PlanetSide2 (プラネットサイド2) News Blog

テストサーバー・パッチ 2013.08.08

PTS Patch Notes - August 8, 2013
(公式フォーラムより)

 アップデート総合

 初期キーバインド(キーの配置設定)の変更
 以下のキーバインドは、初期の配置が変更されました。これは新しいプレイヤーと、キーバインドをリセットして初期設定へ戻したプレイヤーに影響します。

 車両のヘッドライト:「L」への割り当ては取り除かれた。「G」は依然としてヘッドライトに割り当てられています。
 フレンドページを開く:「I」から「L」になった。(Friends List の L)
 リデプロイ・トグル:「U」に設定された。(Un-deploy の U) このキーは以前は使われていませんでした。
 インスタントアクション・トグル:「I」に設定された。(Instant Action の I)

 これ等の変更は、インスタントアクションとリデプロイのアクセス性向上のためです。特に、新しいプレイヤーにとって、以前の「Home」キーと「Delete」キーは忘れられやすく使いにくかったからです。
(以下略)


 歩兵のアップデート

 スーツスロット・バランス・パス(一通りの調整)

 Grenade Bandolier はランクが1つ追加され、全部で3ランクになる。全てのサートコストは、調整された。
・ランク1:100cp で、グレを 2 個持てる。
・ランク2:150cp で、グレを 3 個持てる。
・ランク3:500cp で、グレを 4 個持てる。

 Munitions Pouch はランクが1つ追加され、全部で4ランクになる。
・ランク1:30cp で、ロケットミサイルを1つ多く持てる。
・ランク2:150cp で、ロケットミサイルを2つ多く持てる。
・ランク3:500cp で、ロケットミサイルを3つ多く持てる。
・ランク4:1000cp で、ロケットミサイルを4つ多く持てる。

 以前に Grenade Bnadolier か Munitions Pouch へサートを振っていたなら、スキルは取り除かれサートポイントは返却されます。その方は、何時でも再びスキルを再取得出来ます。

 Nano Armor Cloak アップデート

ランク1
・最大クローク時間は、3 秒から 6 秒へ増えた。
・完全に無くなってからチャージするまでの時間は、24 秒から 15 秒へ減少した。
ランク2
・最大クローク時間は、4 秒から 6.5 秒へ増えた。
・完全に無くなってからチャージするまでの時間は、24 秒から 14 秒へ減少した。
ランク3
・最大クローク時間は、5 秒から 7 秒へ増えた。
・完全に無くなってからチャージするまでの時間は、24 秒から 13 秒へ減少した。
ランク4
・最大クローク時間は、6 秒から 7.5 秒へ増えた。
・完全に無くなってからチャージするまでの時間は、24 秒から 12 秒へ減少した。
ランク5
・最大クローク時間は、6 秒から 8.5 秒へ増えた。
・完全に無くなってからチャージするまでの時間は、24 秒から 11 秒へ減少した。

 バグ修正

・修理アイコンは、破壊された味方の砲台の上に表示されます。
・クレイモアへ後ろから近付いた時に、時々爆発しないので修正した。
・phalanx 砲台の名前は、ガンナーが降りた時に適切にリセットされます。
・MAX を着ていた分隊メンバーが死亡画面から違う大陸へデプロイした時、1人称視点のロードアウトへ問題を起こしていたので修正した。
・VR ゾーンで所有していないプライマリ・ウェポンを装備した時に、武器迷彩を適用出来なかったバグを修正した。
・VR ゾーンでトライアル・ウェポンを装備してオフラインになり使用期限が切れても、再びその武器を使う事が出来る。


 乗物のアップデート

 新しい戦闘機武装の調整パス

Coyote Missiles
・基本ロックオン時間は、1000 から 1500 へ増えた。
・ダメージは、225 へ減少した。
・幾つかのツールチップエラーを修正した。

Mass Drivers
・幾つかのツールチップエラーを修正した。

Locust Cannons
・ダメージは、最大 300 最小 225 へ減った。
・範囲ダメージは取り除かれた。
・幾つかのツールチップエラーを修正した。

 乗物の UI 変更
・乗物の残弾数は、4 桁見える。
・3人称視点でも、ロックオン・インジケーターが見れる。

 バグ修正

・航空機を高速操作している時にアニメーションがカクつく問題を修正した。
・Dual Photon Pods は、途方もなく度が過ぎたファイアレートをもう表示しない。実際のファイアレートを表示します。
・乗物の所有 HUD アイコンを適切に表示するため、問題が修正されます。
・E540 Halberd は、1つの帝国専用というステータスはもう付きません。


 UI アップデート

 UI ロード時間の短縮
 ロードに時間が掛かっていた以下の UI 画面の一部をキャッシュします。
・メインマップ
・ミニマップ
・クラス/ロードアウト画面

 これにより、1 度画面がロードされた後はロード時間がスピードアップするはずです。

 基地接続のフィードバック向上
・もしその基地が味方の基地と繋がっていなければ、ロック・アイコンが HUD 上の基地インフォ・パネルに表示されます。
・また、もしその基地が味方の基地と繋がっていなければ、"nearby facility(近隣基地)"HUD インジケーターにもロック・アイコンが表示されます。

 クラス・ターミナル・ロードアウトのホットキー
・ターミナル画面を開いて「E」を押すと、あなたが選択しているクラスの補給・装備が行われます。
・F1~F6 を押してクラスを選択出来ます。
・1~0 を押してロードアウト・タブを選択出来ます。

 その他の変更

・あなたがいるリージョン外の占領通知は、HUD 上では無くチャットウィンドウ上で表示されます。
・メインメニュー中に「Enter」キーを押すと、チャットボックスが開きます。

 バグ修正

・リストをトップへリセットして戻す事無くリストからスポーン場所を選択出来なくしていたバグを修正した。
・Bahamut Mask の 2D アイコンは、ゲーム内モデルと一致するはずです。


 基地・地形のアップデート

 Hossin 大陸
 Hossin 大陸の開発は続いています。沢山の小さな変更があります。修正、調整、追加など。しかし、わざわざ皆がチェックしに行く程の特別なモノはありません。

 バグ修正

・Esamir 大陸のリージョンで経験値を獲得している時に、リソースを獲得出来なくしていた問題を正した。
・Indar Comm Array のスポーン場所を正しい位置へ更新した。



General Updates

Default Keybind Changes

The following keybinds have changed in the default mappings. This affects new players and players who reset their keybinds to default.

The following default mappings have changed
·Vehicle Headlights: This functionality had two keybinds. The extra binding to “L” has been removed. The “G” is still bound to headlights.
·Open Friends Page: I -> L (Friends List)
·Redeploy Toggle: Added U (Un-deploy). This key was previously not used.
·Instant Action Toggle: Added I (Instant Action).

These changes are to improve accessibility of Instant Action and Redeploy, particularly for new players who may find the former Home and Delete keys awkward and forgettable. Instant Action and Redeploy are now next to each other and within easy reach. The Friends List is still next to other social keys like outfit and squad page hotkeys. Players who are organizing other players and instructing them to redeploy or use instant action should be aware that newer players may not have the same keybindings for those toggles as they do.

Players coming from GU13 should see no change in their keybinds. Players who played Pre-GU13 but did not play during GU13 may find that their Instant Action key is no longer bound. This can be corrected by setting the Instant Action toggle to whichever key the player wishes in the keybinding settings.
Infantry Updates

Suit Slot Balance Pass

•Grenade Bandolier now has 1 additional rank for a total of 3 ranks. All cert costs have been adjusted.◦Rank 1: Can carry a total of 2 grenades at a cost of 100 CP
◦Rank 2: Can carry a total of 3 grenades at a cost of 150 CP
◦Rank 3: Can carry a total of 4 grenades at a cost of 500 CP

•Munitions Pouch now has 1 additional rank for a total of 4 ranks.◦Rank 1: Can carry a total of 1 additional rockets at a cost of 30 CP
◦Rank 2: Can carry a total of 2 additional rockets at a cost of 150 CP
◦Rank 3: Can carry a total of 3 additional rockets at a cost of 500 CP
◦Rank 3: Can carry a total of 4 additional rockets at a cost of 1000 CP

•Anyone who previously certed into Grenade Bandolier or Munitions Pouch will have the skills removed and the cert cost refunded; players can repurchase the skills whenever they desire.
Nano Armor Cloak updated

•Rank 1◦Max cloak time increased from 3 seconds to 6 seconds
◦Charge time from depleted to full decreased from 24 seconds to 15 seconds.

•Rank 2◦Max cloak time increased from 4 seconds to 6.5 seconds
◦Charge time from depleted to full decreased from 24 seconds to 14 seconds.

•Rank 3◦Max cloak time increased from 5 seconds to 7 seconds
◦Charge time from depleted to full decreased from 24 seconds to 13 seconds.

•Rank 4◦Max cloak time increased from 6 seconds to 7.5 seconds
◦Charge time from depleted to full decreased from 24 seconds to 12 seconds.

•Rank 5◦Max cloak time increased from 6 seconds to 8.5 seconds
◦Charge time from depleted to full decreased from 24 seconds to 11 seconds.

Bug Fixes

•Repair icon now displays above destroyed friendly turrets
•Fixed claymores sometimes not detonating when approaching from behind
·Nameplates on phalanx turrets should now reset properly when the gunner exits
·Corrected an issue causing 1st person loadout issues when deploying on a squad member to a different continent from the death screen while in a MAX suit.
·Fixed a bug preventing weapon camos that you didn’t own from being equipped on primary weapons in the VR zone
·Trialed weapons that expire while equipped and offline can once again be used in the VR room
Vehicle Updates

New ESF Weapon Tuning Pass

·Coyote Missiles
oIncreased base lock-on time from 1000 to 1500
oDamage reduced to 225
oFixed some tooltip errors
·Mass Drivers
oFixed some tooltip errors
·Locust Cannons
oDamage reduced to 300 max and 225 min
oRemoved the AoE that was on them
oFixed some tooltip errors
Vehicle UI Changes

·We now show up to FOUR whole digits in the HUD ammo counter for vehicles. The future is now, you guys.
·There is now a lock-on indicator in 3rd person view
Bug Fixes

·Fixed a problem causing animation stutter in aircraft during high velocity maneuvers
·Dual Photon Pods no longer display a ridiculously overblown fire rate, and instead display their actual rate of fire
·Fixed a problem that caused the vehicle ownership HUD icon from displaying properly
·The E540 Halberd no longer states that it is single faction use only
UI Updates

UI Load Time Reduction

We now cache some of the UI screens that take the longest to load, including:
·Main map
·Minimap
·Class/loadout screen

This should speed up load times after the screen has been loaded once in a session.
Improved Facility Connection Feedback

·A lock icon will now be displayed on the HUD facility info panel if the facility is not connected to a friendly facility
·Lock icons will also be displayed on the “nearby facility” HUD indicators if those facilities are not connected to a friendly facility
Class Terminal Loadout Hotkeys

·Pressing [E] with terminal screen open will now resupply/equip your selected class
·Press F1-F6 to select Classes
·Press 1-0 to select a Loadout Tab
Miscellaneous Changes

·Capture notifications for regions other than the one you are in now display in chat and not on the HUD
·Enter key now opens the chat box while in the main menu
Bug Fixes

·Fixed a bug preventing you from selecting a spawn location from the list that you had to scroll to see without the list resetting back to the top
·The 2D icon for the Bahamut Mask should now match the in-game model
Facility/Environment Updates

Hossin

Development continues on Hossin. There are a bunch of minor changes, fixes, tweaks, additions, etc, but nothing super noteworthy for everyone to go check out specific to these changes.
Bug Fixes

·Corrected a problem preventing resources from being gained while earning experience in the regions on Esamir

·Updated the Indar Comm Array spawn location to be located at the correct location. Still need the location of a thesaurus to help curb the continued use of the word location.



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