PlanetSide2 (プラネットサイド2) News Blog

12 月 3・4 日分、1周年記念  質疑応答 残り6人分

We are the Planetside 2 dev team, Ask Us Anything!
(Reddit フォーラムより。6 人がファンの質問に答えています。要約します。個々のリンクは省略します)

 Ryan Wells - Producer - Raxxyl

 サーバー人口の上限を少なくしてる?
Server population caps are occasionally adjusted to respond to server performance issues. As we're constantly making changes to the game, there is always a chance that server performance can be affected and this is a tool we have to use until the issues can be properly identified and addressed. In the case of OMFG where we took apart many major aspects of the game, we noticed server performance took a little bit of a hit and have been putting out improvements since. We will ratchet the numbers back up over time but may have to make reductions in the future should issues arise.
・サーバー人口上限は、時折サーバー・パフォーマンス問題に応じて調整されます。
・私達は常にゲームへ変更を加えているので、サーバー・パフォーマンスへ影響を与える可能性が常にあり、問題をキチンと確認し解消するまで人口抑制手段を用いないとなりません。
・ゲームの主要な部分を分解した最適化のケースでは、サーバーパフォーマンスへ少し影響している事に気付いて向上させるために上限を下げました。
・私達は時間を掛けて次第に上限を元へ戻しますが、将来問題が起こるような事があれば上限を下げねばならないかもしれません。

 通常のゲームアップデート・サイクルへ戻るのは何時?
Early next year.
 来年の早期に。


 Adam Clegg - Level Designer - arclegger

 プラネットサイド1にあったようなクリスマス帽子は?
Stay tuned for Xmas this year, it wont be hats but it will be something!
・今年のクリスマスを楽しみにしててね。帽子は無いだろう。しかし、何かがあるよ!

(Higby の質問にあった)壁が多くてイライラするという意見へ
There's a big difference between Wall and blockade. We definitely aren't using walls like we did on Esamir where they completely isolated everything from both sides of it, but we are using walls still as both a blockade where we don't want something to be able to go through it and as foundation to place things on top of it.
・壁と封鎖壁の間には大きな違いがあります。
・Amerish 大陸の新しいデザインでは、Esamir 大陸のように攻撃・防衛の両サイドの全てを完全に分離するような壁の使い方はしていません。
・しかし、依然として通り抜けて欲しくない物を封鎖するためと、その上に何かを置くための土台として壁を使用しています。


 Alex Hoffman - Associate Programmer - muldoonx9

 PS4 版は何時?
2014
 2014年だよ。

 PS4 版の解像度やフレームレートは?
TBD.
 未定。

 PC 版と PS4 版のクロスプラットフォームは?
Personally I don't want this. For one, you'd have people who are fully certed mobbing the new people, and that wouldn't be fun. Also K+M would be too much for the PS4 players. So I'd like to keep it separate for fairness reasons.
・個人的には、これを望んでいない。
・新人達はサートを大量にアンロックした人達の餌食になり、それは楽しい事では無い。
・キーボードとマウスを使用する事は、PS4 プレイヤーにとってハードルが高い。
・だから両者は別のサーバーへ住み分け続ける方が好ましい。
(BcB)。oO(あくまで一人のプログラマーの意見なので、SOE の公式決定という訳ではありません。しかし、以前 Higby のインタビューでパッド操作に最適化された UI を持つ PS4 向けサーバーを置き、そこへキャラ移動という形で PC 版ユーザーが参加出来る可能性を語っていました)

 PS4 版は、エイムアシストがある?
Pretty sure to there is going to be some aim assist, but that's probably it.
・エイムアシストのような物があるだろうと確信しています。
・多分ね。

 ミステリーボックス(テスト)って何?
I honestly don't know anything about the mystery bundle. I haven't done any coding on marketplace for anything like that in a bit. The TEST could mean it's a designer testing it out.
・正直に言って、何も知らないんだよ。
・それに関するコーディングはマケプレで一切やってない。
・テストって言うのは、デザイナーがテスト中って意味じゃないかな。


 Amit Patel - UI Lead Programmer - TheRedDotter

 個人的に導入したい物は以下になります。
Some of the things that I would personally like to implement are:
•sorting player #s intra-squad
•drawing on the map with playback
•RTS-style unit selection and commands on the map
•banning from platoon, not just kick
•cycling squad list on HUD to show other squads, also allow member management / sorting from HUD

・分隊内において、プレイヤーナンバーでの並べ替え。
・マップへの書き込みと保存。
・マップ上において、RTS スタイルのユニット選択と命令。
・キックだけで無く、小隊からのバン。
・HUD 上において、サイクル表示方式の分隊リストにより他の分隊を表示。また、HUD からのメンバーマネージメント。

 アウトフィット・ページの今後
We are going to be doing a pass on outfit functionality soon. Right now, we pretty much have the bare bones to create and manage an outfit, but we definitely want to do more to give you all a better social experience. We want to put in things such as:
•outfit decals
•recruitment page
•ratings
•progression
•news / events feed
•outfit base ownership

・もうすぐアウトフィット機能のパス(通し検分)を行うだろう。
・現在、アウトフィットの作成とマネージメントをする主要な物は殆どあります。
・しかし、より良いソーシャル体験を皆さんへもたらしたいのです。
・以下のような物を追加したい。

・アウトフィット・デカール
・リクルートメント(新人勧誘)・ページ
・レーティング
・進捗
・ニュース/イベント・フィード
・アウトフィット基地所有

 アウトフィットのログオン・ログオフ告知をオプションで無効に出来るようにして欲しい。でかいアウトフィットだとスパムで埋まる。
That is a good idea, I'll add that to our backlog about adding more chat filter options.
・良いアイデアです。
・チャットフィルター・オプションの追加予定に加えるでしょう。

 チャットタブを、General、Squad、Platoon、Leader、Outfit の5つ使いたい
I'm sure you can =) It's not even really about the code for this one, it's about how many chat tabs we can fit on our min chat window size without implementing a chat tab scrolling feature. I might just have to bite the bullet on this one and do it, but I will keep you posted on this.
・出来るようになると確信しています。
・幾つのチャットタブを置けるかはコードの問題では無く、チャットウィンドウの最小サイズにスクロール機能無しでタブを幾つ置けるかの問題です。
・ちょっと頑張らないといけないかもしれませんが、行います。

 急がなくていいよ、将来導入してくれれば
I'm working on it as we speak, don't worry, I got your back. 5 tabs will be supported for PU02.
・心配しないで。
・パフォーマンスアップデート2で、5タブはサポートされるでしょう。


 Luke Sigmund - Lead Designer - LukeSOE

 ロードマップはどうなってるん?
I'll be updating the roadmap before the end of December. We want to make sure we're giving you guys an accurate look at what's planned, what's in progress, and when we think it will be released. Then after the first of the year you can expect more regular activity with it.
・12 月が終わる前に、ロードマップを更新するでしょう。
・何を計画しているのか、何が進んでいるのか、何時なのか、正確に伝える為に確認したいのです。
・年初には、より通常の活動を期待して頂けます。

 キルメダルを Auraxium で終わりでは無く、Auraxium2 Auraxium3 と引き続き取れるように拡張して欲しい
1.We're talking about things like this. I think ways to show and track your mastery of a weapon can definitely be expanded. Our goal is to make sure whatever we do fits in with our long term systems goals. This may not be the way we end up doing it, but there will be something down the line.
・このような事について話しています。
・拡張出来ると確信しています。
・長期システム目標に沿うようにするのが、私達の目標です。
・最終的にあなたの示したような方法にはならないかもしれませんが、それに沿う何かが導入されるでしょう。

 高バトルランク限定の装飾アイテムの予定は?
2.Probably not. Cosmetics are very subjective and putting a BR restriction on a personal choice isn't really something that seems to fit in. Now if we were to add more customization slots one day, those in theory would make more sense to be BR locked.
・多分ありません。
・装飾は極めて主観的で、個人の選択にバトルランク制限を設ける事は相応しい何かではありません。
・いつの日かカスタマイズ・スロットがもっと追加されたら、バトルランクにより制限される事に意味が出てくるかもしれません。

 インプラントはまだ導入する予定はあるの?
Implants are still very much in our future plans.
・インプラントは将来の計画上にまだキチンとあるよ。

 新しいアラートの計画は?
Not sure of your definition of foreseeable future, but yes. We are currently planning new alert types. There will be more details on this with a roadmap update.
・あります。
・新しいタイプのアラートを現在計画しています。
・これについての詳細はロードマップのアップデートにあるでしょう。


 Xander Clauss - Level Designer - XanderSOE

 Amerish 大陸の改善が導入されるのは何時?
Amerish is coming along pretty well, but we've still got a lot of work to do on it. I'd expect it within the next month or two. Esamir's performance revamp (won't see much in terms of level design changes)should be coming out before that.

We'll definitely be doing tweaks on Esamir and Indar as time goes on, but not something I'd be expect in the near future or be able to put a timeframe on.

・Amerish 大陸の改善は、かなり近付いています。
・しかし、まだ沢山の作業があります。
・来月か再来月になるでしょう。
・Esamir 大陸のパフォーマンス改善(レベルデザインの変更は多くありません)が、その前に入ります。

・Esamir 大陸や Indar 大陸でも日々微調整をするでしょう。
・しかし、近い将来に入る物では無いし時期を示せるような物でもありません。

 Hossin 大陸がテストサーバーへ入って1年経つ前にライブサーバーへ導入される?
I'd expect Hossin before that, yeah
・えぇ、1年経つ前に導入されると思うよ。



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  1. 2013/12/05(木) 22:31:33|
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