PlanetSide2 (プラネットサイド2) News Blog

2013年12月17日 Planetside2 パフォーマンス改善パッチ 02 (その1)

Server Downtime for PU02 December 17, 2013 6AM PT (1PM CET)
(公式フォーラムより)

 PU02 パッチノート その1(長いので幾つかに分けます)

 パフォーマンス

・Esamir 大陸のオブジェクト最適化:全体のオブジェクト数やオブジェクトごとのポリゴン数や沢山のユニーク・オブジェクトを最適化した。これは、Indar 大陸のように同じ環境のままでパフォーマンス向上をプレイヤーへもたらすでしょう。

・Physics 最適化:私達は、ゲーム内のプレイヤーと乗物の処理をより効率的にする為、サーバーとクライアントの様々な面でシミュレート方法を変更しました。

・クライアント・メモリー最適化:アニメーションは、品質を下げる事無く全体的なコストを低減する幾つかの重大な作業を施されました。多くのプレイヤーごとのアニメーションコストは、遠くにいるプレイヤーに対し引き下げられました。

・クライアント・クラッシュ修正の追加。

・UI:GUI の最初のスパイク(一時的に重くなる)低減と動的イメージ・ローディングの最適化。(4+ms の断続的スパイクの 50 %超を取り除きました)

・UI:ロードアウト・ページのデータ処理を最適化。


 バランス

・歩兵と乗物のバランスに大きな変更が施されました。これ等の変更は、パッチノートの最後のセクションにリストされていて、10000 単語を超えます。


 ホリデー

・来る数週間、Esamir 大陸の極寒の荒地に散在する雪だるまを全域で見掛けるかもしれません。これ等の楽しくて無害な者達は、破壊する事でかなり良い経験値が貰えます。また彼等を十分にライトアップすれば、スペシャルな報酬を獲得出来るかもしれません。更に、レアなゴールデン雪だるまを見付ける為に、目を凝らし続けて下さい。非常に独占的な報酬を与えてくれます。もし見付けたら、他の分隊員から取られる前に確実にゲットして下さい。

・Nanite Systems 社は、新しいピストルのため熱心に取り組んでいます。そのピストルでシルバーメダルを取ると、スペシャルタイトルがアンロックされるでしょう。

・新しいホリデー迷彩とデカールに加えて、12 月 18 日から 1 月 1 日まで、私達はある大規模なセールをゲーム内で実施するでしょう。

・その 2 週間中は日替わりで、マーケットプレースの新しいカテゴリー(「ショットガン」や「ヘルメット」など)において 50 %割引で販売されるでしょう。加えて、全ての「Items of the Day」は、元の値段に関係無く 99sc になるでしょう。そして、メンバーシップ専用の「Item of the Day」は、1sc になるでしょう。だから、毎日ログインしてどんな良い物も見逃さないようにしてね!

・今回のホリデーシーズンでは、あなたの敵へ C4 の贈物を必ず届けてあげてね!


 デポ

・幾つかの歩兵武器の迷彩範囲が修正された。
・Razor fin アタッチメントは、夜に色が剥げているようにはもう見えないでしょう。
・幾つかの乗物アタッチメントの迷彩範囲とレベルオブディテールは調整された。
・VS 歩兵武器の迷彩範囲はより広がった。
・武器迷彩は、もうスロット内の全ての武器へ適用されません。選択された一つだけに適用されるでしょう。
・MAX 武器の迷彩強度を 100 %へ増加し、適用範囲をより追加しました。
・幾つかのスコープのポイントコストを引き下げて、新しいキャラクターが武器を使い始める際、早期にカスタマイズして貰えるようにしました。


 戦闘

・設置物は、もう地面へめり込みません。
・スポーン・ビーコンは、もう基地の壁の中へ設置出来ません。
・プレイヤーが、MAX として分隊デプロイ出来ていたバグを解消した。
・100m 以下だと落下ダメージが入っていなかった問題を修正した。
・NC スコープの拡大は、それ等のラベルと適正に合います。
・AV タレットの衝突判定は、形状とより良く合います。
・幾つかの TR カービンのアイアンサイト中のリコイル・アニメーションは、小さくなった。
・VR ゾーンでアンロックした特定のアイテムが、主戦場でも使える問題を解消した。


 乗物

・対戦車地雷が乗物によって起爆した時は、より確かに爆発するはずです。
・Liberator が、バイオ基地のドームを貫通して内部のプレイヤーをキルしていた問題を修正した。
・VS 地雷ガードは、敵味方を混乱させる表示はもうしません(NC カラーにならない)
・Horn of Liberty は、適切にアカウントワイドでアンロックされます。
・サイズのデカールは、適正に表示されます。
・フードオーナメントは、バンパーと組み合わされた時でも表示されるはずです。
・コックピットガラスは、全て修正されたはずです。


 アニメーション

・スポーンビーコン・アニメーションの問題を修正した。
・アイアンサイト・アニメーションを向上した。
・エンジニアの使うタレットは、より正確なアニメーションになるはずです。
・蘇生アニメーションは、より確実に動くはずです。
・航空機の着陸用車輪が、間違った位置で止まる問題を修正した。


 その他

・時折、サーバーがダウンした時にプレイヤーがワールドへ残っています。それはもう起こりません。
・サンダラーの近接修理ホログラムが、間違って表示される事はもうありません。
・WindowsXP でゲームを起動した時に、しばらくの間ワールドへ変な色が着いている問題を修正した。
・ウィンドウ・リサイズと初期化に関連してバグやエラーを起こしていた幾つかの問題を修正した。
・複数のモニターで動かせるはずだが、注意としてまだこのモードの UI ウィンドウ調整はサポートしていない。
・AMD グラフィックカードの特定のパーティクルで起こるグラフィック破損問題は修正された。
・ステーションキャッシュの引き落とし無しに誤って購入された一部アカウントグループのアイテムは削除されました。


 通常スポーン選択肢

通常のスポーン選択肢は以下を含むように増加した。
 ・Lattice リンク上の最も近い小アウトポスト。
 ・Lattice リンク上の最も近い大アウトポスト。

・これはパイロットやその他の方が、一つ以上味方のテリトリーから離れた場所へ降りて良いスポーン選択肢が無くて身動きが取れない状況を軽減するはずです。この変更は既に利用出来る最も近い大型基地に加えて、最も近い大小アウトポストを提供する物です。これにより最前線に参加するか、後退して大きな基地からまた乗物を出すか、どちらでも可能になるはずです。覚えておいて欲しいのは、最も近いというのは Lattice リンク上の距離です。直線距離ではありません。

・あなたは、どこの大陸にいるかに関わらずどのワープゲートでもデプロイ出来ます。


 分隊長インジケーター

・分隊長が占領目標ポイントを作れる機能を追加した。これは分隊員に見える HUD 上のオブジェクト・インジケーターとなる矢印を追加するでしょう。インジケーターを設定する為に占領ポイントをターゲットしながら、スポットボタンを押し続けて(「 Q 」が初期設定)クイックメニューを出して下さい。

・分隊長は、クイックメニューを使った主要分隊ターゲットの設定アビリティの為にもうサートは必要ありません。

・以前、分隊リーダーシップ・サートツリーにある Squad Objectives サートを取得したプレイヤーは、30 サートポイントが返還されるでしょう。


 UI

・占領ポイントの占領進捗バーは、2 秒ごとでは無く 5 秒ごとに更新されます。
・Objectives は、画面端に固定されます。
・あなたがタイトルをアンロックした時は、何時でも告知を受け取るでしょう。
・頭上アイコン UI を切った時は、もう 1 度隠されるでしょう。
・Window モードでもフルスクリーンでも VSync が可能です。
・あらゆるゲームセッションで、最初に開いても大陸マップが速くロードされるはずです。
・Commissioner の派生タイプ(特典ピストルかな?)は、サートメニューリストにもう表示されないはずです。
・UI の幾つかのソーシャル画面上でネームとランクの並べ替え機能が一部追加された。
・マップ検索は、キャラクター変更後に二重の結果をもう出しません。
・サンダラーアイコンが良くない場所に表示される問題を解消した。


 ワールド

・ワープゲートはローテーションされた。

・Freyr アンプステーション基地はアップデートされた。複数の占領ポイントが追加された。各占領ポイントは、近くのスポーンルームに紐付けされている。スポーンのサンダラーへの依存を減らす事によって、Freyr 基地での激しい歩兵戦を促進するはずです。

・バイオ基地のペインフィールドが、占領状況に正しく従うよう調整された。
・VR トレーニングゾーンのミニマップが時折真っ黒になる事はもうありません。
・VR トレーニングゾーンに真っ黒な地形はもうありません。

(BcB)。oO(進捗度、7 ページ中 1 ページ。続きは明日)



Downtime Start: 6 AM PT (1 PM CET)
Downtime ETA: 90 Minutes

PU02 Patch Notes
Performance:
•Esamir Object Optimization. We optimized the number of unique objects, overall object count, and polygons per object on Esamir. This will give players the same environment based performance increases they see on Indar.
•Physics Optimization – We have changed the way we simulate various aspects of the server and client to more efficiently process players and vehicles in the game.
•Client Memory Optimization – Animations have gotten some serious work to reduce their overall cost without reducing quality. Many per-player animation costs are reduced for players at a distance.
•Additional client crashes fixed.
•UI – Optimized dynamic image loading and processing to reduce GUI advance spikes ( eliminates over 50% of the intermittent 4+ms spikes we were seeing )
•UI - Optimized data processing on the loadout pages
Balance:

Significant changes have been made to infantry and vehicle balance. These changes are listed in the last sections of the patch notes and are over 10,000 words.


Holidays:
•Over the next few weeks you may come across some snowmen scattered across the frozen wasteland of Esamir. These jolly and harmless fellows can be blown up for a nice chunk of XP, and, if you can light up enough of them you may earn a special reward. Also, keep your eye out for a rare blinged out Golden Snowman who gives a very exclusive reward. If you see one, make sure you get it before your squadmates do!
•Nanite Systems has been hard at work on a new pistol. Get a silver medal with it and you will unlock a special title.
•In addition to new holiday camos and decals, from the 18th of December through the 1st of January we will be having some huge sales in game.
•Each day during those two weeks a new category in the marketplace (such as "shotguns" or "helmets") will be on sale for 50% off. In addition all Items of the Day items will be 99SC regardless of their original cost, and Members Only Item of the Day items will be 1SC, so make sure you log in every day and don't miss out on anything good!
•Make sure to give your enemies the gift of C4 this holiday season!
Depot:
•Fixed camo coverage on several infantry weapons
•Razor fins attachment will no longer appear washed out at night
•Camo coverage and LOD adjustments to several vehicle attachments
•VS infantry weapons now have more camo coverage
•Weapon camos will no longer be applied to all the weapons in the slot; they will apply to just the one selected
•Increased the intensity of camo to 100% and added more coverage on MAX weapons
•Lowered the cert point cost of some optics on starting weapons to let new characters customize their weapon earlier.
Combat:
•Deployables should no longer sink into the ground
•Spawn Beacons can no longer be placed inside facility walls
•A bug allowing players to squad deploy as MAXs has been addressed
•Fixed an issue with fall damage not registering at heights below 100m
•NC scope’s magnification now correctly matches their labels
•AV turrets collision better matches the geometry
•Recoil animations while in iron sights have been toned down on several TR carbines
•Resolved an issue where certain items could be unlocked in the VR zone for use in the main world
Vehicles:
•Tank mines should explode more reliably when activated by vehicles
•Fixed an issue where the Liberator could bypass the Biodome geometry and kill players inside
•VS Mine guard is no longer displaying confusing allegiances (NC colors)
•Horn of Liberty should now properly unlock account wide
•Decals should display correctly on scythes
•Hood ornaments should now display when used in combination with bumpers
•Cockpit glass should all be fixed now
Animation:

•Fixed an issue with Spawn Beacon animation
•Improved iron sights animations
•Engineers using turrets should now have more accurate animations
•Revive animations should play more reliably
•Fixed an issue where landing gear on flying vehicles would end up in the wrong position
Misc:
•Occasionally, players would end up remaining in the world when servers were brought down; that should no longer occur
•Proximity repair hologram on the Sunderer should no longer appear incorrectly
•Fixed an issue where launching the game on Windows XP could cause the world to tint an odd color for a period of time
•Fixed a few issues relating to window resizing and initialization that could cause bugs and errors
•Running with multiple monitors should be tolerable now, but note that we don’t yet support UI window adjustments in this mode
•Fixed a graphical corruption issue that could occur with certain particles on AMD graphics cards
•A small group of accounts have had items removed that were incorrectly purchased without subtracting Station Cash.
Standard Spawn Options:
•Increased standard spawn options to include:◦Nearest Small outpost by lattice links
◦Nearest Large outpost by lattice links

•This should alleviate situations where pilots and others are downed more than one region away from a friendly territory and are stuck with no good spawn options. This change will offer the nearest small outpost and nearest large outpost in addition to the nearest major facility that is already available. This should allow those players to either join the nearest front or fall back to spawn another vehicle at a larger facility. Please note that the distance is by lattice-links, not as the crow flies.
•You can now deploy at any warpgate regardless of your current continent.
Squad Leader Indicators:
•Functionality for a squad leader to mark a cap point has been added. This will add arrows to the objective indicator on the HUD that your squadmates can see. Hold the spot button down (q by default) to bring up the quick menu while targeting a capture point to set the indicator.
•Squad leaders no longer have to cert into the ability to set a primary squad target using the Q menu (QAM)
•Players who previously purchased the Squad Objectives certification from the squad leadership certifications tree will be refunded the 30 CP cost
UI:
•Capture point capture progress bars should now update every .5 seconds instead of every 2 seconds
•Objectives are now clamped to the edge of the screen
•You will now receive a notification whenever you unlock a title
•When turning off your UI the overhead icons will once again hide
•Enable VSync whether windowed or fullscreen mode
•Continent map should load faster the first time you open it every game session
•Commissioner variants should no longer appear in the Certs menus
•Added some functionality to sort by name and rank on several social screens in the UI
•Map searching will no longer produce double results after swapping characters
•Addressed an issue where Sunderer icons could display in bad locations
World:
•Warpgate rotation
•Freyr Amp Station update. We've added multiple cap points to the Freyr Amp Station. Each cap point is tied to a nearby spawn room. By reducing the reliance on Sunderers for spawning, this should facilitate some fierce infantry battles at Freyr.
•Adjusted Biolab pain fields to follow capture status correctly
•VR Training zone minimap should no longer appear as black occasionally
•VR Training zone should no longer have black terrain



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  1. 2013/12/17(火) 23:01:17|
  2. Update Notes
  3. | コメント:2
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コメント

おつかれさまです
  1. 2013/12/18(水) 00:06:05 |
  2. URL |
  3. 名も無きクローカー #-
  4. [ 編集 ]

Re: タイトルなし

> おつかれさまです

Thx!
  1. 2013/12/18(水) 19:41:52 |
  2. URL |
  3. ABCats #-
  4. [ 編集 ]

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