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GU11 における武器と乗物の変更について

GU011: Weapon and Vehicle Changes
(公式フォーラムより。開発者の joshua によるコメントです)

 GU11 で計画されている主な武器と乗物の変更は、以下のようになります。

 乗物と MAX のリソース・コスト
・大多数の乗物と MAX は、このアップデートでリソース・コストが増加するでしょう。新しいコストは、ライブサーバーで収集したデータを基にしています。そして私達の目標は、それ等の経験値取得レートに応じたリソース・コストにする事です。

・Flash: 150
・Sunderer: 400
・Lightning: 400
・Magrider: 450
・Vanguard: 450
・Prowler: 450
・Scythe: 250
・Reaver: 250
・Mosquito: 250
・Liberator: 350
・Galaxy: 350
・Harasser: 400
・MAX: 350


 MAX アビリティ
・VS ZOE と TR Lockdown を使用している時の Burster(対空)強化は、減少するでしょう。
・VS ZOE を使用中に受けるダメージは、増加するでしょう。
・現在テストサーバーで ZOE にあるタイマーは、ライブサーバーへ実装される計画はありません。


 ショットガン
・全てのショットガンは、散弾ごとのダメージが少し減少します。この変更が目指しているのは、ショットガンのキルに有効な射程を維持したまま、照準が甘い時のダメージを減らす事です。だから当たり損ねたりキチンと狙わずに乱射しても報酬は得られないでしょう。しかしキチンと狙えば、以前のように効果的であるはずです。
・ポンプアクション・ショットガンの初期の弾倉内の弾数は、5 発から 4 発に引き下げられるでしょう。これはマガジンごとのキル出来る可能性と一定時間におけるキル数を、他の武器種とより同列にします。


 帝国固有ヘビーウェポン
・全ての帝国固有武器は、それぞれの異なった役割に対してより効果的になるよう吟味されるでしょう。
・Jackhammer:この武器の 1 クリップは、9 発に増えます。またバースト・モードは、ファイアレートの上昇を獲得するでしょう。
・MCG:発砲遅延は取り除かれます。これからは即発砲が開始され、時間が経つごとにファイアレートが上昇していきます。腰だめ撃ちの集弾性は、連射が可能なように調整されています。
・Lasher:ファイアレートが増加し少しダメージが強化されるので、より多くの状況で生き延びる事が出来るはずです。また味方のプレイヤーは、範囲ダメージをフルに喰らう事はもうありません。


 IRNV スコープ
・現在、このスコープのメリットと比べて見える範囲が狭くなるデメリットは小さいと感じています。アタッチメントのバランスを良くするために、ナイトビジョンが有効になる前に非常に小さな遅延を加え少し照準が揺れます。


 Flak
・Burster(対空)は移動時に集弾性へペナルティが発生し、連射すると CoF が大きくなります。この変更が目指しているのは、300m 以上の射程における効果は低くしつつ近距離での効果を維持する事にあります。
・Skyguard は、長射程でより良くするために弾速の増加と他のステータスの変更を受けます。


 Vulcan
・Vulcan は、より長射程で効果的になるようアップデートされ、クリップサイズも大きくなります。
・加えて、バレルの回転時間が付きました。Vulcan は回転数上昇中も依然として発砲出来ますが、回転中のファイアレートは低下しています。


 サンダラーの展開
・Indar 大陸と Amerish 大陸の大型基地とアウトポストには、サンダラーの展開不能ゾーンが出来ました。これ等の機能は、味方のサンダラーが周りに展開出来ない範囲を持つのと同様のモノです。これ等のゾーンは、占領ポイントの真上でサンダラーが展開するのを防ぎます。占領ポイントへは徒歩で行って戦わなければならないでしょう。


 アンダーバレル・アタッチメント
・これ等は武器選択リストから取り除かれ、プライマリー・ウェポンのキーに充てがわれました。「1」を押すと、ライフルの発砲とアンダーバレルの使用が切り替わります。



The below are the major weapon and vehicle changes planned for GU011.

Vehicle and MAX Resource Costs
•The majority of vehicles and the MAX units will be getting a resource cost increase with this update. The new values are based on data that we have collected from the Live servers, and our goal is to even out the resource costs with their related income rates.◦New Costs:
◦Flash: 150
◦Sunderer: 400
◦Lightning: 400
◦Magrider: 450
◦Vanguard: 450
◦Prowler: 450
◦Scythe: 250
◦Reaver: 250
◦Mosquito: 250
◦Liberator: 350
◦Galaxy: 350
◦Harasser: 400
◦MAX: 350

MAX Abilities
•The Burster buffs when using the VS ZOE and TR Lockdown abilities will be reduced.
•The damage received when the VS ZOE ability is active will be getting increased.
•Note: The timer currently on the test server for the ZOE ability is not planned to go live.

Shotguns
•All shotguns will be getting a small reduction in damage per pellet. The goal with this change is to reduce slop while keeping the effective kill ranges of the shotguns the same. So glancing hits and spamming without aiming will not be as rewarding, but well-aimed shots should just be as effective as before.
•The default ammo count on the pump-action shotguns will be dropping from 5 to 4 rounds. This brings their potential kills per magazine and kills over time more in line with the other weapon classes.

Faction Heavy Weapons
•All faction weapons will be getting a pass to make them more effective at their various roles.
•Jackhammer: The ammunition capacity of this weapon is being increased to 9 rounds. Also, the burst mode will be gaining a rate of fire increase.
•MCG: The fire delay is being removed. Instead, the weapon will fire immediately and the rate of fire will ramp up over time. The hip accuracy is being adjusted to better allow sustained fire.
•Lasher: This weapon will receive a rate of fire increase and a slight damage buff, which should allow it to be viable in more situations. Also, ally players will no longer take the full AOE damage.

IRNV Scopes
•We feel that the current downsides to this optic (less visibility at range) are negligible when compared to its benefits. We’re going to be adding a very small delay before the night vision is active and a small amount of scope sway to better balance the attachment out.

Flak
•Bursters will be getting an accuracy penalty when moving and COF bloom is being added over sustained fire. The goal with this change is keep them just as effective at near range while dropping their effectiveness at extreme ranges (300+ meters).
•Skyguards will be getting a projectile speed increase and other stat changes to make them better at range.

Vulcan
•The Vulcan has been updated to be more effective at range and now has a larger clip size.
•In addition, it has been given a spin up time. The Vulcan still fires during the spin up time, but at a reduced rate.

Sunderer Deployment
•Facilities and Outposts on Indar and Amerish now have Sunderer No Deploy Zones. These function just the like No Deploy Radius around allied deployed Sunderers. These zones prevent you from parking your Sunderer right on top of the capture points. You’ll have to fight to the capture points on foot.

Edit: Forgot one. Edit 2: Spelling
Underbarrel Attachments
•These have been removed from the weapon selection list and are now mapped to the primary weapon key. Press 1 to swap between the weapon and its attachment.



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