PlanetSide2 (プラネットサイド2) News Blog

テストサーバー・パッチ 2013.07.22

Test Patch Notes - 7/22/13
(公式フォーラムより)

テストサーバー・パッチノート 7/22

 アップデート総合

 インタラクティブ・チュートリアル変更
 以下の変更が行われました。

・ゾーンに入ってチュートリアルが始まるまでに、数秒追加された。これはローディングのための時間であり、あまりにチュートリアルの開始が早すぎてチュートリアルの冒頭がスキップされるようなケースを回避する為です。
・リデプロイ・ステップにおいて、ミニ・スポーンルームからイクイップメント・ターミナルは取り除かれた。これは不必要であり、新しいプレイヤーの気をそらすだけでした。
・スポーン・ドアシールドは敵のモノに変更され、リデプロイ・ステップへ進むのをブロックする。これは射撃練習場のシールド機能のようなモノで、プレイヤーがリスポーンすると自動的に消えます。
・チュートリアルの開始点にテレポーターが追加され、ミニ・スポーンルームへショートカット出来ます。このテレポーターは、プレイヤーがリデプロイ・ステップへ到達した事がある場合のみ現れます。これは間違ってチュートリアルへ入ったプレイヤーに、ミニ・スポーンルームへ素早く戻る方法を提供します。こうなった場合、プレイヤーをテレポーターへ直接送り、ミニ・スポーンルームへ戻るまでチュートリアルの更なる進捗は停止されます。
・リデプロイとインスタントアクション・トグルは、チュートリアルの間にキャンセルされる事はもう無い。これは、プレイヤーが2回ボタンを押した際にインスタントアクションとリデプロイが誤ってキャンセルされるのを防ぎますので、カウントダウンが視認出来てそれは一瞬ではありません。
・電源の暴走とワープゲート・ターミナルのステップではプレイヤーがその前の乗物運転ステップで降り方を見逃す場合に備えて、プレイヤーが乗物の中にいるか乗物から降りるボタンのヘルプを浮かび上がらせるかどうかを検出します。
・ワープゲート・ターミナルの浮かび上がる説明文は、プレイヤーへより良い指示を与えるために更新されました。
・Ammo Depot ウェイポイントは、正面の道路では無く Ammo Depot そのものを指します。
・ワープゲート・ターミナル・ステップにおいて、大陸人口のチェック頻度を改善しました。これは、プレイヤーが順番待ちのある大陸へ振り向けられる可能性を減らすはずです。チュートリアルは、プレイヤーの所属する帝国の順番待ちが無く、最も人口の覆い大陸をハイライトするでしょう。

 デポの新商品(説明は省略)

 新武器
・NS-7 PDW SMG
・NC LA3 Desperado Pistol
・TR TS2 Inquisitor
・VS Cerberus

 歩兵のアップデート

 ピストルバランス調整

以下のダメージ変更へ適合させるために、ピストル suppressor の最小ダメージ距離減少は 25m マイナスに代えて 20m マイナスになった。

ピストル suppressor の最大ダメージ距離減少は、一律 5m マイナスだったものが基本数値の半分になった。8m が最大ダメージ距離のピストルについては異なり、最大ダメージ距離を 5m にします。

NS-357 Underboss
 ・ファイアレートは、200 RPM から 220 RPM へ増加した。

NC4 Mag-Shot
 ・最小ダメージは、65m で 100 から 60m で 112 へ増加した。
 ・自動リロード時間は、2.0 秒から 1.9 秒へ速くなった。
 ・手動リロード時間は、1.7 秒から 1.6 秒へ速くなった。
 ・フェイスブック特典版が、通常版より弾速が遅かったのを修正した。

 LA8 Rebel
 ・最大ダメージ距離は、10m から 15m へ増加した。
 ・最小ダメージは、65m で 125 から 60m で 143 へ増加した。
 ・自動リロード時間は、2.0 秒から 1.8 秒へ速くなった。
 ・手動リロード時間は、1.7 秒から 1.5 秒へ速くなった。

 TX1 Repeater
 ・最大ダメージは、10m から減り始めていたのが 8m からに減らされた。
 ・最小ダメージは、60m で到達していたのが 50m になった。

 TX2 Emperor
 ・最大ダメージ距離は、10m から 15m に増加した。
 ・最小ダメージは、65m で 84 から 60m で 112 へ増加した。
 ・自動リロード時間は、2.0 秒から 1.8 秒へ速くなった。
 ・手動リロード時間もまた、1.7 秒から 1.525 秒へ速くなった。
 ・エイムした時に一発撃つごとに失われる集弾性は、0.1 から 0.12 へ増加した。
 ・腰だめ撃ち時に一発撃つごとに失われる集弾性は、0.2 から 0.24 へ増加した。
 ・立ち腰だめ撃ちの集弾性としゃがみ移動腰だめ撃ちの集弾性が入れ替わっていたので修正した。
 ・弾速は、375 から 390 へ増加した。

 Beamer VS3
 ・立ち腰だめ撃ちの集弾性は、1.5 から 1.0 へ改善した。
 ・しゃがみ移動腰だめ撃ちの集弾性は、1.25 から 1.5 へ減少した。
 ・最小ダメージは、65m で 84 から 60m で 100 に増加した。

 Manticore SX40
 ・最小ダメージは、65m で 100 から 60m で 112 へ増加した。
 ・自動リロード時間は、2.0 秒から 1.9 秒へ速くなった。
 ・手動リロード時間は、1.7 秒から 1.6 秒へ速くなった。
 ・立ち腰だめ撃ちの集弾性としゃがみ移動腰だめ撃ちの集弾性が入れ替わっていたので修正した。

 スコープ調整の吟味
・VS カービンのスコープは、アイアンサイトに対してわずかに中心から右へ寄っていました。現在は、ど真ん中になっているはずです。
・全てのサブマシンガン・スコープは同じ問題を持っていますが、この場合は左へ寄っていました。同様に正されました。
・NC Mag Shot と Rebel のアイアンサイトもまた、マイナーな訂正を受けました。

 Ammunition サート調整
・ヘビーアサルトと MAX を除く全てのクラスは、全ての帝国において以下の Ammunition Belt サート・コストになります。
•Rank 1: 1 CP
•Rank 2: 10 CP
•Rank 3: 100 CP
•Rank 4: 1000 CP

・ヘビーアサルトクラスは、全ての帝国において以下の Ammunition Belt サート・コストになります。
•Rank 1: 50 CP
•Rank 2: 500 CP


 乗物のアップデート

 乗物の武装調整

 M20 Basilisk
 ・ダメージ減衰は、50m からでは無く 75m から始まる。
 ・最小ダメージは、 175 から 200 に増加した。
 ・最小ダメージが始まる距離は、100 から 200 に増加した。

 M20 Drake
 ・ダメージ減衰は、100m からでは無く 150m から始まる。
 ・最小ダメージは、 175 から 200 に増加した。

 Harasser 調整
・小火器に対する耐性は、85 %から 80 %へ減少した。
・Composite Armor ボーナスは、6/12/18/24 から 5/10/15/20 へ減少した。
・ガンナーがより低い所を狙えるように、幾つかの Harasser 武装の垂直角度を調整しました。

 その他の変更
・乗物の武装のリロード・サートにおいて各レベルの説明が追加された。


 UI のアップデート

 IFF(敵・味方識別) 照準
 腰だめ撃ちでは、8m 以内の敵へ照準が重なった時に赤くなります。

 フルスクリーン時のチャットボックスを追加
 フルスクリーン画面に、サイズ変更可能なチャットウィンドウを出すトグルボタンを左上の角に追加した。

 小隊長ウェイポイント追加
 小隊に分隊が 1 つ増える度、小隊長は 1 つ追加してウェイポイントを出せるようになる。

•Alpha Waypoint
•Bravo Waypoint
•Charlie Waypoint
•Delta Waypoint

 デポのリンクと初期並び順を改善
・新しいアイテムは、カテゴリーの上部にリスト出来る。
・割引アイテムは、カテゴリーの上部にリスト出来る。
・広告をクリックした時、特定のバンドルへ飛ぶ。

 スポーン/デプロイ UI 使いやすさの改善
・デプロイ場所のリストに、分隊スポーン・カテゴリーを追加。
・分隊に入っていないプレイヤーは、デプロイ場所のリストの新しい分隊スポーン・カテゴリーから直接その分隊へ自動ジョイン出来る。

 HUD インジケーターを一通り整理
 破壊された乗物と砲台のインジケーターは取り除かれる。
 無人の味方の乗物は、ターゲットすればインジケーターが表示される。
 小隊メンバーは、70m を超えると全てのキャラ名と詳細情報は表示されなくなる。
 ・その範囲では、他の味方と同様に扱われる。
 ・分隊メンバーは、距離の制限無く以前のように依然として表示される。
 メディックは、味方の体力が 50 %以下なら「ヒールが必要」インジケーターが見えるようになる。
 ズーム中のスポットは、腰だめ撃ち時のスポットより困難では無くなる。
 死亡している分隊メンバーは、どんな遠くにいても死亡アイコンが見える。



Test Patch Notes 7/22

Another big build to test server today, so here are some more notes. Some of these had likely made it to test before this morning in various states, but this list should at least give some more info about those.

General Updates

Interactive Tutorial Changes

The following changes have been made to the Interactive Tutorial:
•A few more seconds have been added before the Tutorial starts after entering the zone. This is to allow more time for loading and avoid situations where the tutorial skips too far ahead.
•The equipment terminals have been removed from the mini-spawn room at the Redeploy step. These were unnecessary and distracted new players.
•The spawn door shield has been changed to hostile and now blocks progress at the Redeploy step. This shield functions like the shooting range shield and will drop automatically when players respawn
•A teleporter has been added to the beginning of the Tutorial as a shortcut to the mini-spawn room. This teleporter only appears when players reach the Redeploy step. This is to give players who accidentally spawn at the start of the tutorial a quick way back to the mini-spawn room. If this occurs the tutorial will also direct the player to that teleporter and halt further progress of the tutorial until the player returns to the mini-spawn room.
•The Redeploy and Instant Action toggles can no longer be cancelled while in the Tutorial. This is to prevent accidental cancellations of instant action and redeploy if a player happens to hit it twice so they can see it is a countdown and not instantaneous.
•The Generator Overload and Warpgate terminal steps now detect when a player is in a vehicle and updates the floating help to show the Exit Vehicle keybind in case the player missed how to leave the vehicle in the previous vehicle driving step.
•The Warpgate Terminal floating help text has been updated to provide better instruction to the player.
•The ammo depot waypoint now points to the Ammo Depot itself instead of the road in front of it.
•Improved the freshness of the continent population check at the Warpgate Terminal step. This should reduce chances where players are directed to a continent with a queue. The tutorial will highlight the continent with the highest population without a queue for that player’s faction.
New in the Depot

New Weapons
•NS-7 PDW SMG: This SMG has a lower damage drop-off than all the other SMGs, allowing it to perform well at short and medium ranges. Its low recoil and very quick center speed (fastest in the class) allow those with good burst control to extend its range even further.
•NC LA3 Desperado Pistol: This 2x burst pistol has a fast burst but slower overall rate of fire. The fast burst mixed with moderate damage makes this pistol a solid choice at close range, though low accuracy will limit its effectiveness at range.
•TR TS2 Inquisitor: Equipped with an extended magazine by default, this pistol gives the TR a solid all-around option that has very high sustainability and damage output per magazine.
•VS Cerberus: High upfront damage mixed with an above average rate of fire for that damage class makes this pistol a good choice at close range. Low accuracy will limit the pistol‘s effectiveness at range.
Infantry Updates

Pistol Balance Adjustments
•Pistol suppressors now reduce min damage range by -20m instead of -25m to match the below damage changes.
•Pistol suppressors now reduce max damage range by 50% of the base value, instead of a flat -5m reduction. The pistols with a 8m max damage range are different and set their max range directly to 5m.
•NS-357 Underboss◦ROF increased from 200 RPM to 220 RPM

•NC4 Mag-Shot◦Minimum damage increased from 100 at 65 meters to 112 at 60 meters
◦Long reload time is now faster at 1.9 seconds, down from 2.0 seconds
◦Short reload time is also faster at 1.6 seconds, down from 1.7 seconds
◦Fixed FB variant having a slower projectile speed than the normal version

•LA8 Rebel◦Maxium damage range increased from 10 to 15 meters.
◦Minimum damage increased from 125 at 65 meters to 143 at 60 meters
◦Long reload time is now faster at 1.8 seconds, down from 2.0 seconds
◦Short reload time is also faster at 1.5 seconds, down from 1.7 seconds

•TX1 Repeater◦Max damage now starts scaling at 8 meters, decreased from 10 meters
◦Minimum damage is now reached at 50 meters, down from 60

•TX2 Emperor◦Maximum damage range increased from 10 to 15 meters
◦Minimum damage increased from 84 at 65 meters to 112 at 60 meters
◦Long reload time is now faster at 1.8 seconds, down from 2.0 seconds
◦Short reload time is also faster at 1.525 seconds, down from 1.7 seconds
◦Aimed accuracy loss per shot increased from 0.1 to 0.12
◦Hip accuracy loss per shot increased from 0.2 to 0.24
◦Fixed stand hip accuracy and crouch-moving hip accuracy being swapped
◦Projectile speed increased from 375 to 390

•Beamer VS3◦Stand hip accuracy improved from 1.5 to 1.0.
◦Crouch-moving hip accuracy reduced from 1.25 to 1.5.
◦Minimum damage increased from 84 at 65 meters to 100 at 60 meters

•Manticore SX40◦Minimum damage increased from 100 at 65 meters to 112 at 60 meters
◦Long reload time is now faster at 1.9 seconds, down from 2.0 seconds
◦Short reload time is also faster at 1.6 seconds, down from 1.7 seconds
◦Fixed stand hip accuracy and crouch-moving hip accuracy being swapped

Optics Alignment Pass
•VS Carbine scopes used to be slightly off center to the right in iron sights. They should now be dead on.
•All SMG scopes had the same issue, but to the left. Corrected there as well.
•NC Mag Shot and Rebel ironsights have also seen minor corrections.
Ammunition Cert Line Adjustments

All classes other than HA and MAX should have the following costs on the Ammunition Belt cert lines across all factions:
•Rank 1: 1 CP
•Rank 2: 10 CP
•Rank 3: 100 CP
•Rank 4: 1000 CP
Heavy Assault should have the following costs on the Ammunition Belt cert lines across all factions:
•Rank 1: 50 CP
•Rank 2: 500 CP
Vehicle Updates

Misc Vehicle Weapon Tuning
•M20 Basilisk◦Damage fall off now begins at 75 meters instead of 50 meters
◦Minimum damage increased from 175 to 200
◦Minimum damage range increased from 100 to 200

•M20 Drake◦Damage fall off now begins at 150 meters instead of 100 meters
◦Minimum damage increased from 175 to 200

Harasser Tuning
•Stock resistance to small arms fire reduced from 85% to 80%
•Composite Armor bonus reduced from 6/12/18/24 % to 5/10/15/20
•Adjusted the pitch angle on several of the Harasser weapons so that the player could aim lower to the ground
Other Miscellaneous Changes
•Descriptions were added for each individual level for vehicle weapon reload certifications.
UI Updates

Improved Reticle Feedback
Hipfire reticles now change color depending on whether you are targeting an enemy or an ally.


Added Chatbox to the Fullscreen UI
We’ve added a toggle button to the upper left corner of the fullscreen UI that will bring up a re-sizable chat window.


Additional Platoon Leader Waypoints
•For every additional squad in the platoon, the platoon leader will now have access to one extra waypoint:◦Alpha Waypoint
◦Bravo Waypoint
◦Charlie Waypoint
◦Delta Waypoint

•The HUD indicators are colored to match whatever color you’ve selected to represent that squad.
Improved Linking and Default Sorting in the Depot

Allows us to do cool things like:
•New items can be listed at the top of categories
•Sale items can be listed near the top of categories
•Link to specific bundles when clicking on a billboard
Spawn/Deploy UI Usability Improvements
•Added a squad spawn locations category
•Added a callout for players that are not in a squad to inform them they would have access to more spawn points if they joined one
HUD Indicator Clean Up Pass
•Destroyed vehicles and turrets now remove their indicators
•Empty ally vehicles will now show an indicator if you target them
•Platoon members no longer show all names and extra info for up to 70 meters◦Range-wise, they’re now treated like other allies
◦Squad mates still show as before with no range limit

•Medics will now see the "needs heal" indicator when an ally is at less than or equal to 50% HP
•Spotting while zoomed should no longer be harder to do than spotting from the hip
•Dead squad members will now show the dead icon no matter how far away they are



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