PlanetSide2 (プラネットサイド2) News Blog

2013年9月11日 Planetside2 臨時修正パッチ

Server Downtime for Hotfix September 11, 2013 6AM PDT (3PM CEST)
(公式フォーラムより)

 デポ

・新しいプレイヤースタジオ・アイテム


 アラート修正

・特定の大陸に限定した大型基地占領タイプのアラートは修正された。そのタイプのアラートが発生する頻度はこれまでより下がり、アラート時間と最終報酬は半減しました。


 スポーン優先度変更

・分隊レインフォースメント(援軍)・スポーン・リストにおいて、あなたの帝国人口が優勢なリージョンの優先度を下げます。
・インスタント・アクションは、より実際に戦闘が起こっている場所へ人々を送り込むように修正された。


 Savior(救済者)経験値

・味方によって直近に酷くダメージを与えられたもののまだ死亡していない敵をキルした場合にボーナス経験値報酬が追加されます。


 Physics と弾改善

・誘導ロケットミサイルが他のクライアント上で正しい経路を飛翔していなかったので修正した。
・描画距離外から発射された時に、弾が描画されなかったので修正した。(AV MANA turret)
・Striker ミサイルが地形や建物を貫通して飛び、その後目標へ着弾する問題の修正を行った。
・Phoenix ミサイルで攻撃されている者は、10m 以内の距離で急速に弾道が変わり爆発する現象を見る事はもう無いはずです。
・空対空ミサイルがリモートクライアントにより進んだり後戻りしているように見える事は無くなるだろう。


 UI

・弾薬パックのインジケーターは、小さくなった。
・サーバー Ping の項目が、サーバー選択に追加された。
・弾薬数のフォント(字体)が変更された。
・公式に全ての武器とアタッチメントをサート画面から取り除きました。ロックされた武器とそのアタッチメントは、ロードアウト画面でプレビューして比較出来ます。
・3人称視点の時も「Lock-On」が表示されます。
・サンダラーに「Ohter(その他)」の装飾スロットが追加された。
・航空機に、海抜高度が追加表示された。


 バグ修正

・砲台とターミナルがすぐにハック出来たり修理出来ない問題を修正した。
・特定の角度から敵味方識別シールド内のプレイヤーへ範囲ダメージが入る事を防止するために修正した。
・意図していないスコープの揺れが継続するのを修正した。
・プレイヤーがスポーン・チューブにハマっていた Andvari Frozen Reservoir スポーンルームを修正した。
・Haraser のガンナーシートからドライバーシートへ変更した時に、サーマルやナイトビジョンが持続していたバグを修正した。
・Freyr アンプ基地の失われていたゲートシールド電源を修正した。
・M12 Kobalt のサーマルを修正したので、リロードする度にリセットされたり消えたりしません。
・サンダラーの排気管は、乗客席に座っているプレイヤーの1人称視点でも適切に表示される。
・キャラクター選択画面からホットキーでデプロイ出来ていたので修正した。
・Lasher X2 のリロード音が失われていたので修正した。
・3人称視点におけるモスキート HUD の位置問題を修正した。
・パイロットは、フリールックでもう目標をロックオン出来ません。
・Rhino hubcaps は、アカウントワイドでアンロックされます。



All servers will come down for maintenance at 6:00 AM PDT (3:00 PM CEST) for a hotfix. This is a pre-performance patch to clear up some of the major pieces that were done or very close to done when we started the performance initiate. Enjoy! :)

Downtime Start: 6 AM
Downtime ETA: 90 minutes

Players can expect the following changes:
Patch Notes

Depot
•New Player Studio items!

Alert modifications
•Continent-specific facility capture alerts have been modified. They will now trigger much less often and their duration and final reward have been cut in half.

Spawn priority changes
•The squad reinforcement spawn list now deprioritizes regions where your side has a population advantage
•Instant action has been modified so that it more often places people into active fights

Savior XP
•Added a bonus experience reward for killing an enemy player who recently severely damaged, but did not kill, a friendly player

Physics and Projectile Improvements
•Fix for guided rockets not traveling the correct path on other clients
•Fix for projectiles not rendering when shot out of render distance (looking at you AV MANA turret)
•Fixed Striker missiles flying through terrain and buildings and still hitting targets
•Victims of the Phoenix missile should no longer see the projectile adjust course quickly within 10m and then detonate
•Air to Air rockets won’t look like they’re bouncing back and forth to remote clients

UI
•Made ammo pack indicators smaller
•Server ping column added to server select
•Changed ammo counter font
•We’ve officially cleared out all the weapons and attachments from the Certification screen. Locked weapons and their attachments can now be previewed and compared in the loadout screen.
•We now show the “Lock-On” display while in third person
•Added another “Other” cosmetic slot for the Sunderer
•Added a display for Above Mean Sea Level (AMSL) to air vehicles

Bug Fixes
•Fixed issue where turrets and terminals would be instantly hacked or unrepairable
•Added a fix to prevent AOE damage hitting players inside IFF shields from certain angles
•Fix for scope sway persisting into optics that aren’t intended to have any
•Addressed large amounts of interpenetration in the spawn room at Andvari Frozen Reservoir that could cause players to get stuck in spawn tubes
•Fixed a bug that caused Thermal or NV to persist when switching from the gunner seat to the driver seat in the Harasser
•Fixed missing gate shield generators at Freyr Amp Station
•Fixed the M12 Kobalt’s thermal optics so they don’t reset/fade in during each reload
•Sunderer exhaust stacks should now display properly for players in first person that are seated in the passenger seat
•Fixed a bug that allowed you to attempt to redeploy with the hotkey from the character select screen
•Fixed missing reload audio for the Lasher X2
•Fixed some alignment issues on the 3rd person Mosquito HUD
•Pilots can no longer utilize free-look to lock on to targets
•Rhino hubcaps now granted account-wide



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  2. Update Notes
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