PlanetSide2 (プラネットサイド2) News Blog

2013年7月10日 Planetside2 ゲームアップデート 12

Server Downtime for Game Update 12 July 10, 2013 6AM PDT (3PM CEST)
(公式フォーラムより)

GU12 パッチノート

 アップデート総合

 チュートリアル追加

 リスポーン・トレーニングの後から始まる屋外エリアの新しいインタラクティブ・チュートリアルを追加した。この新しいエリアには、以下のトレーニング項目が追加されています。

・ビークル(戦車)破壊
・AV タレット
・ジャンプ・パッド
・地上車両の運転
・車両用給弾タワー
・ゲート・シールド
・電源の暴走

 プレイヤーがシューティング部分を完了するまで、テレポーターへのアクセスはエネルギーシールドによってブロックされる。

 アラートの発生頻度変更
 アラートとアラートの間の時間を全体的に増やしました。そして、アラート開始が決定される人口条件を更に改良しました。

 推奨サーバー変更
 推奨サーバーは全てのプレイヤーに対して 1 つのサーバーを提示していましたが、今後は各帝国ごとに推奨サーバーを提示します。


 デポの新商品

 追加ロードアウト
 メンバーシップの一部として、3 つのロードアウト・タブが各クラスと各ビークルについてアンロックされます。

・現在のメンバーシップ課金者は直ちにメンバー・カスタム・ロードアウトがアンロックされるでしょう。そして新しくメンバーシップへ課金した方も、すぐにアンロックされるでしょう。
・メンバー・カスタム・ロードアウトは、プレイヤーがメンバーシップを喪失した場合は直ちにロックされるでしょう。しかしながらロードアウト内容はセーブされ、プレイヤーが再びメンバーになったなら全ての以前設定されたロードアウト情報は維持されているはずです。

 4 つの追加ロードアウト・タブが、全てのクラスと乗物についてデポのユーティリティ・カテゴリーにおいて購入する事でアンロック出来ます。
(BcB)。oO(補足しておきますが、アンロックされるのは1つのクラスか1つの乗物のロードアウトです。全てのクラスや乗物のロードアウトが一斉に増える訳ではありません。メンバーシップの追加3つは全てのクラスと乗物で増えます)

 中戦車用のゴールド・トリム(きんぶち)
 デポのアーリーアクセス(メンバーシップ優先)カテゴリーから購入出来ます。

 フラッシュ用バンパー
・新しいトリム・スロットへ装着出来ます。
・ゴールド版は、アーリーアクセス・カテゴリーから購入出来ます。


 歩兵のアップデート

 ダメージフィードバックの向上
 敵の弾が当たった時のフィードバックを向上した。

 バグ修正
・特定の死体が、蘇生しようとしても受け付けない問題を修正した。
・ドロップポッドの落下範囲が常に意図した範囲になっていなかった幾つかの問題を修正した。
・発砲中にスコープモードへ入ったり抜けたりしても、3人称視点のプレイヤー・リコイル・アニメーションが停止する事はもう無い。


 乗物のアップデート

 Fury 変更
・直撃ダメージは、750 から 300 に減少した。
・武装の耐性タイプは乗物に対して向上した。これにより直撃ダメージの減少を部分的に軽減します。
・リロード時間は、2.5 秒から 3 秒へ増えた。

 ベイルアウト(航空機からの脱出)視覚効果
 歩兵が航空機から安全に脱出した時、その歩兵の周りには降下エフェクトが付きます。安全な脱出とは、落下ダメージを受けない脱出を全て指します。ギャラクシーからの脱出、戦闘機からのサートによる脱出、リベレーターからのサートによる脱出。

 バグ修正
・サンダラーのデカールは、乗物のフード部分まで拡張されます。
・Vulcan タイプ両方の開始効果音が失われていたのを修正した。


 UI アップデート

 Platoon インターフェイス改善
・小隊長アイコンを追加。
・Platoon マネージメント画面の各分隊パネルをクリックする事で、Platoon に所属する分隊の詳細情報を見られる能力を追加。

 占領ポイントのフィードバック
 プレイヤーが占領ポイントの範囲へ入った時にテキストで知らせる機能を追加。しかし以下の場合は、占領出来ない。

・適切な隣接したリージョンが無い、あるいは Lattice で接続されたリージョンが無い。
・MAX を着ている。
・乗物に乗っている。

 乗物ダメージ・フィードバック向上
・被弾した時にダメージを受けた方向を表示する弧は、更新される。
・弧の強調度合いは、受けた正規化したダメージによります。

 SCU の状態を示す HUD 要素
 基地ステータスパネルに、SCU の状態を示す新しい要素を追加。

・Secure :SCU は機能していて、シールドも機能しています。
・Vulnerable :SCU は機能していますが、シールドはダウンしています。
・Overloaded :SCU は暴走中ですが、まだ破壊はされていません。
・Destroyed :SCU は破壊されています。

 その他の変更
 UI は、乗物の乗員が敵を撃った時にインジケーターを表示します。

 リコン・デバイスのアニメーションは、2つのパルス(波紋)から1つのパルス表示へ変更された。

 パソコンのメモリが4ギガ未満なら、設定出来るテクスチャ・クオリティは Low だけになるでしょう。

 死んでいる時の画面でも、スコア画面を表示する能力を追加しました。

 マップの分隊デプロイメントとインスタントアクション・デプロイメント機能の HUD は統一された。
・同じタイマーと通知を共有します。
・ホットキーを押すかボタンをクリックする事でのみ、キャンセル出来ます。(ESC を押してマップ画面を抜けても、カウントダウンはキャンセルされません)

 イクイップメント・ターミナルかビークル・ターミナルでロードアウトのナンバーをダブル・クリックすると、あなたは選択したロードアウトを装備した状態でスポーンします。

 デプロイメント・リストでデプロイしたい所をダブル・クリックするとデプロイします。

 バグ修正

 Zebra Vehicle 迷彩は、Mega Vehicle Camo Bundle を購入した後でもロードアウト・メニューから選択出来るはずです。

 敵・味方カラーが爆発物アイコンで正しく表示されていなかったのを修正した。

 コードフローのレジュームに進捗インジケーターを追加。

 Nanoweave アーマーを装備した時に、体力バーが断続的に空っぽとして表示される事はもう無い。

 もしチームメイトが蘇生しようとしていたなら、もう蘇生しようとしている通知は受け取りません。

 メンバーシップで無い方に、デポでメンバーシップ・セールの間違った値引きは表示されません。

 Battle Rifles、MAX AV 右、MAX AI 右、MAX AA は、ステータスページで適切に追跡されます。

 デポの Walker に失われていたアイコンを修正。


 基地・環境アップデート

 サンダラーの展開出来ないゾーン
 Indar 大陸と Amerish 大陸の大型基地やアウトポストに、サンダラーの展開出来ないゾーンが出来た。

・これ等の機能は、展開している味方のサンダラーの周りに展開出来ない範囲があるのと同じ機能です。
・これ等のゾーンは、占領ポイントの真上に誰かがサンダラーを置くのを防ぐためです。

 ワープゲート・ローテーション
 全てのワープゲートは、反時計回りに移動します。

 バグ修正

 VR トレーニングゾーンで、プレイヤーの消耗品補給を妨げていた問題の修正。

 Aroyo Torre Station の機能しないテレポーターの修正。

 Feldspar Canyon Base のニュートラル・スポーンルーム・テレポーターを修正した。

 Saurva Overflow Depot の全ての重力パッドは、再び適切に機能するはずです。

 Ikanam Bio Lab の失われていた南東に面したビークル・パッドは、再設置された。

 Saurva South Fortress の覆われた2つの地上車両用ターミナルは修正された。

 Amerish 大陸の Crux Headquarters にある間違って置かれた階段は取り除かれた。



All servers will come down for maintenance at 6:00 AM PDT (3:00 PM CEST) for game update 12. Downtime is anticipated to be less than 2 hours. Players may note the following changes:
GU12 Patch Notes

General Game Updates
Extended Interactive Tutorial
Added a new outdoor area to the interactive tutorial which starts after the respawn training. This new area has the following additional training topics:
•Destroying vehicles (tanks)
•AV Turrets
•Jump pads
•Ground vehicle driving
•Vehicle ammo tower
•Gate shield
•Generator overloading
Added an energy shield that blocks access to the teleporter until the player completes the shooting segment.
Alert Frequency Changes
We’ve increased the time between alerts across the board and made further refinements to the population requirements that govern alert launches.
Recommended Server Chanages
Recommended servers are now provided for each faction instead of having one set of suggested servers for all new players.


New in the Depot
More Loadouts
Three new loadout tabs are unlocked for each class and vehicle as part of Membership
•The member custom loadouts will immediately be unlocked for any current subscribers, and will unlock right away upon membership purchase for any new subscribers
•The member custom loadouts will lock again if the player loses membership – however, the loadout configurations are saved, so if the player renews membership, all previously configured loadout information should be maintained
Four additional loadout tabs can be unlocked for all classes and vehicles via purchases in the Depot under the Utilities category

Gold Trim for Main Battle Tanks
Available in the Early Access category of the Depot.
Bumpers for Flash
•Equippable in the new Trim Slot
•Gold versions available in the Early Access Category

Infantry Updates
Improved Damage Feedback
Improved feedback when getting hit by enemy projectiles.
Bug Fixes
•Fixed an issue that caused certain corpses to not receive revive attempts
•Fixed some issues with the drop pod deploy radius not always behaving as intended
•Popping in and out of ADS while firing should no longer stop the player model from playing recoil animations in 3rd person

Vehicle Updates
Fury Changes
•Direct hit damage decreased from 750 to 300
•Resist type for the weapon has improved against vehicles, which partially mitigates this decrease in direct hit damage
•Time to reload increased from 2.5 seconds to 3 seconds
Bail Out FX
When a soldier “safe” ejects out of a vehicle, they will now play Bail FX around them. Safe eject is any eject where they are not intended to take fall damage: Galaxies, ESF’s w/ejection seat, Liberator w/ejection seat.
Bug Fixes
•Sunderer decals now can extend to the hood of the vehicle
•Fixed the missing startup audio for both Vulcan variants

UI Updates
Platoon Interface Improvements
•Added an icon to the platoon leader
•Added ability to see detailed squad information while in a platoon by clicking the panel for each squad in the platoon management screen
Point Capture Feedback
Added a text call out when players are in range of a capture point, but are unable to capture it due to:
•Not having appropriate territory adjacency/lattice connection
•Use of a MAX suit
•Being inside a vehicle
Improved Vehicle Damage Feedback
•Updated the directional damage arcs that display when you get hit
•The intensity of the arcs are dependent on the normalized damage being received
HUD Element for SCU Vulnerability
Added a new element to the facility status panel to communicate the state of the SCU.
•Secure: SCU is active and the shield is active, not vulnerable
•Vulnerable: SCU is active but the shield is down
•Overloaded: SCU has been overloaded but has not yet detonated
•Destroyed: SCU has been destroyed
Other Miscellaneous Changes
•The UI now shows indicators when vehicle passengers are hitting enemies
•Recon device animation has been changed to show a single pulse instead of two
•If a computer has less than 4GB of memory, only low texture quality will be available in the settings
•Added the ability to bring up the score screen while on the death screen
•Unified the HUD and map squad and instant action deployment functionality◦They now share the same timers and notifications
◦Now can only be canceled by pressing the hotkey or clicking the button (i.e. hitting Esc to exit out of the map will no longer cancel the countdown)

•Double-clicking a loadout number from the equipment or vehicle terminal will now equip yourself or spawn the vehicle of the selected loadout, respectively
•Double-clicking a deployment location from the deployment list will now deploy you. Deploy, deployment, deploy, deploy.
Bug Fixes
•Zebra Vehicle Camo should now be selectable in the loadout menu after purchasing the Mega Vehhicle Camo Bundle
•Fixed Ally/Enemy colors not showing correctly on in-world UI icons for explosives
•Added a progress indicator to the redeem a code flow
•Health bars should no longer intermittently display as empty when nanoweave armor is equipped
•Players should no longer receive a revive prompt if they deploy as a teammate attempts to revive them
•Non-members will no longer see an incorrect discount on the member’s sale in the Depot.
•Battle Rifles, MAX AV right, MAX AI right, and MAX AA weapons are now properly tracked on the stats page
•Fixed missing icons for the Walker in the Depot

Facility/ Environmental Updates
Sunderer No Deploy Zones
Facilities and Outposts on Indar and Amerish now have Sunderer No Deploy Zones.
•These function just like the No Deploy Radius around allied deployed Sunderers
•These zones prevent someone from parking a Sunderer right on top of a capture point, forcing players to fight to the capture points on foot
Warpgate Rotation
All faction warpgates have been rotated counter clockwise.
Bug Fixes
•Fixed an issue preventing players from resupplying consumables while in the VR training zone
•Fixed non-functional teleporters at Arroyo Torre Station
•Fixed a neutral spawn room teleporter at Feldspar Canyon Base
•All Gravity Pads at the Saurva Overflow Depot should function correctly again
•Replaced the missing south east facing vehicle pad at the Ikanam Bio Lab
•Addressed two ground vehicle terminals overlapping at Saurva South Fortress
•Removed a misplaced stair object at Crux Headquarters on Amerish



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関連記事



  1. 2013/07/10(水) 22:56:46|
  2. Update Notes
  3. | コメント:0
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