PlanetSide2 (プラネットサイド2) News Blog

テストサーバー・パッチ 2013.10.23

Test Server Update - 10/23
(公式フォーラムより)

テストサーバーの最適化パッチ第 1 弾です。


 総合

・全てにおけるパフォーマン変更。そのリストは非常に長く、まだ途上にあります。


 UI

・Centralized(中央に集中された)HUD は、パフォーマンス向上のために新しい見た目へ再デザインされました。General セッティングの「 Centralized HUD Mode 」にチェックを入れる事で試す事が出来ます。
・ワープゲートの名前は、地名を冠する名前へ変更されました。「 Indar TR Warpgate 」では無く「 Indar Northern Warpgate 」として見る事が出来るようになるでしょう。


 その他・バグ修正

・ショットガンの弾数のツールチップを修正しました。「 The amount or pellets each time the shotgun fires 」から、「 Single-shot Pellet Count (1発の散弾数)/ Pellet Spread(散弾の拡散度合い) 」になりました。
・VS の Eridani SX5G に 1x サイトを追加した。
・サンダラーの修理や補給アイコンが、乗物の 100m 以内で表示されない問題を修正した。
・ロードアウト・メニューの Smoke Screen Utility ツールチップに書かれている物が、サンダラーのサートランクと比べて時間が異なる問題を修正した。
・West Highlands Checkpoint の AV 砲台は、もう浮いていないはずです。
・West Highlands Checkpoint と The Stronghold の浮いた砲台は修正された。
・Indar 大陸の誤ったペインフィールドは取り除かれた。
・Recon Detect Device を 1 発しか撃っていないのに、時々 2 発に見える問題を修正した。
・低ランクの Proximity Repair を装備したサンダラーが、高ランクを装備したサンダラーを修理出来ない問題を修正した。
・デポのセット販売品とアイテムは、説明に使用可能な帝国が正しく書かれるようになりました。
・AV turret の弾は、大規模な戦闘でも消失しません。


 主な既知の問題(先日のニュースで触れた物は説明を省きます)

・SLI と Crossfire の Hitch 。
・最低スペックのマシンの問題。
・GUP パーティクル。
・Freyr 基地
・ビデオ録画をするとパフォーマンスに問題が出るかもしれません。しかし、使用するのは自由で何かあれば情報を送って下さい。


 テストをヘルプして下さい。(先日のニュースで触れた物は説明を省きます)

・大規模戦闘でのパフォーマンス。
・アニメーション。
・Indar 大陸。
・インジケーターの改善と UI 全般。
・アート・アセット。
・安定性。
・ダブル/トリプル・ローディング画面。まだ残っているかもしれませんが、もっとテストが必要です。
・核となる部分を変更したので、大勢のプレイヤーによるテストが必要。
・グラフィック設定のフレーム・スムージング・オプション。フレームをスムーズにしたいなら、オンにして下さい。フレームの引っ掛かりをテストしてフィードバックするつもりがあるのなら、オフにして下さい。現在のライブサーバーとフレームレートがどのぐらい違うのか比較したいのなら、同じくオフにして下さい。


 テストサーバー報奨

・最適化パッチがライブサーバーへ導入されるまでにテストサーバーへログインしたなら、3 日間の経験値ブーストがもらえます。
・ライブサーバーで使用しているアカウントを使って、テストサーバーへログインして下さい。


 レポート

・ゲーム内のレポート機能を使ってレポートして貰うのが最も良い方法です。
・フォーラムは、テストサーバー・セクションを使って下さい。簡潔に書いていただけると、助かります。


(BcB)。oO(適用された直後はトラブルがあったようですが、現在はアップしているはずです)



Hi All,

The first patch for our Performance Update is now on Test Server and we're ready for players.

Summary of Changes:

We’ll get a longer list of patch notes out when we’re closer to live, but here’s the short of it for now:

General:
•Performance changes of all kinds. Too many to list and more on the way.
UI:
•The Centralized HUD has been redesigned with a new look to increase performance. You can try it out by checking the "Centralized HUD Mode" checkbox in the General Settings.
•We've renamed all the Warpgates to geographical names. So you will now see the "Indar Northern Warpgate" instead of the "Indar TR Warpgate"
Misc Bug Fixes:
•Fixed shotgun pellet count tooltip. Instead of saying, "The amount or pellets each time the shotgun fires" the tooltip now says, "Single-shot Pellet Count / Pellet Spread"
•Added 1x sight for VS Eridani SX5G
•Fixed an issue where Resupply and Repair Sunderer icons would not display when within 100 meters of the vehicle
•Fixed an issue where The Smoke Screen Utility tooltip on the loadout menu has a different duration value than the cert rank for Sunderers
•The AV turrets at West Highlands Checkpoint should no longer be floating
•Fixed floating turrets at West Highlands Checkpoint and The Stronghold
•Removed erroneous painfields around Indar
•Fixed an issue where the two projectiles would sometimes be visible when firing the Recon Detect Device when only one was fired
•Fixed issue where lower ranks of Sunderer Proximity Repair could not repair Sunderers that had a higher rank equipped
•Depot Bundles and store items have had a pass to ensure correct faction usage is written in their descriptions
•AV turret projectiles should no longer disappear in large battles
Major Known Issues:

This is not an exhaustive list of what we know about, but we’re turning around a lot of bugs each day and these are the major outstanding issues:

•SLI and Crossfire Hitches – You may want to turn off SLI and Crossfire for the moment as there are some performance hitches we’re working on
•Minimum Spec PCs – If you have the bare minimum or very close to, you may still be experiencing some significant performance issues.
•GPU Particles –These could cause cosmetic anomalies, performance issues and crashing, so please turn them off for now
•Freyr - We’ve decided to hold back the base flows changes in Freyr a little while longer. Likely won’t be until after this first performance update is live
•Video Capture - May cause performance issues, but feel free to test and send us information on what you’re seeing
Help Us Test:
•Performance in large battles - We only have so many people at SOE to test large battles, so this is an area where we really need your help. We’ll be collecting data on the backend, so no real need to send us reports.
•Animation - We’ve made a ton of changes here to improve performance and are still working through some issues. Please report any oddities or bugs in first or third person animation.
•Indar - Indar has received a full optimization overhaul. Look for cosmetic and functional issues in regards to bases and terrain. (Esamir, Amerish and Hossin haven’t had their optimization passes yet.)
•Overhead Indicator Revamp and General UI - We’ve made a lot of optimizations just about everywhere in the UI, so please be on the lookout for anything not functioning properly
•Art Assets - We went back and touched most of our existing art assets (weapons, decals, environment objects, FX, etc.), so please let us know if something doesn’t look right or is just plain missing.
•Stability - If you crash, please let us know in a bug report what you were doing before you crashed
•Double/Triple Loading Screens - We may still have a few lingering cases of this but need to get more testing on this
•Everything Else - We’ve made core changes to the game that could have caused just about anything. We’ve already found and fixed a ton of these, but we’re surely missing some and won’t see them until we get a critical mass of players.
•Framerate Smoothing Option - In graphics settings, you’ll see this an option for Smoothing. If you’re looking for a smoother frame rate, you want this on. If you’re willing to deal with performance spikes -- good spikes and bad spikes – leave this off. We expect most players are going to want this on for a smoother experience, but you’re welcome to test for yourselves and give us feedback. If you’re just looking to see how high your frame rate spikes on Test compared to current live, you will want this off.
Test Server Incentive:
•If you log on to Test Server any time from today until the day before the patch goes live, we’ll give your Live account a 3 day XP boost to use on any character
•You must use your Live account on Test Server to get this reward, otherwise we have no way to determine who to give the reward to
Reporting:
•In-game Reporting - This is the best way to give us feedback as Test Server bugs are emailed directly to us. Push Esc, then support, then Report a Bug
•Forums - Please use the Test Server sections and work with other players to help give us information. The more condensed and easy to read the reports are, the easier it is to get them addressed
As an additional note, we will be updating the Test Server frequently with updates and bug fixes. It could be down more often than usual or have game breaking issues for periods of time. We'll keep you all posted on major changes and down times.
-Raxxyl



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