounds per rank down from 1/3/4/5
•Fire rate decreased from 200 RPM to 171 RPM
Proton II PPA
As part of the light armor changes we want to increase the PPAs effectiveness against light armor. For this, we are placing it on a new damage type that does extra damage to light armor, but no damage to heavy armor. Otherwise, the Proton II PPA is close to where we would like. We’re going to bring in the fall off damage ranges to better match the Basilisk and Canister, and reduce the inner blast damage radius. We are also experimenting with increasing its projectile size to see if that provides any noticeable benefit. As one of the changes to promote the Harasser getting closer, the Harasser variant of this weapon has its fall off damage occur sooner.

Proton II PPA
•Now on a new Resist Type: “Anti-Light Armor”◦This resist type does no damage to heavy armor, but does good damage to light armor.
◦Flak Armor protects against this kind of damage

•Max damage decreased from 275 to 235
•Max damage range decreased from 50 to 10 meters
•Min damage decreased from 225 to 167
•Min damage range decreased from 150 to 75 meters
•Blast inner radius reduced from 1.5 meters to 1 meter
•Projectile size increased to 200mm up from 30mm
Proton II PPA - H
•Now on a new Resist Type: “Anti-Light Armor”◦This resist type does no damage to heavy armor, but does good damage to light armor.
◦Flak Armor protects against this kind of damage

•Max damage decreased from 275 to 235
•Max damage range decreased from 50 to 10 meters
•Min damage decreased from 225 to 167
•Min damage range decreased from 150 to 65 meters
•Blast inner radius reduced from 1.5 meters to 1 meter
•Projectile size increased to 200mm up from 30mm
M40 Fury
The Fury performs well, but we want the fury to be a more distinct choice compared to other similar options. We’re going to do this by allowing increasing its direct hit damage and allowing that to do damage to heavy armor. The damage it can do to heavy armor will be higher than what it could do previously. Its blast radius will be brought to match the PPA and Marauder, but we will also increase its magazine size. As one of the changes to promote the Harasser getting closer to targets, the Harasser and Flash variant is adjusted to do less direct damage than the tank version.

M40 Fury
•Direct damage increased from 300 to 400
•Blast damage reduced from 550 to 334
•Blast damage inner radius reduced from 2 meters to 1 meter
•Blast damage outer radius reduced from 4 meters to 3 meters
•Magazine size increased from 5 to 8
•Ammo Capacity for Flash increased from 30 to 48◦Certifications increased to 8 per rank up from 5

•Ammo Capacity for Sunderer increased from 100 to 160◦Certifications decreased to 8 per rank up from 20

M40 Fury-H & F
•Direct damage increased from 300 to 365
•Blast damage reduced from 550 to 334
•Blast damage inner radius reduced from 2 meters to 1 meter
•Blast damage outer radius reduced from 4 meters to 3 meters
•Magazine size increased from 5 to 8
•Ammo Capacity for the Harasser version increased from 75 to 120◦Certifications decreased to 8 per rank down from 15



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